لندروور-رنجروور

آزمایش‌های سخت رنجروور برقی در سرمای قطب شمال و گرمای خاورمیانه

پروتوتایپ‌های رنجروور الکتریکی در دماهایی از منفی ۴۰ درجه سانتی‌گراد در قطب شمال تا ۵۰ درجه در بیابان‌های خاورمیانه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

برخلاف اکثر خودروسازان که معمولاً از خودروهای جدید خود تیزرهای مرموز یا تصاویر پروتوتایپ‌هایی با پوشش‌های استتاری را منتشر می‌کنند، لندروور پروتوتایپ‌های رنجروور الکتریکی را بدون هیچ‌گونه استتاری منتشر کرده است. ظاهر این خودرو با نسخهٔ درون‌سوز یکسان به نظر می‌رسد. تنها تفاوت بین این دو نسخه در جلوپنجره دیده می‌شود که البته به نظر می‌رسد در این پروتوتایپ‌ها موقتی باشد و احتمالاً در نسخهٔ تولیدی نهایی که قرار است در سال ۲۰۲۵ راهی بازار شود با نمونه‌ای منحصربه‌فرد جایگزین شود.

رنجروور الکتریکی تحت آزمایش‌های بسیار سخت و خشنی قرار گرفته است. پس از آزمایش این خودرو در هوای سرد قطبی شمال، آزمایشات هوای گرم هم در امارات متحده به پایان رسیده و انعطاف‌پذیری رنجروور الکتریکی را در شرایط سخت اثبات کرده است. هدف این است که رنجروور الکتریکی از لحاظ پرفورمنس و توانایی‌های آفرود در حد نسخه‌های درون‌سوز باشد و به همین دلیل، شاسی‌بلند برقی لندروور در انواع مسیرها و شرایط آب و هوایی آزمایش شده است. پروتوتایپ‌های این ماشین در دماهایی از منفی ۴۰ درجه در دریاچه‌های یخ‌زدهٔ قطب شمال تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد در بیابان‌های خاورمیانه مورد آزمایش قرار گرفته‌اند. در این شرایط متنوع آب و هوایی، دوام و پایداری قوای محرکهٔ تمام الکتریکی و سیستم مدیریت حرارتی خودرو موردبررسی قرار گرفته است.

تیزرهایی که لندروور منتشر کرده همچنین یک سیستم هوشمند مدیریت گشتاور را نشان می‌دهد که با یک واحد کنترل الکتریکی مجزا، لغزش هر چرخ را مدیریت می‌کند. این سیستم جدید بسیار سریع‌تر از سیستم سنتی است که از ترمز ABS استفاده می‌کند و زمان واکنش گشتاور هر چرخ را از حدود ۱۰۰ میلی‌ثانیه به یک میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد. به گفتهٔ لندروور، این سیستم در ترکیب با سیستم‌های کنترل پایداری و شاسی، کشش را در تمام مسیرها به حداکثر می‌رساند و تجربهٔ رانندگی رنجروور الکتریکی را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. این شاسی‌بلند الکتریکی همچنین توزیع وزن متعادل و سیستم تعلیق پیشرفته‌ای دارد که به توانایی‌های آن در آفرود کمک می‌کند.

رنجروور الکتریکی روی پلت‌فرم ماژولار طولی ساخته خواهد شد ولی فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد قدرت قوای محرکه یا ظرفیت باطری آن منتشر نشده است. بااین‌حال، رسماً اعلام شده است که این ماشین از معماری ۸۰۰ ولتی استفاده می‌کند و پرفورمنسی در حد موتور V8 دارد. این شرکت همچنین وعده داده است که رنجروور الکتریکی از لحاظ توانایی یدک کشی و توانایی‌های آفرود از تمام شاسی‌بلند الکتریکی لوکس بازار بهتر باشد. رنجروور برقی در بریتانیا در کنار نسخه‌های درون‌سوز و پلاگین‌هیبریدی تولید خواهد شد. این خودرو ابتدا با باطری‌های دیگر سازندگان تولید می‌شود ولی بعداً لندروور از باطری‌های خودش استفاده خواهد کرد. هنوز تاریخی دقیقی برای معرفی رنجروور الکتریکی اعلام نشده ولی به گفتهٔ لندروور، پذیرش رزرو خریداران از سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. Sina_carshow

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (297 ديدگاه)

    یکی‌بهم بگه هدف از ساخت این ماشین چیه و خریدار هدفش کیا هستن وقتی با قیمت ارزونتر ماشینایی با قدرت بیشتر وجود داره؟ کسی حاضر نیس سر چار تیکه چرم بیشتر بیاد ۴ یا ۵ برابر پول بیشتر نسبت به شرکتای معمولی غیر لوکس پول اینارو بده هم بنز هم بی ام و هم پورشه شکست خوردن و باز رنج روور میخواد شاسی بلند برقی لوکس تولید کنه؟ تازه رنج روور که شوته توی اینفوتیتمنت و نرم افزار و آپدیت دهی که اصل کار ماشینای برقی هستش

    این شرکتا مث رنج روور پول خودرو بنزینی با موتور خوش صدا رو میان میگیرن از این برقی ها درحالی که هممون میدونیم گذاشتن اسب بخار رو موتور برقی خیلی کم هزینه تر و آسونتره

    موافقم 11
    مخالفم 33
    1. مازیار

      ۱۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (918 ديدگاه)

      مقایسه رنجروور با خودروهای دیگه بر اساس قدرت و قیمت؟!😄

      بعد شروع پذیرش رزرو مشخص میشه چقدر طالب براش هست

      موافقم 17
      مخالفم 3
      1. Nismo

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1482 ديدگاه)

        ربطی نداره. هستن پولدارهایی که نمیدونن پولشون رو کجا خرج کنن و کمپانی های انگلیسی هم هدفشون همین افراده
        وگرنه خرید یه ماشین که اسمش suv آفرودر هست و شاسی مستقل نیست و توانایی های آفرود پایین نمیتونه عقلانی باشه
        کاری که lx600 با 90 هزار دلار میکنه رنجروور نصف توانایی اون رو با 290 هزار دلار به پاچه ملت فرو میکنه؟ چرا دقیقا؟ چون اسمش رنجرووره؟ چون انگلیسیه؟ یا مثلا طراحیش از کاخ باکینگهام الهام گرفته شده؟
        ماشینی که معلوم نیست لوکس هست، آفرودره، اسپرته و دچار این چندگانگی هست

        موافقم 8
        مخالفم 23
        1. مازیار

          ۱۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          توانایی رنجروور نصف لکسوس؟؟
          والا ما همینجا هرچی مقایسه رنجروور با لندکروز که خیلی از لکسوس آفرودی‌تر هست دیدیم لندکروز فقط بلند شد خاک پشتش رو تکوند اونوقت شما میگی لکسوس؟!!

          موافقم 16
          مخالفم 5
        2. Nismo

          ۱۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (1482 ديدگاه)

          لابد بخاطر همین توانایی آفرود پایین هست که هرجای دنیا از کوه و دشت و جنگل و صحرا میخوان برن اولین انتخاب یا جیپه یا تویوتاست. یاد اون جمله معروف افتادم: «اگر میخوای به بیراهه بری با لندروور برو، ولی اگه میخوای بتونی ازش برگردی با لندکروزر برو»

          موافقم 4
          مخالفم 11
        3. مازیار

          ۱۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          باشه رفیق شما درست میگی
          توانایی رنجروور نصف لکسوس هست

          موافقم 9
          مخالفم 3
        4. Sina_carshow

          ۱۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (297 ديدگاه)

          رنج روور سلطان استهلاک سنگین و هزینه نگه داری بی نهایت بالاس
          بدون شوخی میگم بی ام و جلوش تویوتا هس تو بحث دوام فنی و استهلاک و هزینه نگه داری
          تازه سلطان افت قیمت هم هس بی ام و و بنز و … به طور متوسط ۴۰ تا ۴۵ درصد ریزش قیمت دارن بعد ۵ سال بعد رنج روور ۶۰ تا ۶۵ درصد علتش هم همین هزینه های غیر عادی نگه داریش هس
          مثلا یه سرویس دوره ای بنز و بی ام و حوالی ۱۲۰۰ درهم هس رنج روور قشنگ بالای ۲۰۰۰ درهم لکسوس ۶۰۰ درهم !

          البته چیزی از ارزش های رنج روور کم نمیشه بازم ماشین خوبی هس در کل بازم موتور خوب و سواری فوق العاده اصیل انگلیسی داره
          ولی خوب سوال من اینجاس وقتی شاسی بلندش همین الان خوبه و کامله چه نیازی به یه نسخه برقی داره؟ اونم وقتی دیده اکثریت شکست خوردن؟
          باید سرمایشو یه جای دیگه میزاشت

          موافقم 1
          مخالفم 11
      2. Sina_carshow

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (297 ديدگاه)

        قطعا فروشش حتی نزدیک لکسوس یا حتی بنز و بی ام و هم نمیشه تا جایی که یادمه در حال حاضر با مشکلات مالی هم داره دست و پنجه نرم میکنه
        واقعا چه نیازی بهش هس وقتی نسخه بنزینی به این خوبی و کاملی داره؟
        فقط همین ماشینه ولی برقی

        موافقم 3
        مخالفم 10
        1. مازیار

          ۱۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (918 ديدگاه)

          اگه منظور ساز مخالف با برقی‌سازی هست که گوش ملت از این حرفها پره. هر کسی هم دلیل خودشو داره از عشق به سوت سوپر گرفته تا دروغ بدون آلایندگی. بعضی هم همچنان بر این باورن که ترامپ یه پشت پا بهش میزنه و تمام. بگذریم

          به همین ترتیب این استدلال که چون فلان محصول خوب هست و نیازی به برقی‌سازی نداره هم وارد نیست‌. رولزرویس خوبه (اتفاقا مورد تفریبا مشابهی با رنجروور هست) اسپکتر لازم نداره؟

          گذشت زمان مشخص خواهد کرد

          ضمنا منظورم این نبود که فروشش در حد ژاپنی‌ها میشه. هیچ عاقلی برای خودروسازی لوکس انگلستان مقایسه فروش با ژاپن رو معیار قرار نمیده. منظورم از فروش و موفقیت مقایسه با خود هست نه برندهای دیگه

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. Kiarash

      ۱۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (643 ديدگاه)

      بنظرم یه ستاد تو دنیا بزنید بنوسید ستاد بسیج و مبارزه با کلا های اروپایی گران قیمت با ارزش

      موافقم 11
      مخالفم 6
    3. یوسف

      ۱۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1050 ديدگاه)

      حالت خوش نیست انگار تا ماه گذشته 49000 سفارش خریدش ثبت شده….
      بعدشم هیچ وقت رنجرور رو با لگن سازای دیگه مقایسه نکن که ۳ ماه ماشین برقی تولید کردن.
      این ماشین ۳ ساله داره تست میشه فقط….

      موافقم 11
      مخالفم 3
      1. Nismo

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1482 ديدگاه)

        لگن ساز فقط اون کمپانی بی صاحاب هندی

        موافقم 4
        مخالفم 13
    4. R@min

      ۱۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2078 ديدگاه)

      کاملا درسته دیگه این تبلیغات تو خودروهای برقی جواب نمیده حالا اصرار به مسیر اشتباه هم سرمایه گذاری از قبل انجام شدش که دیگه نمی تونن برگردن. اتفاقا پورشه هم با تایکان همین تبلیغات درست کرد و تو جاده های یخ زده فلان جا تا نا کجا آباد تست کرد ولی تو واقعیت مثل بقیه برقی ها با کوچکترین تغییر آب و هوایی پیمایش افت شدید کرد و الانم که برای فروشش مثل چی تو گل موندن با اون قیمت گذاری مضحک فضایی نه فقط پورشه بلکه همه برندها این ضررهای هنگفت متحمل شدن. اینم همینه به لیست بلند بالای شکست های پروژه های برقی سازی اضافه میشه.

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. Sina_carshow

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (297 ديدگاه)

        دقیقا بحث منم همینه
        باز پورشه تایکان ماشین کاملا متفاوتی بود نسبت به پانامرا از هر لحاظ
        ولی رنج روور ووگ الان همین نسخه بنزینی با اون موتور پرفکتش هست اومده برقی کرده من مطمئنم پول اونم میگیره شاید گرونتر هم بگیره
        درحالی که اون پیچیدگی مهندسی بنزینی هم نداره
        به نظرت دلیلی برا خریدش هس؟ اونم وقتی که اینجوری شکست خوردن رقیب هاش و جالبه دیده اینارو باز ادامه داده برا تولید کم نبوده ضررش میخواد خیلی بیشتر ضرر کنه

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. R@min

          ۱۲ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2078 ديدگاه)

          اینا مجبورن از طرفی هزینه شتاب زده توسعه محصولات برقی باید به هر نحوی برگرده که بر نمی گرده و بخاطر سیاست های غلط جبهه غرب خودروسازها ضررشو ب بدترین شکل دادن.

          موافقم 3
          مخالفم 3
    5. علی اکبر

      ۱۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (72 ديدگاه)

      منم باهاش موافقم اصلا یه ماشین ۴۰ هزار دلاری چینی همون پرفورمنس و امکانات رنجروور یا اصا لامبورگینی اوروسو میده!!فقط ادمایی که توی ماتریکس گیر کردن میگن نه ماشین ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلاری فلان بهمان شرکت مث رنج روور خوبه!!!تنها کسانی که توی این سایت از ماتریکس فرار کردن یکی خودم یکی همین کاربر سینا و یکی اوس اشتری وسلام…

      مخالفم 11
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2957 ديدگاه)

        من همون زندگی داخل ماتریکس ترجیح می‌دم

        موافقم 11
        مخالفم 3
  2. SMS

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (606 ديدگاه)

    باید می بردنش تو جاهیی مثل آبادان (البته که نمیشه ولی…) که تابستون امسال دمای ۷۰ درجه را تجربه کرد ویا کویر های کرمان
    ۵۰ درجه برای حداقل ما ایرانی‌ها (که ممکن هست اصلا همچین ماشینی ایران نیاد ) دمایی عادی هست ، نه برای کانادایی ها که ۲۷ درجه گرمازده می شن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  3. فقط انگلستان

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1125 ديدگاه)

    خودروهای آمریکایی در دمای منفی۴۰ درجه سردشون میشه و شروع میکنن به لرزش.

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. Nismo

      ۱۲ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1482 ديدگاه)

      خودروهای آمریکایی توی سردترین شرایط و گرمترین شرایط کار میکنن برخلاف اروپایی ها که فقط بدرد هوای سر میخورن
      توی سرمای روسیه دیدم که 90 درصد ماشینا روشن نمیشدن فقط یه کادیلاک و یه دوج روشن شدن

      موافقم 4
      مخالفم 19
  4. Kiarash

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (643 ديدگاه)

    وای فقط رخ ماشین خیلی جذابه
    و قابلیت های آفرودی لندروور و رنجروور واقعا قوی و بروزه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. hosen

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (805 ديدگاه)

    طراحیش خیلی پخته و جذابه خوشم اومد

    موافقم 9
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا