لندروور-رنجروور

معرفی لندروور دیفندر تروفی ادیشن با تجهیزات آفرود گیرا

لندروور به تازگی از شاسی‌بلند سفارشی دیفندر تروفی ادیشن رونمایی کرده است. این خودرو تنها به تعداد ۲۲۰ دستگاه و برای بازار آمریکا تولید خواهد شد و قیمت ۹۰ هزار دلاری خواهد داشت.

این قدبلند سفارشی بر پایه دیفندر ۱۱۰ P400 X-Dynamic SE شکل گرفته و در بخش ظاهری دارای پوششی شامل رنگ‌های مشکی و زرد است که این ترکیب رنگ از دیفندر ۸ سیلندر تروفی الهام گرفته است. به این موارد باید لوگوی سنتی لندروور روی درب‌ها را نیز اضافه کرد.

دیفندر تروفی ادیشن برای عملکرد بهتر در خارج جاده از فلاپ جلو، روف راک، نردبان بازشدنی، گلگیرهای متفاوت و کمپرسور باد یکپارچه سود می‌برد. همچنین خریداران می‌توانند یک وینچ قوی را نیز سفارش دهند. داخل کابین نیز کف‌پوش‌های لاستیکی وجود دارد.

این خودرو به‌صورت استاندارد با پکیج ظاهری مشکی عرضه می‌شود که تریم تیره‌رنگ را برای برخی عناصر به ارمغان آورده است. دیفندر تروفی ادیشن همچنین دارای سیستم تعلیق بادی، پکیج آب‌وهوای سرد، پکیج آفرود استاندارد و پیشرفته، سیستم دوربین دید عقب و دو قلاب بکسل است.

خریداران همچنین در رویداد یک‌روزه رقابت‌های آفرودر تروفی در کارولینای شمالی شرکت خواهند کرد. تیم اول این مسابقه در مسابقات مشابهی در اوایل سال ۲۰۲۲ که در بریتانیا برگزار می‌شود حضور خواهد داشت.

لندروور به سرعت در حال افزایش تعداد اعضای خانواده دیفندر است. این شرکت تائید کرده مدل سه ردیفه ۱۳۰ را از سال آینده روانه بازار خواهد کرد.

همچنین شایعاتی درباره دو نسخه پرقدرت از دیفندر به گوش می‌رسد که یکی مدل SVR با خروجی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار بوده و ظاهراً بوولر نیز در حال آماده‌سازی یک نسخه بسیار خشن از این خودرو برای آفرود می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. new RAMIN

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    من اولش با نسل جدید دیفندر حال نمیکردم. اما الان خیلی قبولش دارم! واقعا عالی هست. به لطف آقا ماهان گل و اطلاعات مفیدشون واقعا فهمیدم رنجروور چی هست. و من بار برسی فهمیدم واقعا رنجروور پتانسیل بالایی در اکثر زمینه ها داره. فقط حیف زیاد ازشون استفاده نمیکنه!

    دست ما کوتاه و خرما بر نخیل
    ولی عقب ، جلو، بالا، پایین،چپ،راست، زیر، رو ،داخل و… خلاصه با همه جای این ماشین اوکی هستم الی اون فرمونش.اگه فرمونش عین ولار بود قطعا بیشتر باهاش حال میکردم.

    تریم داخلش هم رنگ شتری و مشکی موجوده. هم حس لوکس بودن بهت دست میده هم زیبا میکنه ماشینو. فقط ای کاش قیمت گذاری دیفندر ارزونتر بود.(منظورم کلی هست)

    قدیم من رانگلر رو به دیفندر ترجیح میدادم. اما الان با توجه به مدل های مختلف و انواع تریم داخل و همچنین احتمال تولید نسخه SVR و نسخه کشیده 130 ، دیفندر رو به رانگلر ترجیح میدم. دیفندر خیلی سرتر هست. (البته رانگلر هم خوبه)

    حتی به نظرم اگه رنجروور میتونه دینفدر اتوبیوگرافی هم بسازه ها😏نسخه لوکس دیفندر. اقا ماهان نظر شما چیه؟؟

    ولی حق با آقا ماهان هست رنجروور سبک زندگی هست. اصلا تافته جدا بافته ای هست ولی خب ایرانی ها دربارش زیاد اطلاعی ندارن و فقط میدونن افرود میسازه😂

    ولی خب سبک زندگی گرانی هست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. یوسف

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      خدارو شکر که حقایق رو در مورد دیفندر و خانواده لندوور مشخص شد…. درود بر شما

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. mahan

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2324 ديدگاه)

      سلام اقا رامین گل گلاب.خوب هستی؟لطف داری.راستش چون افراد کمی تو دنیا هستند که قادر به خریدش هستند و مشتری های خاص خودشو داره برای همین زیاد اطلاعات توی دنیای مجازی نیست ولی کارشناساشون خیلی خوب هستند و همه چیز رو قبل خرید توضیح میدن و ما هم ازونا یاد گرفتیم.دقیقا حیفه که ازین همه پتانسیل استفاده نمی کنه ولی شاید اصلی ترین دلیلش قیمت و سلیقه قشری هست که رنجروور میخره و مخصوصا مشتری های وفاداری که ازون دست انسان های عصاقورت داده ای هستن که می خوان بهترین شاسی بلند رو با بیشترین اصالت و جلب توجه کمتر داشته باشند.رنجروور مثل کت و شلوار ایتالیایی هست که در عین سادگی ولی کسی که جنس شناس باشه میفهمه چیه و نیومده با استفاده از زیوالات لوکس و دکمه طلا و سنگ کاری جلب توجه کنه و بگه من گرونم!در مورد فرمون دیفندر اره زیاد خوشم نیومده کاش مال ولار یا اسپورت اونم مدل جنس نوبوک به رنگ خردلی ست با بدنه انتخاب کرد.

      اقا رامین خودتون صاحب نظرید ولی راستش دیفندر جز لندرور بود و قرار نبود این قدر لوکس باشه چون اگه لوکس میشد باید میرفت تو خانواده رنجروور منتها توی این نسل خودرویی که قرار بود رقیبی در سطح قیمت رانگلر باشه این قدر لوکس و راحت و گرانتر شد و فلسفهش عوض شد.به احتمال زیاد مشتری ها از زمختی لندروور دیفندر ناراحت بودن یا پیشنهادی بود که لوکس تر شد البته 90 هزار دلار قیمت زیادیه و کم نیست و میره در دسته لاکشری ها ولی اینم میدونیم رنجروور هم مثل بقیه فوق لوکس ساز ها باید بری انتخاب کنی و بقول معروف حق انتخاب داری توی حق انتخاب حتما قیمتش از 90هزارتا فراتر هم میره و لوکس تر هم میشه ولی بعید نیست چون نشون داده دیگه دیفندر یک خودروی خشک افرودی نیست یک خودروی افرودی لوکس هست و فرق داره رنجروور یک خودروی لوکس با توانایی افرود هست!اما ساختش بعید نیست منکه استقبال میکنم!اما توی انگلیس و اکثر پولدارایی که دیدم متوجه شدم برای جاده معمولا محصول بسیار گران رنجروور رنجروور اتوبیوگرافی حالا بسته به پول و سلیقه در تریم های مختلف رو برای جاده میخرن و برای اخر هفته یک دیفندر یا دیسکاوری میخرن برای افرود و شکار و اخر هفته!ازون جایی که تریم اتوبیوگرافی میاد قمت ها میره 150 هزار تا شاید برای خریدار منطقی نباشه ولی دنیای ثروتمندها هست دیگه ازوشون هیچی بعید نیست.
      دقیقا سبک زندگی گران ولی تکمیلی هست خوبیش اینه که خاص و تک هست اکثر رنجروور ها شبیه هم نیستن و کم هستن چون ماشین سفارشی خودتو میشینی!بعد ازین خوشم میاد که بدون هیچ زحمت و جرینگ ویرینگ و خطوط تیز و جواد کاری کاملا عصاقورت داده و با شکل و شمایل ساده و اصیل جلب توجه میکنه بزور نمی خواد جلب توجه کنه خودش توی مرکز توجه ها هست.این ماشین سرعتش به اندازه هست نرم بودن لوکس بودن افرودش همه چیزش تکمیله!اگه قراره تا اخر عمر یک ماشین سوار بشم اونم رنجروور رنجروور هست!

  2. ممد ژانگولر

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4150 ديدگاه)

    عجب چیز جالبی شده به یاد تروفی قدیمش . خداییش اصالت یعنی همین رو به جلو با کلی حفظ نکات کلیدی و برجسته قبل 👏👏👏💪💪💪

  3. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    جالبه همین طرح رو همون ماشین های توی اون مسابقه دهه ۷۰میلادی هم داشتن،جالبه…

  4. مازیار

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    عکسهایی از بوولر دیفندر جدید دیدم امیدوارم که هرچه زودتر مطلبش رو هم در اینجا ببینم

  5. یانکی

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    پدال فیلم آفروده این با رانگلر و برانکو رو بزار.قشنگ معلوم میشه جیپ کجاست برانکو کجاست و جایگاه این کجا قرار میگیره

    1. مازیار

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      ابزار دقیق استارت و ثبت زمان و میزان چسبندگی و مهارت راننده ها تو فیلم ردیفه دیگه؟ مطمئن؟😉
      شوخی بود یانکی جون😀

    2. دانیال_Surrey،England

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      اون فیلم مسخره رو دیدم که هدفشون هم کاملا مشخصه.
      اولش که تفاوت لاستیک ها کاملا مشخصه و حتی اینا باد لاستیک دیفندر هم تنظیم نکردن!!
      تو همین مسیر قبلا دیفندر رو برده بودن به راحتی همه رو رفت،تو همین کانال.
      البته من یه جایی خوندم این حالت goat تو برانکو و باقی محصولات تحت لایسنسterrain response لندرووره،که خب طبیعیه با توجه به سرمایه گذاری زیادی که فورد زمان مالکیت داشت.
      این لینک رو مطالعه کن.
      https://www.ovalnews.com/tag/ford-renamed-terrain-response
      چند جا هم دیده بودم کامنتای خارجی اشاره کرده بودن.
      پس لطفا از جایگاه حرف نزن.
      یه لینک دیگه هم هست که طرف آفرود باز حرفه ای هست و با یه سری تغییرات تو دیفندر جدید عملکرده فوق العده ای تو موآب به نمایش گذاشته.((کانال CO TRAILS))
      لینکشم این پایین میزارم.
      https://www.youtube.com/watch?v=7IhaZW0-ynw
      ..

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. R@m!n

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        رفیق رفتی نتیجه گیری های شخصی یه نفر تو فندوم لندروورو معیار سند حرفت کردی خسته نباشی واقعا.
        تو اینکه اون کلیپ تبلیغاتی فورد بود شکی نیست اما لندروور تو همون کلیپ مد نظرت زیر بندیش آسیب دید که بخاطر انعطاف پایین شاسی یکپارچه هست، چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد بزرگترین نقطه ضعفه دیفندره. البته که فلسفه ساخت دیفندر یه آفرودر محض نبوده اما به هر حال تو آفرود در سطح پایین تری از رقباش قرار می گیره و این ضعفو با هندلینگ بهتر در آنرود و سیستمهای کمکی تا حد زیادی جبران می کنه.
        goat mode هم حاصل تجربه و مشارکت برند زیر مجموعه فورد یعنی ترولر هست. با مقداری مطالعه راجب دو خودرو راحت میشه فهمید این سیستم رو شاسی نردبانی کارایی نداره پس دلیلی نداره فورد بخواد از روی یه سیستم بی فایده استفاده کنه. برای استفاده از این سیستم ماشین به سطح اتکا پایین تری (کراس اوورها) نیاز داره که برانکو و جیپ از این قاعده مستثنی هستن.

        1. دانیال_Surrey،England

          ۹ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          نتیجه گیری شخصی چیه سایت های دیگه هم مثل اتوبلاگ و…هم پوشش دادن.
          https://www.autoblog.com/2010/04/21/land-rover-to-ford-good-luck-with-terrain-management-just-rem/
          ..
          این terrain management که گفته تو فورد اکسپلورر هست تقریبا مشابه عملکرد لندرووره.
          لینک رو بخونی کامل توضیح داده.
          از استخدام مهندس روور برای کار روی پلتفرم اکسپلورر هم کاملا مشخصه.
          این goat تو برانکو هم تقریبا کارکردش مشابه همینه.
          ..
          برانکو نه تو آفرود به خوبی رانگلره نه تو جاده به خوبی دفندر.
          تنها نکته مثبتش قیمت بسیار ارزونشه.
          اینو برای کل کل نمیگم چون به شدت متنفرم از این کار.

        2. دانیال_Surrey،England

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2855 ديدگاه)

          جواب شما رو چند ساعت پیش دادم.
          فعلا تایید نشده.
          فقط تعجب میکنم که اطلاعی از سیستم terrain management system فورد که حالت های goat بخشی از مدیریت سیستم الکتریکیشه که سیستم فرمان، پاورترین و هندلینگ رو تنظیم میکنه چه برای خارج و چه داخل جاده ندارین.
          تاریخچشم تو کامنت جدا گفتم و ربطش به روور.
          ..
          دلیل این کامنتامم این نیست که بگم دیفندر بهترین آفرودر دنیاس.
          رانگلر هنوز برای آفرود بهترینه.
          هرچند لندروور داره رویه یه نسخه ی بسیار آفرودی هم کار میکنه.
          فقط هیچ جوره با برانکو کنار نمیام.

        3. R@m!n

          ۱۰ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          عزیز بازم لینک نتیجه گیری شخصیه که. اول میگی این سیستم تحت لایسنس لندرووره بعد الان شد اول لندروور ساخته بعد فورد اومده ازش کپی کرده !!!!!! بالاخره رو یه موضوع ثابت باش به نتیجه گیری برسیم. مقاله 10 سال پیش یه سایتو معیار ماشین 2021 قرار نده. منم دنبال کل کل نیستم اینجا، برانکو هم هنوز تست بی طرف نشده که براش نسخه بپیچیم از این بهتره و از اون ضعیف تر. اگر لایسنسی از جانب لندروور بود هم فورد هم لندروور اشاره می کردن چون قانونه حق تکنولوژی برای یه برنده برای مثال بی ام و X5 از سیستم لندروور استفاده می کنه و لایسنسشو داره.

          ‘فقط تعجب میکنم که اطلاعی از سیستم terrain management system فورد که حالت های goat بخشی از مدیریت سیستم الکتریکیشه که سیستم فرمان، پاورترین و هندلینگ رو تنظیم میکنه چه برای خارج و چه داخل جاده ندارین.” میای یکی از سیستم های برانکو رو با کل سیستم لندروور مقایسه می کنی بعد من میشم اونی که نمی دونه !!!! جالبه.

          تاریخچه روور و ربطشم جایی از شما ندیدم اما میخوام هر دو سیستمو برات بشکافم با هم ببینیم چه ربطی به هم دارن.

          اول سیستم terrain response لندروور: این سیستم همونطور که خودت می دونی ماشینو برای انواع حالات رانندگی مثه برف و گل و ماسه آماده و ورژن دومش هم اینکارو به طور اتوماتیک انجام می ده و گیربکس و فنربندی و شاسی و موتورو آماده اون مسیر می کنه که شامل چند موده معمولی، شن و ماسه، گل و لای، برف، پوشش های گیاهی و سنگریزه، صخره و خودکار هست. این سیستم گشتاور، میزان چسبندگی، کشش، قفل محور و قدرت لازمه رو از طریق آنالیز مسیر تنظیم می کنه و اینکارو از طریق دوربین ها و میزان فشار وارده به شاسی و فنربندی انجام میده یعنی عملا خودرویی با شاسی یکپارچه می تونه آمار دقیقی از میزان فشارو برآورد کنه تا این سیستم دقت بالایی داشته باشه.
          پس تو این سیستم همه چیش بر اساس شاسی و فیدبکش به اجزا دیگه تنظیم میشه.

          دوم سیستم terrain managment فورد: این سیستم همونطور که گفتی به چند زیر شاخه GOAT، پاورترین، هندلینگ و سیستم فرمون رو مدیریت می کنه. اینجا چون بحث راجب شباهت GOAT با سیستم لندروور هست همینو باز می کنم که کامنتم طولانی نشه. این سیستم تو مدلای اکسپلورر و برانکو اسپرت 5 حالت و در مدلای آپشنال برانکو اسپرت و برانکوی اصلی 7 حالت داره که شامل حالت معمولی، اکو، اسپرت، لغزنده، شن، گل و لای و صخره نوردی هست (این اسم گذاری هم دست فورد نیست دیگه کلمه جایگزینی برای گل و لای و شن و صخره نیست. اینا اسامی این شرایط محیطی هستن). تو این سیستم میزان پاسخ گاز، نقاط تغییر دنده ، حس فرمان و ترمز تنظیم میشه که این چهار متغیر باز هم خودشون وظایف جداگانه انجام میدن.
          سیستم میزان پاسخ گاز که بر اساس میزان فشاری هست که راننده به موتور وارد می کنه و قدرت خروجی رو بر اساس نیاز راننده تو اون شرایط تنظیم می کنه.
          نقاط تغییر دنده قدرت رو به اتوماتیک به محورهای موردنیاز انتقال میده و در گیربکس اتوماتیک بهترین دنده برای هر لحظه رو فراهم می کنه.
          حس فرمون میزان سفتی و نرمی فرمون رو بر اساس اصطحکاک مسیر تنظیم می کنه تا کنترل حداکثری رو ماشین حفظ شه.
          تنظیم ترمز هم بر اساس میزان گشتاور تولیدی به چرخ ها و تنظیم قدرت ترمز بر اساس این متغیر هست که این موضوع بسیار مفصله و بازم خلاصه وار ازش رد می شم.
          همونطور اساس کار سیستم فورد مبتنی بر شرایط راننده و مسیر هست و این سیستم بر اساس نیاز راننده تنظیم میشه نه آنالیز خودکار مسیر !!!! چون بخاطر شاسی نردبانی و انعطاف بالاتر برعکس دینفدر دائما نیاز به چک کردن شرایط و فشار وارد به خودرو نداره پس می بینیم دو رویکرد کاملا متفاوت هست از این دو برند.

          راجب برتری رانگلر و بر برانکو هم تو پست مربوطش حتما این دو ماشین مقایسه می کنیم. رانگلر هم برانکو ارزونه اما ارزش برانکو به قیمتش نیست.

        4. مانی

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2486 ديدگاه)

          من انگلیسی‌ فن نیستم
          اما ۲ تا سیستمی‌ که خواستی‌ توضیح بدی
          اولی‌ چه ربطی‌ به شاسی یکپارچه و جدا داره؟
          شرایط مسیر رو چرخ‌ها اثر داره و اندازه گیری میشه
          مورد دوم هم گفتی‌ بر حسب نیاز راننده و ماشین که این نیاز
          به واسطه جاده‌های مختلف ایجاد میشه و شد مثل همون سیستم اول
          یادت باشه لندروور چندین سال مال فورد بود و فورد دوست داشت این سیستم رو
          داشته باشه چرا باید مجدد برای تحقیق و توسعه هزینه کنه؟

        5. R@m!n

          ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          باشه

      2. یانکی

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2353 ديدگاه)

        قصه میبافی.من خودم دیفندر رو دوست داشتم ولی خرابش کردن.suv واقعی رو کردن کراس اوور و هیچ وقت نمیتکنه آفرود سنگین انجام بده.تو فیلم اگر ببینی قشنگ تفاوت رانگلر با برانکو هم مشخصه جیپ به خاطر ایتفاده از محور سولید در جلو و عقب دیوانه وار صخره و شیارها رو رد میکنه.دیفندر فقط یه راه داره که موفق بشه اونم اینه از سبک هاموی اچ1 بهره ببره.

    3. یوسف

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1046 ديدگاه)

      میگم چرا دفرانسیل چیپ چرا از وسط نصف میشه یانکی جان

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مازیار

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        شاید وسطش پرفراژ داره😁

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        مگه کجا دیدی نصف میشه؟ مدرکت؟ فقط دوست دارین بد بگین! تقصیر ما چیه این دیسکاوری لندروور نما نمیتونه آفرود سنگین انجام بده؟بس کن بابا…

    4. Silent

      ۹ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (631 ديدگاه)

      تا روزی که این دیفندر و توو “”یوتا مواب ولی”” نبردن و 4 تا خط و خطوط رو رکابش نیوفتاد هیچ ارزش بحث در مورد آفرود نداره… در ضمن پارت 2 ش که مودیفاید شده هست توسط همون کانال بزودی اپلود می شه اوون روز در مورد قیمت ها صحبت می کنیم.

  6. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    لند روور و جگوار شرکتایی با پتانسیل خیلی بالا هستن و اعتبار بالایی هم دارن ولی حیف که از این مورد استفاده نمیکنن

  7. AMG GT R

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    بنظرم جایگاهی که الان لندروور و جگوار دارن مناسبشون نیست جگوار حداقل الان باید با مرسدس بنز بی ام و آئودی و پورشه رقابت تنگاتنگی داشته باشه

  8. مهردادکمال

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1990 ديدگاه)

    رنگ آمیزی و ترکیب رنگش افتضاح اخه تک رنگ بودن چه ایرادی داره

  9. آریا ماشین

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (661 ديدگاه)

    دیفندر > برانکو > رانگلر

  10. علی

    ۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (800 ديدگاه)

    واقعا عالی هست ولی لندرور باید بیشتر از این پیشرفت کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا