از زمان معرفی نسل جدید لندروور دیفندر در سال ۲۰۱۹ ایدههای مختلفی درباره تولید نسخه کانورتیبل این شاسیبلند مشهور وجود داشته است. به عنوان یک آفرودر توانمند، آرزوی سواری در بیراههها با دیفندر بدون سقف همواره در دل طرفداران وجود داشته است و رقبای آمریکایی دیفندر یعنی جیپ رانگلر و فورد برانکو از این ویژگی بهره بردهاند. اگر جزو افرادی هستید که دنبال یک دیفندر روباز میگردند نگران نباشید زیرا شاید بتوانید یکی از آنها را سفارش دهید. البته این خودرو توسط خود لندروور معرفی نشده است. شرکت هلندی هریتیج کاستومز که به تولید محصولات کوچ بیلد مشغول است پیشفروش لندروور دیفندر کانورتیبل را شروع کرده است. این خودرو بر اساس نسخه سه درب دیفندر ۹۰ تولید خواهد شد.
لندروور دیفندر کانورتیبل موردبحث که اولین بار در سال ۲۰۲۱ پدیدار شد با نام ولینس Valiance شناخته میشود. در ابتدا تنها ۵ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد و مشتریان خواهند توانست از بین سه طرح و رنگ ترکیبی یکی را انتخاب کنند. خودرویی که در تصاویر مشاهده میکنید از حومه انگلستان الهام گرفته است و بدنه به رنگ سبز روشن و سپرها به رنگ خاکستری درآمدهاند و سقف نیز پذیرای رنگ بژ شده است. این خودرو همچنین دارای رینگهای ۲۰ اینچی سفید است. در کابین میتوان عناصر مسی و گزینه صندلیها و غربیلک فرمان کلاسیک را مشاهده کرد که بر حس نوستالژیک این شاسیبلند مشهور تأکید دارند.
اگرچه دیفندر کانورتیبل موردبحث جذابیتهای زیادی دارد اما درعینحال با قیمت بالایی عرضه میشود. هزینه تبدیل مدل استاندارد به نسخه روباز برابر با ۸۴۷۰۰ یورو یا حدود ۹۱۷۵۴ دلار است. به این رقم باید قیمت خود دیفندر ۹۰ را که حدود ۱۳۸۵۰۰ یورو یا حدود ۱۵۰ هزار دلار است را اضافه کرد. البته اگر علاقهای به صرف این میزان پول برای خرید دیفندر روباز ندارید میتوانید دیفندر ۸ سیلندر ۵۱۸ اسب بخاری را انتخاب کنید که از سقف ثابت سود میبرد. قرار است تولید لندروور دیفندر کانورتیبل از اواخر سال جاری میلادی شروع شود.
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱چرا با اون رینگ مسخره گند زدن به نماش؟
ممد ژانگولر
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش رینگ آهنی یکی از نوستالوژی ترین قسمتهای این عروسک دوست داشتنیه
در ضمن اونایی که دنیا دیده تر هستن فول ترین نسخشو با همین رینگهای آلومینیومی سفارش میدن هم زیباست هم نوستالوژی هم آفرودتره
کافر مقدس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با این پول دوتا برانکو میخرم
پول بدم دوتا صندلی بعد زور بزنم حس نوستالژیک بگیرم!
تو ایران هم مردم دنبال حس نوستالژیک میگردن میرن 100تومن میدن نوا و بنز معماری شبانه روز این تعمیرگاه به اون تعمیرگاه . خیلی جالبه جوونه مردم میشینه پای اینستاگرام یکسری شبانه روز میگن *حس نوستالژیک* *کلاسیک* *اوف این آمریکاییه* * اوف اون آلمانی اروپاییه* اوف اندر اوف جوونه مردم میره یک مشت ماشین 40ساله میخره . ماشینی که عمری تو گاراژ خاک میخرد چند صد میلیون میدن ماشین رو میارن حیاط خونه شون خاک میخوره چون راه نمیرن و نفله ن !
*حس نوستالژیک* یعنی بیا بهت یک چی بندازم .*کلاسیک* بیا بهت یک مشت آهنگ زنگ زده به اسم بنز و بی ام و و شورولت و … بندازم کلاسیک و نوستالژیک فقط تو عکس قشنگه واقعیت چیزی جز دردسر نیست . برو این کشورهای عربی بببین چند نفرشون حاضرن پول به ماشین با عمر بالای 6-7سال بدن 40 که هیچ – برو امارات اگه همچین کاری کنن با خودشون من جایزه میدم . چیزایی که اینجا میندازید به جوون مردم تو عراق ش هم اسقاط کردن رفته
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱کافر مقدس
خودت هم حرفهای خودت را زیر سوال بردی !
میگویی عربها و بخصوص امارات ؟!!!!
مدلهای خاصی هستند همچون تمام سریهای لندکروزر بخصوص ۱۰۰ و ۸۰ یا وانتهای سری ۷۰ که با قیمتهای بالا خرید فروش میشه و البته استفادههای سنگین !
مدلی از لکسوس هست به نام LS430 مدلهای بین ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ که به شدت عاشقش هستند و برای خریدش سرودست میشکنند و به ندرت کسی حاضر به فروشش میشود با قیمتهای بسیار گران و جالبه که کارکردهای بالای ۳۰۰ هزار کیلومتر دارند و البته داشتنش بین خانوادههای اماراتی نوعی طبقهی اجتماعی بالا را نشان میدهد !
با شما موافقم که خرید کلاسیکهای آمریکایی و اروپایی ریسک به حساب میاد اما نه برای ژاپنیها و بخصوص محصولات تویوتا که هرچه استفاده شوند انگار نه انگار و تازه بهتر هم میشوند !!!
Nima
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اتفاقا نوید جان ببین همون عربا بخصوص دبى چه کاپریس LS بازایى هستن.
جورى بازسازى میشه که برچسب کمپانى هم جاى جدید میزنن.
اون سرى ۷۰ ها هم خیلیاشون مدل بالا هستن. حتى ۷۹ ها هم همینطور.
(۲۰۱۰ به بالا)
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱بله ، با شما موافقم .
کاپریسهایی که بازسازی میکنند بسیار حرفهای جمع میشود .
نیما جان ، یه پیج عربی را قبل از اینکه کرونا در جهان پیدایش شود دنبال میکردم که با کمری مدل ۲۰۰۷ رنگ نوکمدادی شهر به شهر آمریکا و کانادا را میچرخید و خودروهای بسیار بسیار بسیار نو و مدلهای زیر سال ۲۰۰۰ میلادی را میخرید و میفرستاد به حراج کشورهای عربی که در بین آنها بیشتر طرفدار کاپریس و لینکلنهای سدان و وانتهای فورد و شورولت بود !
بیشتر از خود ماشینها ، عاشق ماجراجوییش و جادهها و شهرهای آمریکا شدم که انگار تو بهشت زندگی میکنند از بس تمیز و سر سبز و آفتابی هست !
مثلاً پُرسون پُرسون میرفت میرسید به یه روستا که در گاراژی گوشهی خونهباغی چندین خودرو برای چندین نسل خانوادهها آنجا انباشته شده بودند و خاک خورده بودند یا حتی خَزه بسته بودند و با قیمتهای دلاری وحشتناک ارزان اینها را میخرید و …. !
متاسفانه در این دوساله دیگر خبری از این پیج ندارم و از دوستان اگر کسی نام این پیج را میدونه به من اطلاع بده ، ممنون .
در کل تمام سخن من این هست که اگر کلاسیک هم میخرید ، اول صاحب قبلی آن را بشناشید و نحوهی نگهداریش و سپس بخرید و لذتش را ببرید !
این دوستمون کافر مقدس ، هنوز پُشت فرمون خودروهای دهه ۹۰ نَنِشَسته تا بفهمه چه اعجوبههایی هستند و اصلاً عشق ماشین بودن یعنی چی و از کجا میاد !
خداشاهده لذت سواری کاپریس تخممرغیهای دهه ۹۰ که بازماندهی پلاک ملی از جنگ عراق به کویت هستند دیگر در هیچ خودرویی تکرار نشد و من تازه سرنشین بودم و تجربه کردم یا لذت سواری تویوتا کارینا و کریسیدا و لندکروزر ۸۰ مدلهای ۱۹۹۲ که هنوز زیر زبانم گیر کرده و در اولین فرصت اگر جا و مکانش را جهت نگهداری پیدا کنم در خرید تویوتا کریسیدا درنگ نخواهم کرد !!!!!
لذت رانندگی را در آن خودروها میشد با پوست گوشت و استخوان لَمس کرد و از شوق جذابیت به گریه اُفتاد !!!!!
کافر مقدس
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اون لندکروز هایی که میگی کلکسیون هستن خودت هم داری میگی مدل خاص ! اونم ماشین های سفارش عرب و سفارش خودشون برای تپه نوردی هم پاترول روز سوار میشن . برو یدونه نوا و معماری زنگ زده و آلوده 40ساله پیدا کن تو امارات عین ایرانی ها 100 میل پول بدن سوار شن تو خیابون
قواینن آلایندگی امارات اصلا اجازه حرکت نمیده به این ماشین ها تو خیابون . قواینن آلایندگی برای تپه نوردی و کمپ هم دارن
همین که طومار ننوشتی ما راضی هستیم ازت ولی اگر از قوانین خودرو از امارات خبر دارید نظر بدید نه اینکه 4تا لندکروز دارن وفلان همون لندکروز دهه 90یی هم بیاره خیابون باید مالیات بیشتر بده بخاطر آلایندگی ش
برو هر موقع یک نوا یا بنز معماری تنه لش پیدا کردی آوردن خیابون باهاش راه میرن و مالیات خاصی هم نمیدن و کلی آلودگی ایجاد کردن اونجا دیدی بیا به ما بگو
شما برو این نمایشگاه تو دبی میتونی این کلاسیک هارو بخری ولی باید مالیات بیشتری بدی و همیشه هم نمیتونی بیاری خیابون
این ماشین های تولینک کجا ماشین های ما کجا! اینا کلکسیونی هستن و قوانین خاص خودش رو داره
https://nostalgiaclassiccars.ae/en/classic-cars
مسعود
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱زشته ولی خب کاربردیه
برای طبیعت گردا و شکارچیا مخصوصا
مهردادکمال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت خود دیفندر ۹۰ را که حدود ۱۳۸۵۰۰ یورو یا حدود ۱۵۰ هزار دلار است را اضافه کرد.
قیمت گزافیه بنظر شما ادم جی کلاس بگیره بهتر نیست!
ehsan.fa
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دیفندر ۹۰ قیمتش ۵۳ دلار هست اینا رو از کجا نوشتن؟
شاهین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام حداکثر قیمت ممکن رو نوشتیم
ehsan.fa
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱شاهین جان گل یاشاسین
شاهین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نوکرم داداش
AMIR / ARMI
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دیدن رانگلر نسخه soft top داره گفتن بد نیست ما هم یدونه بسازیم
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خود رانگلر هم خجالت میکشه که بخواد با خودروی ارزشمندی همچون دیفندر مقایسه بشه ، بعد تو اینجا میخواهی اَنگ بچسبانی !!!
این مدل لندروور دیفندر مطمئناً ارزشش سال به سال بالاتر هم میرود ، دقیقاً برعکس خودروهایی که در برابرش رقیب میتراشید و عددی به حساب نمیان !
همین که دیفندر هست کافی هست اما تازه خاص و تولید محدود هم هست که دیگر نورِ علا نورِ !
Nima
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱شما میگى ارزش دیفندر بالا میره؟
شما میدونى کدوم ماشین ارزش خودشو خیلى خوب حفظ میکنه وقتى دست درم هست؟
بله رانگلر
پدال چندبار بهش اشاره کرده.
رانگلر فابریک جاهایى میره که دیفندر با تغییرات نمیره.
همه چیز رانگلر توى آفرود بهتره:
از سایز لاستیک تا زوایا و دوام قطعات زیر بندى ، ضرایب گیربکس و دیفرانسل ، کشسانى سیستم تعلیق که برانکو هم جلوش کم میاره . چه برسه به یه کراس اوور!
