لندروور-رنجروور

نبرد شاسی بلندهای آفرود انگلیسی؛ لندروور دیفندر V8 سوپرشارژ یا رنجروور P530 توئین توربو

رنجروور و دیفندر از لحاظ شخصیت متفاوت هستند اما زمانی که حرف خروج از آسفالت شود، تفاوت‌ها از بین می‌روند. در ویدئوی جدید CARWOW مت واتسون برای نبرد آفرود، یک دیفندر V8 را در برابر یک رنجروور P530 قرار داده است.

محصولات لندروور عمدتاً توانایی‌های آفرود بسیار خوبی دارند و این شرکت شاسی‌بلندهای خود را به امکانات ویژه  مجهز می‌کند تا مناسب رانندگی در مسیرهای سخت باشند.

رنجروور از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ساخت ب‌ام‌و استفاده می‌کند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، زیر کاپوت دیفندر پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ قدیمی جگوار-لندروور با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است؛ بنابراین، دو خودرو از لحاظ قدرت دریک سطح هستند اما گشتاور رنجروور به‌مراتب بیشتر است. همچنین دیفندر با وزن ۲۶۰۳ کیلوگرم از رنجروور ۲۵۱۰ کیلوگرمی سنگین‌تر هم هست.

بااین‌حال، اولین چالش یعنی مسابقهٔ درگ در سربالایی تنها نبردی است که قدرت تا حدودی در آن اهمیت دارد. به همین دلیل، رنجروور با استفاده از قدرت و گشتاور بیشتر خود، دیفندر را مغلوب می‌کند. سپس رنجروور در دومین چالش که آزمایش سیستم کمکی پایین رفتن از شیب‌ها است نیز پیروز می‌شود. البته در اینجا اشتباه راننده هم در باخت دیفندر بی‌تأثیر نبود. چالش‌های بعدی هم شامل آزمایش قدرت مانور، کشش و تعلیق می‌شد. هردو خودرو به‌آسانی از یک مسیر جنگلی تنگ عبور می‌کنند اما در اینجا عملکرد دیفندر کمی بهتر است.

در چالش بررسی انعطاف‌پذیری شاسی نیز رنجروور به مشکل خورد و رکاب آن خراشیده شد. این در حالی است که دیفندر ۴ میلی‌متر فاصله کمتری از زمین نسبت به رنجروور دارد اما زوایای حمله و فرار آن بهتر هستند. به‌طورکلی، این دو شاسی‌بلند بریتانیایی در آفرود بسیار شبیه به هم هستند و تفاوت‌های آن بیشتر به حالات رانندگی برمی‌گردد. البته در کل بردن شاسی‌بلندهای شش‌رقمی به آفرود کار خطرناکی است زیرا ریسک آسیب دیدن آن‌ها زیاد خواهد بود ولی دیفندر و رنجروور خودروهای بسیار توانمندی هستند که برای بی‌راهه نوردی طراحی شده‌اند و آفرود با آن‌ها لذت خاص خود را خواهد داشت.

مقایسه مشخصات فنی

رنجروور P530

لندروور دیفندر V8

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۵۳۰ اسب بخار ۵۲۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۵۱۰ کیلوگرم ۲۶۰۳ کیلوگرم
قیمت ۱۲۴,۲۷۵ دلار ۱۱۲,۷۷۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    من که دلم نمیاد با رنجروور برم آفرود، دیفندر انتخابم

    موافقم 46
    مخالفم 3
    1. فقط چین

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (107 ديدگاه)

      انتخاب من Land wind x7 برای آفرود سنگین .

      موافقم 8
      مخالفم 44
      1. elman

        ۲۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (86 ديدگاه)

        باشه

        موافقم 11
    2. کرگدن باواریا

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (777 ديدگاه)

      من اگه رنجرور داشتم شهر نمیومدم کلا؛از اورست بالا میرفتم پایین میومدم میرفتم سراغ دیگه

      موافقم 14
      مخالفم 1
  2. amir16

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    رنجرور انتخابم

    موافقم 28
    مخالفم 4
  3. ساقی با ادب

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    وقتی جیپ سوار های آمریکایی با جیپ های آپگرید شده خودشون این فیلم هارو میبینن آروم میگن ( کرسی شعر ها چیه ) کرسی شعر به معنی شعری که پای کرسی خوانده میشود

    موافقم 20
    مخالفم 44
    1. Reza Waffen SS

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      کسی سراغ جیپ میره که فقط به فکر آفرود و عشق حال باشه وعلا قابلیت و آپشن های دیفندر و بخصوص رنجروور تو صنعت خودروسازی رقیب نداره

      موافقم 34
      مخالفم 1
      1. ساقی با ادب

        ۲۱ آذر ۱۴۰۱
        سوابق: (131 ديدگاه)

        بلی مثلا آپشن جذاب رینگ آلمینیومی که در اولین چاله واقعی خم میشه یا اشپن جذاب موتور دیفرانسیل بی ام و که در اولین فشار واقعی قرار روغن گریه بکنن از ناتوانی

        موافقم 5
        مخالفم 44
    2. وی

      ۲۱ آذر ۱۴۰۱
      سوابق: (375 ديدگاه)

      شما خودت میتونی شب یلدا پا کرسی این کامنتتو بخونی😂

      موافقم 28
  4. TESLA

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    انتخابم رنجروور هست ، یه ماشین لوکس با آپشن های زیاد و ایمنی بالا که توانایی های آفرودی در حد دیفندری داره که مخصوصا برای کوه و بیابان ساخته شده ، تو تهران یه اتوبیوگرافی گذر موقت دیدم ( البته نسل قبلیش ) واقعا در عین داشتن طراحی ساده بسیار با ابهت بود و هیکلش هم خیلی بزرگ بود تو ویدئو ها زیاد معلوم نیست ولی از نزدیک حتی از لندکروز هم بزرگ تر هست ، در کل انشالله ما هم یه روز بتونیم سوار رنجرور بشیم متاسفانه تو کشور ما این خواسته یه رویا هست در صورتی که در جاهای دیگه با داشتن یه کار خوب ( تازه خیلی هم پولدار نه مثله کارخانه دار منظورم شغل هایی مثله پزشکی و معماری ) کامل دست یافتنی هست

    موافقم 27
    مخالفم 3
  5. ممد ژانگولر

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (4149 ديدگاه)

    با لندروور دیفندر ۱۱۰ خیلی حال میکنم
    میگن سانتافه جدید خیلی شبیهه دیفندر ۱۱۰ هستش
    و چینیها نسخه کامل کپیشو زدن

    طراحان خوش صلیقه دیفندر خودشونو به همه تحمیل کردن این یعنی آینده نگری مطلق 👌👏

    موافقم 17
    مخالفم 2
  6. ehsan fa

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    من صرف علاقه دیفندر رو دوست دارم وگرنه همه میدونند رنجرورر بهتره

    موافقم 12
    مخالفم 1
  7. R@min

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (2054 ديدگاه)

    هیچ وقت از دلیل قیمت گذاری دیفندر قانع نشدم. نه اون قدر ارزونه که قشر متوسط رو جذب کنه نه اون قدر گرون و لوکس که قشر متمول رو به سمت خودش بکشه.

    موافقم 4
    مخالفم 16
  8. یوسف

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    آنجا که عشق پای نهد جای عقل نیست
    غوغا بود دو پادشاه اندر ولایتی
    واقع انتخاب سختیه….. من عاشقانه رنجرور رو دوست دارم ولی همیشه آرزوی داشتن دیفندر جدید رو داشتم و دارم

    موافقم 17
  9. Porsche 911

    ۲۱ آذر ۱۴۰۱
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    فقط رنجروور
    میشه خریدش و سالها نگاهش کرد و خسته نشد

    موافقم 14

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا