لندروور نسخه کشیده ۱۳۰ را به خانواده دیفندر اضافه کرده است. این دیفندر سه ردیفه برای کسانی توسعه پیدا کرده که به ظرفیت سرنشین بیشتری نیاز دارند اما صرفاً نسخهای با طول بیشتر از ۱۱۰ است. در دیفندر ۱۳۰ فاصلهٔ محوری نسبت به ۱۱۰ تغییری نداشته و همچنان ۳,۰۲۲ میلیمتر است اما طول کلی خودرو با ۳۴۰ میلیمتر افزایش حالا به ۵,۳۵۸ میلیمتر رسیده است. این طول بیشتر به صندلیهای ردیف سوم و فضای بار کوچکی در پشت آنها اختصاص پیدا کرده است.
فضای صندوق بار در دیفندر ۱۱۰ دو ردیفه ۹۶۰ لیتر است اما بخش عمدهای از این فضا در نسخهٔ ۱۳۰ به صندلیهای ردیف سوم اختصاص پیدا کرده و حالا فضای بار به تنها ۳۹۰ لیتر رسیده است. سرنشینان ردیف سوم اما در این نسخه علاوه بر برخورداری از گرمکن صندلیها، از سانروف اختصاصی خود هم بهرهمند میشوند. برای این خودرو حتی کنترل تهویهٔ چهار منطقهای هم قابل سفارش است که فقط در ۱۳۰ ارائه میشود. کسانی که فضای بار بیشتری نیاز دارند میتوانند دیفندر ۱۳۰ را بهصورت دو ردیفه پنجنفره خریداری کنند که در این صورت فضای بار ۱۳۳۰ لیتری در اختیار خواهند داشت.
دیفندر ۱۳۰ علاوه بر طول بیشتر و یک ردیف صندلی اضافی، بهصورت استاندارد با نمایشگر بزرگتر ۱۱.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و تعلیق بادی ارائه میشود که دومی باعث بهبود راحتی و تواناییهای آفرود خودرو خواهد شد. علاوه بر این، لندروور رنگ جدیدی بنام قرمز سدونا را هم ارائه کرده که فقط روی بدنهٔ ۱۳۰ پاشیده میشود. یکی از چیزهایی که در این نسخهٔ کشیده بدون تغییر باقیمانده، تواناییهای آفرود دیفندر است زیرا زوایای حمله و شکست با مدل ۱۱۰ کاملاً یکسان است و فقط زاویهٔ فرار با کمی کاهش به ۲۸.۵ درجه رسیده که البته هنوز هم عدد قابلاحترامی است.
دیفندر ۱۳۰ در ابتدا در اروپا با سه پیشرانه هیبریدی خفیف مختلف عرضه میشود. یکی از این موتورها ۳ لیتری شش سیلندر خطی دیزلی با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است که در مدل D300 ارائه میشود. مدل بنزینی پایه هم P300 نام دارد که از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند و ظرف ۷.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند مدل P400 را انتخاب کنند که زیر کاپوت خود همان پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ P300 را دارد اما در اینجا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. در آمریکا نیز این خودرو با دو مدل P300 و P400 به فروش خواهد رسید. فعلاً اما خبری از موتور V8 برای دیفندر ۱۳۰ نیست.
قیمت دیفندر ۱۳۰ در آمریکا برای مدل پایهٔ P300 از ۶۸ هزار دلار آغاز میشود و لندروور هماکنون سفارشات خرید آن را میپذیرد. در بریتانیا نیز قیمت این خودرو از ۷۳,۸۹۵ پوند آغاز میشود و تا ۱۰۰,۶۴۵ پوند برای بالاترین تیپ مدل P400 پیش میرود.
Nima
۱۰ خرداد ۱۴۰۱لاکچری و زیباتر شده
ایلیا
۱۴ خرداد ۱۴۰۱Gad به معنای واقعی کلمه💪🗿
Amir
۱۰ خرداد ۱۴۰۱عالی!!
