لندروور-رنجروور

درگ رنجروور اسپرت SV جدید با SVR قدیمی، توربوشارژ در برابر سوپرشارژ

نسل جدید رنجروور اسپرت SV با پیشرانهٔ توئین توربوی ب‌ام‌و چقدر از رنجروور اسپرت SVR قدیمی با موتور V8 سوپرشارژ سریع‌تر است؟

رنجروور اسپرت SV قوی‌ترین محصول تولیدی تاریخ لندروور محسوب می‌شود. در این خودرو، بجای پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ جگوار-لندروور از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و استفاده شده است. این همان پیشرانه‌ای است که زیر کاپوت M5 می‌دیدیم. ازآنجایی‌که جگوار-لندروور به سمت الکتریکی‌سازی حرکت می‌کند، توسعهٔ یک پیشرانهٔ V8 جدید منطقی نبود و به همین دلیل از موتور V8 ب‌ام‌و استفاده کرده است. این شرکت بریتانیایی تا پایان امسال به تولید پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ خود هم پایان خواهد داد.

رنجروور اسپرت SV به لطف موتور ب‌ام‌و حالا ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که موتور سوپرشارژ مدل SVR نسل قبلی ۵۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور داشت. البته نسل جدید با وزن ۲۴۸۵ کیلوگرم از نسل قبلی با ۲۳۱۰ کیلوگرم سنگین‌تر شده است. حال برای اینکه ببینیم کدام‌یک از این دو مدل سریع‌تر خواهد بود، مت واتسون مسابقهٔ درگی را بین آن‌ها ترتیب داده است. در درگ ۴۰۰ متر، رنجروور اسپرت SV به‌راحتی همتای قدیمی خود را مغلوب می‌کند و ظرف ۱۲ ثانیه به خط پایان می‌رسد درحالی‌که SVR این کار را در ۱۲.۹ ثانیه انجام می‌دهد.

بااین‌حال، در مسابقهٔ رولینگ شرایط فرق می‌کند و با شروع از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، SVR قدیمی موفق می‌شود در طول ۸۰۰ متر همتای جدیدتر خود را پشت سر بگذارد. دلیل عملکرد بهتر SVR در رولینگ ارائهٔ حداکثر گشتاور موتور سوپرشارژ آن در دور ۳,۵۰۰ تا ۵ هزار rpm است درحالی‌که موتور توربوشارژ SV این کار را بین ۱,۸۰۰ تا ۵,۸۵۰ rpm انجام می‌دهد. بااین‌وجود، در رولینگ بعدی که خودروها در حالت اسپرت قرار گرفتند، بازهم این رنجروور اسپرت SV بود که پیروز شد. در آزمایش ترمز از سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نیز رنجروور جدیدتر به لطف ترمزهای کربن سرامیکی و لاستیک‌های چسبنده، زودتر متوقف شد.

مقایسه مشخصات فنی

رنجروور اسپرت SV رنجروور اسپرت SVR
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8 سوپرشارژ
قدرت ۶۳۵ اسب بخار ۵۷۵ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۷۰۰ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۸۵ کیلوگرم ۲۳۱۰ کیلوگرم
قیمت ۱۸۱,۷۷۵ دلار ۱۱۹,۱۵۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Mr. gt c

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    بی ام و در مقابل رنجروور

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. MehdiTurbo

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      واقعا طراحی عقب نسل قدیمش خیلی خاص بود از چند فرسنگی مشخص بود رنجرور این جدید مثل بقیه خودروهاس متمایز نیس مثل سابق

      موافقم 9
      مخالفم 2
  2. شهروند ایرانی

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (832 ديدگاه)

    نمیشد همون موتور قبلی توربو میزاشتید روش یکم از سایپا یاد بگیرید موتور فسیل ۸ سوپاپ هم توربو گذاشت هم vvt و به قدرت عجیب ۹۰‌ اسب رسوند اونم بعد سی سال تولید

    موافقم 13
    مخالفم 2
  3. Dark Knight

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (580 ديدگاه)

    تکنولوژی آلمان 😎

    موافقم 6
    مخالفم 10
  4. froG-driVer

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    با همه کاستی ها اس وی آر قدیمی رو ترجیح میدم نمیتونم چرا ولی دوستش دارم

    موافقم 12
    مخالفم 4
  5. زیزیگولو

    ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    از نظر من و اینجوری که من از خوندن متن برداشت کردم تنها مزیت مدل جدید نسبت به مدل قدیمی ، ترمزای کربن سرامیکی و لاستیکای چسبنده ش بود که باعث شد زودتر متوقف بشه وگرنه تو بقیه موارد تقریباً برابر بودن

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. آلمانی باز

      ۱۱ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      درگ اول رو دیدی اصلا؟:/

      1. زیزیگولو

        ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        تو درگ ۴۰۰ متر مدل جدیدتر فقط با اختلاف ۹ دَهُم ثانیه مدل قدیمتر رو شکست داد که اختلاف زیاد چشمگیری به حساب نمیاد و تو رولینگ ۸۰۰ متر هم که مدل قدیمیتر موفق به شکست مدل جدید میشه و در کُل اختلاف زیاد چشمگیری باهم نداشتن و تقریباً برابر بودن

  6. ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    نسل قبلی بهتره
    خوشگل تره
    بروز تره
    خدایی چی هستن این خودرو ساز ها بدون اینکه نظر طرفدارا بدونن
    میرن هر کاری خودشون میخوان می‌کنن
    رسما گند میزنن به ماشین من فکر کنم مدیریت بیشتر خودروسازی ها عوض شده
    مثل بی ام و و بنز و لند روور

    موافقم 2
    مخالفم 1
  7. M power

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    در اصل باید بگی درگ بین بیمر و جگوار

    موافقم 2
    مخالفم 3
  8. یوسف

    ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    جالبه که طرفدار های bmw در همه جای جهان حالات و روحیات مشابه هم دارن…..
    اون موتور لگن شما رو لندرور تغییر داده و سیستم سوخت کارتل و روغن کاری و تراکم رو تغییر داده و اینجوری نیست مه توی کارتن بیاد و نصب بشه…..
    جناب های بیمر سوار آیا شرکت شما همه چیزش رو خودش میسازه….. لاستیک مه مال میشلن انژکتور و شمع و پمپ آب مال بوش
    گیربکس مال زد اف و…….
    بعدشم بهتون قول میدم که اون یه ذره اعتماد که لندرور داشت با همین موتور به باد میره….
    یادم رفت فعلا ننگ اون لیبل رد خپل رو پاک کنید بعد بیاد در مورد رنجرور حرف بزنید.

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Trump

      ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (198 ديدگاه)

      کلا این ایرانیای آلمان پرست اگر یه پیچ از آلمان بیاد رو برند خودروسازی کشور دیگه نصب بشه 99 درصد خودرو رو ول میکنن میچسبن به اون یدونه پیچ آخرشم اسمشم میذارن تکنولوژی ژرمن
      مدیونین اگر فکر کنید این ها نشونه های کمبوده ها

      موافقم 3
      مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا