نسل جدید رنجروور اسپرت SV با پیشرانهٔ توئین توربوی بامو چقدر از رنجروور اسپرت SVR قدیمی با موتور V8 سوپرشارژ سریعتر است؟
رنجروور اسپرت SV قویترین محصول تولیدی تاریخ لندروور محسوب میشود. در این خودرو، بجای پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ جگوار-لندروور از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو استفاده شده است. این همان پیشرانهای است که زیر کاپوت M5 میدیدیم. ازآنجاییکه جگوار-لندروور به سمت الکتریکیسازی حرکت میکند، توسعهٔ یک پیشرانهٔ V8 جدید منطقی نبود و به همین دلیل از موتور V8 بامو استفاده کرده است. این شرکت بریتانیایی تا پایان امسال به تولید پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ خود هم پایان خواهد داد.
رنجروور اسپرت SV به لطف موتور بامو حالا ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالیکه موتور سوپرشارژ مدل SVR نسل قبلی ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. البته نسل جدید با وزن ۲۴۸۵ کیلوگرم از نسل قبلی با ۲۳۱۰ کیلوگرم سنگینتر شده است. حال برای اینکه ببینیم کدامیک از این دو مدل سریعتر خواهد بود، مت واتسون مسابقهٔ درگی را بین آنها ترتیب داده است. در درگ ۴۰۰ متر، رنجروور اسپرت SV بهراحتی همتای قدیمی خود را مغلوب میکند و ظرف ۱۲ ثانیه به خط پایان میرسد درحالیکه SVR این کار را در ۱۲.۹ ثانیه انجام میدهد.
بااینحال، در مسابقهٔ رولینگ شرایط فرق میکند و با شروع از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، SVR قدیمی موفق میشود در طول ۸۰۰ متر همتای جدیدتر خود را پشت سر بگذارد. دلیل عملکرد بهتر SVR در رولینگ ارائهٔ حداکثر گشتاور موتور سوپرشارژ آن در دور ۳,۵۰۰ تا ۵ هزار rpm است درحالیکه موتور توربوشارژ SV این کار را بین ۱,۸۰۰ تا ۵,۸۵۰ rpm انجام میدهد. بااینوجود، در رولینگ بعدی که خودروها در حالت اسپرت قرار گرفتند، بازهم این رنجروور اسپرت SV بود که پیروز شد. در آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز رنجروور جدیدتر به لطف ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیکهای چسبنده، زودتر متوقف شد.
مقایسه مشخصات فنی
رنجروور اسپرت SV | رنجروور اسپرت SVR | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۵۷۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۸۵ کیلوگرم | ۲۳۱۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۱,۷۷۵ دلار | ۱۱۹,۱۵۰ دلار |
Mr. gt c
۱۱ فروردین ۱۴۰۳بی ام و در مقابل رنجروور
MehdiTurbo
۱۱ فروردین ۱۴۰۳واقعا طراحی عقب نسل قدیمش خیلی خاص بود از چند فرسنگی مشخص بود رنجرور این جدید مثل بقیه خودروهاس متمایز نیس مثل سابق
شهروند ایرانی
۱۱ فروردین ۱۴۰۳نمیشد همون موتور قبلی توربو میزاشتید روش یکم از سایپا یاد بگیرید موتور فسیل ۸ سوپاپ هم توربو گذاشت هم vvt و به قدرت عجیب ۹۰ اسب رسوند اونم بعد سی سال تولید
Dark Knight
۱۱ فروردین ۱۴۰۳تکنولوژی آلمان 😎
froG-driVer
۱۱ فروردین ۱۴۰۳با همه کاستی ها اس وی آر قدیمی رو ترجیح میدم نمیتونم چرا ولی دوستش دارم
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۳از نظر من و اینجوری که من از خوندن متن برداشت کردم تنها مزیت مدل جدید نسبت به مدل قدیمی ، ترمزای کربن سرامیکی و لاستیکای چسبنده ش بود که باعث شد زودتر متوقف بشه وگرنه تو بقیه موارد تقریباً برابر بودن
آلمانی باز
۱۱ فروردین ۱۴۰۳درگ اول رو دیدی اصلا؟:/
زیزیگولو
۱۲ فروردین ۱۴۰۳تو درگ ۴۰۰ متر مدل جدیدتر فقط با اختلاف ۹ دَهُم ثانیه مدل قدیمتر رو شکست داد که اختلاف زیاد چشمگیری به حساب نمیاد و تو رولینگ ۸۰۰ متر هم که مدل قدیمیتر موفق به شکست مدل جدید میشه و در کُل اختلاف زیاد چشمگیری باهم نداشتن و تقریباً برابر بودن
۱۲ فروردین ۱۴۰۳نسل قبلی بهتره
خوشگل تره
بروز تره
خدایی چی هستن این خودرو ساز ها بدون اینکه نظر طرفدارا بدونن
میرن هر کاری خودشون میخوان میکنن
رسما گند میزنن به ماشین من فکر کنم مدیریت بیشتر خودروسازی ها عوض شده
مثل بی ام و و بنز و لند روور
M power
۱۲ فروردین ۱۴۰۳در اصل باید بگی درگ بین بیمر و جگوار
یوسف
۱۲ فروردین ۱۴۰۳جالبه که طرفدار های bmw در همه جای جهان حالات و روحیات مشابه هم دارن…..
اون موتور لگن شما رو لندرور تغییر داده و سیستم سوخت کارتل و روغن کاری و تراکم رو تغییر داده و اینجوری نیست مه توی کارتن بیاد و نصب بشه…..
جناب های بیمر سوار آیا شرکت شما همه چیزش رو خودش میسازه….. لاستیک مه مال میشلن انژکتور و شمع و پمپ آب مال بوش
گیربکس مال زد اف و…….
بعدشم بهتون قول میدم که اون یه ذره اعتماد که لندرور داشت با همین موتور به باد میره….
یادم رفت فعلا ننگ اون لیبل رد خپل رو پاک کنید بعد بیاد در مورد رنجرور حرف بزنید.
Trump
۱۲ فروردین ۱۴۰۳کلا این ایرانیای آلمان پرست اگر یه پیچ از آلمان بیاد رو برند خودروسازی کشور دیگه نصب بشه 99 درصد خودرو رو ول میکنن میچسبن به اون یدونه پیچ آخرشم اسمشم میذارن تکنولوژی ژرمن
مدیونین اگر فکر کنید این ها نشونه های کمبوده ها