لندروور-رنجروور

لندروور دیفندر 250 هزار دلاری آرِس دیزاین معرفی شد

شرکت ایتالیایی آرِس از خودروی سفارشی و تولید محدود لندروور دیفندر V8 هاردتاپ رونمایی کرد. این آفرودر مشهور هم‌اکنون به خودرویی تواناتر تبدیل شده است. آرِس اول از همه دست روی طراحی دیفندر می‌گذارد. تغییرات این خودرو از بخش جلو شروع می‌شوند جایی که لندروور دوست‌داشتنی به جلوپنجره جدید، نشان آرِس و کاپوتی چشمگیر تجهیز می‌شود. تغییرات این شاسی‌بلند بریتانیایی به کناره‌ها راه می‌یابند و شامل قوس چرخ های جدید و رینگ‌های ۱۸ اینچی افترمارکتی و لاستیک‌های کوپر STT پرو هستند. آرِس همچنین پله‌های جانبی جدید، خروجی‌های اگزوز جانبی و چراغ‌های جلو و عقب متفاوت را در نظر گرفته است.

طراحان این شرکت همچنین بهبودهای فراوانی را برای کابین دیفندر تدارک دیده‌اند. برای مثال در این بخش پوشش چرمی را روی صندلی‌ها، تونل گیربکس، پانل درب‌ها، فرمان و داشبورد می‌بینیم. همچنین تریم چوبی زیادی هم وجود دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی آلپاین نیز به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو وجود دارد. سیستم صوتی با شش بلندگو و یک ساب ووفر نیز جزو دیگر موارد قابل‌ذکر هستند.

تغییرات رخ داده در بخش قوای محرکه نیز چشمگیر هستند. ارتفاع سیستم تعلیق دیفندر ۳۵ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین بجای پیشرانه ۴ سیلندر استاندارد دیفندر یک نیروگاه ۸ سیلندر ۵.۳ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۳۵۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۱۹ نیوتون متر انجام‌وظیفه می‌کند. کمک‌حال این پیشرانه گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک خواهد بود.

ترمزها نیز قوی‌تر شده‌اند و از دیسک‌های بزرگ‌تر و کالیپرهای شش پیستونه سود می‌برند. سیستم تعلیق جدید هم حالت‌های رانندگی اسپرت و راحت را فراهم می‌کند. آرِس می‌گوید تنها تعداد محدودی از این شاسی‌بلند لوکس را تولید خواهد کرد اما به سقف تولید آن اشاره‌ای نمی‌کند. البته هر دستگاه از دیفندر موردبحث قیمت ۲۵۰ هزار دلاری خواهد داشت.

دنی بهار مدیر اجرایی این شرکت با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

ما اولین دیفندر اولترا V8 خود را در سال ۲۰۱۸ و با ادعاهایی بزرگ عرضه کردیم. این پروژه تجربه‌ای استثنایی در اختیار ما قرار داد و بنابراین نوبت به خودروی جدید دیفندر V8 هاردتاپ رسید همه‌چیز را بهبود بخشیدیم. سومین دیفندر سفارشی ما از استایل متمایزتری سود می‌برد. نیروبخش این خودرو هم پیشرانه ۸ سیلندری است که باعث می‌شود شخصیت دیفندر تغییری نکند و درعین‌حال ترکیبی عالی از مدرنیته و اشرافیت را ارائه کند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    واقعا چقدر طراحی این نسل دیفندر کلاسیک و زیبا بود .
    نمی دونم چرا لندرور با یه زبان طراحی جدید سراغ دیفندر رفت و کردش یه کراس اوور با اون قیمت و …
    خلاصه هدفشون از اتولید دیفندر این شکلی چی هست ما نفهمیدیم ….

    موافقم 13
    مخالفم 2
  2. مسعود

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فوق العادس
    من طراحی بیرونی این رو بیشتر از دیفندر جدید دوس دارم
    ظاهرش ابهت خالص

    موافقم 2
    مخالفم 7
  3. Jdm باز

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    همه چیزش عالیه
    واقعا من خودم حسابی خوشم اومد هم از بیرون و هم از داخل و هم از مشخضات فنیش
    فقط قیمتش بالاس ، تنهاش مشکلش همین قیمتشه ،البته چون تولید محدوده ، یه خودروی خاص و کلکسیونی به حساب میاد ولی بازم یکم قیمتش بالاس بنظرم

    موافقم 5
    مخالفم 2
  4. مشتاقی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (173 ديدگاه)

    زیادی گرونه

  5. TML BN

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    دیفندر جزء معدود ماشین هایی که خیلی به دل من میشینه هم این چهره و هم چهره جدیدش

  6. R@m!n

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    دیفندر یعنی این خشن، س.گ جون و کاربردی نه اون عروسک دکوری که فقط اسمه دیفندرو به ارث برده.

    موافقم 4
    مخالفم 5
    1. TML BN

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      دلت میاد تو دیفندر ۹۰مدل ۲۰۱۹ که میبینی دلت آب میشه البته قبول دارم دیفندر جدیده زیاد تو آفرود به نسل قبل نمیرسه ولی دکوری هم نیست

      موافقم 5
      مخالفم 1
  7. مهردادکمال

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1988 ديدگاه)

    والله سی هزارتاشم براش زیاده داخلش شبیه قطارهای شهربازیه مردمو چی دیدن با این چوب کاری زمخت و رنگ افتضاح

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. مسعود

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (73 ديدگاه)

      دقیقاً شبیه لاداهای قدیمی شده، فکر می‌کنی برا خز پارتی درستش کردن، دیفندر فابریک خیلی زیباتر و پر ابهته

      موافقم 1
      مخالفم 5
  8. مخمد

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به همه چیز توجه عالی کردن بجز اینکه آدم با ماشین 250 هزار دلاری آفرود نمی ره

  9. مسعود

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کل این تغییرات بی جا و خارج از اصالت لندرور هست گروه خودروسازی لندرور از ابتدا تا کنون همیشه بهترین محاسبات مهندسی فنی و زیبایی رو داشته و این تغییرات هیچ کدوم در شأن اصالت این خودرو نیست کمان که در نسل های قبل تر هم اگر دقت کنیم ( سری یک تا سه ) روال بر حفظ اصالت طراحی بوده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا