جدیدترین شاسیبلند لندرور، ارزانترین رنجرور بازار جهانی است. ایوک ۲۰۲۴ فیسلیفت جزئی و بهبود امکانات کابین خواهد داشت.
اولین ایوک در سال ۲۰۱۱ معرفی شد تا یک کراساور کوچک به سبد لندرور اضافه شود. نسل دوم این خودرو، سال ۲۰۱۸ معرفی شد و حالا ارزانترین محصول شرکت سازنده محسوب میشود. تا زمانیکه نسخهی اقتصادی از دیفندر وارد خط تولید شود؛ ایوک با آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار اهمیت ویژهای برای لندرور دارد.
به زحمت میتوان تفاوت ایوک ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را تشخیص داد. صرفا فناوری چراغها بهبود یافته و سری LEDهای Pixel 1 با سه برابر قدرت نوردهی بیشتر، به ایوک جدید اضافه شدهاند. همچنین راننده میتواند جهت نور در جهتهای مختلف را تنظیم کند. رینگهای ۲۱ اینچ و چند رنگ ویژه برای بدنه نیز به امکانات قابل سفارش اضافه شدهاند.
در کابین، تفاوتهای بیشتری دیده میشود. نمایشگر لمسی ۱۱/۴ اینچ، داخل داشبورد نیست و حالت جدای از سطح دارد. دیگر نکتهی جالب اینکه، طرح خمیده برای مانیتور اصلی استفاده شده است تا حس لوکس و مدرن خودرو تقویت شود. فرمانپذیری صوتی با رابط امازون الکسا، دید ۳۶۰ درجهی سهبعدی و جدیدترین فناوری در فیلتر هوای کابین، برای ایوک ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد.
نسخهی پایه، پیشرانه هیبرید سه سیلندر ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتنمتر دارد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۸/۵ لیتر در صد کیلومتر است. مدل هیبریدی ۲۵۰ و ۳۰۰ اسب بخار و دیزل ۲۰۴ اسب بخار نیز برای ایوک ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت.
از دیدگاه کیفیت فنی، غالب رسانههای خودرویی دنیا معتقدند؛ بیامو X1 و X2 و X3، مرسدس بنز GLB، ولوو XC40 و کراساورهای کامپکت آئودی با حدود قیمت ۴۰ هزار دلار، ارزش خرید بالاتری نسبت به ایوک دارند.
R@min
۳۱ خرداد ۱۴۰۲بنظرم اینکه کابین همه محصولاتشو یکی کرده اون پرستیژ برند اورده پایین. البته بنز و بیمر هم این حرکت می کنن ولی کاش تو مدل رنجروور کابین متفاوتی داشت.
(Ali(chevynova
۳۱ خرداد ۱۴۰۲راهبرد درستی رو تاتا موتورز در پیش گرفته برای این نسل رنجروور
البته قیمتش رو باید چکش کاری بکنه چون در نهایت یه تاتای شاسی بلنده
فرشاد
۳۱ خرداد ۱۴۰۲جالبش اینه همین تاتا از اکثر امرینای زرت زرت فراخوان خور بهتره
(Ali(chevynova
۳۱ خرداد ۱۴۰۲امرینا کشور جدیدیه؟ نشنیده بودم
فرشاد
۱ تیر ۱۴۰۲وقتی مث همیشه جوابی نداری
shetab-car
۱ تیر ۱۴۰۲مالکیت فقط با تاتاست مهندسی انگلیسی سرجاشه
مگه اینکه تاتا بیاد از پلت فرم های رنجروور استفاده کنه برای ماشین های برند خودش
استاد میرفندرسکی
۴ تیر ۱۴۰۲همین انگلیس نبود آمریکایی وجود نداشت حالا یه کاربر ایرانی جو گرفتش :)) به بابای آمریکا تیکه میندازه
net
۳۱ خرداد ۱۴۰۲تمام مدل های رنجرور در ۳ سال گذشته با این دو رنگ طراحی داخلی مشکی و سفید هست که جالب نیست و اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد.طراحی صفحه نمایش نازک با حاشیه کم خوبه ولی تمام مدل های رنجرور در ۳ سال گذشته با این صفحه نمایش شناور تولید شده و داخل داشبورد چسبیده نشده جالب نیست. اگر ماشینهای رنجرور چهار ستون سقف شیشه جلو و عقب متضاد مشکی نبود و و زه سفید نازک اطراف شیشه دربها استفاده می کرد قشنگتر میشد
یوسف
۱ تیر ۱۴۰۲اتفاقا هر چه محصولات یه برند شبیه هم باشن نشون دهنده اصالت و داشتن هدف در طراحیه…
در طبیعت هم همین جوره….بچه های یک پدر مادر هر چه قدر بیشتر شبیه هم باشن نشون دهنده این که کار اون پدر و مادر درست بوده…
حرف حق
۲ تیر ۱۴۰۲اخه چی بگم .که به دل بشینه .باید کمپانی ها سایت طراحی برای عموم بسازن .که مردم بیان نظر بدن اقا اتاق این شکلی باشه .که هم مشتری پسند باشه و هم با فکر خریدار نزدیک باشه که اصلا تو این باغ ها نیستند .
یوسف
۳۱ خرداد ۱۴۰۲رسانه دنیا اشتباه گل زیادی میل میکنن…
چطور اون لگن های نام برده رو با همچین جواهری مقایسه میکنن….
البته مقصر لندرور هست که زیبایی کیفیت و اصالت رو مفت در اختیار مردم قرار میده…. باید قیمتش چند برابر باشه تا همه به به چه چه کنن
aliHOZA
۳۱ خرداد ۱۴۰۲فیش از رقباش بهتر نیست اما قیافش از اکثرشون بهتره.
MehdiTurbo
۳۱ خرداد ۱۴۰۲افت در طراحی داخل کابیل مشهود کابین دو نسل قبلش جذاب تر بود
DNA
۳۱ خرداد ۱۴۰۲سلیقه فوتبالیست هامون بود دوستان؟
Kf
۱ تیر ۱۴۰۲خیلی وقته دیگه فوتبالیستمون نیستن
مازیار
۳۱ خرداد ۱۴۰۲از جمله موارد کاملا موفقیت آمیز تولید سری نمونه کانسپت بدون تغییر، همین رنجروور ایوک نسل اول بود
سرابی
۳۱ خرداد ۱۴۰۲خیلی کتابی گفتی ولی نمیدانم شاید حق با تو باشد البته ویرگول جای اشتباه گذاشتی فارسی چند میگرفتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مازیار
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ویرگول همون جایی بود که باید باشه
برخلاف کامنت سرابی
سرابی
۳۱ خرداد ۱۴۰۲بهت دیس لایک دادم امیدوارم تاثیر کافی در اصلاح نوع نوشتن شما داشته باشه جانم تا کامنتی دیگر بدرود
مازیار
۳۱ خرداد ۱۴۰۲سواد نداری عزیزم چه کنم؟
مازیار
۳۱ خرداد ۱۴۰۲تولید سری یه نمونه کانسپت بدون تغییر
یعنی یه کانسپتی معرفی بشه بعدش همون بدون تغییر تولید انبوه بشه
نگرفتی مطلبو؟
امیر
۳۱ خرداد ۱۴۰۲برای واردات خودرو دست دوم محدودیت قیمتی در نظر نگرفتن ، یعنی امکان داره رنجرور ایوک ۲۰۲۳ وارد بشه ( چون حجم موتورش هم کمتر از ۳۰۰۰ سی سی هست )
شرک
۱ تیر ۱۴۰۲دسته دوم نیست که😂
ماشین باز
۳۱ خرداد ۱۴۰۲اقای اشتری لطفاً در مورد خودروهای تا پنج سال کار زیر 20 هزار دلار یه مقاله بنویسید خیلی ممنون میشم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۱ خرداد ۱۴۰۲هزاران خودرو با این مشخصات در جهان وجود داره
تمام خودروهایی که قیمت صفر کیلومتر کمتر از 30 هزار دلار دارند؛ بعد از 4 سال حدود 20 هزار دلار فروخته می شن
چندماه پیش مطلبی منتشر کردیم که حدود قیمت خودروهای دست دوم کشورهای همسایه نشون می داد
https://www.pedal.ir/news-desk/car-prices-in-iran-and-the-world-market/
R@min
۳۱ خرداد ۱۴۰۲😂😂😂
*ALI*
۳۱ خرداد ۱۴۰۲مثل همیشه زیبا هست فقط دو ست دارم ببینم توی فضای خارج از شهر و مناطق کوهستانی و بیابونی چطوری
BMW
۳۱ خرداد ۱۴۰۲به نطر بنده دیگه دارن شور صنعت خودرو سازی رو درمیارند دیگه بیش از حد روبه برقی آوردند
آراس نصرتی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲واقعا دیگه توی دنیا خودرو رنجروور حساب نمیشه.
موتور ۱/۵ لیتر توربو یعنی چی