سرانجام رنجروور ایووک با سقف جمع شونده بهعنوان یک شاسیبلند لوکس کانورتیبل رونمایی شد. پیشینه این خودرو به اوایل سال ۲۰۱۲ و معرفی نسخه کانسپت آن بازمیگردد. درواقع این خودرو نشان میدهد که یک خودروی SUV واقعی باید با سقف باز باشد تا بتوان نهایت لذت از آن را در یک سفر تفریحی در میان طبیعت کسب کرد.
به نظر میرسد که این خودرو با حفظ انسجام طرح مدل با سقف ثابت و استفاده از سقف باز شونده الکتریکی، تا حد زیادی به قابلیتهای نسخه سه درب معمولی رنجروور ایووک پایبند باشد. سقف جمع شونده از طریق یک دکمه در کنسول وسط عمل میکند و تا سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت نیز میتوان عملیات باز و بسته کردن سقف را انجام داد. در سرعتهای بالاتر، به دلیل ایمنی و محافظت از سقف، این فرایند صورت نمیگیرد. باز شدن سقف تنها ۱۸ ثانیه طول میکشد و بسته شدن مجدد آن هم ۲ ثانیه زمان نیاز دارد.
به گفته رنجروور، استفاده از لایههای عایق اضافی در سقف نرم این مدل، باعث کاهش میزان صدا و تأمین آسایش در حد مدل پنج درب ایووک میشود. صرفنظر از اینکه سقف باز یا بسته باشد، فضای بار به میزان معقول ۲۵۱ لیتر مهیا است. البته این فضا با ۴۲۰ لیتر مدل معمولی قابل مقایسه نیست.
مهندسان لندروور برای حفاظت از سرنشینان در زمان واژگونی احتمالی، علاوه بر تقویت ستون A و تقویت بخشهای پایینی از یک رول بار RPD پنهان که از شمش آلومینیوم ساخته شده و در ۹۰ میلیثانیه از محل خود در پشت صندلیهای عقب بالا میآید استفاده نمودهاند. طراحی ظاهری ایووک کانورتیبل شباهت زیادی به نسخه معمولی دارد. چراغهای جلو در مدل پایه از نوع هالوژنی بوده و البته میتوان چراغهای تطبیقی زنون را نیز سفارش داد. در داخل کابین، همان طراحی آشنا و لوکس ایووک را مشاهده میکنید. یک نمایشگر ۱۰.۲ اینچی لمسی همراه با سیستم نرمافزاری InControl برای سرگرمی و ارتباطات قابل انتخاب است. البته نسخه پایه مجهز به نمایشگری ۸ اینچی میباشد. سیستم صوتی در مدل استاندارد، دارای ۱۰ بلندگو و ۳۸۰ وات از مارک مریدین است که میتوان سفارش مدل ۱۲ اسپیکره ۶۶۰ واتی مریدین را نیز داد. امکانات متعددی چون سیستم تهویه مستقل سرنشینان عقب، دوربین پارکینگ، نمایشگر سربالا، پشتیبانی از آندروید و کارپلی اپل، اتصال وای-فای، صندلیهای الکتریکی گرم شونده و غیره نیز برای این مدل لحاظ شدهاند.
پیشرانه ایووک کانورتیبل در نسخه مخصوص بازار آمریکا، یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری توربو با قدرت ۲۳۷ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر است. این موتور با یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جفت میشود تا نیرو را به هر دو محور جلو و عقب گسیل نماید. در بازار اروپا میتوان مدل دیزلی ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۷۸ اسب بخار که مصرف سوختی ۵.۱ لیتری دارد را انتخاب نمود. نسخه استاندارد رنجروور ایووک کانورتیبل، ۱۹۳۶ کیلوگرم وزن دارد. این یعنی مجموعه سقف برقی جمع شونده و تجهیزات همراه آن و تقویتهای اضافی باعث ۲۷۰ کیلوگرم افزایش وزن شدهاند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن ۷.۸ ثانیه و بیشینه سرعت آن به صورت الکترونیکی به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت محدود گردیده است. گرچه بعید است بسیاری از صاحبان این خودرو، آن را به سفرهای آفرود ببرند اما قابلیتهای خوبی برای خارج از جاده و مسیرهای خاص برای آن مهیا گردیده است. بهعنوان مثال چهار حالت قابل انتخاب برای مسیر شامل معمولی، چمن و برف و شن، گلولای و سنگریزه وجود دارد. یک سیستم کنترل فرود از تپه نیز به صورت الکترونیکی برای حرکت در مسیرهای پر شیب میتواند کمککننده باشد.
قیمت پایه رنجروور ایووک کانورتیبل از ۵۰۴۷۵ دلار آغاز میگردد. به نظر میرسد رنجروور بتواند در بازاری که دیگران در آن شکست خوردهاند، این محصول را به موفقیت برساند.
همه شهر در شادی و شور هستن….صبح ساعت 0803…. ….بابا… بله پسرم….کجا میریم …..میریم ماشین با کیفیت بخریم…..هوررررررا….حالا چی میخریم …پسرم یه گردن کلفت قلدر….یه تیبا 2 هولوگرام فانتوم ماموگراف tr2 بیس…وحشت جاده های ایران ..خدایا منو این همه خوشبختی محاله محالللللللله
دوست گلم خدایی شما یه s500 رو با موتور 4سیلندر میپسندی؟ درسته داخلش قصره ولی انصافا یه ازادراه پیدا کنی میخوایی ناله موتور 8سیلندر رو بشنوی اونم s500 تا ادم متوجه بشه فقط المان که میگن یعنی چی ؟ خدا نکنه v8 تا کمرنگ بشن من یه 918 رو با موتور 4 سیلندر اتیش میزنم …البته اینا نظر این بنده ی حقیر بود و الا در کل حق با شماست ………….
اصلا خوشم نیومد این چیه آخه؟! کانورتیبل و کراس اور؟ اصلا با هم نمیخونن. کانور نیبل واسه ماشینای ارتفاع کوتاه و اسپرت و سایز کوچیکه نه برای رنج رورر به این گندگی! رنجرور با سقفش قشنگه
REZA
۱۸ آبان ۱۳۹۴محشره .اما یکsuv کانورتیبل نباشه بهتره.کانورتیبل بودن بیشتر به خودروهای اسپرت و کم ارتفاع میاد
بهادر
۱۸ آبان ۱۳۹۴جالبه ولی دلنشین نیس
ali ayat
۱۸ آبان ۱۳۹۴چه خلوته سایت فک کنم بچه ها رفتن وام خرید خودرو بگیرن
AliZeus
۱۸ آبان ۱۳۹۴نگو آقا نگوووووو… :/
armada
۱۸ آبان ۱۳۹۴همه شهر در شادی و شور هستن….صبح ساعت 0803…. ….بابا… بله پسرم….کجا میریم …..میریم ماشین با کیفیت بخریم…..هوررررررا….حالا چی میخریم …پسرم یه گردن کلفت قلدر….یه تیبا 2 هولوگرام فانتوم ماموگراف tr2 بیس…وحشت جاده های ایران ..خدایا منو این همه خوشبختی محاله محالللللللله
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴خدایی قشنگه ولی حیفه با این قیافه موتور 4 سیلندر ………..
یه متور v6 توربو یا v8 5.5 …..دیگه 4 سیلندر تموم شد بابا ………………
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ آبان ۱۳۹۴دوست عزیز طرز فکرتو عوض کن.
اتفاقا الان دور دوره چهار سیلندره و کم کم حضور v8 ها داره کمرنگتر میشه.
king 918
۱۸ آبان ۱۳۹۴دوست گلم خدایی شما یه s500 رو با موتور 4سیلندر میپسندی؟
درسته داخلش قصره ولی انصافا یه ازادراه پیدا کنی میخوایی ناله موتور 8سیلندر رو بشنوی اونم s500 تا ادم متوجه بشه فقط المان که میگن یعنی چی ؟ خدا نکنه v8 تا کمرنگ بشن من یه 918 رو با موتور 4 سیلندر اتیش میزنم …البته اینا نظر این بنده ی حقیر بود و الا در کل حق با شماست ………….
american and japan
۱۸ آبان ۱۳۹۴خیلی خوب و دوست داشتنی هست.ولی توی آفرود ترجیح میدم یه جیپ
رانگلر روبیکون نسخه ی هاردراک رو داشته باشم با سقف کروک فایبرگلاس.
شاسی
۱۸ آبان ۱۳۹۴آخه شاسی بلندو چه به کانورتبل!؟!
نخیر لندروور اشتباه داری میری عزیز. از پشت شبیه وانت می مونه:/
ابهت سقف دار این ماشین کجا و بی سقفش کجا…
ahmad
۱۸ آبان ۱۳۹۴اصلا خوشم نیومد
این چیه آخه؟! کانورتیبل و کراس اور؟
اصلا با هم نمیخونن. کانور نیبل واسه ماشینای ارتفاع کوتاه و اسپرت و سایز کوچیکه
نه برای رنج رورر به این گندگی! رنجرور با سقفش قشنگه
american and japan
۱۹ آبان ۱۳۹۴دوستان ظاهرا خیلیا خوششون نیومده.ولی در این حدم نیست هااااا.خوبه.
شاسی بلند کروک فقط:(( jeep ))
oIIIIIIIo
only in a jeep
احمد باقری
۱۹ آبان ۱۳۹۴ماشین باحالیه.
شهرام
۲۰ آبان ۱۳۹۴سلام دوستان باید چطوری وارد ایرانش کنیم