رنجروور و دیفندر از لحاظ شخصیت متفاوت هستند اما زمانی که حرف خروج از آسفالت شود، تفاوتها از بین میروند. در ویدئوی جدید CARWOW مت واتسون برای نبرد آفرود، یک دیفندر V8 را در برابر یک رنجروور P530 قرار داده است.
محصولات لندروور عمدتاً تواناییهای آفرود بسیار خوبی دارند و این شرکت شاسیبلندهای خود را به امکانات ویژه مجهز میکند تا مناسب رانندگی در مسیرهای سخت باشند.
رنجروور از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت بامو استفاده میکند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیفندر پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت دریک سطح هستند اما گشتاور رنجروور بهمراتب بیشتر است. همچنین دیفندر با وزن ۲۶۰۳ کیلوگرم از رنجروور ۲۵۱۰ کیلوگرمی سنگینتر هم هست.
بااینحال، اولین چالش یعنی مسابقهٔ درگ در سربالایی تنها نبردی است که قدرت تا حدودی در آن اهمیت دارد. به همین دلیل، رنجروور با استفاده از قدرت و گشتاور بیشتر خود، دیفندر را مغلوب میکند. سپس رنجروور در دومین چالش که آزمایش سیستم کمکی پایین رفتن از شیبها است نیز پیروز میشود. البته در اینجا اشتباه راننده هم در باخت دیفندر بیتأثیر نبود. چالشهای بعدی هم شامل آزمایش قدرت مانور، کشش و تعلیق میشد. هردو خودرو بهآسانی از یک مسیر جنگلی تنگ عبور میکنند اما در اینجا عملکرد دیفندر کمی بهتر است.
در چالش بررسی انعطافپذیری شاسی نیز رنجروور به مشکل خورد و رکاب آن خراشیده شد. این در حالی است که دیفندر ۴ میلیمتر فاصله کمتری از زمین نسبت به رنجروور دارد اما زوایای حمله و فرار آن بهتر هستند. بهطورکلی، این دو شاسیبلند بریتانیایی در آفرود بسیار شبیه به هم هستند و تفاوتهای آن بیشتر به حالات رانندگی برمیگردد. البته در کل بردن شاسیبلندهای ششرقمی به آفرود کار خطرناکی است زیرا ریسک آسیب دیدن آنها زیاد خواهد بود ولی دیفندر و رنجروور خودروهای بسیار توانمندی هستند که برای بیراهه نوردی طراحی شدهاند و آفرود با آنها لذت خاص خود را خواهد داشت.
مقایسه مشخصات فنی
رنجروور P530 | لندروور دیفندر V8 | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۵۳۰ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۱۰ کیلوگرم | ۲۶۰۳ کیلوگرم |
قیمت | ۱۲۴,۲۷۵ دلار | ۱۱۲,۷۷۵ دلار |
Reza Waffen SS
۲۱ آذر ۱۴۰۱من که دلم نمیاد با رنجروور برم آفرود، دیفندر انتخابم
فقط چین
۲۱ آذر ۱۴۰۱انتخاب من Land wind x7 برای آفرود سنگین .
elman
۲۱ آذر ۱۴۰۱باشه
کرگدن باواریا
۲۱ آذر ۱۴۰۱من اگه رنجرور داشتم شهر نمیومدم کلا؛از اورست بالا میرفتم پایین میومدم میرفتم سراغ دیگه
amir16
۲۱ آذر ۱۴۰۱رنجرور انتخابم
ساقی با ادب
۲۱ آذر ۱۴۰۱وقتی جیپ سوار های آمریکایی با جیپ های آپگرید شده خودشون این فیلم هارو میبینن آروم میگن ( کرسی شعر ها چیه ) کرسی شعر به معنی شعری که پای کرسی خوانده میشود
Reza Waffen SS
۲۱ آذر ۱۴۰۱کسی سراغ جیپ میره که فقط به فکر آفرود و عشق حال باشه وعلا قابلیت و آپشن های دیفندر و بخصوص رنجروور تو صنعت خودروسازی رقیب نداره
ساقی با ادب
۲۱ آذر ۱۴۰۱بلی مثلا آپشن جذاب رینگ آلمینیومی که در اولین چاله واقعی خم میشه یا اشپن جذاب موتور دیفرانسیل بی ام و که در اولین فشار واقعی قرار روغن گریه بکنن از ناتوانی
وی
۲۱ آذر ۱۴۰۱شما خودت میتونی شب یلدا پا کرسی این کامنتتو بخونی😂
TESLA
۲۱ آذر ۱۴۰۱انتخابم رنجروور هست ، یه ماشین لوکس با آپشن های زیاد و ایمنی بالا که توانایی های آفرودی در حد دیفندری داره که مخصوصا برای کوه و بیابان ساخته شده ، تو تهران یه اتوبیوگرافی گذر موقت دیدم ( البته نسل قبلیش ) واقعا در عین داشتن طراحی ساده بسیار با ابهت بود و هیکلش هم خیلی بزرگ بود تو ویدئو ها زیاد معلوم نیست ولی از نزدیک حتی از لندکروز هم بزرگ تر هست ، در کل انشالله ما هم یه روز بتونیم سوار رنجرور بشیم متاسفانه تو کشور ما این خواسته یه رویا هست در صورتی که در جاهای دیگه با داشتن یه کار خوب ( تازه خیلی هم پولدار نه مثله کارخانه دار منظورم شغل هایی مثله پزشکی و معماری ) کامل دست یافتنی هست
ممد ژانگولر
۲۱ آذر ۱۴۰۱با لندروور دیفندر ۱۱۰ خیلی حال میکنم
میگن سانتافه جدید خیلی شبیهه دیفندر ۱۱۰ هستش
و چینیها نسخه کامل کپیشو زدن
طراحان خوش صلیقه دیفندر خودشونو به همه تحمیل کردن این یعنی آینده نگری مطلق 👌👏
ehsan fa
۲۱ آذر ۱۴۰۱من صرف علاقه دیفندر رو دوست دارم وگرنه همه میدونند رنجرورر بهتره
R@min
۲۱ آذر ۱۴۰۱هیچ وقت از دلیل قیمت گذاری دیفندر قانع نشدم. نه اون قدر ارزونه که قشر متوسط رو جذب کنه نه اون قدر گرون و لوکس که قشر متمول رو به سمت خودش بکشه.
یوسف
۲۱ آذر ۱۴۰۱آنجا که عشق پای نهد جای عقل نیست
غوغا بود دو پادشاه اندر ولایتی
واقع انتخاب سختیه….. من عاشقانه رنجرور رو دوست دارم ولی همیشه آرزوی داشتن دیفندر جدید رو داشتم و دارم
Porsche 911
۲۱ آذر ۱۴۰۱فقط رنجروور
میشه خریدش و سالها نگاهش کرد و خسته نشد