لندروور-رنجروور

رنجروور برقی قوی‌تر از نسخه V8 توئین توربو خواهد بود

رنجروور الکتریک با ۵۵۰ اسب بخار قدرت و باتری ۱۱۷ کیلووات ‌ساعتی، آماده است تا استانداردهای جدیدی در دنیای شاسی‌بلندهای لوکس برقی تعریف کند.

لندروور اعلام کرده است که نسخه تمام الکتریکی رنجروور به تولید نزدیک‌تر شده و پروتوتایپ‌های آن با موفقیت دومین فصل آزمایش‌های آب‌وهوای سرد را در شمال اروپا به پایان رسانده‌اند. این خودروها بیش از ۷۲ هزار کیلومتر را طی کرده‌اند تا سیستم‌های مختلف آن‌ها در شرایط سخت آزمایش شود. بخش مهمی از آزمایش‌ها به سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته این خودرو، موسوم به ThermAssist اختصاص داشت. این سیستم مصرف انرژی گرمایشی را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد و با بازیابی حرارت، در دماهای پایین تا منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد، گرمایش سیستم پیشرانه یا کابین را تأمین می‌کند. این فناوری به افزایش برد حرکتی و بهبود کارایی خودرو کمک شایانی می‌کند.

لندروور همچنین روی سیستم تعلیق بادی و حالت رانندگی با یک پدال این خودرو کار کرده است. حالت تک پدالی که در خودروهای برقی رایج است، به راننده اجازه می‌دهد تنها با پدال گاز رانندگی کند، زیرا سیستم احیای انرژی ترمزها با برداشتن پا از پدال فعال می‌شود. لندروور این سیستم را با فناوری Terrain Response ترکیب کرده تا رنجروور الکتریک برای آفرود نیز آماده باشد. رنجروور الکتریک مجهز به اولین باتری طراحی و ساخته‌شده توسط لندروور است. این باتری ۱۱۷ کیلووات ‌ساعتی از ۳۴۴ سلول در چیدمان دوطبقه‌ای تشکیل شده و برای بهینه‌سازی چگالی انرژی، برد حرکتی و سرعت شارژ طراحی شده است. این ویژگی‌ها عملکردی روان و لوکس را تضمین می‌کنند که از یک رنجروور انتظار می‌رود.

این شاسی‌بلند الکتریکی از سیستم چهارچرخ محرک با «فناوری دینامیک هوشمند سیستم انتقال قدرت» بهره می‌برد که گشتاور محور عقب را از صفر تا صد درصد تنظیم می‌کند تا از لغزش جلوگیری شود. این سیستم می‌تواند در کمتر از ۵۰ میلی‌ثانیه (تا ۱۰۰ برابر سریع‌تر از خودروهای بنزینی) به تغییرات چسبندگی واکنش نشان دهد. علاوه بر این، طبق گزارش تاپ گیر، رنجروور الکتریک از قوای محرکه دو موتوره چهارچرخ محرک با مجموع خروجی ۵۵۰ اسب بخار ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد. این یعنی رنجروور الکتریک از مدل P530 با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری قوی‌تر خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1500 ديدگاه)

    این آغاز فصل دوم رنجروور و مهمترین اتفاق بعد از ۱۹۷۰ هست.

    موافقم 8
    مخالفم 3
    1. Nismo

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1797 ديدگاه)

      فکر نمیکنم ساخت ماشین الکتریکی همچین اتفاق خاصی در کارنامه رنجروور باشه
      مگر اینکه این کارنامه سیاه باشه

      1. مازیار

        ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
        سوابق: (1500 ديدگاه)

        اما رنجروور یک نقطه درخشان در کارنامه داره
        اینکه نیسمو ازش خوشش نمیاد
        برای من که خیلی دلچسبه
        و برعکسش ضدحال بزرگی می‌شد

  2. یوسف

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    خیلی منتظر هستم که این رنجرور برقی بیاد به بازار تا…..
    بعضی ها بفهمن که لندرور چطور خودرو میسازره
    فقط 45000 آزمایش برای عدم کاهش شارژ در دمای منفی 10تا منفی 40 انجام شده….

    موافقم 6
    مخالفم 1
  3. دکتر استاپ

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (97 ديدگاه)

    (مهمترین اتفاق بعد از ۱۹۷۰ هست)
    مهمترین اتفاق ورود تسلا و چینی ها به بازار خودرو بود که بد ترش کردن

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. مازیار

      ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
      سوابق: (1500 ديدگاه)

      منظورم راجع به رنجروور بود دکتر
      به تسلا و چینی‌ها چه کارمه آخه

  4. yektachafi

    ۶ اردیبهشت ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    برقی یعنی این
    نه دوزاری های چینی
    اگه اعداد ارقام فقط مهم بود دنیا به چیزی بند نمیشد
    بی حساب کتاب فقط ماشین تولید کردن هدفش فقط دامپینگ بازاره درحالی که برند های درست و حسابی همه چیزو درنظر میگیرن حتی به بهای قیمت بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا