لندروور-رنجروور

معرفی لندروور دیفندر اوکتا با شتاب سوپراسپرت و بهبود آفرود

دیفندر اوکتا نسخه‌ای توانمند با پیشرانهٔ V8 ب‌ام‌و است که سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر برساعت ۳/۸ ثانیه، تایرهای ۳۳ اینچ و قیمت پایهٔ ۱۵۲ هزار دلاری دارد.

به خانوادهٔ لندروور دیفندر عضو جدیدی اضافه شده که قوی‌ترین و سریع‌ترین دیفندر تاریخ محسوب می‌شود. این نسخه اوکتا (OCTA) نام دارد و اصلی‌ترین ویژگی آن پیشرانهٔ جدید است. دیفندر اوکتا به پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و با تکنولوژی هیبریدی خفیف مجهز شده است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که با فعال کردن لانچ کنترل، گشتاور به ۸۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا می‌کند.

به لطف این نیرو، دیفندر اوکتا ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت (صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳.۸ ثانیه) می‌رسد. بااین‌حال، مأموریت اصلی این نسخه هرگز سرعت روی جاده نیست بلکه ارتقاء توانایی‌های آفرود برای رقابت با خودروهایی مثل فورد برانکو رپتور خواهد بود. این مدل جدید ۲۸ میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به دیگر نسخه‌های دیفندر دارد و ۶۸ میلی‌متر عریض‌تر شده است. به‌منظور بهبود انعطاف‌پذیری تعلیق، چرخ‌ها به جناغی‌های بلندتری مجهز شده و تکنولوژی تعلیق جدید لندروور بنام ۶D Dynamics هم برای آن در نظر گرفته شده است. این تکنولوژی از کمک‌فنرهای نیمه فعال به‌هم‌پیوسته هیدرولیکی متغیر تشکیل شده است که بادی‌رول و حرکات بدنه را روی جاده کاهش می‌دهد و درعین‌حال باعث افزایش انعطاف‌پذیری تعلیق در آفرود می‌شود.

دیفندر اوکتا همچنین به سیستمی مجهز شده است که تشخیص می‌دهد خودرو روی چه سطحی در حال حرکت است و به‌طور خودکار تنظیمات را بر این اساس انجام می‌دهد. علاوه بر این، حالت رانندگی جدیدی بنام اوکتا هم وجود دارد که لانچ کنترل آفرود را فعال می‌کند و ABS را به‌گونه‌ای بهینه‌سازی می‌کند که روی مسیرهای سست عملکرد بهتری داشته باشد. همچنین همان سیستم Terrain Response دیگر نسخه‌های دیفندر با حالات مختلف مثل ماسه، برف و صخره هم در اینجا دیده می‌شود.

دیفندر اوکتا در بیرون با لاستیک‌های ۳۳ اینچی آل‌ترین گودیر، گلگیرهای برجسته، اصلاح طراحی جلو و سپر عقب جدید با چهار سر اگزوز، بلافاصله نشان می‌دهد که نسخه‌ای متفاوت از دیفندرهای معمولی است. این نسخه همچنین با طرح دورنگ با سقف و در صندوق مشکی ارائه می‌شود و خریداران می‌توانند یک لایه محافظ رنگ مات را برای کل بدنه سفارش دهند. تغییرات داخلی این نسخهٔ جدید هم شامل تودوزی جدید، صندلی‌های جدید و سیستم صوتی جدید می‌شود.

قیمت لندروور دیفندر اوکتا از ۱۵۲ هزار دلار آغاز می‌شود اما اولین سری این خودرو از نوع ادیشن وان با قیمت ۱۶۷,۸۰۰ دلار خواهد بود. این شاسی‌بلند توانمند بریتانیایی هفتهٔ آینده در فستیوال سرعت گودوود برای اولین بار به نمایش عمومی درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    بهبود خوبی هست و تعلیق جدیدش هم باید جزئیاتش منتشر بشه ببینیم چطور کار می کنه.

    قیمتش واقعا بالاس نزدیک شدن به قلمرو جی کلاس برای همه شکسته نه بخاطر مهندسی بلکه جی کلاس اسباب بازی برای نمایش ثروت شده که قشر خریدارش تو لندروور و فورد و… دنبالش نمی گردن، قیمت پایین بیارن موفق تر هم میشن.

    بچه گلگیراشم خیلی ظریف تو امتداد بدنه چسبودن واقعا جذاب شده نسبت به برانکو رپتور، البته ساختار ماژولار درهای برانکو اجازه این کارو بهشون نمیده.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2911 ديدگاه)

      برای پول دادن بابت این هم دلایل کافی هست رامین جون. بیست تا سی درصد گرونتره از مدلهای عادیه و با توجه به اینکه یه جورایی نسخه پرچمدار بحساب میاد و واقعا جذاب شده به نظرم جواب میده.
      امیدوارم آمار عرضه و تقاضاش هم منتشر بشه.

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. OM.01

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (444 ديدگاه)

        مازیار 👇
        https://robbreport.com/motors/cars/legend-motor-co-signature-series-defender-restomod-1235201746/
        رامین 👇
        https://classicfordbroncos.com/truck/1969-peacock-blue-ford-bronco-charleston-2/
        یه سوال شما دوستان به شخصه با بودجه 150k الی 200k صاحب شدن و مالکیت این 2 خودرو و نمونه های مشابه ارزان‌تر و گران‌تر را ترجیح می‌دهید یا اینکه نه میرید همون نسخه مدرن و فول آپشن با قیمت کمتر رو میخرید؟

        (باتوجه به اینکه درآمد کاملا مناسب دارید و قیمت ماشینی که میخرید به حقوقتون میخوره)

        موافقم 4
        مخالفم 1
        1. R@min

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          رستومادهای آفرودی اصلا نیستم مخصوصا اگر شاسی اورجینال باشه و نمونه های مدرن هم از لحاظ قطعات هم رانندگی بسیار آسون تر انتخاب عاقلانه هست.

          خودم باشم قطعا برانکو رپتور با فاصله خیلی زیادی تو بازار بهترینه، یه جورایی مثل فراری SF90 می مونه.

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2911 ديدگاه)

          OM.01
          شخصا به بازسازی با قیمت تموم شده در حد یا بیشتر از مدرن معتقد نیستم
          یا خودروی قدیمی با همون حال و هوای خودش یا خودروی مدرن که البته مدرن رو ترجیح میدم

          موافقم 6
          مخالفم 1
        3. net

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3180 ديدگاه)

          گلگیرش بیرون زده بد شده

          موافقم 0
          مخالفم 6
      2. R@min

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        دلایلش بدرد همون عاشقان صف کشیدش میخوره وقتی جی کلاس در تمام دنیا نزدیک پنجاه هزار در سال می فروشه و فروش لندروور با نصف قیمت باز هم پایین تره ! تفکرات اون قشر دنبال دلایل نیست دنبال خودنمایی هست. لندروور تو

        این مدل هم تولید محدوده نهایت پنج هزار تا عرضه میشه.

        موافقم 6
        مخالفم 6
        1. R@min

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          لندروور تو ادامه نداشت پاکش کردم 😄

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2911 ديدگاه)

          قرار هم نیست دلایل خرید یه ماشین بدرد کس دیگه ای بجز صاحبش بخوره

          این مدل هم بقول خودت تولید محدوده و شرایط خودشو داره. بحث تیراژ هم که جداست

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2911 ديدگاه)

          من اینو با جی واگن مقایسه نکردم که شما آمارشون رو کنار هم قرار میدی
          می‌دونم جی واگن دنیای خاص خودشو داره و با مورد دیگه ای قابل مقایسه نیست
          حدس زدم نزدیک شدن قیمت این با جی واگن تو تقاضا براش تاثیری نداره و این هم خریدار خودش رو خواهد داشت

          موافقم 7
          مخالفم 1
        4. مازیار

          ۱۳ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2911 ديدگاه)

          لندروور تو …
          داشتی میگفتی لندروور تو بدرد خودت میخوره دیگه😄

          موافقم 4
          مخالفم 1
        5. R@min

          ۱۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          نه میخواستم بگم لندروور تو فروش حرفی نداره و هدف دیفندر هم رقابت با جی کلاس بود از همون شروع نسل جدید.

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. NAVID@@98

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (442 ديدگاه)

      👑🥇 جی کلاس مرسدس بنز همه هر جور نسخه ای داره که اون رو تبدیل به یک پلتفرم برتر میکنه از نسخه های لوکس بگیرید تا اسکوارددو نظامی مخصوص ارتش های جهان با عملکرد برترش بهترین افرود هرچیز رو داره مثل هاموی و خود مرسدس بنز جی کلاس و فورد رپتور و هامر و رم تی آر ایکس این اروپایی و آمریکایی ها هرچیز بهترین و اول هستن برای همین آفرود برتر هم دارن از این بالاتر که نمیگم چون وحشتناکن و همینا هم فقط مثالش رو میزنیم میگیم برتری دارن و هرچیز اول هستن از این👑🥇
      وگرنه همون حاشیه امن کارو در میاره
      یعنی فورد برانکو رپتور بعنوان یک آفرودر مدرن
      و اینیوس گرنادیر بعنوان آفرودر کلاسیک
      و لندروور و رنجروور بعنوان یک آفرودر لوکس حاشیه امن هستن و کارو در میارن آفرود 🤩

      دیفندر برانکو و رانگلر هم که بعد اینها آفرود هیئتی اند دیگه میدون دارن هیئتن انواع محله ها
      شورلت کلرادو و جمس یوکان ارتقاءیافته با افترمارکت هم دیدم که چقدر عشق خوب هستن و برتر 😍

      موافقم 3
      مخالفم 0
    3. Cert

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (53 ديدگاه)

      این دیگر چه کاری است که انجام داده است . بدرد آفرود نمی خورد
      چون رنگ آن اسپرت است . لندرور. بهتر است روی سری دیسکاوری تمرکز کند و خودرو های
      اسپرت و قدرتمند را برای جگوار بگذارد .

      موافقم 0
      مخالفم 5
  2. علی Shelby

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    زیبا
    اسپرت
    قدرتمند

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. SMS

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      پرشتاب
      خفن
      گران

      موافقم 12
      مخالفم 1
  3. Arad SYS

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوالی که برام پیش اومده اینه که تولید محدوده یا نه
    چون ایجور ماشینا معمولا تولیدشون مثلا کلا ۱۰۰۰ تاست

    موافقم 9
    مخالفم 0
  4. یوسف

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (992 ديدگاه)

    قطعا بر اساس سفارش عاشقان دیفندر تولید میشه….. و براش صف کشیدن تا دلت بخواد…

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. OM.01

    ۱۳ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (444 ديدگاه)

    لندرور 13960 تست مختلف فراتر از حالت عادی روی این خودرو درجاهای مختلف گرما سرما پیست نورنبرگ مسیرهای آفرودی و… تست کرده و ویدئوهای تست پروتوتایپ هم تو یوتویب هست.

    تغییرات زیادی داشته افزایش ارتفاع و افزایش زوایای آفرود افزایش توان و افزایش سایز ترمزها، تو همه زمینه ها یه ارتقای کامل داشته.
    ماشین خوبی هست اما بیرون خودرو قطعات فیبرکربنی زیادی هست داخل هم لوکس تر شده و صندلی ها فیبرکربن هست و قیمت هم بالای 150 هزار دلار هست،منطقی باشیم هیچکسی با این ماشین آفرود نمیره بخاطر ریسک آسیب به رنگ و رینگ خودرو و نه تو پیست میره به خاطر مصرف زیاد لنت ترمز و تایر و من حتی بعید میدونم تو شهر هم خیلی بچرخه. کسی که این ماشینو می‌خره به عنوان خودروی دوم یا حتی سوم می‌خره…

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. مازیار

      ۱۳ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2911 ديدگاه)

      درسته و مورد استفاده این کمتر آفرود خواهد بود
      کلا مدلهای سفارشی و تولید محدود کمپانی ها از اصل خودشون فاصله بیشتری می‌گیرن و میرن بسوی خواب زمستانی

      موافقم 7
      مخالفم 0
    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1751 ديدگاه)

      اگر واقعا این تست ها روش انجام شده ، واقعا انقلاب بزرگی تو صنعت آفرود داره به وجود میاد … انگار واقعا دوران شاسی مستقل به سر اومده ! ….

      موافقم 3
      مخالفم 0
  6. علی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (620 ديدگاه)

    خیلی جذاب چراغ های جلو مثل ببری هست که کمین کرده باشه واقعا طراحی شگفت انگیزی داره
    مقایسه این ببر زیبا باجی کلاس شیر شاه اشتباه هست درود بر جی کلاس فاتح قلمروهای ماشین ها
    و درود بر شوالیه قدرتمند لندرور

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. علی

    ۱۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (620 ديدگاه)

    بعضی مدل ها رو هر چقدر هم بخوای تغییر بدی. بازم چهره ای زیبا خواهند داشت بخاطر اصالت و ذات زیبای خودشون این دیفندر هم یکی از اون مدل ها ست. هرچقدر دنیا یا طراحی ها پیشرفت کنن این مدل ها زیبایی خودشون رو از دست نخواهند داد مثل جی کلاس و دیفندر و جیپ

    موافقم 7
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا