دیفندر اوکتا نسخهای توانمند با پیشرانهٔ V8 بامو است که سرعتگیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه، تایرهای ۳۳ اینچ و قیمت پایهٔ ۱۵۲ هزار دلاری دارد.
به خانوادهٔ لندروور دیفندر عضو جدیدی اضافه شده که قویترین و سریعترین دیفندر تاریخ محسوب میشود. این نسخه اوکتا (OCTA) نام دارد و اصلیترین ویژگی آن پیشرانهٔ جدید است. دیفندر اوکتا به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو با تکنولوژی هیبریدی خفیف مجهز شده است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه با فعال کردن لانچ کنترل، گشتاور به ۸۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند.
به لطف این نیرو، دیفندر اوکتا ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه) میرسد. بااینحال، مأموریت اصلی این نسخه هرگز سرعت روی جاده نیست بلکه ارتقاء تواناییهای آفرود برای رقابت با خودروهایی مثل فورد برانکو رپتور خواهد بود. این مدل جدید ۲۸ میلیمتر ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر نسخههای دیفندر دارد و ۶۸ میلیمتر عریضتر شده است. بهمنظور بهبود انعطافپذیری تعلیق، چرخها به جناغیهای بلندتری مجهز شده و تکنولوژی تعلیق جدید لندروور بنام 6D Dynamics هم برای آن در نظر گرفته شده است. این تکنولوژی از کمکفنرهای نیمه فعال بههمپیوسته هیدرولیکی متغیر تشکیل شده است که بادیرول و حرکات بدنه را روی جاده کاهش میدهد و درعینحال باعث افزایش انعطافپذیری تعلیق در آفرود میشود.
دیفندر اوکتا همچنین به سیستمی مجهز شده است که تشخیص میدهد خودرو روی چه سطحی در حال حرکت است و بهطور خودکار تنظیمات را بر این اساس انجام میدهد. علاوه بر این، حالت رانندگی جدیدی بنام اوکتا هم وجود دارد که لانچ کنترل آفرود را فعال میکند و ABS را بهگونهای بهینهسازی میکند که روی مسیرهای سست عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین همان سیستم Terrain Response دیگر نسخههای دیفندر با حالات مختلف مثل ماسه، برف و صخره هم در اینجا دیده میشود.
دیفندر اوکتا در بیرون با لاستیکهای ۳۳ اینچی آلترین گودیر، گلگیرهای برجسته، اصلاح طراحی جلو و سپر عقب جدید با چهار سر اگزوز، بلافاصله نشان میدهد که نسخهای متفاوت از دیفندرهای معمولی است. این نسخه همچنین با طرح دورنگ با سقف و در صندوق مشکی ارائه میشود و خریداران میتوانند یک لایه محافظ رنگ مات را برای کل بدنه سفارش دهند. تغییرات داخلی این نسخهٔ جدید هم شامل تودوزی جدید، صندلیهای جدید و سیستم صوتی جدید میشود.
قیمت لندروور دیفندر اوکتا از ۱۵۲ هزار دلار آغاز میشود اما اولین سری این خودرو از نوع ادیشن وان با قیمت ۱۶۷,۸۰۰ دلار خواهد بود. این شاسیبلند توانمند بریتانیایی هفتهٔ آینده در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد.
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۳بهبود خوبی هست و تعلیق جدیدش هم باید جزئیاتش منتشر بشه ببینیم چطور کار می کنه.
قیمتش واقعا بالاس نزدیک شدن به قلمرو جی کلاس برای همه شکسته نه بخاطر مهندسی بلکه جی کلاس اسباب بازی برای نمایش ثروت شده که قشر خریدارش تو لندروور و فورد و… دنبالش نمی گردن، قیمت پایین بیارن موفق تر هم میشن.
بچه گلگیراشم خیلی ظریف تو امتداد بدنه چسبودن واقعا جذاب شده نسبت به برانکو رپتور، البته ساختار ماژولار درهای برانکو اجازه این کارو بهشون نمیده.
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۳برای پول دادن بابت این هم دلایل کافی هست رامین جون. بیست تا سی درصد گرونتره از مدلهای عادیه و با توجه به اینکه یه جورایی نسخه پرچمدار بحساب میاد و واقعا جذاب شده به نظرم جواب میده.
امیدوارم آمار عرضه و تقاضاش هم منتشر بشه.
OM.01
۱۳ تیر ۱۴۰۳مازیار 👇
https://robbreport.com/motors/cars/legend-motor-co-signature-series-defender-restomod-1235201746/
رامین 👇
https://classicfordbroncos.com/truck/1969-peacock-blue-ford-bronco-charleston-2/
یه سوال شما دوستان به شخصه با بودجه 150k الی 200k صاحب شدن و مالکیت این 2 خودرو و نمونه های مشابه ارزانتر و گرانتر را ترجیح میدهید یا اینکه نه میرید همون نسخه مدرن و فول آپشن با قیمت کمتر رو میخرید؟
(باتوجه به اینکه درآمد کاملا مناسب دارید و قیمت ماشینی که میخرید به حقوقتون میخوره)
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۳رستومادهای آفرودی اصلا نیستم مخصوصا اگر شاسی اورجینال باشه و نمونه های مدرن هم از لحاظ قطعات هم رانندگی بسیار آسون تر انتخاب عاقلانه هست.
خودم باشم قطعا برانکو رپتور با فاصله خیلی زیادی تو بازار بهترینه، یه جورایی مثل فراری SF90 می مونه.
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۳OM.01
شخصا به بازسازی با قیمت تموم شده در حد یا بیشتر از مدرن معتقد نیستم
یا خودروی قدیمی با همون حال و هوای خودش یا خودروی مدرن که البته مدرن رو ترجیح میدم
net
۱۴ تیر ۱۴۰۳گلگیرش بیرون زده بد شده
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۳دلایلش بدرد همون عاشقان صف کشیدش میخوره وقتی جی کلاس در تمام دنیا نزدیک پنجاه هزار در سال می فروشه و فروش لندروور با نصف قیمت باز هم پایین تره ! تفکرات اون قشر دنبال دلایل نیست دنبال خودنمایی هست. لندروور تو
این مدل هم تولید محدوده نهایت پنج هزار تا عرضه میشه.
R@min
۱۳ تیر ۱۴۰۳لندروور تو ادامه نداشت پاکش کردم 😄
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۳قرار هم نیست دلایل خرید یه ماشین بدرد کس دیگه ای بجز صاحبش بخوره
این مدل هم بقول خودت تولید محدوده و شرایط خودشو داره. بحث تیراژ هم که جداست
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۳من اینو با جی واگن مقایسه نکردم که شما آمارشون رو کنار هم قرار میدی
میدونم جی واگن دنیای خاص خودشو داره و با مورد دیگه ای قابل مقایسه نیست
حدس زدم نزدیک شدن قیمت این با جی واگن تو تقاضا براش تاثیری نداره و این هم خریدار خودش رو خواهد داشت
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۳لندروور تو …
داشتی میگفتی لندروور تو بدرد خودت میخوره دیگه😄
R@min
۱۴ تیر ۱۴۰۳نه میخواستم بگم لندروور تو فروش حرفی نداره و هدف دیفندر هم رقابت با جی کلاس بود از همون شروع نسل جدید.
NAVID@@98
۱۴ تیر ۱۴۰۳👑🥇 جی کلاس مرسدس بنز همه هر جور نسخه ای داره که اون رو تبدیل به یک پلتفرم برتر میکنه از نسخه های لوکس بگیرید تا اسکوارددو نظامی مخصوص ارتش های جهان با عملکرد برترش بهترین افرود هرچیز رو داره مثل هاموی و خود مرسدس بنز جی کلاس و فورد رپتور و هامر و رم تی آر ایکس این اروپایی و آمریکایی ها هرچیز بهترین و اول هستن برای همین آفرود برتر هم دارن از این بالاتر که نمیگم چون وحشتناکن و همینا هم فقط مثالش رو میزنیم میگیم برتری دارن و هرچیز اول هستن از این👑🥇
وگرنه همون حاشیه امن کارو در میاره
یعنی فورد برانکو رپتور بعنوان یک آفرودر مدرن
و اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک
و لندروور و رنجروور بعنوان یک آفرودر لوکس حاشیه امن هستن و کارو در میارن آفرود 🤩
دیفندر برانکو و رانگلر هم که بعد اینها آفرود هیئتی اند دیگه میدون دارن هیئتن انواع محله ها
شورلت کلرادو و جمس یوکان ارتقاءیافته با افترمارکت هم دیدم که چقدر عشق خوب هستن و برتر 😍
Cert
۱۴ تیر ۱۴۰۳این دیگر چه کاری است که انجام داده است . بدرد آفرود نمی خورد
چون رنگ آن اسپرت است . لندرور. بهتر است روی سری دیسکاوری تمرکز کند و خودرو های
اسپرت و قدرتمند را برای جگوار بگذارد .
علی Shelby
۱۳ تیر ۱۴۰۳زیبا
اسپرت
قدرتمند
SMS
۱۳ تیر ۱۴۰۳پرشتاب
خفن
گران
Arad SYS
۱۳ تیر ۱۴۰۳سوالی که برام پیش اومده اینه که تولید محدوده یا نه
چون ایجور ماشینا معمولا تولیدشون مثلا کلا ۱۰۰۰ تاست
یوسف
۱۳ تیر ۱۴۰۳قطعا بر اساس سفارش عاشقان دیفندر تولید میشه….. و براش صف کشیدن تا دلت بخواد…
OM.01
۱۳ تیر ۱۴۰۳لندرور 13960 تست مختلف فراتر از حالت عادی روی این خودرو درجاهای مختلف گرما سرما پیست نورنبرگ مسیرهای آفرودی و… تست کرده و ویدئوهای تست پروتوتایپ هم تو یوتویب هست.
تغییرات زیادی داشته افزایش ارتفاع و افزایش زوایای آفرود افزایش توان و افزایش سایز ترمزها، تو همه زمینه ها یه ارتقای کامل داشته.
ماشین خوبی هست اما بیرون خودرو قطعات فیبرکربنی زیادی هست داخل هم لوکس تر شده و صندلی ها فیبرکربن هست و قیمت هم بالای 150 هزار دلار هست،منطقی باشیم هیچکسی با این ماشین آفرود نمیره بخاطر ریسک آسیب به رنگ و رینگ خودرو و نه تو پیست میره به خاطر مصرف زیاد لنت ترمز و تایر و من حتی بعید میدونم تو شهر هم خیلی بچرخه. کسی که این ماشینو میخره به عنوان خودروی دوم یا حتی سوم میخره…
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۳درسته و مورد استفاده این کمتر آفرود خواهد بود
کلا مدلهای سفارشی و تولید محدود کمپانی ها از اصل خودشون فاصله بیشتری میگیرن و میرن بسوی خواب زمستانی
JaMsHiD-R1988
۱۴ تیر ۱۴۰۳اگر واقعا این تست ها روش انجام شده ، واقعا انقلاب بزرگی تو صنعت آفرود داره به وجود میاد … انگار واقعا دوران شاسی مستقل به سر اومده ! ….
سوشیانت
۵ آبان ۱۴۰۳حرف میزنی ها دلبندم کسی که اینو بخره حتما پول خرید لوازم مصرفی و استهلاک هم داره این خودرو بنحوی رقابت ایم چند ساله شرکتا رو نشون میده که بازم پرچم داره همچنان شرکت لندرور و جیپ جنرال موتورز با حدود بیش از۸۰سال قدمت باقی همه دنباله رو اینا هستن و البته فورد قابل تحسین.۱۵۰هزار دلار به بالا یعنی چیزی حدود۱۲میلیارد خودمون و شرکت روور که بعدها لندرور شد اولین سازنده این نوع خودروها بود برای جنگ اول و دوم جهانی برای ارتش انگلیس و آمریکا عبور از زمینهای ناهموار بعدتر جیپ ویلیز اومد که هنوزم داریم خودمون ازش.ژاپن کره چین حتی فرانسه و آلمان در خلال اون دوجنگ تکلیفشون روشن شد و عملا ما رو چپاول کردن.دوشرکت بنز و ب ام دبلیو هواپیما ساز بودن که تبدیل شدن خودرو ساز. نه به تخریب زمین و نابودی طبیعت به دست خودمون.
علی
۱۴ تیر ۱۴۰۳خیلی جذاب چراغ های جلو مثل ببری هست که کمین کرده باشه واقعا طراحی شگفت انگیزی داره
مقایسه این ببر زیبا باجی کلاس شیر شاه اشتباه هست درود بر جی کلاس فاتح قلمروهای ماشین ها
و درود بر شوالیه قدرتمند لندرور
علی
۱۴ تیر ۱۴۰۳بعضی مدل ها رو هر چقدر هم بخوای تغییر بدی. بازم چهره ای زیبا خواهند داشت بخاطر اصالت و ذات زیبای خودشون این دیفندر هم یکی از اون مدل ها ست. هرچقدر دنیا یا طراحی ها پیشرفت کنن این مدل ها زیبایی خودشون رو از دست نخواهند داد مثل جی کلاس و دیفندر و جیپ