بخش کلاسیک لندروور اقدام به بازسازی کامل دیفندرهای قدیمی مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ و عرضهٔ آن با قیمتی از ۲۵۰ تا ۲۰۷ هزار دلار کرده است.
لندروور هرچند مدتها است که دیفندر جدید را به بازار فرستاده ولی نمیخواهد دیفندر قدیمی را فراموش کند زیرا حالا این شرکت بریتانیایی نسخهٔ جدیدی از آفرودر کلاسیک خود را با پیشرانهٔ V8 معرفی کرده است. البته این دیفندر از لحاظ فنی خودروی جدیدی محسوب نمیشود بلکه بازسازی کارخانهای نمونههای مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ است. دیفندر کلاسیک جدید که در نسخههای دودر ۹۰ و چهاردر ۱۱۰ ارائه میشود، توسط مهندسان لندروور کلاسیک در بریتانیا با دست بازسازی میشود.
بخش Works Bespoke لندروور با دقت خودروهای موردبازسازی را انتخاب میکند و در سینهٔ همهٔ آنها یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی قرار میدهد. این موتور ۵ لیتری خود لندروور است که ۴۰۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به هر چهارچرخ منتقل میشود. دیفندر کلاسیک همچنین برای همگام شدن با زمانه به کمکفنرهای بلیشتین، فنرها و آنتیرول بارهای Eibach و ترمزهای چهار پیستونهٔ Alcon با دیسکهای ۳۳۵ میلیمتری در جلو و ۳۰۰ میلیمتری در عقب هم مجهز شده است.
در داخل خودرو نیز یک صفحهنمایش کوچک ۳.۵ اینچی با ناوبری ماهوارهای و رادیوی دیجیتال تعبیه شده اما طرح قدیمی داشبورد تا حد امکان حفظ شده است. در اینجا همچنین تقریباً همهچیز با چرم پوشیده شده است که در پنج رنگ یا هشت تریم دورنگ قابل انتخاب خواهد بود. برای جلو هم صندلیهای ریکارو در نظر گرفته شده است. همانطور که انتظار میرود، برای این دیفندر جدید اما در اصل قدیمی آپشنهای سفارشیسازی زیادی هم وجود خواهد داشت که از چادر روی سقف برای کمپینگ گرفته تا تبدیل بخش عقبی کابین به یک سالن نشیمن کوچک را شامل میشود.
دیفندر کلاسیک با این ویژگیها به شاسیبلند واقعاً جذابی تبدیل شده اما مشکلی بنام قیمت همهچیز را خراب میکند. لندروور برای نسخهٔ پایهٔ ۹۰ قیمت ۱۹۰ هزار پوند معادل ۲۵۰ دلار را اعلام کرده است که این رقم در نسخهٔ ۱۱۰ پنجنفره به ۱۹۹ هزار پوند معادل ۲۶۳ هزار دلار میرسد. کسانی که خواهان مدل ۱۱۰ هفتنفره باشند نیز باید رقم گزاف ۲۰۴ هزار پوند معادل ۲۷۰ هزار دلار را پرداخت کند. این ارقام در قیاس با اینیوس گرنادیر که با هدف احیای فرمول کلاسیک دیفندر ساخته شده بسیار بالا هستند. قیمت گرنادیر در بریتانیا از ۶۵ هزار پوند آغاز میشود که یعنی تنها یکسوم دیفندر کلاسیک قیمت دارد. البته زیر کاپوت این خودرو خبری از موتور V8 نیست ولی پیشرانههای شش سیلندر بامو هم خیلی ضعیف نیستند.
حتی دیفندر مدرن با پیشرانهٔ V8 نیز بسیار از این نمونههای کلاسیک بازسازیشده ارزانتر است. نسخهٔ پرچمدار جدید اوکتا که ماه گذشته معرفی شد در بریتانیا با قیمت پایهٔ ۱۴۵,۳۰۰ پوند و در آمریکا با قیمت ۱۵۲ هزار دلار عرضه میشود؛ بنابراین، باید واقعاً عاشق دیفندر کلاسیک باشید که حاضر به پرداخت چنین مبلغ گزافی شوید. حال ممکن است این سؤال مطرح شود که چرا لندروور بجای بازسازی نمونههای قدیمی دوباره اقدام به تولید دیفندر کلاسیک نکرده است؟ خب این کار نهتنها بسیار پرهزینه است بلکه مطابقت دادن دیفندر قدیمی با قوانین ایمنی و آلایندگی اتحادیهٔ اروپا نیز اصلاً آسان و مقرونبهصرفه نخواهد بود.
Yazdan
۸ شهریور ۱۴۰۳بنظرم ساخت چنین خودروهایی لازمه برای کلاسیک بازا ولی نه با چنین قیمتی!
amirkhanzadeh
۸ شهریور ۱۴۰۳قیمتش فضایه ولی ماشین دوست داشتنیه
SMS
۸ شهریور ۱۴۰۳همچین میگین قدیمی انگار مال سال ۱۹۵۰ هست بابا مال همین ده سال پیشه
مازیار
۸ شهریور ۱۴۰۳تحفه واقعی. دوتا بگیری یکی لای زرورق یکی تو بیراهه
بازسازیهای قبلی بالای ۲۰۰ هزار دلاری که همه پیشخرید شدن.اینم قطعا همینطور میشه
۸ شهریور ۱۴۰۳چخبره ۲۵۰ هزار دلار!
بیاین ایران با ۲۵۰ میلیون بخرین یکیشو ما هم دعا کنین
ممد ژانگولر
۸ شهریور ۱۴۰۳من خودم به شخصه عاشق این ماشینم ولی واقعا اینا چی مصرف میکنن که بخودشون اجازه میدن ی همچین برچسب قیمتی بچسبونن روش اونم با این اوضاع احوال صنعت خودروسازی که کساده ؟!
Kiarash
۸ شهریور ۱۴۰۳عالی شده
Absurd Hero
۸ شهریور ۱۴۰۳«تو پاچه کردن» از دیرباز یکی از تخصص های انگلیسی ها بوده
OM.01
۸ شهریور ۱۴۰۳((«تو پاچه کردن» از دیرباز یکی از تخصص های انگلیسی ها بوده))
همچنین اینو نوشتی هرکی ندونه انگار اسلحه گذاشتن رو سرت گفتن باید اینو بخری حالا ناراحتی!
شرکت های زیادی هستن لندرور بازسازی میکنن رنج قیمت 200 الی 300هزار دلار، بالای 10 شرکت معروف، همه کارها جذاب و درجه یک و باکیفیت
اونایی که این ماشینو میخرن حداقل ماشین سومش این دیفندر هست و ساعت مچی دستش Jaeger-LeCoultre هست که بالای 20هزار دلار قیمتشه…
car lover
۸ شهریور ۱۴۰۳موافقم. یه مقدار چرم و چوب میذارن رو ماشین و قیمت های فضایی میذارن رو ماشین
RD 1600cc
۸ شهریور ۱۴۰۳سلطان هندلینگ توی پیچ های تند.
rita
۸ شهریور ۱۴۰۳به نظرم اگر بری سراغ شرکت های بازسازی کننده نتیجه بهتری میگیری تا لندرور و امکان نصب موتور های دیگه و قطعات بهتر هم فراهم می شه
Taha Ayoobi
۸ شهریور ۱۴۰۳توش باحاله ولی لندرور های قدیمی طراحیشون خیلی زشته
JaMsHiD_R1988
۸ شهریور ۱۴۰۳بیا به جهان نشون بده که از اسمت دارن سو استفاده میکنن که یه کراس اوور رو بکنن تو پاچه ملت
بیا نشون بده اون کراس اوور لعنتی که اسم دیفندر قلابی روش خورده هیچ کاره هست در برابر تو
اصلا بگو پونصد هزار دلار
بازم ارزش خرید داره
این ماشین جواهره بر خلاف نسل جدیدش که تنها فرقش با تویوتا راوفور دو دف همون سیستم ترین ریسپانسه
حالا هرچی میخواد ویدیو از نسل جدیدش بیاد بیرون ، چمیدونم فروشش بهتر شده و فلان
اگه منطقی نگاه کنیم ، هرچقدر آفرودش خوب باشه باز اون کراس اوور یه پسرفته در برابر این
Navid A J
۱۳ شهریور ۱۴۰۳من که به جای این میرم یه لندکروزر؛ یه پرادو؛ و یه برانکو میگیرم آخرشم یه چیزی اضافه ته پوله میمونه.
reza342
۸ شهریور ۱۴۰۳هیچ عاقلی 250 به اینا نمیده:)
Taha Ayoobi
۸ شهریور ۱۴۰۳مگر اینکه عشق لندروور واقعی باشه
hosen
۸ شهریور ۱۴۰۳عاشق طراحی شم! موتورشم که v8 دیگه حرفی نمیزاره برای گفتن.
حسن
۹ شهریور ۱۴۰۳ده کیلو الومینیوم یه رنگ 5 تا صندلی یعنی چقد میشه که 250 تا میخوان
سرگردنه انگلیسی هم بد نیست کاسب خوبه