فیسلیفت رنجروور ولار مدل ۲۰۲۴ با تغییرات بیرونی جزئی به همراه نمایشگر جدید سیستم اطلاعاتی-سرگرمی معرفی شده است.
رنجروور ولار که یکی از شیکترین شاسیبلندهای بازار محسوب میشود، برای مدل ۲۰۲۴ تغییرات ظریفی را تجربه کرده است. طراحان لندروور با ظاهر این خودرو کار چندانی نداشتهاند و ولار همان نمای شیک پیش از فیسلیفت را حفظ کرده است. برای مدل ۲۰۲۴ صرفاً چراغهای جلو با دیلایتهای جواهر مانند بروز شده، جلوپنجره بااحتیاط اصلاح شده و در عقب نیز پایین سپر تغییراتی جزئی را تجربه کرده است.
در داخل خودرو اما تغییرات بزرگتری رخ داده و ولار به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۱.۴ اینچی منحنی با طرح شناور مجهز شده است. این ویژگی که قبلاً آن را در رنجروور و رنجروور اسپرت دیده بودیم، تنها با زدن دو ضربه به صفحهٔ اصلی ۸۰ درصد از عملکردها را در اختیار کاربران قرار میدهد. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Pivi Pro هم از قابلیت بهروزرسانی از راه دور به همراه اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم بهره مبرد درحالیکه شارژر بیسیم هم در یک محفظهٔ اشیاء جدید در کنسول مرکزی تعبیه شده است. لندروور همچنین امکان بهروزرسانی از راه دور را برای پیشرانه، شاسی و نقشههای ناوبری هم برنامهریزی کرده است.
نسخهٔ پایهٔ رنجروور ولار مدل ۲۰۲۴ در ایالاتمتحده P250 نام دارد که با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۵ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید که تعویض دندههای نرمتری دارد بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل میشود. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما میتوانند مدل P400 را انتخاب کنند که به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است. این موتور از سیستم هیبریدی خفیف با باطری لیتیوم یونی ۴۸ ولتی بهره میبرد.
ولار در اروپا اما یک نسخهٔ پلاگینهیبریدی بنام P400e هم دارد که در نسخهٔ فیسلیفت ظرفیت باطریهای آن از ۱۳.۶ به ۱۹.۲ کیلووات ساعت افزایش پیدا کرده و برد تمام الکتریکی را با ۱۱ کیلومتر افزایش به ۶۵ کیلومتر رسانده است. علاوه بر این، حداکثر ظرفیت شارژ هم به ۵۰ کیلووات افزایش پیدا کرده است. مدلهای دیزلی D200 چهار سیلندر و D300 شش سیلندر نیز دیگر نسخههای ولار در اروپا هستند. در این فیسلیفت اما متأسفانه تکلیف مدل اسویاتوبیوگرافی با پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مشخص نیست زیرا لندروور در نسل جدید رنجروور و رنجروور اسپرت این موتور را با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو جایگزین کرده است.
رنجروور ولار مدل ۲۰۲۴ هماکنون در ایالاتمتحده قابل سفارش است. قیمت پایهٔ این کراساوور بریتانیایی از ۶۱,۵۰۰ دلار در مدل P250 S آغاز میشود و در تیپ بالاتر P250 Dynamic SE به ۶۳,۶۰۰ دلار میرسد. کسانی که پیشرانهٔ شش سیلندر میخواهند باید سراغ مدل P400 Dynamic SE با قیمت ۷۰,۶۰۰ دلار بروند که این رقم در تیپ P400 Dynamic HSE به ۸۴,۷۹۵ دلار میرسد.
Amiro
۱۳ بهمن ۱۴۰۱رنجرور کروک نمیزنه دیگه؟
Shahaab RST
۱۴ بهمن ۱۴۰۱از سال ۲۰۱۹ متوقف شده آخرین کانورتیبل هاش مال سال ۲۰۱۸ هستن ۵ سال اخیر نداشتن
net
۱۳ بهمن ۱۴۰۱کنسول اطراف دنده دکمه نداره و ساده هست و طرح چوبه و مشکی نیست بد شده.صفحه نمایش شناور هست و به داشبورد چسبیده نشده بد هست.اگر چراغ عقب خطوط مشکی داخلش نبود و کامل قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.وسط چراغ عقب که نوشته رنجروور بد هست چون این قسمت مشکی رنگ وسط چراغ عقب، چراغ عقب رو شبیه چراغ متصل کرده و بد شده، چراغ متصل عقب برای کراس او و اس یو وی بد هست.پره رینگ قشنگ نیست.ماشینهای رنجروور که چهار ستون سقف شیشه جلو و شیشه عقب متضاد مشکی هست و همرنگ ماشین نیست بد هست.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست داشت قشنگتر میشد
یوسف
۱۳ بهمن ۱۴۰۱واقعا عجیب هست…..
این همه زیبایی و ظرافت در این ماشین جمع شده…
با نگاه به این شاهکار آدم عشق میکنه و سرزنده میشه…. بعد بعضی ها میان میگن دکمه ش اونجاست بده شده…..
فقط انگلستان
۱۳ بهمن ۱۴۰۱به نظرت چه طوره اسمشو بذاریم رنجروورِ بد🙂
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۱جالبه بیشتر اینها که گفتی نقاط قوت طراحی هستن بخصوص ستونهای مشکی که یکی از شناسه های معروف و دوست داشتنی رنجروور هست
ضمنا اگزوز دایره ای برای کراس اوور لوکس استفاده نمیشه
Mehdi
۱۳ بهمن ۱۴۰۱موافق نیستم
همیشه عاشق رنجرور بودم ولی از این یکی واقعا خوشم نمیاد
طراحی بیرونیش بهبود داشته
ولی طراحی داخلی رنجرور که من همیشه عاشقش بودم هم توش خوب بود هم بیرونش بدجور تو ذوق میزنه
اون طراحی کجا این کجا
اون طراحی در عین سادگی اسپورت بود سر دنده و … همه چی عالی بود
این یکی وحشتناک ساده و بی روح و نمیدونم چرا اکثر خودروها دارند میرند این سمت طراحی داخلی شده یه پشت امپر کیلومتر با یه مانیتور اون وسط
شاید چون ما عقب موندیم از زمانه و تجربه نکردیم اون طرح ها رو و فقط تو عکس دیدیم وحشتناک تشنشیم شاید از دید خارجیه این طرح ها خیلی جذاب تر که این سمت دارند میرند و قبلیا تکراری شده و از اون شلوغی رفتند سمت سادگی شدید
ولی من هنوز عاشق نسل قبل رنجرور و موستانگ و اس کلاس و…
کاش ماهم تجربه کرده بودیم
تو این دنیا فقط خودرو برام جذاب بود که اونم دیگه داره روحش از دست میده شده مثه یه گوشی و نمیدونم دیگه چی برام جذابه تو این دنیا کاش حداقل تجربه اش کرده بودیم من باید میرفتم سمت طراحی خودرو و عجیب مسیر دوری بود برام
خودرو برام هیجان داره چیزی که داره از بین میره هر چی میره جلو ولی خب ساده تر شاید کم ضرر تر میشه اگه راست باشه
مازیار
۱۳ بهمن ۱۴۰۱صفت شیک همه جوره برازنده این مدل هست
زیزیگولو
۱۳ بهمن ۱۴۰۱طراحی ناز و پیشرفته و ترمزای پیشرفته و سیستم قابل تنظیم پیشرفته و چرخای آلومینیومی ۲۱ اینچی و تزئینات چرمی داخل کابین و فرمون اسپرت و مانیتور و انواع اقسام امکانات و آپشنای پیشرفته و …….. با قیمتی در حدود ۸۰ هزار دلار ………. هر چیزی که از یه ماشین انتظار داری این داره
زیزیگولو
۱۳ بهمن ۱۴۰۱هر چیزی که از یه ماشین میخوای این ماشین داره
کرگدن باواریا
۱۳ بهمن ۱۴۰۱آفرود سنگین هم میتونی باهاش بری
وی
۱۴ بهمن ۱۴۰۱80هزار دلار مگه قیمت پایه رنجرور اسپرت نبود🤔
زیزیگولو
۱۴ بهمن ۱۴۰۱به هر حال من حدود رو گفتم که میتونه یه مقدار کمتر یا بیشتر باشه
فقط انگلستان
۱۳ بهمن ۱۴۰۱یکی از بزرگترین معایب شاسی بلندها وزن بیشترشون نسبت به سدان ها و کوپه ها و … هست که با افزایش فشار بر قطعات از جمله لاستیک و لنت و …باعث هزینه های نگهداری بیشتری میشه.
افشار
۱۳ بهمن ۱۴۰۱همان رینگ و لاستیکی که به آن اشاره کردی در ماشینهای شاسی بلند سایز آن دو برابر ماشینهای سدان و کوپه هست پس برای وزن بالاتر این ماشینها کفایت میکنه
TESLA
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ولار مدل ۲۰۲۱ رو از نزدیک دیدم ، اول از همه اینکه هیکلش از چیزی که تو عکسا میبینید خیلی بزرگ تر هست ( از ۹۹٪ شاسی بلند های ۷ نفره تو ایران بزرگ تر بود ولی ۵ نفره بود ) چراغ های به شدت کشیده و فضایی داره که برای کسانی که عاشق طراحی های شلوغ و مدرن هستن خیلی زیبا به نظر میاد ، در کل ماشین خیلی قشنگی بود و تو این مدتی که تو کشور تردد میکرد ، همه سر ها رو به سمت خودش برمیگردوند ولی توی کلاس suv mid size ( البته برای ما full size محسوب میشن ) انتخابم : مرسدس gle یا x5 هست ( البته بنز رو بیشتر قبول دارم )
افشار
۱۳ بهمن ۱۴۰۱تا همین چهار یا پنج سال پیش گاهی اوقات و به ندرت رنجروور گذر موقت که از کویت یا امارات یا قطر آمده بود در جاده ها و خیابانهای شهر ها میدیدیم اما دیگه اصلا نمیبینیم
R
۱۳ بهمن ۱۴۰۱پلاک منطقه آزاد هستش
افشار
۱۴ بهمن ۱۴۰۱من میگم از کشورهای عربی خلیج فارس آورده بودن شما میگی پلاک منطقه آزاد ؟
افشار
۱۳ بهمن ۱۴۰۱تا همین پنج سال پیش گاهی وقتها و به ندرت رنجروور گذرموقت که از کویت یا امارات یا قطر آمده بود در جاده ها و خیابانهای شهر ها دیده میشد اما دیگه اصلا نمیبینیم
MohammaD
۱۳ بهمن ۱۴۰۱عشق عجیبی به این مدل دارم با این اونقدرام سطح بالا نیس .
البته بررسی ها تقریباً نظرشون مثبته فقط چیزی که می مونه قابلیت اطمینان و هزینه نگهداری هست که امیدوارم روز به روز بهتر بشه .
راستی مدل SVR ش تولید نمیشه آیا؟؟!
Poria
۱۳ بهمن ۱۴۰۱کنسول وسط دکمه نداره ؟!!؟
بهزاد
۱۳ بهمن ۱۴۰۱جنتلمن انگلیسی ❤️❤️
Habib
۱۳ بهمن ۱۴۰۱درود بر نویسندگان سایت پدال. پیشنهاد میکنم که هنگام معرفی مدل جدید یا فیسلفت خودروهای ممنوعه عکسی از مدل قبلی و مدل جدید در کنار همدیگر بگذارند. اگر این کار را بکنید، ما بهتر متوجه می شویم که چه تغییراتی در ظاهر و داخل خودرو رخ داده و مدل جدید چه تفاوتهایی با مدل قبلی دارد و البته که دیدن تصویر نسبت به توضیح متنی شما احتمالا مفیدتر بوده و ذهن ما رو بازتر می کند.
حتما متوجه هستید که ما این خودروها رو فقط در عکسها می بینیم. در عمل توانایی ما محدود بوده و تنها مدلهای نر و ماده (سدان و هاچبک) سایپا مطمئن را به خاطر دیدن هر روزه در خیابانها به راحتی تشخیص می دهیم. خودروهای خارجی نیاز به توضیح بصری دارند.
امیررضا
۱۳ بهمن ۱۴۰۱بحث هزینههای نگهداری و تعمیرات و خرابیهای فراااااااااوان لندروورها اگه نبود، یعنی درجه یک ترین اسیووی های بازار هستن.
R
۱۳ بهمن ۱۴۰۱روندی مگه
R
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ولارو ازبقیه بیشتر دوست دارم خوشگلتر از بقیه مدلاست
فقط معلومنیست کدوم مدل بالاتره😄
❤BMW❤
۱۴ بهمن ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/2024-range-rover-velar-9.jpg
چقد ازین شکل دسته دنده خوشم میاد
مهدی
۱۴ بهمن ۱۴۰۱با اختلاف شیک ترین SUV کلاس خودش هست