جدیدترین پروژهی ECD، تجهیز دو دستگاه دیفندر ۹۰ به پیشرانهی ۶/۲ لیتر ۸ سیلندر جنرال موتورز و بازسازی کابین را شامل میشود. شرکت ECD انگلیس، متخصص در بازسازی و بازتولید خودروهای جگوار لندرور است.
کمپانیهای مختلف علاقه ویژهای به احیا، بازسازی و بازتولید لندروور دیفندر و به خصوص نسخه ۹۰ آن دارند و ECD به عنوان یکی از متخصصان این امر از دو دیفندر ۹۰ جدید خود رونمایی کرده است.
دو دوست صمیمی به ECD اتوموتیو دیزاین سفارش تولید یک جفت لندروور دیفندر 90 با سقف نرم را دادهاند. این دو خودرو در بخش ظاهری کاملاً مشابه یکدیگر هستند و به سختی میتوان آنها را از یکدیگر تشخیص داد اما زمانی که وارد کابین شوید تفاوتها را مشاهده خواهید کرد. یکی از این خودروها پروجکت ۶۷ نام دارد درحالیکه دیگری با نام پروجکت فلامینگو شناخته میشود.
هر دو لندروور دیفندر ۹۰ بازتولیدی از رنگ بدنه سبز ویژهای سود میبرد و سقف مشکی نیز تضاد زیبایی را ایجاد کرده است. رینگهای ۱۶ اینچی مشکی با پیچهای مشابه، لاستیکهای بی اف گوودریچ، چراغهای LED و… جزو دیگر نقاط اشتراک دو شاسیبلند موردبحث خواهد بود. تشابهات در بخش فنی هم وجود دارند و دو دیفندر ۹۰ یاد شده از پیشرانه ۸ سیلندر LS3 جنرال موتورز و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سود میبرند تا ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۷ نیوتنمتر گشتاور داشته باشند. سیستم تعلیق بادی، ترمزهای EBC و سیستم اگزوز بورلا جزو دیگر مشخصات این خودروها هستند.
در داخل کابین پروجکت ۶۷ غربیلک فرمان خاص شرکت مومو نصب شده و روی صندلیها نیز چرم مون راک دیده میشود. در بخش عقب خودرو دو نیمکت نصب شده تا سرنشینان گفتوگوی صمیمیتری با یکدیگر داشته باشند. خروجی برق ۱۱۰ ولتی، شارژر بیسیم و سیستم تهویه مطبوع برای بخش عقب نیز جزو دیگر ویژگیهای خاص این مدل هستند. اما پروجکت فلامینگو تفاوتهایی دارد و از چرم متفاوتی استفاده کرده است. پیش چشمان راننده غربیلک فرمان ناردی چلنج قرار داشته و در بخش عقب نیز فقط یک نیمکت نصب شده است. هر دو شاسیبلند موردبحث آپشن های متنوعی را بنا به سلیقه خریدار دارا هستند. آنچه باعث خاصتر شدن هرچه بیشتر لندروور دیفندر ۹۰ میشود وضعیت انحصاری آنهاست. ECD به دیگر مشتریان اجازه سفارش مشخصاتی مشابه مدلهای قبلی را نمیدهد و به همین خاطر هر محصول این شرکت ویژگیهای خاص خودش را دارد.
مازیار
۲۴ آذر ۱۴۰۱تمام نشدنیه دیفندر😍
ممد ژانگولر
۲۴ آذر ۱۴۰۱همه چیش عالیه و هیجان انگیز
فقط اون صندلیهای پشتش که روبروی همن خیلی روی نروه
فکر تا آخر سفر جرات نمیکنه دست تو دماغت کنی
زمستانم
۲۴ آذر ۱۴۰۱دغدغه یک ایرانی الاصل
فرید
۲۴ آذر ۱۴۰۱😂😂😂
یوسف
۲۴ آذر ۱۴۰۱پیرمرد تمام نشدنی
مهردادکمال
۲۴ آذر ۱۴۰۱سوال اینجاست که این حجم از قدرت برای این اتوموبیل خشن که پلتفرم قدیمی داره نا امن نیست؟ بنظرم چپ شدنش خیلی محتمل هست
NAVID۰۰۹۸
۲۵ آذر ۱۴۰۱اتفاقاً به دلیل زیزبندی خودروهای اینچنینی ، چپ شدن با دست فرمان بد راننده ارتباط تنگاتنگی داره و چنین زیربندیهایی انعطافپذیری بالایی دارند !
خیلی دوست دارم یکبار پشت فرمان دیفندر انگلیسی اصلی بشینم !
خیلی تعریفشو شنیدم بخصوص در نرمی سواری که در سرعتهای بالا در دشت و بیابان دارد که یکبار وحید امیری زیاد تعریفشو میداد !
rawand
۳ دی ۱۴۰۱بله خیلی نرمو راحتن من هزاران بار پشت فرمونش نشستم چون توکشور ما ک کردستان عراق میشه این ماشینا زیادن و ارزانن ولی تو ایران باید بگم شرمنده که نمیتونی پشت فرمانش بشینی ولی خدایش هیکلش خیلی قدیمیه من باهاش حال نکردم
ali(chevynova)
۲۴ آذر ۱۴۰۱تنها نقطه قوتش انجینش هست
بی خیال اسم
۲۴ آذر ۱۴۰۱آره تو راست می گی
ali(chevynova)
۲۵ آذر ۱۴۰۱مگه شک داشتی؟
مازیار
۲۵ آذر ۱۴۰۱دوست عزیز بیخیال اسم
تو همین یکسال گذشته فقط تو پدال نزدیک به ده تا لندروور دیفندر قدیم باز تولید شده معرفی شد که همه بالای دویست هزار دلار قیمت داشتن و همه هم “پیش خرید” شده بودن و این برای کسی که تو کل تاریخ خودروسازی محبوبش پنج تا ماشین دویست هزار دلاری موجود نیست ناراحت کنندست
اینو در نظر داشته باش
بی خیال اسم
۲۵ آذر ۱۴۰۱نکته قشنگی گفتی آقا مازیار
حسین دهمرد
۲۴ آذر ۱۴۰۱نیمکتاش از نیمکت تو پارک ناراحت تره
مازیار
۲۵ آذر ۱۴۰۱بدبخت اون کسی که نمیتونه و قادر نیست بدون طعنه زدن به برندهای رقیب به زندگیش ادامه بده اونم طعنه هایی تماما از روی بغض و کینه
مجتبی .
۲۵ آذر ۱۴۰۱اینجور شرکتها واقعا عالین .تمام خاطرات فراموش شده رو برا آدم زنده میکنن.کاش هرچه زودتر امکان اینطور کارها برا عموم مردممون فراهم بشه تاجوونای دیروزی راحت بتونن خاطره بازی کنن
rawand
۳ دی ۱۴۰۱مثلا پیکان را برات باسازی کنن عزیز من ماشینای ایران همون روزی که ازکارخانه تحویل میگیری بدرد نمیخورن چبرسه به بازسازی هیچ کشوری ماشین ایران رانمیخره حتی کردستان عراق