R@m!n
۱۰ خرداد ۱۴۰۱چیکار می کنن با دیفندر ؟؟؟ یونی بادی کم بود به زور یه ردیف صندلی چپوندن که چی بشه ؟؟؟ الان رنجروور چی پس چرا این دو تا ماشین انقدر بهم نزدیک شدن ؟؟
Amir Machine
۱۰ خرداد ۱۴۰۱حالا رنجروور هیچی
دیسکاوری چی میشه این وسط؟
اونم سه ردیف صندلی داره، قیمتش هم همین حدوده
R@m!n
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فکر کنم دلیلی که پشت این حرکت دارن اینه که یه رقیب برای گرند چروک L بزنن اما اشتباهشون اینجاست که گرون ترین تریم گرند چروک 80k هست یعنی ۲۰ هزار دلار کمتر و کیفیت یکسان و آفرود هم سطح !!!
واقعا یه نفر باید احمق ترین انسان کره زمین باشه با صدهزار دلار بودجه رنجرور رو ول کنه و دیفندر سه ردیفه بخره.
Jdm باز
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دقیقا
کامران
۱۰ خرداد ۱۴۰۱دستور ساخت از هندوستان اومده سرپیچی نمیشه کرد
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ماشالله داره این ماشین 👌
ولی من نخسه ۱۱۰ ترجیح میدم
۱۳۰ بیشتر برای جادست تا کوه
TML BN
۱۰ خرداد ۱۴۰۱برای ایران دهه ۶۰ عالی بود که همه عیالوار بودن😂😂
Jdm باز
۱۰ خرداد ۱۴۰۱مگه نمیخوان باهاش افرود برن؟؟
میخواد کل طایفه اش روبا خودش ببره؟؟
همون ۱۱۰ مناسبتره برای افرود تازه زاویه فرار بهتری هم داره
اگه ماشین خونوادگی میخوای مدل های دیگه لندررور هستن که شاید در حد دیفندر نباشن تو افرود ، ولی کارتو راه میندازه
اما اگر افرود میخوای همون ۱۱۰ خوبه
ali-mg
۱۰ خرداد ۱۴۰۱این همه ماشین فقط هشت نفر
ما تو تولید ملی 206 یه بار 9 نفر نشستیم اینیم که میگم کاملا جدی میگم هر کاری کنید آخرش به پای ما نمیرسید مهم استفاده درست از فضای داخل خودرو
javadhy
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ماشین بسیار جذابیه حتی با وجود طول زیاد و به هم خوردن تناسبات بدنه شخصا از همون اول از طراحی نسل جدید دیفندر خیلی خوشم اومد ولی در مورد نسخه ۱۳۰ به نظرم باید حتما ۸ سیلندرش با ۵۲۵ اسب رو تولید کنن یا حتی svr با ۶۰۰ اسب هم جالب میشه چون قراره svr دو نسخه دیگه با موتور ۶۰۰ اسبی بی ام و بیاد
کامران
۱۰ خرداد ۱۴۰۱این دیگه چیه شبیه اتوبوس مدرسه آمریکاییها شده البته به سبک هندی عنگلیسی
به شکل غیرماهرانه اومدن نیم متر اضاف کردن به عقب
قابلیت اطمینان هم که نگم ۸ نفر سوارش بشن ارور میده یجاش خراب میشه حالا فک کن با این بخای بری آفرود . اگه خراب نشه و مثل دفعه قبل پنچر نشه مجبور نباشی ولش کنی همون جا شاید یه ۱۰۰ متری تونست جابه جا شه
GMA
۱۰ خرداد ۱۴۰۱ترول خودتی سلطان، بقیه اداتو در میارن:)))
viper2
۱۰ خرداد ۱۴۰۱فقط بهت بگن اگه رنجرورر بد بود که اینقدر محبوب و پر فروش نبود . رنجروور یه برند ا اصالت انگلیسی هست . اول ببین از نزدیک بعد بگو
یوسف
۱۰ خرداد ۱۴۰۱این دیفندر لامصب بدجوری تو دل برو شده 🤩🤩🤩
Hadi
۱۰ خرداد ۱۴۰۱همون مدل ۱۱۰ رو ترجیح میدم ولی اینم برای یه آفرود پر جمعیت رفتن خوبه…
خیلی هم بد نشده طراحیش جالب شده 👌🏼
Ilia2008
۱۰ خرداد ۱۴۰۱اینا برا دسته جمعی رفتن ساخته شده . یه خانواده و مادربزرگ و اینا رو یه آخر هفته ببره بالا تپه راحت برگردونه