براى همش مدرک دارم میخواى بفرستم.
Nima
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱تنها تفاوت اینه این تولید محدوده که کسى باهاش آفرود نمیره.
NAVID۰۰۹۸
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نیما جان
با احترام فراوان ، با شما کاملاً مخالفم !!!
بحث طولانی میشه اما بهتره بدانید در اکثر نقاط جهان و بخصوص آمریکا و کانادا ، مدلهای دیفندر هرچقدر قدیمیتر باشند گرانتر هستند و این مدل از لندروور با تمام خودروهای شرکت لندروور رنجروور متفاوت هست !
البته این اطلاعات محدود من هست ولی از گفتهی حرفهایم اطمینان دارم و اصلاً دیفندر را با رانگلر مقایسه نکنید که ارزش متفاوتی دارند !
مثال میزنم :
مثل این میمونه که کاپرا را با هایلوکس در بازار ایران مقایسه کنیم با اینکه هر دو پیکاپ هستند و با هر دو میشه آفرود رفت اما این کجاهو اون کجا !!!!!
Nima
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱برعکس آمریکا و کانادا که کم دیفندر وارد شده . توى خود اروپا ارزونه. توى آمریکا ۷۰ درصد آفرود باز ها جیپ سوارن. ۳۰ درصد هم بقیه برند ها که اول تویوتا و بعد فورد و بعد شورلت هست.
ولى من صحبتم چیز دیگس.
شما میگى توانایى آفرود دیفندر بیشتر از رانگلره؟
من میگم قطعا نیس
با تمام مدارک هم اینو قاطعانه میگم.
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱امیرجان
حدود سی سال کمابیش اخبار خودرویی رو دنبال کردم و در تمام این مدت ندیدم خودرویی به اندازه دیفندر جدید به فاصله دو سال بعد از معرفی تا این حد مورد تحسین و تمجید قرار بگیره (طبق شنیده ها بیشتر از پنجاه جایزه کوچیک و بزرگ و البته مهمترین جوایز خودرویی از جمله بهترین اس یو وی و بهترین طراحی سال) شاید هم حضور ذهن کافی ندارم اگه شما سراغ دارید لطفا بفرمائید
و برازنده شما نیست که با طعنه هایی اینچنین سعی در …
AMIR / ARMI
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱اقا مازیار اصلا حرف من جنبه بدی نداشت
من خودم قبلا با اینکه از نداشتن شاسی این ماشین بد گفتم ولی اینم گفتم که در جای خودش اگه با رانگلر مقایسش نکنیم
ماشین مناسبیه و بیشتر باید با جی کلاس مقایسه بشه نه رانگلر دیفندر بیشتر لوکس حساب میشه و سقف پارچه ای چیزیه که اصلا باهاش همخونی نداره برای همینم تولید محدود و بیشتر با نگاه کردن به رانگلر این کار کردن ولی این ماشین شاسی مستقلی نداره
عملا با برداشتن سقف قسمت بزرگی از اسکلت ماشین برداشته شده
میخواستن یه حرکتی بزنن که با گذشته همخونی داشته باشه ولی نبود شاسی و اسکلت جدا باعث خنده شده
منم مثل خیلی ها به جوایز اعتقادی ندارم اگه مشتری ازش خوب بگه از نظر من همه چیه
در کل ماشین افرودی نمیبینمش همون رقیب جی کلاس در همون محدوده قیمت
مازیار
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱و باز هم شاسی مستقل
و جالب تر این بار در مبحث کانورتیبل!
Jdm باز
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت دیفندر ۱۵۰ هزار دلار !!!!!!!!!!!
G class: ایا من یک لطیفه هستم برای تو؟؟؟
یوسف
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱خود بنز اقرار کرده که جی کلاس رو از روی لندرور کپی کردم
GMA
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱میشه یه لینک معتبر بدی که مرسدس گفته من G کلاس رو از روی دیفندر کپی کردم؟
Reza Waffen SS
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱سم خالص