پیشفروش رنجروور برقی به عنوان اولین خودروی بدون آلایندگی تاریخ لندروور-رنجروور از اواخر سال جاری میلادی شروع میشود و اولین نمونههای آن نیز از اواخر سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان خواهند رسید.
همانطور که گفته شد رنجروور برقی اولین خودروی بدون آلایندگی این خودروساز به شمار میرود و در کارخانه سولیهال میدلندز راهی خط تولید خواهد شد. رنجروور برقی بر پایه پلتفرم MLA شکل میگیرد، پلتفرمی که میتواند از قوای محرکه هیبریدی و تمام برقی پشتیبانی کند. در حال حاضر جزئیات زیادی از این خودرو در دست نیست اما جگوار لندروور آن را اولین شاسیبلند لوکس و برقی دنیا میداند. نیک کالینز مدیر برنامهریزی محصولات جگوار لندروور میگوید رنجروور برقی ارزشهای واقعی این برند شامل توانایی آفرود، کاربری روزمره و آسایش و رفاه بالا را به همراه خواهد داشت. او میافزاید:
رنجروور برقی از نظر اشرافیت و راحتی سنگ محک جدیدی خواهد بود
پلتفرم MLA در دیگر خودروهای برقی آینده شرکت موردبحث نیز بکار خواهد رفت. جگوار لندروور میخواهد تا سال ۲۰۳۶ به برندی برقی تبدیل شود و به همین منظور نسخههای بدون آلایندگی رنجروور، دیسکاوری، دیفندر و جگوار تولید خواهند شد. رنجروور بدون آلایندگی در ابتدا از باتریهایی که ساخت شرکتهای دیگر است استفاده خواهد کرد اما در ادامه سلولهای تولیدی تاتا به عنوان کمپانی مادر جگوار لندروور در آن بکار خواهد رفت.
آدریان ماردل مدیرعامل جگوار لندروور تائید کرده است این توافق برای تأمین باتری نهایی شده و عرضه رنجروور برقی در سال آینده را به تأخیر نخواهد انداخت. تمامی محصولات لندروور تا پایان دهه جاری میلادی گزینه قوای محرکه تمام برقی را نیز خواهند داشت و بریتانیاییها میخواهند تا آن زمان به سهم ۶۰ درصدی خودروهای برقی از فروش خود دست یابند. رنجروور برقی که به عنوان رقیب بی ام و iX و مرسدس بنز EQS شاسیبلند قد علم خواهد کرد هنوز معرفی نشده و حتی پروتوتایپ های استتار شده آن نیز رؤیت نشدهاند اما از نظر بصری تفاوت زیادی با نسخه درونسوز نخواهد داشت.
تکامل ملایم طراحی رنجروور در طول این سالها نشان میدهد که خودروی جدید برند نیز هویتی مشابه دیگر محصولاتش خواهد داشت بنابراین احتمال زیادی برای شباهت آن با نسخههای درونسوز وجود دارد. در ابتدا قرار بود جگوار XJ برقی نیز با پلتفرم مشترک MLA تولید شود اما تولید این خودرو در دقیقه آخر لغو شد. شاسی بلند بدون آلایندگی یاد شده میتواند یکی از اولین محصولاتی باشد که از مزیت همکاری جگوار لندروور و بی ام و سود میبرد. هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو از تکنولوژی محصولات برقی بی ام و استفاده خواهد کرد یا اینکه قوای محرکه جگوار آی پیس در آن دیده خواهد شد اما تقریباً قطعی شده که این خودرو از قوای محرکه چهار چرخ محرک سود خواهد برد.
نکته جالب اینکه نیک میلر مدیر برنامهریزی لندروور قبلاً گفته بود پلتفرم MLA میتواند قوای محرکه هیدروژنی را نیز پشتیبانی کند و بنابراین احتمال تولید نسخه هیدروژنی رنجروور نیز وجود دارد. پروژه زئوس این کمپانی به عنوان شاهدی از این مدعا در حال پیشرفت است. لندروور قبلاً نسخههای هیدروژنی دیفندر را نیز تست کرده و میگوید هیدروژن تکمیل کننده تکنولوژی برقی خواهد بود. همچنین قرار است در آینده یک کانسپت هیدروژنی قابل راندن توسط این خودروساز معرفی شود تا فرصت نمایش یک محصول هیدروژنی جایگزین برای محصولات برقی را در اختیار لندروور بگذارد.
توضیح: تصاویر منتشر شده رندرهای دیجیتالی رنجروور برقی هستند.
مازیار
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲کلاس لوکس از برقی منفعت بیشتری خواهد داشت مثل رولزرویس و رنجروور
(Ali(chevynova
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲تاتا هندوستان دیر عمل کرد برای این زیرمجموعش
ولی میتونه موفقیت کسب کنه
Amir
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲یا خداااا
یعنی قراره چی بشهه
یوسف
۴ اردیبهشت ۱۴۰۲مقاومت بی فایده است….
دیر یا زود هنه برقی میشن….
البته بجز آشغال سازان وطنی
فرشاد
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲رنجرور هم رف قاطی باقالیا