رنجروور اسپرت SV از موتور ۴.۴ لیتری V8 بامو با ۶۳۵ اسب بخار قدرت استفاده میکند درحالیکه لامبورگینی اوروس به موتور ۴ لیتری V8 آئودی با ۶۵۰ اسب بخار قدرت مجهز است.
نسل جدید رنجروور اسپرت در نسخهٔ پرفورمنس و پرچمدار SV قویتر از همیشه به بازار آمده است اما این خودرو با رقبای زیادی مواجه خواهد بود که یکی از برجستهترین آنها لامبورگینی اوروس است. البته شاسیبلند بریتانیای قدرتی نزدیک به رقیب ایتالیایی را با حدود ۵۰ هزار دلار قیمت کمتر ارائه میکند اما آیا در پرفورمنس میتواند حریف شاسیبلند لامبورگینی شود؟ مت واتسون در جدیدترین درگ خود پاسخ این سؤال را خواهد داد.
برخلاف رنجروور اسپرت SVR قبلی که از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ استفاده میکرد، لندروور برای این مدل جدید موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو را قرض گرفته است. این موتور زیر کاپوت رنجروور ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و آن را به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک تحویل میدهد تا به هر چهارچرخ فرستاده شود. از سوی دیگر، اوروس از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که از آئودی گرفته شده است؛ بنابراین، در این درگ اساساً شاهد تقابل موتورهای آلمانی در سینهٔ شاسیبلندهای بریتانیایی و ایتالیایی هستیم.
اوروس اما با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور از رنجروور قویتر است درحالیکه از لحاظ وزن هم با ۲۲۰۰ کیلوگرم، از رقیب بریتانیایی ۲۴۸۵ کیلوگرمی سبکتر است. بااینحال، شاسیبلند لامبورگینی مثل رقیب خود از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
در اولین درگ، دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش رفتند و در پایان لامبورگینی با اختلافی در حدود نصف طول یک خودرو پیروز شد. سپس برای محکمکاری، درگ دوم برگزار شد که این بار نتیجه حتی نزدیکتر بود و هرچند بازهم اوروس برنده شد اما اختلاف در حد چند سانتیمتر بود. پسازاین هم نوبت به برگزاری مسابقات رولینگ رسید که نتیجهٔ آن را خودتان میتوانید در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
رنجروور اسپرت SV | لامبورگینی اوروس | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۸۵ کیلوگرم | ۲۲۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۱,۷۷۵ دلار | ۲۲۹,۴۹۵ دلار |
Sina
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ولی من همون موتور ۵لیتری V8 سوپرشارژ روبیشتر دوست داشتم
کلا سوپرشارژ هم عملکردش سریعتر دردسرش کمتره صدای بهتری هم داره
فقط نیاز بود رنجرور با کمک همون فورد از لحاظ کیفیت و دوام و قابلیت اطمیناندیکم روش کار و تحقیق انجام بده
amir-mr
۱۳ اسفند ۱۴۰۲لوکس انگلیسی اسپرت ایتالیایی
هردو فوقالعاده هستن
محمد
۱۳ اسفند ۱۴۰۲به لطف موتور بی ام و رنجروور تبدیل به یکی از سریع ترین شاسی بلند ها شده
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۲رولینگ رو کی برد؟
ALI.S
۱۳ اسفند ۱۴۰۲لامبورگینی
Taha Ayoobi
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ممنون
Reza Waffen SS
۱۳ اسفند ۱۴۰۲نیازی به دیدن کلیپ نیست انتخابم اوروس 👍
Dark Knight
۱۳ اسفند ۱۴۰۲نه فقط پیشرانه بلکه پلتفرم و گیربکس اوروس هم کاملا آلمانی هست در اصل همه ماشین های لامبورگینی تماما آلمانی هستن و فقط به خاطر اینکه لامبو یه زمانی تو ایتالیا ساخته شده هنوز بهش میگن مثلا برند ایتالیایی و گرنه از کوچک ترین پیچاش گرفته تا پلتفرم و موتور از آلمان فرستاده میشه ( پلتفرم اوروس با کاین و q8 دقیقا یکی هست ، از نظر موتور هم هر سه تا یه موتور دارن و مثل این میمونه هر سه یه آدم هستن فقط لباس های متفاوتی میپوشن ) 😂
دانیال_Surrey،England
۱۳ اسفند ۱۴۰۲__ در اصل همه ماشین های لامبورگینی تماما آلمانی هستن__
این چه چرتیه که میگی؟!
الان مثلا همین روئلتو نه موتورش آلمانیه نه گیربکسش و برخی اجزای هیبریدیش.
من نمیدونم بعضیا دقیقا تو فضای اینترنت چیکار میکنن.
Moein
۱۳ اسفند ۱۴۰۲یه غزلی گفت و رفت
بهش اهمیت نده
آخه اینا میگن آلمان، آلمان میاد براشون کارت تبریک میفرسته اینا هم خوشحال میشن😂😂
Dark Knight
۱۳ اسفند ۱۴۰۲میدونم واقعیت دردناکه ولی چیزیه که باید باهاش در نهایت روبه رو شد دقیقا داستان لامبورگینی مثل انگلیسی های بیچاره هست که تبدیل شدن به شرکت های آلمانی و اخیرا هم هندی و چینی ( ناله بکن ) 🤣🤣
فقط انگلستان
۱۳ اسفند ۱۴۰۲به Dark Knight
زیاد سخت نگیر ، دلیل داغ شدنت ،شکست خودروهای آلمان از مکلارنه
(گریه کن)
Mohammad
۱۴ اسفند ۱۴۰۲علایق ماشینی من هیچ ربطی به المان نداره
ولی لامبورگینی قطعه های مهم موتورشو از آلمان میگیره
ولی اینکه بگیم کلا المانی هست اشتباهه
والا شرکت فولکس و لامبورگینی سر ماشیناشون انقد دعوا ندارن که شما دارید
ALI.S
۱۳ اسفند ۱۴۰۲خیلی خوب بود، ولی تقریباً معلوم بود اوروس برنده میشه.
قدرت بیشتر، گشتاور بیشتر، وزن کمتر و … .
LAMBORGHINI
۱۳ اسفند ۱۴۰۲لامبورگینی مال ایتالیاست
با چاشنی آلمانی
اگه ایتالیایی نبود پس نباید آرمش رو ایتالیایی میزاشتن
جرمی کلارکسون
۱۳ اسفند ۱۴۰۲همچین درگی اصلا لازم بود؟
حامد
۱۳ اسفند ۱۴۰۲با قدرت و گشتاور بالاتر و وزن کمتر انتظارم از لامبورگینی بیشتر بود
B
۱۳ اسفند ۱۴۰۲رنجرور از انتظارم فراتر عمل کرد فکر نمیکردم لانچش انقدر خوب باشه
یوسف
۱۳ اسفند ۱۴۰۲اگه اینجوریه پس لامبو و رنجرور هر دو ساخت فرانسه هستند چون از لاستیک فرانسوی استفاده میکنن….
بویینگ 777 هم ساخت انگلیسه…. چون موتور رولزرویس روشه…
M power
۱۴ اسفند ۱۴۰۲جالبیش اینه موتور رولزرویس هم المانیه ماله بیمر هستش ÷]
پس بویینگ هم المانیه خخخ
محمد
۱۵ اسفند ۱۴۰۲دوستان عزیز لطفاً یکم فکر کنید رنجرور ۵۰هزارتا ارزون تره میدونین یعنی چی؟ یعنی اختلاف قیمتش پول یه شاسی بلند لوکس بازار فعلی هست……
وقتی همه چیز رو باهم ببینیم از جمله قیمت متوجه میشیم رنجرور فوق العاده عمل کرده با این مشخصات فنی……