لندروور-رنجروور

لندرور دیفندر 6X6 پیکاپ؛ تیونینگ امریکایی روی شاسی بلند انگلیسی

تیونر آمریکایی این خودرو باور دارد که راننده آخرالزمانی به دو چرخ اضافه‌ و محل حمل بار نیاز خواهد داشت.

ساختن یک خودرو که برای آخرالزمان مناسب باشد ایده‌ای کودکانه و تا حدی احمقانه به نظر می‌رسد؛ چراکه اگر آخرالزمان به هر شکلی فرا برسد، هیچ کدام از این خودروها در شرایط آن دوام نخواهند آورد. با این وجود، بسیاری از شرکت‌های توسعه‌دهنده یا تیونرها با الهام از ایده‌ آخرالزمان محصولاتی را روانه بازار می‌کنند که در مقایسه با سایر خودروهای استاندارد سرسخت‌تر به نظر می‌رسند. یکی از این محصولات، «اپاکلیپس ورلد اندر ۶X6» نام دارد که بر پایه یک لندرور دیفندر توسعه پیدا کرده است.

سازنده این خودرو پیشتر هم مدل‌های قدرتمند و خاصی چون نیروانا، جاگرنات، استرایک‌فورس، دارک‌هورس، وارلرد و هل‌فایر را بر پایه جیپ گلادیاتور، رم ۱۵۰۰ TRX، فورد برانکو و… توسعه داده است. شرکت اپاکلیپس در تلاش است تا با نامگذاری‌های اغراق‌آمیز و مدمکسی، شاسی‌بلندهای روزمره را به سطحی تازه برساند.

از دیگر پروژه‌های ۶ چرخ این مجموعه می‌توان کیت افزایش ارتفاع و ارتقای تسلا سایبرتراک یاد کرد اما پیش از معرفی آن، کانون توجهات روی مدل ورلد اندر قرار گرفته است که از لندروور دیفندر L663 به‌عنوان شالوده استفاده می‌کند. شرکت انگلیسی لندروور علاقه مردم به این مدل را پیش از معرفی آن درنظر داشته بوده پس با معرفی مدل‌های مختلف ۹۰، ۱۱۰، ۱۳۰ و اوکتا آن را برای سلایق مختلف عرضه کرده است. هر چند نسخه اوکتا و ۱۳۰ برای بیشتر جاده‌های شهری و تنگ بزرگ محسوب می‌شوند اما مدیر مجموعه اپاکلیپس تصمیم گرفت که خودروی خود را از آن‌ها هم بزرگ‌تر بسازد تا در این زمینه بی‌رقیب باشد.

اپاکلیپس ورلد اندر ۶×۶ تفاوت فنی خاصی با دیفندر «کارپاتیان ادیشن V8» ندارد اما از زیرقاب سفارشی، سیستم تعلیق پنوماتیک مستقل در جلو و عقب، کیت بدنه تازه و پهن‌تر و فضای بار وانتی، کیت افزایش ارتقاع کاملا سفارشی، محورهای تازه، تخت بار و لوازم مخصوص آفرود سود می‌برد. تایرهای ۳۸ اینچی این خودرو میزبان رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی آن هستند که طرحی زمخت و آفرودی دارند. ضربه‌گیر جلو و میل‌محافظ روی قیمت بار برای ایجادی یک تناقض گرافیکی به رنگ نارنجی-قهوه‌ای مزین شده‌اند که با سقف و گلگیر جانبی سفید و بدنه مات سیاه‌رنگ هماهنگی کامل دارد.

مدیر مجموعه اپاکلیپس می‌گوید که ورلد اندر ۶×۶ فعلا به‌عنوان یک محصول تک‌تولیدی معرفی شده است اما در صورت درخواست مشتریانش می‌تواند باز هم از آن بسازد. او از اعلام قیمت نهایی محصول خود خودداری کرده است اما هم‌اکنون می‌توان انتظار داشت قیمتی بالا داشته باشد و از هر نظر آمادگی رقابت با مرسدس AMG G63 6×6 را داشته باشد. نظر شما درباره این خودروی بزرگ آمریکایی-انگلیسی چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۷ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. هراکلیوس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    اخر زمان رو بیخیال این خوراک تهرانه این راننده های رومخ رو ادب کنی ببینیم کسی وجود داره سمتت بیاد

    موافقم 11
    مخالفم 4
  2. Alimopar

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    فلسفه پیکاپهای شش چرخو نفهمیدم

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. car lover

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1003 ديدگاه)

      جلب توجه. خودم بشخصه دوسشون دارم😁😎

      موافقم 16
      مخالفم 1
  3. هراکلیوس

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    وقتی طراح باشی ولی هرشب خلاف کنی بعدش فیلم ترسناک نگاه کنی نتیجش میشه این

    موافقم 14
    1. MahanGF

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (155 ديدگاه)

      ولی به جرعت میگم به نظرم دیفندر زیباترین ماشین آفرودی روز هست که دیدم. به نظرم از لندکروز و پرادو و … خیلی زیباتره. این ماشینو خیلی دوست دارم و این مدل شش چرخش حسابی روش نشسته.

      موافقم 16
      مخالفم 4
  4. Taha Ayoobi

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    خیلی خفن شده.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. ایران دوست

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    بازی زامبی زیاد انجام داده

  6. ممد ژانگولر

    ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3983 ديدگاه)

    یا خدا عجب غولیه. خیلی خاصه
    فقط اون گارد محافظشو انگار داده به اصغر جوشکار سر کوچه .

    موافقم 11
  7. NR

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    ماشین عضلانی تو جاده با موستانگ و کامارو و چلنجر معنی میشه
    تو خاکی فقط و فقط با دیفندر و رپتور…
    (البته داستان هایلوکس نسل 6 و 7 و لندکروز اتاق 70 و اتاق 80 جداست… اینا تستای عملی آخرالزمان هم پاس کردن خیلی وقته آمادن😁)

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. GRT

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    ماشین خوبیه اما در اخرالزمان، وقتی تسلافنا و زامبیا با هم شورش کردند ، من با GPV کولونل ۸×۸ از رو هر مانعی مثل تسلافنا ،‌ اجساد ، هایمای تازه تحویل گرفته‌ی کاربر بینام ، بناهای تخریب شده حتی از رو همین لندرور رد میشم

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2021/01/GPV-Colonel.jpg

    موافقم 2
    مخالفم 5
  9. آرش

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (156 ديدگاه)

    یا خدا
    این چه غولیه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. علی جردن

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1889 ديدگاه)

    این ابعاد از کوچه ما و درب پارکینگ ما رد نمیشه پس کنسله.
    بجاش یک ماکان میخری با ابعاد جمع و جور تر وو دکمه حالت رانندگی OffRoad فشار می دی تو هر شرایط آب و هوایی کارتو راه میندازه

    موافقم 1
    مخالفم 12
    1. froG-driVer

      ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (930 ديدگاه)

      نه بابا ماکان چیه یه دیروز ۵۱۱ میخری از لونه موش هم رد میشه پولتم میمونه توی جیبت…

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. علی جردن

        ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (1889 ديدگاه)

        دقیقا بخاطر ابعاد جمع و جور و قدرت ماتور پذیریش در کوچه های تنگ ۵۱۱ اف ام سی خریدم هندلینگ هم نگم در حد اندازه های بی ام و ۲۰۰۲

  11. امیر

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حاجی در عقب سمت راننده رو مالیده😁

  12. نورقلیچ مرادپور

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    👍

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا