با اتمام تولید رنجرور اسپرت SVR مدل SV قدرتمندترین نمونه در میان کراس اورهای اندازه متوسط لندرور خواهد بود.
مهمترین دلیل برای جایگزینی SVR با SV توقف عرضهی پیشرانههای سوپرشارژ توسط لندرور است. باتوجه به مصرف سوخت بالا و قوانین مرتبط با آلایندگی در اروپا ادامهی تولید خودروهای جگوار و لندرور از سری SVR با مشکلاتی مواجه شد. حالا موتورهای دوست داشتنی بیامو با ساختار توئینتوربوشارژ محرک رنجرورهای سفارشی خواهد بود.
آنچه به عنوان رنجرور بدون پسوند و پیشوند در بازار جهانی مشهور است؛ یک شاسی بلند پهن پیکر و لوکس با آستانه قیمت ۱۱۰ هزار دلار محسوب میشود. طبیعتا بسیاری از مردم اروپا و آمریکا، نه تنها علاقهمند خرید خودرویی با ابعاد بزرگ نیستند؛ بلکه توان مالی لازم برای رنجرور را ندارند به همین دلیل رنجرور اسپرت، رنجرور ایوک و رنجرور ولار در بازار جهانی پر طرفدار هستند.
اولین رنجرور اسپرت در سال ۲۰۰۴ معرفی شد این محصول از سال ۲۰۲۲ با نسل سوم تولید میشود و مشابه مدلهای قبل بزرگتر از رنجرور ولار یا رنجرور ایوک است انواع پیشرانه های بنزینی دیزلی و هیبرید و پلاگین هیبرید برای رنجرور اسپرت امروزی ارائه میشود اما نسخه ی SV قویترین نمونه است
مدل ۲۰۲۴ رنجرور اسپرت SV از موتور ۴/۴ لیتر توئینتوربو بیامو ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور میگیرد. پیشرانه ی V8 جدید نسبت به مدل قبلی، ۵۹ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر قویتر است.
در حالت رانندگی عادی ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور وجود دارد اما هنگام شتابگیری و فعالسازی داینامیک لانچ، ۸۰۰ نیوتن متر فراهم میشود تا سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت به ۳/۶ ثانیه برسد. نهایت سرعت رنجرور اسپرت SV محدود شده به ۲۹۰ کیلومتر برساعت است. این آمار برای یک شاسیبلند دو دیفرانسیل با وزن ۲۵۶۰ کیلوگرم و ارتفاع سقف ۱/۸۲ متر فراتر از انتظار خواهد بود.
خریداران میتوانند با سفارش چرخهای فیبر کربن ۲۳ اینچ، وزن خالص رنجرور اسپرت را ۳۶ کیلوگرم کاهش دهند. ترمزهای کربن سرامیک برمبو ،نیز برای اولین بار قابل سفارش خواهند بود تا ضمن بهبود ترمزگیری و فرمانپذیری، ۳۴ کیلوگرم سبکتر از ترمزهای استاندارد باشند. همچنین ادوات فیبر کربن بدنه شامل سرتاسر کاپوت جلو، مجموعا ۷۶ کیلوگرم کاهش وزن برای رنجرور اسپرت فراهم میکنند.
تایرهای میشلن پایلوت اسپرت چهارفصل با پهنای ۲۸۵ میلیمتر در جلو و ۳۰۵ میلیمتر در عقب، روی چرخهای ۲۳ اینچ ارائه میشوند. سیستم تعلیق رنجرور اسپرت قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و هنگام رانندگی در حالت داینامیک ۱/۵ سانتیمتر به سطح زمین نزدیکتر میشود. بازبینی انجام شده بر گیربکس ۸ سرعته و فناوری هوشمند در فنربندی خودرو، فرمانپذیری و کیفیت مانور رنجرور اسپرت SV را نسبت به مدلهای قبل بهبود داده است.
یکی از مهمترین تفاوتهای شکل گرفته برای رنجرور اسپرت SV در کابین و صندلیها دیده میشود. فرم خاص و سبکوزن با طراحی ویژه در این قسمت وجود دارد. همچنین ترانس دیوسر (مبدل سیگنال الکترونیک به واکنش مکانیکی یا انواع دیگر) در صندلیها نصب شده است. این تجهیز، هماهنگ با سیستم صوتی و موسیقی درحال پخش، لرزشهایی به بدن سرنشینان وارد میکند. فناوری جدید با ۲۹ بلندگو و قدرت ۱۴۳۰ وات از برند مریدین (Meridian) ارائه میشود.
اولین مدلهای تولیدی از رنجرور اسپرت SV به عنوان نسخهی ویژه (Edition One) فقط به مشتریان منتخب و وفادار شرکت لندرور فروخته خواهند شد. پیش بینی میشود قیمت نهایی برای خریداران در سال ۲۰۲۴ حدود ۱۲۰ هزار دلار باشد؛ در حالی که ارزانترین مدل رنجرور اسپرت با پیشرانه ۳۶۰ اسب بخار آستانه قیمت ۸۰ هزار دلار دارد.
مازیار
۱۰ خرداد ۱۴۰۲یه رنجروور جدید، همیشه همونی هست که انتظار میره
MAJking2
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دلبر
Hamid
۱۰ خرداد ۱۴۰۲سلام. به همراه دیفندر، اوج صنعت بریتانیای کبیر.
R/T
۱۰ خرداد ۱۴۰۲عالی
Tesla
۱۰ خرداد ۱۴۰۲پیشرفت هندی ها واقعا تحسین بر انگیزه 👏👏
کرگدن باواریا
۱۰ خرداد ۱۴۰۲سلام دوست عزیز.
من برای خدا ایمیل “دریافت شفا” رو فرستادم ؛ امیدوارم با این کارم سهمی از خانه های خشت طلا تو بهشت داشته باشم.😇
ÀŠĤĶÀÑ
۱۱ خرداد ۱۴۰۲نه داش تسلا کبیر شما خوبه ⚡️⚡️⚡️⚡️⚡️🇺🇸
shetab-car
۱۰ خرداد ۱۴۰۲به این میگن طراحی همینو بده دست گوردن واگنر (طراح فعلی بنز) چنان تری بزنه توش که از هر چی لندروور هست حالت بهم بخوره
Hadi
۱۰ خرداد ۱۴۰۲توی متن شتاب ۰ تا ۱۰۰ به اشتباه ۶.۳ ثانیه نوشته بجای ۳.۶…
زیبا شکیل قدرتمند و با اصالت دقیقا همون چیزی که باید باشه عالیه…
BMW
۱۰ خرداد ۱۴۰۲فضای داخل کابین برای من مخصوصا جلوش خشک هیچی مثل قدیم نمیشه یاد دکمه های قدیمی تر افتادم بدون مانیتورهای به این بزرگی این سوسول بازی ها خوبه پیشرفت نه اینکه اینطوری حجوم ببری به سمت اینده
Amirreza.M
۱۰ خرداد ۱۴۰۲زیبایی در اوج سادگی
یوسف
۱۱ خرداد ۱۴۰۲شاهکار دنیایی خودرو…..
net
۱۱ خرداد ۱۴۰۲باز هم رنجروری دیگر با چهار ستون متضاد مشکی شیشه سقف جلو و شیشه سقف عقب و صفحه نمایش شناور روی داشبورد و استفاده نکردن از زه سفید اطراف شیشه دربها و استفاده نکردن طراحی یکپارچه مشکی در طراحی داخلی .چراغ عقب خط مشکی داخلش نبود و یکپارچه قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.وسط دو چراغ عقب جایی که با حروف انگلیسی نوشته رنجرور مشکی شده بد هست حس چراغ متصل میده جالب نیست اگر قسمت مشکی وسط دو چراغ عقب نبود قشنگتر میشد.اگر طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود و صفحه نمایش شناور نبود و به داشبورد چسبیده بود مثل صفحه نمایش ائودی a8 که به داشبورد چسبیده و دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود به جای ۴ اگزوز دایره ای و ۴ ستون سقف شیشه جلو و شیشه عقب مشکی متضاد نبود و هم رنگ ماشین بود و زه سفید اطراف شیشه دربها استفاده کرده بود و سپر جلو بسته بود و کمتر از توری استفاده کرده بود قشنگتر میشد
خخخ
۱۲ خرداد ۱۴۰۲جیپ گرند چروکی بهتره
با دوج دورانگوه
حسین
۲ تیر ۱۴۰۲اصالت و اَشرافیت خالص یک بریتانیایی