لندروور-رنجروور

بازتولید دو دستگاه لندروور دیفندر 90 با پیشرانه LS3 شورولت کوروت

جدیدترین پروژه‌ی ECD، تجهیز دو دستگاه دیفندر ۹۰ به پیشرانه‌ی ۶/۲ لیتر ۸ سیلندر جنرال موتورز و بازسازی کابین را شامل می‌شود. شرکت ECD انگلیس، متخصص در بازسازی و بازتولید خودروهای جگوار لندرور است.

کمپانی‌های مختلف علاقه ویژه‌ای به احیا، بازسازی و بازتولید لندروور دیفندر و به خصوص نسخه ۹۰ آن دارند و ECD به عنوان یکی از متخصصان این امر از دو دیفندر ۹۰ جدید خود رونمایی کرده است.

دو دوست صمیمی به ECD اتوموتیو دیزاین سفارش تولید یک جفت لندروور دیفندر 90 با سقف نرم را داده‌اند. این دو خودرو در بخش ظاهری کاملاً مشابه یکدیگر هستند و به ‌سختی می‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد اما زمانی که وارد کابین شوید تفاوت‌ها را مشاهده خواهید کرد. یکی از این خودروها پروجکت ۶۷ نام دارد درحالی‌که دیگری با نام پروجکت فلامینگو شناخته می‌شود.

هر دو لندروور دیفندر ۹۰ بازتولیدی از رنگ بدنه سبز ویژه‌ای سود می‌برد و سقف مشکی نیز تضاد زیبایی را ایجاد کرده است. رینگ‌های ۱۶ اینچی مشکی با پیچ‌های مشابه، لاستیک‌های بی اف گوودریچ، چراغ‌های LED و… جزو دیگر نقاط اشتراک دو شاسی‌بلند موردبحث خواهد بود. تشابهات در بخش فنی هم وجود دارند و دو دیفندر ۹۰ یاد شده از پیشرانه ۸ سیلندر LS3 جنرال موتورز و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک سود می‌برند تا ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۷ نیوتن‌متر گشتاور داشته باشند. سیستم تعلیق بادی، ترمزهای EBC و سیستم اگزوز بورلا جزو دیگر مشخصات این خودروها هستند.

در داخل کابین پروجکت ۶۷ غربیلک فرمان خاص شرکت مومو نصب شده و روی صندلی‌ها نیز چرم مون راک دیده می‌شود. در بخش عقب خودرو دو نیمکت نصب شده تا سرنشینان گفت‌وگوی صمیمی‌تری با یکدیگر داشته باشند. خروجی برق ۱۱۰ ولتی، شارژر بی‌سیم و سیستم تهویه مطبوع برای بخش عقب نیز جزو دیگر ویژگی‌های خاص این مدل هستند. اما پروجکت فلامینگو تفاوت‌هایی دارد و از چرم متفاوتی استفاده کرده است. پیش چشمان راننده غربیلک فرمان ناردی چلنج قرار داشته و در بخش عقب نیز فقط یک نیمکت نصب شده است. هر دو شاسی‌بلند موردبحث آپشن های متنوعی را بنا به سلیقه خریدار دارا هستند. آنچه باعث خاص‌تر شدن هرچه بیشتر لندروور دیفندر ۹۰ می‌شود وضعیت انحصاری آن‌هاست. ECD به دیگر مشتریان اجازه سفارش مشخصاتی مشابه مدل‌های قبلی را نمی‌دهد و به همین خاطر هر محصول این شرکت ویژگی‌های خاص خودش را دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    تمام نشدنیه دیفندر😍

    موافقم 64
    مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    همه چیش عالیه و هیجان انگیز

    فقط اون صندلیهای پشتش که روبروی همن خیلی روی نروه

    فکر تا آخر سفر جرات نمیکنه دست تو دماغت کنی

    موافقم 33
    مخالفم 5
    1. زمستانم

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (219 ديدگاه)

      دغدغه یک ایرانی الاصل

      موافقم 40
      مخالفم 5
      1. فرید

        ۲۴ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (135 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم 18
        مخالفم 4
  3. یوسف

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    پیرمرد تمام نشدنی

    موافقم 36
    مخالفم 2
  4. مهردادکمال

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2000 ديدگاه)

    سوال اینجاست که این حجم از قدرت برای این اتوموبیل خشن که پلتفرم قدیمی داره نا امن نیست؟ بنظرم چپ شدنش خیلی محتمل هست

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۵ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      اتفاقاً به دلیل زیزبندی خودروهای اینچنینی ، چپ شدن با دست فرمان بد راننده ارتباط تنگاتنگی داره و چنین زیربندی‌هایی انعطاف‌پذیری بالایی دارند !

      خیلی دوست دارم یکبار پشت فرمان دیفندر انگلیسی اصلی بشینم !
      خیلی تعریفشو شنیدم بخصوص در نرمی سواری که در سرعت‌های بالا در دشت و بیابان دارد که یکبار وحید امیری زیاد تعریفشو میداد !

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. rawand

        ۳ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        بله خیلی نرمو راحتن من هزاران بار پشت فرمونش نشستم چون توکشور ما ک کردستان عراق میشه این ماشینا زیادن و ارزانن ولی تو ایران باید بگم شرمنده که نمیتونی پشت فرمانش بشینی ولی خدایش هیکلش خیلی قدیمیه من باهاش حال نکردم

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. ali(chevynova)

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7387 ديدگاه)

    تنها نقطه قوتش انجینش هست

    موافقم 9
    مخالفم 41
    1. بی خیال اسم

      ۲۴ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (790 ديدگاه)

      آره تو راست می گی

      موافقم 43
      مخالفم 5
      1. ali(chevynova)

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (7387 ديدگاه)

        مگه شک داشتی؟

        موافقم 4
        مخالفم 38
      2. مازیار

        ۲۵ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (3301 ديدگاه)

        دوست عزیز بیخیال اسم
        تو همین یکسال گذشته فقط تو پدال نزدیک به ده تا لندروور دیفندر قدیم باز تولید شده معرفی شد که همه بالای دویست هزار دلار قیمت داشتن و همه هم “پیش خرید” شده بودن و این برای کسی که تو کل تاریخ خودروسازی محبوبش پنج تا ماشین دویست هزار دلاری موجود نیست ناراحت کنندست
        اینو در نظر داشته باش

        موافقم 31
        مخالفم 2
        1. بی خیال اسم

          ۲۵ آذر ۱۴۰۱
          سوابق: (790 ديدگاه)

          نکته قشنگی گفتی آقا مازیار

          موافقم 16
  6. حسین دهمرد

    ۲۴ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    نیمکتاش از نیمکت تو پارک ناراحت تره

    موافقم 7
    مخالفم 23
  7. مازیار

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    بدبخت اون کسی که نمیتونه و قادر نیست بدون طعنه زدن به برندهای رقیب به زندگیش ادامه بده اونم طعنه هایی تماما از روی بغض و کینه

    موافقم 26
    مخالفم 1
  8. مجتبی .

    ۲۵ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (17 ديدگاه)

    اینجور شرکتها واقعا عالین .تمام خاطرات فراموش شده رو برا آدم زنده میکنن.کاش هرچه زودتر امکان اینطور کارها برا عموم مردممون فراهم بشه تاجوونای دیروزی راحت بتونن خاطره بازی کنن

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. rawand

      ۳ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      مثلا پیکان را برات باسازی کنن عزیز من ماشینای ایران همون روزی که ازکارخانه تحویل میگیری بدرد نمیخورن چبرسه به بازسازی هیچ کشوری ماشین ایران رانمیخره حتی کردستان عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا