به دلیل تقاضای زیاد برای دیفندر، لندروور به کارخانهٔ تولید آن در اسلواکی شیفت کاری سوم را اضافه کرده است تا سفارشات معوقه را کاهش دهد.
تا این لحظه، جگوار-لندروور مجموعاً حدود ۲۱۴ هزار سفارش دارد که حدود یکچهارم آن فقط برای دیفندر است. این شاسیبلند آفرودی در نسخههای ۹۰، ۱۱۰ و ۱۳۰ در کارخانهای در اسلواکی تولید میشود و برای کاهش سفارشات معوقه، لندروور شیفت کاری سوم را به این کارخانه اضافه کرده است. در هفت فصل گذشته، دیفندر محبوبترین محصول این شرکت بوده است. مشکلات کمبود قطعات که این روزها گریبان گیر اکثر خودروسازان شده در تولید جگوار-لندروور هم اختلال ایجاد کرده است.
البته لندروور هم مثل دیگر برندهای لوکس، مدلهای با حاشیهٔ سود بالاتر را در اولویت تولید قرار داده است و به همین دلیل، کارخانهٔ اسلواکی که دیسکاوری را هم تولید میکند کاهش تیراژ نداشته است اما آمار عمدهفروشی شرکت (فروش به نمایندگیها) در سهماههٔ چهارم سال ۲۰۲۲ به پایینتر حد خود یعنی تنها ۱,۹۲۴ دستگاه رسیده است. هرچند دیفندر فروش بالایی دارد اما خانوادهٔ آن هنوز کامل به نظر نمیرسد زیرا از زمانی که نسل جدید این ماشین در سال ۲۰۱۹ به بازار آمد، همواره شایعات ضدونقیضی در مورد ساخت نسخهٔ پیکاپ آن مطرح بوده و هنوز مشخص نیست که عضو هم به خانوادهٔ دیفندر اضافه خواهد شد یا نه.
دو سال پیش، مدیر اجرایی برنامههای جگوار-لندروور اظهار داشت که شرکت به این فضا توجه دارد اما تاکنون چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است. این در حالی است که شایعاتی به ساخت نسخهٔ پیکاپ یکی از رقبای اصلی دیفندر یعنی مرسدس بنز G کلاس اشاره داشتهاند. بااینحال، طبق برنامههای جگوار-لندروور، هماکنون دیفندر الکتریکی در دست توسعه است و تا اواخر دههٔ جاری به بازار عرضه خواهد شد. ساخت نسخهٔ الکتریکی رنجروور و دیسکاوری هم در برنامههای این شرکت هست. اولین محصول برقی لندروور در سال ۲۰۲۴ به بازار عرضه میشود و جگوار هم در سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد.
امیرحسین
۱۵ بهمن ۱۴۰۱قیمت دو دربش چنده؟
Amiro
۱۵ بهمن ۱۴۰۱مید سایزش به نظر من بهتره چون هم واسه شهر گزینه مناسبیه هم واسه آفرود تهش گیر نمیکنه فول سایزه احساس میکنم واسه آفرود خیلی به مشکل میخوره مخصوصاً تهش ولی در کل
آی لاو ایت 💚
ehsan fa
۱۵ بهمن ۱۴۰۱آفرودی که بیش از ۹۰ درصد از خریداران میرند حتی نیاز به وسایل اضافه نداره و خودرو براشون مناسبه ، اون ۱۰ درصد هم نسخه فول رو نمیخرند. ولی گیر کردنش خیلی رو مخه تو پاترول ۴ درب مجبور بودیم پیاده بشیم و دوباره سوار بشیم
رامین
۱۶ بهمن ۱۴۰۱با یه ارتفاع دادن اصولی حل میشد داداش پاترول برا زمان خودش ماشین خوبی بود
رامین
۱۶ بهمن ۱۴۰۱واسه آفرود اصولی طول استاندارد مثل همین مدل لندروور کشیده خیلی جوابگو تر هست چیزی شبیه آفرود سابربن نسبت به بلیزر که خیلی کمتر حالت الاکنگی و سه لنگ شدن به ماشین دست میده البته واسه عبور از موانع مدل دو دربش بهتره
ehsan fa
۱۶ بهمن ۱۴۰۱https://www.instagram.com/p/CoPbfH-IqiS/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
دقیقا یکساعت بعد از شما ، ازتون دزدیدن مطلب رو
M.mohamad
۱۵ بهمن ۱۴۰۱از لحاظ ظاهری نسبت به رقبا بسیار ساده و تکراری
فقط انگلستان
۱۵ بهمن ۱۴۰۱میشه چند تا از خودروهایی که شبیه این هستن رو اسم ببری تا ما هم تکراری بودنش رو ببینیم
اگه منظورت خود شرکت لندروور هست که باید بگم تفاوتشون خیلی هم خوبه.
al-ml-kh
۱۵ بهمن ۱۴۰۱حافظ یجا میگه و بدان که همین سادگی اوج ظرافت و زیباییست(البته دقیقش به این صورت نبود البته ولی مفهوم کلیش همین بود)
Royal Driver
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ساده و تکراری؟! چطور میتونی به این جذاب بگی تکراری، سبک طراحیش هیچ وقت آدم رو کسل و خسته نمیکنه. واقعا درکه بعضیا از طراحی خودرو خیلی ضعیفه.
زیزیگولو
۱۵ بهمن ۱۴۰۱اصلاً تعجبی نداره
Ehsan
۱۵ بهمن ۱۴۰۱خیلی منطقیه
یوسف
۱۵ بهمن ۱۴۰۱فاز بعضی ها معلوم نیست چیه….. خودرویی که سرآمد تمام هم کلاسی های خودشه و برنده طراحی سال 2020شده و 214هزار سفارش معوقه داره…..واسه بعضی ها معمولی شده… اون وقت رقبا با تعویض سپر و چرخ درفته و آتش سوزی و دست کاری نرم افزار و اضافه کردن پسوند کراس به فرغون بهتر از دیفندری هستن که توی ۲ سال تولید بیش از 70 جایزه معتبر رو برده…. خدایا شفا بده خودت این عزیزان رو
ا ج
۱۵ بهمن ۱۴۰۱کلا برندهای با اصالت در مواقعی افت میکنند اما از بین نمیرند
فقط انگلستان
۱۵ بهمن ۱۴۰۱خیلی قشنگ و دوستداشتنیه
یه جورایی با مغز آدم سازگاری بالایی داره
دیفندر جدید بر خلاف نسل قبل یه شاسی بلند کامل هستش و ترکیب کاملی از لوکسی و نرمی و سریعی و آفرودر بودن هستش.
sina
۱۵ بهمن ۱۴۰۱اولش که تولید شده بود گارد داشتم بهش ولی واقعا زیبا از همه مهم تر همه فن حریفه 👌🏼
باغدار نمونه
۱۶ بهمن ۱۴۰۱متاسفانه این ماشین واسه جاده های ایران خوب نیست ،. برای ایران فقط پیکان …..
سخنان یک روستایی همه چیز دان . .
homayoun
۳ اسفند ۱۴۰۱واقعا زیباست آرزومه داشتنش مخصوصا مدل میدسایزش
فرهاد کرمستجی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تو امارات تا دوسال باید صبر کرد برای نسخه های رده بالاش، به شدت داخلش نرم و ساکته، اصلا با چیزی که در ظاهرش میبینین داخلش همخونی نداره. وقتی سوارش هستین با سیستم تعلیق باحالش تصور نمیکنین سوار یه چهار در جعبه ای هستین.