چندی پیش لندروور با انتشار تیزری مبهم، از رونمایی نسل جدید رنجروور در هفتهٔ آینده خبر داد اما حالا چندین تصویر از این خودرو افشا شده تا برنامههای بریتانیاییها را به هم بریزد! با انتشار این تصاویر، کاملاً تیزر رسمی رنجروور به فراموشی سپرده شد زیرا تصاویر افشایی کاملاً واضح بوده و نمای جلو، عقب و داخل خودرو را بهخوبی نشان میدهند.
با توجه به این تصاویر، نسل جدید رنجروور در جلو و پروفیل جانبی تا حد زیادی شبیه به نسل کنونی است هرچند که جلوپنجرهٔ جدید و ورودی هوای بسیار سادهتر در سپر، نمای مدرنتری را ایجاد کردهاند. نمای جانبی خودرو هم هرچند کاملاً بدون تغییر به نظر میرسد اما تریم روی درهای جلو تغییر کرده و دستگیرههای در معمولی قبلی هم حالا مثل اووک و ولار با نمونههای مخفی جایگزین شدهاند. نمای عقبی خودرو اما بیشترین تغییرات را داشته است و حالا بجای چراغهای عمودی نسبتاً پهن قبلی از چراغهای بسیار باریکتری استفاده شده که در هنگام خاموش بودن به شکل یک پانل مشکیرنگ درمیآیند که توسط بخشی افقی با نوشتهٔ RANGE ROVER در زیر شیشهٔ عقب به هم متصل شدهاند.
در داخل خودرو غربیلک فرمان چهارپرهٔ جدیدی به چشم میخورد که شبیه به بامو سری ۷ دههٔ ۲۰۰۰ به نظر میرسد. تریم چوب طبیعی زیبا روی کنسول و نمایشگر لمسی بزرگتر تبلت مانند که از همهٔ محصولات لندروور بزرگتر است هم از دیگر ویژگیهای داخلی نسل جدید رنجروور هستند. این نمایشگر جدیدترین نسخه از نرمافزار Pivo Pro رنجروور را ارائه میکند و با انتخابگر دندهٔ جدید، صفحه آمپر TFT و پانل لمسی برای کنترل سیستم تهویه همراه است.
هرچند شاید نسل جدید رنجروور در ظاهر خیلی متفاوت از قبل به نظر نرسد اما در زیر پوست تغییرانی اساسی را تجربه کرده است زیرا روی پلتفرم جدید MLA Flex لندروور ساخته شده که قابلیت تجهیز به پیشرانههای درونسوز، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی را دارد. البته رنجروور الکتریکی به این زودیها به بازار نخواهد آمد و این شاسیبلند جدید بریتانیایی در ابتدا با همان پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی هیبریدی خفیف نسل قبلی ارائه خواهد شد. این شرکت اما پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قبلی را کنار خواهد گذاشت و بجای آن از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو استفاده خواهد کرد.
نسخهٔ پلاگینهیبریدی رنجروور جدید هم از همان قوای محرکهٔ دیفندر 400e استفاده خواهد کرد که از یک موتور ۲ لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۴۰۰ اسب بخار تشکیل شده است. نسل جدید رنجروور مثل قبل در دو نسخهٔ کوتاه و کشیده ارائه خواهد شد اما نباید انتظار ارائهٔ نسخهٔ سه ردیفهٔ آنرا داشته باشیم. فروش این خودرو از بهار سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.
Aran+Milan
۳۰ مهر ۱۴۰۰زیبا
مزدا
۳۰ مهر ۱۴۰۰پشمام ریخت!!
خدایش طراحی عقبش با اون چراغ ها خیای ضایع هست
ممد ژانگولر
۳۰ مهر ۱۴۰۰موافقا باز هم زیباست و با ابهت
درسته به مدل قبلی عادت کرده بودیم ولی خوب تغیری کرده
شرکت لندوور هیستوری و اعتبار قوی داره تو شاسی بلند ماشالله
کیف کردم 👌👌👌
Reza Waffen SS
۱ آبان ۱۴۰۰یعنی با این طراحی عقبش گند زد به تاریخچه رنجروور
GT
۳۰ مهر ۱۴۰۰لاچکرررری 👌 ولی بنظرم طراحی بیرونی ظرافت بیشتری داره
RezaRs
۳۰ مهر ۱۴۰۰کمی عقب زشته
کاش مانیتور بزرگتر بود
در مجموع اما عالیه
محمد
۳۰ مهر ۱۴۰۰نسل قبلی اینقدر خوب بود که نشه بیشتر از این دستکاریش کرد. اما به نظرم پشتش درحد رنجروور نیست.
مانی
۱ آبان ۱۴۰۰درست میگی بیرونش خوبه اما درونش پسرفت داشته
به ویژه اون نمایشگر میانی که بزرگ شده و ناچار شدن بیرون کار بذارن
M@M@DRZ
۳۰ مهر ۱۴۰۰جلوش رو کمی شبیه ولار کردن مخصوصا گرافیک چراغ هارو . طراحی کابین هم که مثه همیشه عالی و نمای عقب هم خوبه.
AMIR / ARMI
۳۰ مهر ۱۴۰۰نمای عقب با اون چراغ ها عالیه خیلی کلاسیکش کرده
نمای جلو به نظرم یکم زیادی تخت به نظر میاد
ولی کابینش اون خروجی هوا کولر ها زشته کاش یه جوری مخفیش بکنن کاری که مثلاً تسلا میکنه
خیلی ساده و خوشگل تر میشه
Mad.z.Max
۳۰ مهر ۱۴۰۰کاش فنی و قابلیت اطمینانش ردیف باشه، طراحیش همینم قشنگه :)
Amin
۳۰ مهر ۱۴۰۰یکی پشتش نت موزون شده ، ولی در کل خودرو زیبایی هست ، هرچند تغیرات نسبت به نسل قبلش ناچیزه
AMANTE
۳۰ مهر ۱۴۰۰اول که نمای عقب رو دیدم، گفتم چقدر زشته ولی الان بعد چند روز به نظرم زیباست.
طراحی داخلی هم مانیتور درون داشبورد بود بهتر بود.
new RAMIN
۳۰ مهر ۱۴۰۰درود بر رنجروور!
9 سال پیش نسل جدیدشو معرفی کرد و بازی رو عوض کرد! حالا هم قرار است نسل جدیدش را بهار 2022 به بازار عرضه کند و دوباره بازی رو عوض کند… جالب اینجاس نسل حال حاضر 3 بار فیس کوچکی گرفته ولی با این حال قدیمی هست.با اینکه قدیمی هست تو کلاس خودش از اکثر شاسی بلند ها سرتره. تو آفرود هم بعد گذشت نزدیک 1دهه هنوزم ثابت کرده آفرودر یعنی چی…اگر این بود نسل قبلش که9سال سن دارد پس وای به حال نسل جدید. قطعا تا سال2028 این نسل فرمانراویی میکند//اما هیچ ماشینی بی عیب نیست: عیب این ماشین در داخلش هست.ای کاش صفحه نمایش در داخل داشبورد میبود. یعنی ای کاش همین صفحه نمایش رو میذاشت داخل داشبورد. آن وقت در ظاهر و باطن 99 درصد بی نقص میشد. طراحی جلو اصیل و طراحی عقب جذاب و زیبا.
رونمایی رسمی این ماشین 26 اکتبر 2021 در ساعت 20:30 به فقط بریتانیا هست
این یعنی حدود 11 شب به فقط ایران…4روز دیگه نسل جدید وارد میشود…به به!
Farzad
۳۰ مهر ۱۴۰۰استاد تمام SUV ها میخواد با توپ پر وارد میدون شه ، چه شود .
Hamid
۳۰ مهر ۱۴۰۰طراحی عقبش واقعا کلاسیکه!
ای کاش یکم تغییرات بیشتری در جلوی ماشین هم اعمال میکردن …
در کل چیز توپیه!
منتظر نسخه های فول و سطح بالاتر رنجروور هستیم!
AMG GT R
۳۰ مهر ۱۴۰۰برید کنار سرور کراس اوور ها وارد می شود
سهند
۳۰ مهر ۱۴۰۰پادشاه شاسی بلند ها !
یانکی
۳۰ مهر ۱۴۰۰نمای داخلش باید مثل نسل فعلی انحصاری میبود الان عین جگوار شده.تغییر خاصی نمیبینم نسل قبل قشنگتره.میتونستن از ولار الگو بگیرن.با قرار گرفتن انجین بیمر فقط بهتر میفروشه ولی دیگه نباید با رقبای اصیل مقایسه کردش چونکه توان ساخت انجین نداره کمپانیش.یه چیزی که عجیبه این کراس اوور دو ردیفه رو با suv های واقعی سه ردیفه مقایسه میکنن.
Mad.z.Max
۳۰ مهر ۱۴۰۰نقد جالبی بود
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰کاملا موافقم
مخصوصا اینکه طراحیش انحصاری نیست
این مشکل درباره استون مارتین هم وجود داشت ، ولی خب در چند سال اخیر تا حد زیادی حلش کردن
M.K karimi
۳۰ مهر ۱۴۰۰قطعا نسل قبلی از طراحی متناسب تر و قشنگ تری بهره میبرد.
اینجا واقعا نمای عقبش به کلیتش نمیخوره . با چنین طرح چراغی مخالف نیستم اما اگر هم میخواستن اینجا بکارش ببرن باید بقیه اجزا رو بیشتر هماهنگ میکردن . اللخصوص در حالت خاموش واقعا دل آدمو میزنه ، نسل قبلیش خیلی بهتر بود .
بنظرم اون حرفی که جناب RezaRs زدن درسته ، بهتر بود نمایشگر بزرگتری رو انتخاب میکردن ..
ولی اینکه پیشرانه 5 لیتری سوپر شارژش رو با 4.4 لیتری توئین توربو عوض کرد بنظرم کار خوبی در جهت رشدش به سمت آیندست
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰اتفاقا من تعویض موتور رو اتفاق خیلی خوبی نمیبینم
این نشون میده لندروور توانای ساخت موتور جدید رو نداره و از بامو کمک گرفته ، بامو ای که این موتور رو برای دلیل متفاوتی نسبت به چیزی که همه از رنجروور انتظار دارن ، ساخته ، ماجرای این ماشین هم مثل لندکروزر و دیفندر شده ، ماشینایی که برای کاربرد متفاوتی اولین بار بوجود اومدن اما طی چند نسل ، به کلاس متفاوتی منتقل شدن
البته این تغییر موتور از نظر کاهش مشکلات عدم اطمینان و افزایش پرفورمنس به نظرم اقدام درستیه
همچنین موتور ۵ لیتریش خیلی قدیمی شده بود و فکر نمیکنم اونا قصد بروزرسانیشو داشته باشن ، در عوض از موتوری استفاده میکنن به بامو همیشه در حال ارتقاش بوده
M.K karimi
۳۰ مهر ۱۴۰۰آره منم منظورم همین بود . باید یکم نو نوار تر میشد
- A M I R -
۳۰ مهر ۱۴۰۰طراحی عقب به شدت چشم نواز شده و کاملا با ذات اتوبیوگرافی همخوانی داره. امیدوارم کاربرد این المان چراغ کشیده همینجا متوقف بشه و به مدلای اسپرت راه پیدا نکنه.
کابینشم جا داشت کلاسیک تر بشه اما خب همین که یه تلویزیون نذاشته اون وسط قابل تقدیره.
یوسف
۳۰ مهر ۱۴۰۰من فعلا حرفی ندارم تا رونمایی بشه…. اما به دلم ننشست
Sina10
۳۰ مهر ۱۴۰۰پشتش فاجعه است
جلوش تغییری نکرده و همین عالیه ولی عقبش اصلا
مازیار
۳۰ مهر ۱۴۰۰تشکر ویژه از مسوولین پدال
یکی دو سال بعد از سه گانه P1 لافراری و 918 از اخبار و نشریات خودرویی فاصله گرفته بودم و علت اصلی ورودم به این سایت انتظار برای همین مطلب بود
نمای عقبش فراتر از انتظارم هست فوق العاده فوق العاده
و یوسف جان مطمئن باش موقع رونمایی رسمی و تنوع عکسهای منتشر شده نظرت تغییر خواهد کرد
یوسف
۳ آبان ۱۴۰۰خدا کنه داداش
MC20
۳۰ مهر ۱۴۰۰برای نجیب زاده انگلیسی ، خوب نیست که به زبان آلمانی صحبت کنه . . . هر چند لهجه BMW لهجه شیرینیه و خیلی ها در دنیا می فهمن در نمای عقب هم ، سنت های پنهان کاخ باکینگهام ، دیگه خیلی به چشم نمی خوره ، سنت هایی که شاید باعث شدن ، تنها مهمان 4 چرخ Louvre Museum برای همیشه ، RANGE ROVER نجیب زاده ی انگلیسی باشه . . . باز جای شکرش باقیه که فرانسوی سخته و هنوز یاد نگرفته . سر بلند و پاینده باشید .