رسانهها خبر از معرفی نسخه تمام برقی رنجرور اسپرت برقی تا پایان سال جاری میلادی میدهند.
شاسیبلند لوکس و بدون آلایندگی رنجرور اسپرت ظاهراً از نظر طراحی کاملاً مشابه نسخه بنزینی خواهد بود و به جنگ شاسیبلند پرفروش پورشه کاین خواهد رفت. خریداران شاسی بلندهای لوکس در بازار با دو گزینه قابلاعتنا یعنی پورشه و رنجرور روبرو هستند و این دو برند رقابت هیجانانگیزی را با یکدیگر تجربه میکنند. جگوار لندرور بالاترین سوددهی خود در بازه سهماهه پایانی سال ۲۰۲۳ را گزارش کرده است و این رقم بیشترین میزان از سال ۲۰۱۷ تاکنون به شمار میرود. این خودروساز بریتانیایی با تکیه بر چنین عملکردی خاطرنشان میسازد تقاضا برای محصولات لوکس تولیدیاش همچنان بالاست. رنجرور نیز به رکوردهای فروش جدیدی در بازههای سهماهه دست پیدا کرده است.
فول ترین نسخه رنجرور SV که قیمت متوسط ۲۶۰ هزار دلاری دارد توانسته در سهماهه ابتدایی امسال رکورد فروش کل سال قبل را بشکند. در واقع رنجرور SV در سهماهه ابتدایی سال ۲۰۲۴ فروش ۳۶۳۷ دستگاهی داشته درحالیکه کل فروش سال قبل آن ۱۹۰۹ دستگاه گزارش شده است. بر همین اساس برند رنجرور آماده عرضه اولین محصول برقی خود میشود. بریتانیاییها میگویند اولین رنجرور برقی باعث جلبتوجه افراد زیادی شده و بیش از ۱۶ هزار نفر در لیست انتظار خرید آن قرار دارند.
این خودروساز اظهار میدارد رنجرور برقی لوکسترین و سطح بالاترین محصول تاریخ برند خواهد بود و اواخر سال جاری میلادی بهصورت رسمی معرفی خواهد شد. جگوار لندرور خاطرنشان میسازد نمونههای پیشتولیدی این خودرو قبلاً در جادهها تست شدهاند و پروتوتایپ آن در حال توسعه است. انتظار میرود علاوه بر شاسیبلند برقی یاد شده، مدل کوچکتر رنجرور اسپرت برقی نیز رونمایی شود. اگرچه در برنامههای اولیه جگوار لندرور در سال ۲۰۲۱ قرار بود ۶ خودروی برقی رنجرور، دیسکاوری و دیفندر تا سال ۲۰۲۶ تولید شوند اما این برنامه اخیراً دستخوش تغییر شده است. پس از گزارش مالی سهماهه سوم ۲۰۲۳ بریتانیاییها اعلام کردند در ۲ سال آینده به دنبال عرضه ۴ خودروی برقی خواهند بود. آدریان ماردل مدیرعامل شرکت اذعان میکند:
ما نسبت به آنچه که سه سال قبل گفتیم کمی کندتر حرکت میکنیم
ماردل اخیراً در مصاحبه با رسانهها اعلام کرد این تأخیر در عرضه محصولات جدید باعث میشود خودروهای برقی بدون هیچگونه مشکل و تعللی تولید شوند:
ما قبلاً درباره عرضه ۶ خودروی برقی لندرور تا سال ۲۰۲۶ صحبت کرده بودیم. واقعیت این است که ما احتمالاً ۶ خودروی برقی جگوار لندرور را تا آن سال خواهیم داشت
این ۶ خودروی برقی شامل رنجرور برقی و مدل اسپرت برقی هستند. هر دو خودرو بر پایه پلتفرم MLA ساخته خواهند شد، پلتفرمی که در محصولات بنزینی فعلی نیز بکار رفته است. دو شاسیبلند برقی دیگر نیز مطابق انتظارات نسخههای بدون آلایندگی رنجرور ایووک و ولار خواهند بود. نهایتاً دو مدل برقی دیگر باقی میماند که محصول جگوار خواهند بود. رنجرور و رنجرور اسپرت برقی در کارخانه سولیهال بریتانیا تولید خواهند شد. همچنین باید گفت کارگاه بدنه جدید جگوار لندرور در هیل وود نیز تقریباً تکمیل شده تا کار ساخت خودروهای برقی جدید بر اساس پلتفرم EMA را انجام دهد.
علاوه بر این قرار است جانشین برقی دیفندر اسپرت به همراه یک مینی دیفندر برقی جدید در طول چند سال آینده تولید شوند. رنجرور در محصولات مدرن خود از تکنولوژی لغو سر و صدای جاده برای بهبود حس و حال کابین استفاده خواهد کرد تا تقریباً صدایی در این بخش به گوش نرسد. همچنین ویژگیهایی از جمله یدک کشی، غوطهوری و آفرود محصولات برقی رنجرور بهتر از تمامی شاسی بلندهای لوکس و برقی بازار خواهند بود. این برند میگوید اولین شاسیبلند برقیاش قادر خواهد بود تا ۸۵۰ میلیمتر در آب غوطهور شود که بهتر از عمق غوطهوری جی ام سی هامر برقی است.
✳️❤️😇🥶🙃❤️✳️
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پدال جان راجعبه فضا پیماها انواع و تارخجه شون هم مطلب زیاد بذار که اگه فقط یه آیتم سرعت رو بگیم با سرعت های سرسام آور بین ۲۰۰۰۰Km/h تا ۷۰۰۰۰۰K/mh حرکت میکنن 🤨😵💫😱😱😎
(Ali(chevynova
۲۲ اسفند ۱۴۰۲تاتا رنجرور
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ظاهرا رنجروور برقی ارزش انتظار رو داره
S.66
۲۲ اسفند ۱۴۰۲یکی تو صدر رضایت و قابلیت اطمینان ، یکی هم همیشه خدا ول تو نمایندگی و رضایت پایین :)
زنده باد پورشه .
دانیال_Surrey،England
۲۲ اسفند ۱۴۰۲مهم فروشه که لندروور یه تنه داره خرج توسعه جگوار هم در میاره.
سود آوری هم که فوق العاده بوده.
برندهایی هستن که به قول جی دی پاور و…قابلیت اطمینان بالاتری دارن ولی دارن تو نمایندگیا خاک میخورن.
Joker
۲۲ اسفند ۱۴۰۲با تسلا و امثال تسلا کار ندارم چونکه کاملا برقین ولی هنوز که هنوزه خریداران این مدل از ماشین ها رو درک نکردم،فکر کن بین رنجروور اسپرت sv و مدل برقی بیای دست بزاری رو مدل برقی؟!🤔یا بین پانامرا و تایکان بیای تایکان رو انتخاب کنی حتی با قیمت بالاتر!!! اونم در صورتی که میتونی نسل جدید پانامرا توربو رو با موتور هشت سیلندر و به صورت هیبریدی بخری که میتونی تجربه استفاده به صورت تمام الکتریکی هم داشته باشی!! واقعا این مدل از خریداران رو هیچ جوره درک نمیکنم،فکر کن بتونی هر دو چیز رو تو یه مدل واحد تجربه کنی ولی دست آخر دست بزاری رو اونی که بی روح و کسل کنندست😷
پویا
۲۲ اسفند ۱۴۰۲اونی که تایکان یا کلا یه مدل برقی انتخاب میکنه به اندازه کافی ماشین هشت سیلندر از همه نوعش رونده میخواد یه چیزه جدید انتخاب کنه
يوسف
۲۲ اسفند ۱۴۰۲جالبه که بعضی دوستان از موفقیت برند رنجرور بدجور دارن می سوزن….. جالب تر اینکه اکثر آقایونی که رنجرور رو با هند مسخره میکنن هنوز نمیدونن که کل صنعت شاسی بلند سازی کشور ماشاالله ماشاالله
چندین دهه آرزوی دارن جای پای این اسطوره بذران….. واقعا چرا تعصبی برخورد میکنید…. اگه رنجرور بده چرا باید سفارش 140 هزار تایی فقط برای دو مدل اسپرت و فول سایز داشته باشه….
جواب بده ماشالله خان…..
دانیال_Surrey،England
۲۲ اسفند ۱۴۰۲برگرد به چند پست قبل تر((فورد)) کامنتاشو بخون متوجه میشی.
این کاربر دیگه خیلی وقته از بین رفته،بیشتر من فکر میکنم یه ربات به شدت ابتدایی کنترل این اکانت رو در اختیار گرفته.
فقط انگلستان
۲۲ اسفند ۱۴۰۲به شخصه بهم ثابت شده که علی نوا اطلاعات خیلی بالایی داره و خیلی هم ماشین دوست هست ولی چند وقته انگار لج کرده
من که دلم میخواد مثل گذشته نظرات خوب بذاره و از دانشش استفاده کنیم.
فقط انگلستان
۲۲ اسفند ۱۴۰۲در مورد رنجروور این رو بگم که سواری خیلی خیلی نرمی داره و شاید فقط دو یا سه شاسی بلند دیگه در جهان باشن که نرمی رنجروور رو داشته باشن
منظورم اون نرمی بنز اس کلاس نیست که دست اندازهارو خنثی میکنه منظورم بالا و پایین رفتن خیلی نرم کمک ها تو دست اندازها و پستی و بلندیهاست.
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲این بازی زیاد فنربندی یکی از شناسه های رنجروور هست (البته رنجروور کلاسیک که احتمالا منظور نظر شماست) که موافقان و مخالفان خودش رو داشته
من خودم به عنوان کسی که ۱۵ سال رنجروور داشتم واقعا نمیتونم بگم خوبه یا خوب نیست چون کاملا بستگی به کاربرد داره. اگه بیشتر تو خاکی و آفرود باشی عالیه و واقعا ناهمواری ها رو جذب میکنه خصوصا اون موجگیر مورب روی دیفرانسیل عقب که بیشتر وزن اتاق رو روی خودش داره اما تو آسفالت و سرعت خوب طبیعیه که کمی باید محتاط بود