آیا رولزرویس کالینان با پیشرانهٔ V12 و تیونینگ منصوری میتواند در مسابقهٔ درگ حریف رنجروور اسپرت SV با موتور بامو شود؟
رنجروور اسپرت و رولزرویس کالینان هرچند از لحاظ ابعاد و قیمت اصلاً در یک سطح نیستند ولی یک ویژگی مشترک دارند، هردو از پیشرانههای ساخت بامو استفاده میکنند. زیر کاپوت کالینان یک موتور ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو قرار گرفته که بزرگترین نسخه از خانوادهٔ موتورهای N74 بامو محسوب میشود. این موتور در نسخهٔ بلک بج ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. البته کالینان حاضر در این درگ به تیونینگ منصوری مجهز است ولی این فقط یک کیت بدنه است و در پیشرانه تفاوتی با نسخهٔ استاندارد ندارد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم تکمیلکنندهٔ قوای محرکهٔ این شاسیبلند مجلل هستند.
از سوی دیگر، زیر کاپوت رنجروور اسپرت SV موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی S63 بامو قرار گرفته که با نسل قبلی M5 مشترک است. این موتور ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. نمونهٔ حاضر در این درگ به رینگهای فیبر کربنی سفارشی هم مجهز است که ۳۵ کیلوگرم از وزن خودرو کم میکند. با وجود این رینگها، رنجروور اسپرت SV حدود ۲۰۰ کیلوگرم از کالینان سبکتر است. در اولین مسابقهٔ درگ بین این دو شاسیبلند بریتانیایی، رنجروور بهراحتی رولزرویس را پشت سر گذاشت و برنده شد. به همین دلیل، برای اینکه شرایط کمی برابرتر شود، در مسابقهٔ دوم رنجروور از لانچ کنترل استفاده نکرد.
با این کار، کالینان ابتدا جلو افتاد ولی رقیب سبکتر و قویتر خیلی زود خود را به رولزرویس رساند و پیشی گرفت تا بازهم پیروز شود. شاسیبلند رولزرویس در مسابقهٔ رولینگ نیز نتوانست در برابر رقیب چابکتر خود شانسی داشته باشد. در این مسابقات، رنجروور اسپرت SV مسافت ۴۰۰ متر را ظرف ۱۱.۹ ثانیه به پایان رساند درحالیکه رولزرویس کالینان این کار را در ۱۳.۲ ثانیه انجام داد.
مقایسۀ مشخصات فنی
رنجروور اسپرت SV | رولزرویس کالینان بلک بج | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۷۵ لیتری V12 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۵ اسب بخار | ۶۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۹۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۵۰ کیلوگرم | ۲۶۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۸۲,۳۲۵ دلار | ۴۷۵,۳۵۰ دلار |
Chevo
۳۰ بهمن ۱۴۰۳رولزرویس V12 گشتاور بالاتر صدای موتور کمتر ، فشار پدال گاز کمتر = سایلنتر و سواری نرم ، کفایت میکنه برای لوکسترین ماشین دنیا 👌
SMS
۳۰ بهمن ۱۴۰۳هر ماشینی را بهر کاری ساختن
ولی بازم خوب بود
احمدرضا
۳۰ بهمن ۱۴۰۳برنامه ریزی گیربکس رولزرویس برای درگ تعریف نشده
تعویض نرمتر از بقیه براش انتخاب شده واسه همین اختلافش بیشتر شده
ممد ژانگولر
۳۰ بهمن ۱۴۰۳الان با پول رنجروور میشه ۱۰ تا لوکانو ۷ خرید تازه ی مقداری هم اضافه میمونه دستت که میتونی تا دوسال بری هر روز ۳ وعده کالباس هایدا بزنی به بدن .
Taha Ayoobi
۳۰ بهمن ۱۴۰۳آره والا
آخر هفته ها هم آب آلبالو جاده چلوس
ممد ژانگولر
۳۰ بهمن ۱۴۰۳😅آب زرشک داداش
آب آلبالو تکونتم نمیده
B
۳۰ بهمن ۱۴۰۳دوستدارم بدونم چی باعث شده مغزت اینطوری کار کنه
محی
۳۰ بهمن ۱۴۰۳جالبه موتور ۴.۴ هم اسب بخارش از موتور ۶.۷۵ بالاتره و گشتاورش هم خیلی کمتر نیست
احمدرضا
۳۰ بهمن ۱۴۰۳از اون موتور دوازده سیلندر میتونه خروجی خیلی بیشتری بگیره
ولی چون اولویتش چیز دیگس از این مقدار بیشتر نگرفته
Nr
۳۰ بهمن ۱۴۰۳اسم طرف البرز فلاح بود…. ایرانیه؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۳۰ بهمن ۱۴۰۳آقای البرز فلاح متولد اهواز هست و در کودکی به استرالیا مهاجرت کرد
متولد آذر ۱۳۶۳ و الان ساکن بریزبن
بزرگترین سایت تخصصی خودرو استرالیا به نام caradvice آقای البرز فلاح تاسیس کرد. تقریبا بعد ۲۰ سال فعالیت، این سایت فروختند که باعث شد آقای فلاح به ثروت 35 میلیون دلاری برسه
البته ایشان در سن ۴۰ سالگی، بیزنسهای متعددی دارند
آقای فلاح الان سهام دار اصلی خبرگزاری carexpert استرالیا است و خودشون هم کلکسیونر سوپراسپرت هستند
NR
۳۰ بهمن ۱۴۰۳بنظرم این دست افراد مقالات اختصاصی برای معرفی میطلبند که بیشتر با چهره های ایرانی صنعت خودرو در سطح جهان آشنا بشیم…
بسیار عالی بود ممنون از شما
Mr Tiger
۳۰ بهمن ۱۴۰۳سلام کد موتور ۸ سیلندر بی ام و s63 هستش که از ۲۰۲۳ روی رنج روور استفاده میشه… N63 ۸ سیلندر معمولیه
BMW is GOD
۳۰ بهمن ۱۴۰۳رنجروور برای آفرودهای خشن هست و رولز رویس برای اشرافیگری و کلاس بازی
و در کل از بین این دوتا من رنجروور رو انتخاب میکنم چون بیشتر عاشق آفرودم تا راحتی
ولی رولز رویس هم عالیه و بهترین خودروی لوکس جهان هم هست
لامصب رولز رویس تو اشرافی گری و کلاس بازی و لوکس بودن و راحتی و… حرف اول رو میزنه
و در آخر هم باید بگم که زنده باد بیامو چون موتوراش تو همه جا کاربرد داره از آفرود بگیر تا اشرافیگری و کلاس بازی
سهیل
۳۰ بهمن ۱۴۰۳تا اطلاع ثانوی از آفرود چیزی نگو. اون دیفندره که آفرودره رنجرور سواری راحت برای جاده فراهم میکنه. اول برو کامل سرچ کن یکم ویدیو یوتیوب ببین یکم خبرهای پدالو بخون یکم سوادت رو ببر بالا بعد همینطور کامنت بزار
BMW is GOD
۳۰ بهمن ۱۴۰۳همون دیفندر هم که میگی موتور ۶ سیلندر خطیش برای بیامو هست و ۸ سیلندرش برای خود لندروره
تو رنجروور هم ۶ سیلندرش برا خود رنجروور هستش و ۸ سیلندرش هم برای بیامو
آریا
۳۰ بهمن ۱۴۰۳کولینان چه دلبری میکنه🤤
BMW is GOD
۳۰ بهمن ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/10/BMW-M3-2.jpg
نئوکلاس قراره این شکلی بشه که خیلی خفنه 👆👆👆
مجتبی
۳۰ بهمن ۱۴۰۳فدای شرکت bmw❤️👑ک از کشتی وهواپیما وموتور ماشین های برند تویوتا سوپرا ورنجروور ورولزرویس ک خریده الان 20سال ک خودش تولید میکنه هم مونتاژ موتور سنگین s1000وخیلی از خودروهای دیگه ک از bmw موتور گرفتن روی سوپر اسپرت ها مختلف گذاشتن چکار میکنی لعنتی خشن جذاب ❤️😍👑راستی توی کلیپ بی صدا بودن رولزرویس ببینید چقد خفن ولوکس 💕💯😍✔️