شرکت خودروهای کلاسیک الکتریکی این بار به سراغ یک لندروور دیفندر ۹۰ رفته و با ارتقای آن و تغییر پیشرانه به نوع برقی، سعی کرده تا سریعترین دیفندر تاریخ را بسازد.
برای تبدیل لندروور دیفندر کلاسیک به مدلی برقی، از پکیج تسلا استفاده شده است. باتریهای ۱۰۰ کیلووات ساعتی بهاندازه کافی انرژی ذخیره میکنند. برای موتور هم از نمونه بکار رفته در خودروهای تسلا مدل S P100D استفاده شده است. تغییراتی در کنترلرها و بردها هم صورت گرفته است. بعلاوه این ماشین از فناوری شارژر سریع نیز پشتیبانی میکند.
در تست شتاب گیری این خودرو باوجود استفاده از تایرهای آفرودی و شارژ ۷۰ درصدی باتریها توانست شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر را در تنها ۳.۶۷ ثانیه به دست آورد و قطعاً با تایرهای جاده میتواند به زمان بهتری هم دست یابد. این برای یک خودروی آفرودی توانا میتواند بیش از اندازه سریع باشد.
تواناییهای خارج از جاده این خودرو باوجود دو دیفرانسیل و 4X4 بودن، ترمز احیای انرژی در زمان فرود از تپهها و آببندی مناسب و کامل پکیجهای الکتریکی برای غوطهوری بیشتر در آبها حتی از نسخههای بنزینی هم فراتر است. تمام هرینههای ساخت و تکمیل این خودرو ۱۲۵ هزار پوند اعلام شده است.
ehsan fa
۵ فروردین ۱۴۰۲۱۲۵ هزار پوند فقط هزینه تبدیل شده ، حتی فکر اینکه ۱۲۵ هزار پوند بدی به دیفندر قدیمی و تو سرعت ۵۰ تا چپ کنی آزارم میده
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۴۰۲این آیندهی تمام خودروهای جهان هست که موتورها و گیربکسها پیاده و جایش برقی نصب میگردد !
یادم به زمانی میوفته که تبِ cng و lpg کردن به جون مردم ما افتاد و خیلی از خودروهای ارزشمند هم این وسط نابود شدند !
ARIAN
۵ فروردین ۱۴۰۲پول یه رنج روور گرون قیمت یا بنتلی بنتایگا هشت سیلندر مدل دوهزارو هجده بدی تا یه آشغال برقی بخری! حیف اون دیفندر که به هویتش تعرض شد و کلا پیشرانه رو از بیخ و بن صدو هشتاد درجه تغییر دادن. با این پول یه دیفندر دوهزاو بیست و سه صفر کیلومتر با قویترین موتور و بیشترین آپشن گیرت میاد تازه بازم برات یه مقدار پول میمونه!
MehdiTurbo
۶ فروردین ۱۴۰۲اینجوری که به دیفندر تعرض شده بنده خدا همش داره داد میزنه و اخ میگه
یارو ام عین اسکلا داره پشت فرمون حال میکنه عجب شتابی
اصلا این دیفندر قشنگیش به موتور دنده عوض کردن اون ضبط کاست خورشه
تازه پولی که خرجش کرده …
هی خدا 😐
خوب شد ایران نبود ملت تو کامنتا اینستا ابادش میکردند بنده خدا را
به هر حال هر کسی ذوق چیزی داره ولی اخه به چه قیمتی
یعنی اصلا به اون بنتلی و لندرور جدید فکر میکنم و اینو میبینم
شاید یارو اینقدر پول داره حوصلش سر رفته بوده
mahdi-es17
۵ فروردین ۱۴۰۲حال میده باهش بری شکار
GMA
۵ فروردین ۱۴۰۲با این شتاب و سرعت بری شکار، خودت شکار عزرائیل میشی
mahdi-es17
۵ فروردین ۱۴۰۲ما یه عمر ارابه عزرائیل سوار شدیم 😂 از عزرائیل ترسی نداریم یه کار دیگه هم میشه کرد مثل اسباب بازی های که داشتیم باتریش شارژش کم میشد ضعیف میشد اینم کم شارژش میکنیم قدرتش کم ترشه😂
Trump
۶ فروردین ۱۴۰۲رحم کن به اون حیوون های بدبخت چه گناهی کردن به این سیاره کثیف اومدن که شما شکارشون کنی مگه ببر و پلنگ و شیری؟
علیx76
۵ فروردین ۱۴۰۲یه نکته مهم در خصوص افرودر الکتریکی
به طور معمول ماشینای برقی، روی هر چرخ یک موتور دارن، یعنی ۴ چرخ مجزا از هم نیرو دریافت میکنن.
اینو داشته باشید.
ماشین درون سوز (دیزل و بنزین) اما، هر چهار چرخ به وسیله گیربکس و ترنسفرکیس به هم متصلند.
حالا نکته کجاست؟
وقتی ماشینی مثل جیپ رنگلر و فورد برانکو با دفلاک جلو و عقب دارید (این ماشینا دو دفن) یا بنز جی کلاس که ۳ تا دف داره (دف مرکزی)، وقتی دفلاکها فعال میشه، امکان ارائه ۱۰۰ درصد توان رو به هر چرخ داره. یعنی فرق نمیکنه چنتا از چرخ های ماشین، به زمین متصل باشه، درهرحال ۱۰۰ درصد توان موتور منتقل میشه.
اما ماشین برقی اگه ۲ لنگ بشه عملا ۵۰ درصد توان کل خودرو، قابلیت انتقال به زمین رو نداره.
البته ممکنه بتونن با افزایش لحظه ای توان موتور، برای مثلا ۳۰ ثانیه قدرت چرخ های دارای اصطکاک رو بیشتر کنن.
البته یه افرودر برقی یادمه که همه ی سیستم انتقال نیروش مثل ماشینای بنزینی بود و فقط انجینش برقی شده بود، تو همین پدال معرفی شد. ولی خب ایرادی که این طرح داره، اتلاف توان خیلی بیشتر نسبت به سوار شدن موتور روی هر چرخه.
ارادت
یوسف
۵ فروردین ۱۴۰۲بهرحال جالبه….
Hamilton1970
۶ فروردین ۱۴۰۲نه:)
Mf1
۵ فروردین ۱۴۰۲شکار برا اون زمانی که هیچیزی برا خوردن نبود خوب بود نه الان برا تفریح
ولی جای تعجب داره کسانی که پرنده توی قفس نگه میدارن از قفس بودن پرنده لذت میبرن در حالی خودشون آزادن