یک شرکت بریتانیایی نسخه بازتولیدی و احیا شده رنجروور کلاسیک نسل اول را با قوای محرکه تسلا معرفی کرده است. این خودروی دو درب حالا ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد.
اولین نسل لندروور-رنجروور در سال ۱۹۶۹ عرضه شد و ابتدا فقط بهصورت دو درب تحویل مشتریان میشد. اخیراً اولین نسل شاسیبلند یاد شده در گاراژ شرکتی بریتانیایی حضور یافته است تا بازنگری اساسی را شاهد باشد. اولین نسخه تولیدی این شرکت هماکنون آماده تحویل به مشتری جدید است اما قبل از آن در برخی مراسمهای ویژه حضور پیدا میکند.
نیروبخش رنجروور کلاسیک یاد شده قوای محرکه تسلا است که از باتری ۸۰ کیلووات ساعتی استفاده میکند. از دیگر تغییرات خودروی موردبحث میتوان به پمپ روغن جدید و دیفرانسیل لغزش محدود اشاره کرد. حداکثر قدرت و گشتاور شاسیبلند احیا شده رنجروور به ۴۵۰ اسب بخار و ۶۰۰ نیوتون متر میرسد. به لطف استفاده از قوای محرکه تسلا، رنجروور کلاسیک میتواند در حدود ۵ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. نکته جالبتر اینکه خودروی موردبحث به لطف استفاده از اکسلهای اصلی خود توانایی چهار چرخ محرک را حفظ کرده است. همچنین از ترمزهای آلکن و پکیج هندلینگ جادهای سفارشی که دارای جذبکنندههای شوک قابل تنظیم، آنتی رول بار و فنرهای سفت تر است استفاده میشود تا شاسیبلند بهروزتر رنجروور هندلینگ و سواری بهتری داشته باشد.
کمپانی اینورتد قول داده این خودرو با یکبار شارژ مسافت ۳۲۲ کیلومتری را طی کند. ب استفاده از شارژر خانگی و سریع نیز میتوان باتری را شارژ کرد. در صورت استفاده از شارژر سریع شارژ ۲۰ درصدی باتری در عرض ۳۵ دقیقه به ۸۰ درصد خواهد رسید. از نظر طراحی باید گفت کمپانی یاد شده استایل اصیل رنجروور را حفظ کرده هرچند برخی ویژگیهای مدرن همچون چراغهای جلوی LED اضافه شدهاند. داخل کابین نیز همان دستورالعمل بکار رفته اما ترکیبی از متریال لوکستر و گجت های اضافی وجود دارند. قیمت رنجروور کلاسیک اینورتد از حدود ۲۸۰ هزار دلار شروع میشود. این خودرو به دو صورت دو و چهار درب عرضه میشود و گفته شده در هر سال بیشتر از ۶ دستگاه از این خودرو تولید نخواهد شد. نظر شما درباره پروژه یاد شده چیست؟
سالار فصل
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲هیچ وقت این کار مسخره رو درک نکردم.
طرف خوب یه تسلا بخره با یک رنحرور کلاسیک در حد کلکسیونی
بازم پول اضافه میاره کلی
اصالت برای من مهمترین چیز هست
برای همین از ماشین های تیون شده متنفر مگر واحد تویینینگ کارخانه اصلی اون کار رو انجام بده
Navid AJ
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲طرف میخواد ماشینی که باهاش خاطره داشته یا آرزوی بچگیش بوده رو استفاده کنه و نمیخواد اون ماشین، باطنش قدیمی باشه. خودم قطعا همین کارو میکنم. یه بنز کپل میگیرم و الکتریکیش میکنم.
یوسف
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اتفاقا برعکس من می پسندم که در کشور های اروپایی این کار انجام بشه… چون نگهداری یه ماشین با موتور قدیمی و کلی آلایندگی بیمه مالیات و هزران کوفت و درد دیگه خیلی خیلی سخته….
حداقل این کار باعث زنده نگه داشتن ماشین کلاسیک میشه و یه جوری پیوند گذشته به آینده ست
اما در کشور ما این کار رو نمی پسندم
رامین
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲👌👌👌
KF
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ولی من حس میکنم این کار یعنی توهین به گذشته خودرو
Roham
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اون ماشین دیگه کلاسیک محسوب نمیشه
مازیار
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جالبه طرح رینگ فابریک رنجروور رو در اندازه بزرگتر تولید کردن
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳هنر صنعت گران
KF
۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چرا قیمه ها رو میریزی تو ماستا
فرداد
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲این ماشین یکی از ماشینهای استثنایی در تاریخی. مرحوم پدر من ۲ تا از اینو داشت. اولی فرمان دست راست بود هردو سفید و کولر بالای سقف.
اما متریال استفاده شده در داخل کابین اولی که فرمان دست راست بود خیلی بهتر از دومی بوده. اما مشکلی که داشته در هوای بارانی و مناطق مرطوب خیلی بهتر کارمیکرده و دومی اینطور نبوده.
یه دستگاه قرمز رنگشو در سایت دیوار گذاشتن ۳۰ سال خوابیده ، مشابه صفره