موضوع تولید نسخه وانت پیکاپ از شاسیبلند مشهور لندروور دیفندر بحث جدیدی نیست چراکه قبلاً نیز مدیران این برند بریتانیایی اشاراتی به آن داشتهاند. اما اخیراً مهندس ارشد لندروور خواهان تولید چنین خودرویی شده است.
به ندرت نشانههایی قابلاعتنا از توسعه نسخه وانت پیکاپ دیفندر مشاهده شده است اما مهندس ارشد این خودروساز میگوید تولید چنین محصولی ایدهای بسیار خوب خواهد بود. البته مقامات ارشد لندروور هنوز چراغ سبز تولید را به دیفندر وانت پیکاپ نشان ندادهاند. استوارت فریت مهندس ارشد دیفندر در مصاحبه با نشریه درایو گفته است:
دیفندر وانت پیکاپ چیزی است که شخصاً دوست دارم تولید شود زیرا فکر میکنم برند دیفندر در لباس یک وانت پیکاپ بسیار خوب خواهد بود؛ و ما این را در تاریخ خودروی موردبحث بهخوبی دیدهایم
اگرچه مهندس ارشد لندروور علاقه خود به تولید چنین محصولی را ابراز میدارد اما میگوید بریتانیاییها در حال حاضر برنامهای برای تولید دیفندر وانت ندارند. بیش از دو سال قبل و اندکی پس از معرفی نسل جدید دیفندر بود که نیک کالینز که مدیر اجرایی جگوار لندروور است به گسترش اعضای خانواده دیفندر و تبدیل شدن آن به یک خانواده اشاره کرده بود. از آن زمان تاکنون شاهد تولید مدل طویلتر دیفندر ۱۳۰ بودهایم اما نمیدانیم که آیا کالینز به خودروی دیگری همچون نسخه وانت پیکاپ دیفندر نیز اشاره کرده بود یا خیر.
جدای از تولید شدن یا نشدن خودروی موردبحث باید گفت دیفندر طرفداران زیادی دارد. خودروساز موردبحث اخیراً شیفت سومی را نیز برای خط تولید شاسیبلند خود در اسلواکی راهاندازی کرده است و بنابراین آفرود معروف دنیای خودرو در حال حاضر بهصورت ۲۴ ساعته تولید میشود. فریت به درایو گفته است لندروور سرانجام به توازن مناسبی از عرضه و تقاضا دست یافته و بنابراین به نظر میرسد حداقل در مقطع کنونی مشکلات مربوط به تأمین قطعات حل شده است. او خاطرنشان میسازد:
همیشه توازنی بین ظرفیت تولید و تقاضا وجود دارد. اگر شما ظرفیت تولید بیش از حد داشته باشید حل این ناهمگونی کار سختی خواهد بود. اگر هم میزان تقاضا از میزان تولید پیشی بگیرد شاهد نارضایتی مشتریان خواهید بود. اینجا باید یک توازن مناسب ایجاد کرد و همین موضوع کلید یک کسبوکار سالم است.
NAVID۰۰۹۸
۲ فروردین ۱۴۰۲ای وای نه !
چه بد میشه اگر وانت بشه !
نه اینکه وانتش بد باشه ، نه !
موضوع اینه که این فیس به وانت نمیاد و همان بهتر که وانتش روی همان فیس قبلی صورت بگیره ، تازه اسقبال هم اَزَش میشه و یه رقابتی میشه بین بنز G و سری ۷۰ تویوتا وانت !
Hero
۳۱ فروردین ۱۴۰۲بله. و البته اضافه کنم تابحال هر چی ویدیوهای حرفه ای و چالشی آفرود رقابت SUVها بوده به ویژه در کانال suv battle دیفندر جدید همسطح و گاه برتر از G ظاهر شده با اینکه 3 دف نیست اما کنترل هوشمند الکترونیکش فراتر از انتظار بوده. البته در کیفیت ساخت همچنان پرچم استاد G بالاست👍
ضمنا یادی کنم از نوستالژی دیفندر پیکاپ سری 90 که چندین دهه پیش در ایران هم مونتاژ می شد: قیافه ی زیبا و ظاهر نقلی. اما رانندگی و کابین بسی ناراحت و مصرف وحشتناک
911
۲ فروردین ۱۴۰۲ایده خوبیه..
اما باید دید که آیا پلتفرمش خوبه برای این کار یا نه..
مازیار
۲ فروردین ۱۴۰۲اگه پلتفرم مناسب نباشه که اصلا مطرح نمیشه
mahdi-es17
۲ فروردین ۱۴۰۲مهندس ارشد لندروور احتمالا قبلن ویران خودرو کار میکردش 😂
امیر _ اهوازی
۳ فروردین ۱۴۰۲چرا ما باید زامیاد سوار بشیم
Hamilton1970
۳ فروردین ۱۴۰۲اینو از کسایی بپرس که سال ۵۷ ریختن تو کاخ و…
یوسف
۴ فروردین ۱۴۰۲واقعا زشت میشه….. امیدوارم وانتش تولید نشه