لندروور-رنجروور

رنجرور ایوک 2024 با تغییر چهره و کابین جدید معرفی شد

جدیدترین شاسی‌بلند لندرور، ارزان‌ترین رنجرور بازار جهانی است. ایوک ۲۰۲۴ فیس‌لیفت جزئی و بهبود امکانات کابین خواهد داشت.

اولین ایوک در سال ۲۰۱۱ معرفی شد تا یک کراس‌اور کوچک به سبد لندرور اضافه شود. نسل دوم این خودرو، سال ۲۰۱۸ معرفی شد و حالا ارزان‌ترین محصول شرکت سازنده محسوب می‌شود. تا زمانی‌که نسخه‌ی اقتصادی از دیفندر وارد خط تولید شود؛ ایوک با آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار اهمیت ویژه‌ای برای لندرور دارد.

به زحمت می‌توان تفاوت ایوک ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را تشخیص داد. صرفا فناوری چراغ‌ها بهبود یافته و سری LEDهای Pixel 1 با سه برابر قدرت نوردهی بیشتر، به ایوک جدید اضافه شده‌اند. همچنین راننده می‌تواند جهت نور در جهت‌های مختلف را تنظیم کند. رینگ‌های ۲۱ اینچ و چند رنگ ویژه برای بدنه نیز به امکانات قابل سفارش اضافه شده‌اند.

رنجرور ایوک 2024 نمای اصلی

در کابین، تفاوت‌های بیشتری دیده می‌شود. نمایشگر لمسی ۱۱/۴ اینچ، داخل داشبورد نیست و حالت جدای از سطح دارد. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، طرح خمیده برای مانیتور اصلی استفاده شده است تا حس لوکس و مدرن خودرو تقویت شود. فرمان‌پذیری صوتی با رابط امازون الکسا، دید ۳۶۰ درجه‌ی سه‌بعدی و جدیدترین فناوری در فیلتر هوای کابین، برای ایوک ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد.

رنجرور ایوک 2024 نمای داشبورد

نسخه‌ی پایه، پیشرانه هیبرید سه سیلندر ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر دارد. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل، ۱۰ ثانیه و میانگین مصرف سوخت، ۸/۵ لیتر در صد کیلومتر است. مدل هیبریدی ۲۵۰ و ۳۰۰ اسب بخار و دیزل ۲۰۴ اسب بخار نیز برای ایوک ۲۰۲۴ وجود خواهد داشت.

از دیدگاه کیفیت فنی، غالب رسانه‌های خودرویی دنیا معتقدند؛ بی‌ام‌و X1 و X2 و X3، مرسدس بنز GLB، ولوو XC40 و کراس‌اورهای کامپکت آئودی با حدود قیمت ۴۰ هزار دلار، ارزش خرید بالاتری نسبت به ایوک دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۰۹ رای

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2095 ديدگاه)

    بنظرم اینکه کابین همه محصولاتشو یکی کرده اون پرستیژ برند اورده پایین. البته بنز و بیمر هم این حرکت می کنن ولی کاش تو مدل رنجروور کابین متفاوتی داشت.

    موافقم 17
    مخالفم 39
    1. (Ali(chevynova

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (7390 ديدگاه)

      راهبرد درستی رو تاتا موتورز در پیش گرفته برای این نسل رنجروور
      البته قیمتش رو باید چکش کاری بکنه چون در نهایت یه تاتای شاسی بلنده

      موافقم 9
      مخالفم 65
      1. فرشاد

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (928 ديدگاه)

        جالبش اینه همین تاتا از اکثر امرینای زرت زرت فراخوان خور بهتره

        موافقم 43
        مخالفم 6
        1. (Ali(chevynova

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (7390 ديدگاه)

          امرینا کشور جدیدیه؟ نشنیده بودم

          موافقم 12
          مخالفم 37
        2. فرشاد

          ۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (928 ديدگاه)

          وقتی مث همیشه جوابی نداری

          موافقم 24
          مخالفم 3
      2. shetab-car

        ۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (252 ديدگاه)

        مالکیت فقط با تاتاست مهندسی انگلیسی سرجاشه
        مگه اینکه تاتا بیاد از پلت فرم های رنجروور استفاده کنه برای ماشین های برند خودش

        موافقم 27
        مخالفم 1
      3. استاد میرفندرسکی

        ۴ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (204 ديدگاه)

        همین انگلیس نبود آمریکایی وجود نداشت حالا یه کاربر ایرانی جو گرفتش :)) به بابای آمریکا تیکه میندازه

    2. net

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (3470 ديدگاه)

      تمام مدل های رنجرور در ۳ سال گذشته با این دو رنگ طراحی داخلی مشکی و سفید هست که جالب نیست و اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد.طراحی صفحه نمایش نازک با حاشیه کم خوبه ولی تمام مدل های رنجرور در ۳ سال گذشته با این صفحه نمایش شناور تولید شده و داخل داشبورد چسبیده نشده جالب نیست. اگر ماشینهای رنجرور چهار ستون سقف شیشه جلو و عقب متضاد مشکی نبود و و زه سفید نازک اطراف شیشه دربها استفاده می کرد قشنگتر میشد

      موافقم 8
      مخالفم 27
    3. یوسف

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1060 ديدگاه)

      اتفاقا هر چه محصولات یه برند شبیه هم باشن نشون دهنده اصالت و داشتن هدف در طراحیه…
      در طبیعت هم همین جوره….بچه های یک پدر مادر هر چه قدر بیشتر شبیه هم باشن نشون دهنده این که کار اون پدر و مادر درست بوده…

      موافقم 11
    4. حرف حق

      ۲ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اخه چی بگم .که به دل بشینه .باید کمپانی ها سایت طراحی برای عموم بسازن .که مردم بیان نظر بدن اقا اتاق این شکلی باشه .که هم مشتری پسند باشه و هم با فکر خریدار نزدیک باشه که اصلا تو این باغ ها نیستند .

  2. یوسف

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1060 ديدگاه)

    رسانه دنیا اشتباه گل زیادی میل میکنن…
    چطور اون لگن های نام برده رو با همچین جواهری مقایسه میکنن….
    البته مقصر لندرور هست که زیبایی کیفیت و اصالت رو مفت در اختیار مردم قرار میده…. باید قیمتش چند برابر باشه تا همه به به چه چه کنن

    موافقم 20
    مخالفم 3
  3. aliHOZA

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (586 ديدگاه)

    فیش از رقباش بهتر نیست اما قیافش از اکثرشون بهتره.

    موافقم 10
    مخالفم 5
  4. MehdiTurbo

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2397 ديدگاه)

    افت در طراحی داخل کابیل مشهود کابین دو نسل قبلش جذاب تر بود

    موافقم 25
    مخالفم 10
  5. DNA

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (296 ديدگاه)

    سلیقه فوتبالیست هامون بود دوستان؟

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. Kf

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (524 ديدگاه)

      خیلی وقته دیگه فوتبالیستمون نیستن

      موافقم 17
      مخالفم 3
  6. مازیار

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    از جمله موارد کاملا موفقیت آمیز تولید سری نمونه کانسپت بدون تغییر، همین رنجروور ایوک نسل اول بود

    موافقم 28
    مخالفم 3
    1. سرابی

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (47 ديدگاه)

      خیلی کتابی گفتی ولی نمیدانم شاید حق با تو باشد البته ویرگول جای اشتباه گذاشتی فارسی چند میگرفتی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      موافقم 3
      مخالفم 21
      1. مازیار

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (137 ديدگاه)

        ویرگول همون جایی بود که باید باشه
        برخلاف کامنت سرابی

        موافقم 18
        مخالفم 4
        1. سرابی

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (47 ديدگاه)

          بهت دیس لایک دادم امیدوارم تاثیر کافی در اصلاح نوع نوشتن شما داشته باشه جانم تا کامنتی دیگر بدرود

          موافقم 3
          مخالفم 20
        2. مازیار

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          سواد نداری عزیزم چه کنم؟

          موافقم 13
          مخالفم 3
        3. مازیار

          ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          تولید سری یه نمونه کانسپت بدون تغییر
          یعنی یه کانسپتی معرفی بشه بعدش همون بدون تغییر تولید انبوه بشه
          نگرفتی مطلبو؟

          موافقم 15
          مخالفم 1
  7. امیر

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (680 ديدگاه)

    برای واردات خودرو دست دوم محدودیت قیمتی در نظر نگرفتن ، یعنی امکان داره رنجرور ایوک ۲۰۲۳ وارد بشه ( چون حجم موتورش هم کمتر از ۳۰۰۰ سی سی هست )

    1. شرک

      ۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (961 ديدگاه)

      دسته دوم نیست که😂

  8. ماشین باز

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (50 ديدگاه)

    اقای اشتری لطفاً در مورد خودروهای تا پنج سال کار زیر 20 هزار دلار یه مقاله بنویسید خیلی ممنون میشم

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      هزاران خودرو با این مشخصات در جهان وجود داره
      تمام خودروهایی که قیمت صفر کیلومتر کمتر از 30 هزار دلار دارند؛ بعد از 4 سال حدود 20 هزار دلار فروخته می شن
      چندماه پیش مطلبی منتشر کردیم که حدود قیمت خودروهای دست دوم کشورهای همسایه نشون می داد
      https://www.pedal.ir/news-desk/car-prices-in-iran-and-the-world-market/

      موافقم 9
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2095 ديدگاه)

        😂😂😂

        موافقم 3
        مخالفم 3
  9. *ALI*

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    مثل همیشه زیبا هست فقط دو ست دارم ببینم توی فضای خارج از شهر و مناطق کوهستانی و بیابونی چطوری

  10. BMW

    ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    به نطر بنده دیگه دارن شور صنعت خودرو سازی رو درمیارند دیگه بیش از حد روبه برقی آوردند

    موافقم 2
    مخالفم 3
  11. آراس نصرتی

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    واقعا دیگه توی دنیا خودرو رنجروور حساب نمیشه.
    موتور ۱/۵ لیتر توربو یعنی چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا