برخی افراد میگویند کار بازسازی خودروهای کلاسیک و خاطرهانگیز میتواند نوعی محافظت از آنها باشد. اگرچه شرکت Kingsley Re-Engineered بریتانیا در حال ساخت رنجروور کلاسیکهایی است که بهتر از نمونههای استاندارد هستند اما برخی کارشناسان اظهار داشتهاند میبایست حالت استوک این مدلها حفظ شود. هرچند باید اذعان کرد ارتقای این خودروها بهتر از اوراق نمودن آنها خواهد بود. به همین خاطر است که شرکت یاد شده رنجروورها را بازمهندسی کرده و به محصولاتی مدرن تبدیل میکند. دیمون اورلوف مؤسس Kingsley میگوید:
رنجروور خودرویی است که خیلی به زنگزدگی و خوردگی بدنه آن توجه نشده است. همهچیز برای آفرود در نظر گرفته میشد و رنجروور وقتی وارد مسیرهای گلی میشد این گل در زیر گلگیرها پنهان میشد و در نهایت به همراه رطوبت باعث خوردگی و زنگزدگی میشد. این فرایند به راحتی رخ میداد
به همین خاطر شرکت موردبحث تمامی پوسیدگیهای بدنه رنجروورها را رفع کرده و چیزی بهتر از نمونه اورجینال تولید کرده است. اگرچه گفتههای Kingsley میتواند اغراقآمیز به نظر برسد اما مدیر این شرکت خاطرنشان میسازد دینامیک سواری رنجروورهای کلاسیک شاید باعث تعجب و شگفتی برخی رانندگان شود.
او میگوید:
این نوع طراحی چند دهه ادامه داشته و ما فراموش کردهایم که با خودرویی طراحی شده در اواخر دهه ۶۰ میلادی روبرو هستیم. ما به این خودرو به عنوان محصول دهه ۹۰ میلادی نگاه کردیم زیرا شکل آن خیلی تغییر نکرده است. واقعیت این است که سواری رنجروور خیلی شبیه یک خودروی دهه ۶۰ میلادی است. دستهدنده با فاصله تعویض بسیار زیاد، فرمان بسیار مبهم، ترمزهایی که کار نمیکنند و پیشرانه ضعیف… واقعیت این است که تا زمانی که خودرو را نرانید آن را بسیار جذاب خواهید دانست
برای حل این مشکل بدنه رنجروورهای قدیمی جدا شده و فریم آن بازسازی و با پوشش مخصوصی پوشانده شده تا از پوسیدگی در امان بماند. پیشرانه ۸ سیلندر اصلی هم میتواند تا قدرت ۳۱۰ اسب بخار تیون شده یا با نمونه ۸ سیلندر LS تعویض گردد. همچنین سیستم تعلیق نیز میتواند برای هندلینگ جادهای بهتر ارتقا یابد. الکس گوی از مدیران کارفکشن میگوید:
نتیجه این کار تولید یک رنجروور کلاسیک با زیرساختی مدرن شده است. ظاهر خودرو چیزی را فریاد نمیزند. این رنجروور در عین سادگی بسیار جذاب و خوب است
فرایند بازسازی پایه این خودرو از حدود ۵۰ هزار پوند شروع شده و از این نقطه به بعد محدودیت چندانی وجود ندارد.
GT
۱۱ دی ۱۴۰۰طراحی نسل اول رنجروور بسیار نمادین و جذابه👑
مازیار
۱۱ دی ۱۴۰۰خط جانبی از بالای چراغ جلو تا بالای چراغ عقب
شیب رو به پایین نیمه عقبی سقف
شیب رو به بالای اوورهنگ عقب
ستون C مشکی
برجستگی های گوشه های جلوی کاپوت
و مهمتر از همه نحوه طراحی اتاق و موقعیت صندلی ها و خط جانبی روی شیشه که باعث میشه میزان دید و تسلط سرنشینان به بیرون اتومبیل با اختلاف بیشتر از هر اتومبیل دیگه ای باشه (مهمترین تفاوت رنجروور)
اینها فاکتورهایی هستن که از نسل اول به تمامی نسل های رنجروور سرایت کرده
M@M@DRZ
۱۱ دی ۱۴۰۰یانکی ای ابان سرخ .
رنجرور رو قبول داری دیگه ؟
دیگه به این یکی نمی گی بیخود و چرت و پرت نه؟
والا علی نوا هم به اون امریکایی بازیش حداقل الفارومئو و ایتالیایی هارو قبول داشت.
new RAMIN
۱۱ دی ۱۴۰۰تنها میتونم بگم واو … به به !
سوار شدن یا داشتن یه ماشین کلاسیک اللخصوص اگه یادآور دوران بچگیت باشه خیلی لذت بخشه. البته جدا از این ماجرا به نظرم قدیم بیشتر روح داشت! به نظرم الان کمپانی ها بیشترشون زدن جاده خاکی اما نگاه به گذشته میشه روح رو دید… عشق رو دید…
به نظرم یه کمپانی بهتره به جای اینکه جلو پنجره رو الکی گنده کنه مجدد بهترین خودروهای 50 سال اخیرشونو مجدد با تکنولوژی نوین تولید کنه. به نظرم یه کمپانی به جای نابودی 100 سال اصالت و تولید سلستیک و حذف سدان ها بهتره بره افسانه هاشو و اون پدیده هاشو یعنی الدورادو دویل کوپ رو مجدد تولید کنه. به نظرم یه سری کمپانی ها به جای تولید چهارچرخه هایی با گارانتی های 3 ساله و حداقل آپشن بهتره برن همون لندکروزر افسانه ای و گالانت پدیده و شاهکاری به نام gtr و nsx نامدار رو با تکنولوژی نوین و همون ظاهر قدیمی تولید کنن… تقریبا همون کاری که گریت وال داره با کپی خودروهای کلاسیک دهه 30 تا 70 انجام میده! یا همون کارهایی که یه سری تیونر های اروپایی انجام میدن. گریت وال و یه سری تیونر که خودرو های کلاسیک رو بروز میکنن و تکنولوژی نوین میکن یا خودرو رترو معرفی میکنن طبیعتا شاخ و دم ندارن. اما چرا کمپانی خودروسازی بین الملی اینکارو نمیکنن خیلی برام عجیبه
اگه کمپانی های مطرح اینکارو بکنن حتی همون برقی به خدا خیلی ارزش داره…اما خب حیف نمیکنن و فعلا تیونر ها و کمپانی گریت وال دست به کار شده. ولی شک نکنید اگه روزی برسه کمپانی های خودروسازی همون خودرو کلاسیک خودشنو با تکنولوژی نوین و بروز تولید کنن احتمالا افراد کمی سراغ خودرو جدید برن! همشون میرن کلاسیک میگیرن. اما حیف که کمپانی ها هیچ وقت اینکارو نمیکنن…
نمیدونم دقیقا شماره چند و چه تاریخی ولی یه 6 یا 7 ماه پیش مجله ماشین یه مطلب درباره کمپانی بازسازی کننده خودرو کلاسیک نوشته بود یه کمپانی بود شما فقط کافی بود مدل ماشینو بگی برات همون خودرو رو با تکنولوژی نوین میسازن! البته به شرطی که حساب بانکیتون 6 یا 7 رقم جا داشته باشه!! اسمش سخت بود ولی خیلی حال کردم و خوشم اومد ازش.
(باسازی با ساخت خودرو رترو و کلاسیک خیلی فرق داره. بازسازی یعنی همون ماشین بازسازی بشه و جدید بشه ولی منظور من تو کامنت اینکه کلا ماشین ظاهرش قدیمی باشه ولی تکنولوژی جدید.)
Muty
۱۱ دی ۱۴۰۰عاغا همه نقطه نظراتی که شما گفتی را همه شرکت ها به گوش فراموشی سپردن !
و تولید محصولات منحصربفرد و یونیک را به براداران معزز و زحمتکش و نخبه ی چینی واگذار کردن