لندروور-رنجروور

معرفی لندروور دیسکاوری اسپرت 2024 با تحول در طراحی داخلی

نسخهٔ بروز شدهٔ لندروور دیسکاوری اسپرت برای مدل ۲۰۲۴ با تغییراتی در داخل مثل نمایشگر مرکزی خمیده و صفحه آمپر دیجیتالی جدید معرفی شده است.

لندروور دیسکاوری اسپرت هرچند در سال ۲۰۱۹ فیس‌لیفتی را تجربه کرد اما سازندهٔ بریتانیایی برای مدل ۲۰۲۴ دوباره دستی به سروگوش این کراس‌اوور کامپکت کشیده است. هرچند دیسکاوری اسپرت در ظاهر تغییر خاصی را نسبت به قبل تجربه نکرده اما حالا کابین پیشرفته‌تر و شیک‌تری پیدا کرده است. در اینجا راننده پشت غربیلک فرمان سه پره‌ای می‌نشیند و از صفحه آمپر دیجیتالی استاندارد جدیدی بهره‌مند می‌شود.

در میانهٔ داشبورد هم نمایشگر منحنی ۱۱.۴ اینچی جدیدی با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro قرار گرفته است که از آمازون الکسا و اپل کارپلی بی‌سیم بهره می‌برد و طرح ساده‌تری دارد که به کاربر امکان می‌دهد با دو ضربه از صفحهٔ اصلی به ۹۰ درصد ویژگی‌ها دسترسی داشته باشد. به‌روزرسانی‌های داخلی دیسکاوری اسپرت اما به همین‌جا ختم نمی‌شوند زیرا لندروور برای این کراس‌اوور کنسول مرکزی جدید و ساده‌تری را با انتخاب‌گر جدید دنده و تریم آلومینیومی طراحی کرده است. همچنین پانل میانی داشبورد هم به دلیل حذف دکمه‌های فیزیکی خلوت‌تر شده است.

شارژ بی‌سیم جدید به‌صورت استاندارد و سیستم جدید تصفیه هوای کابین هم از آپشن‌های جدید این کراس‌اوور بریتانیایی هستند که دومی جلوی ورود عوامل بیماری‌زا را گرفته و کاهش بو و باکتری‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این، به گفتهٔ لندروور خریداران می‌توانند از بین تودوزی‌های مختلفی مثل چرم کلاسیک و پارچهٔ جیر نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند. در بیرون اما همان‌طور که اشاره شد تغییر خاصی صورت نگرفته و به‌روزرسانی‌ها صرفاً شامل جلوپنجرهٔ مشکی براق جدیدی برای تیپ S، رنگ آبی جدید و رینگ‌های ۱۹ و ۲۱ اینچی جدید می‌شود.

قیمت دیسکاوری اسپرت مدل ۲۰۲۴ در ایالات‌متحده از ۴۸,۹۰۰ دلار آغاز می‌شود که ۷۰۰ دلار بیشتر از قبل است. این کراس‌اوور بریتانیایی در آمریکا با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانه خودرو را ظرف ۷.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. در بازارهای دیگر اما پیشرانه‌های دیگری مثل نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی P300e هم ارائه می‌شود که به لطف ترکیب شیمیایی جدید باطری‌ها، برد تمام الکتریکی آن به ۴۷ کیلومتر افزایش پیدا کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. cyrus-az

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (105 ديدگاه)

    دوسش میدارم و تمام.

    موافقم 40
    مخالفم 10
  2. مازیار

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    یادش بخیر نسل اول دیسکاوری حدود سی سال قبل چه سروصدایی براه انداخته بود فرهاد کاشانی فن دو آتیشه لندروور یه مقاله چهار صفحه ای تجربه باهاش منتشر کرده بود با همون گریزهای دوست داشتنی آشنای خودش

    “در بسیاری از نقاط دنیا اولین اتومبیلی که یک کودک می بیند لندروور است”
    “رنجروور تلفیقی از یک اتومبیل خشن و لوکس بود و خیلی زود جای خود را در خانه های اشرافی سراسر دنیا به عنوان اتومبیل دوم پیدا کرد”

    موافقم 24
    مخالفم 3
  3. net

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3340 ديدگاه)

    طراحی بیرونی چ ی ن ی شده. چرا کلمه چ ی ن فیلتر کردید؟ چرا مثل سابق نمی شود کامنها رو ویرایش کرد؟

    موافقم 5
    مخالفم 16
    1. اشکان

      ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (391 ديدگاه)

      چ ی ن اصلاً طراحی داره که کسی بخوات شبیه اش بشه ؟! ما تا یادمونه کپی از ماشین های غربی میزد و طرح اونارو بصورت نابود شده تحویل میداد!

      موافقم 16
      مخالفم 2
  4. Siyavash

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (744 ديدگاه)

    نجیب…

  5. یوسف

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1033 ديدگاه)

    واقعا دیسکو نیاز داشت به این بروزرسانی

  6. shetab-car

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    خداروشکر جای پلاک اومد وسط :)

  7. shetab-car

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (217 ديدگاه)

    بالاخره جای پلاک عقب اومد وسط :)

  8. خخخ

    ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    چیپ گرند چروکی بهتره

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا