در ایسلند با نامهایی مانند «نپتونوس»، «توربیور» یا «جِیغسپوغزو» مواجه میشوید، ولی هیچوقت با اسامی مانند مون یونیت (Moon Unit، نام بازیگر و نویسنده زن در امریکا) و زوما نستا راک (Zuma Nesta Rock، نام پسر گوین استفانی که در ۲۰۰۸ به دنیا آمد) مواجه نمیشوید. در کشور ایسلند، پدر و مادرهای جدید برای نام فرزندشان میتوانند از بین ۳۵۰۰ اسم تأیید شده انتخاب کنند. در همین حال، برای انتخاب اسمی غیر از موارد تأیید شده، درخواست خود را به «کمیته نامهای شخصی» ارسال میکنند. این کمیته، متشکل از ۳ نفر است که وظیفهای شامل حفاظت از میراث فرهنگی کشور و حفاظت از بچهها در مقابل تمسخر به خاطر نامشان در طول زندگی عهدهدار هستند.
جای تأسف است که این کمیته وظیفهای در قبال خودروسازان ندارد. این هیئت میتوانست در سال ۲۰۰۵ جلوی لندروور را برای کنار گذاشتن عنوان «دیسکاوری» و انتخاب نامهایی به صورت «حرف و عدد» برای برخی از مدلهای موجود در بازار امریکای شمالی بگیرد. دیسکاوری تبدیل به LR3 و در نهایت، LR4 شد و مدل کامپکت فریلندر، عنوان LR2 را به خود گرفت. امّا اکنون لندروور تصمیم گرفته است که اشتباهات گذشته خود را جبران کند و نام آخرین کراساور آن حتماً تأییدیه کمیته نامگذاری ایسلند را دریافت خواهد کرد. مدل LR2 که حداقل برای یک سال دیگر در بازار فروخته خواهد شد، حالا با عنوان جدید «دیسکاوری اسپورت» عرضه میشود که کاملاً شایسته این نامگذاری است. لندروور LR2 کنونی تبدیل به خودرویی عجیب و دوستنداشتنی در بازار امریکا شده است. کمتر از ۳۷۰۰ مشتری در این بازار، یک نمونه از این مدلها را در سال ۲۰۱۴ به خانه بردهاند؛ یعنی تنها حدود ۷ درصد فروش کل لندروور. دیسکاوری اسپورت جدید که قیمتش از ۳۷۹۹۵ دلار آغاز میشود، نسبت به بامو X3 دو دیفرانسیل و آئودی Q5، حدود ۲ هزار دلار ارزانتر است. در همین حال، به نظر میرسد، فروش بیشتر لندروور به خاطر طراحی زیبای به کار رفته در آن باشد. در دیسکاوری اسپورت، پنلهای بدنه بر روی یک فریم عضلانی کشیده شدهاند و در نتیجه، یک طراحی به دور از درهمریختگی ایجاد شده است. دیسکاوری اسپورت به اندازه ۹۴ میلیمتر نسبت به LR2 کشیدگی پیدا کرده است و ردیف سوم صندلیها را نیز ارائه میدهد. همچنین طول این مدل نسبت به پسرعموی صمیمی خود، «رنجروور اووک»، حدود ۲۲۹ میلیمتر بیشتر است. امّا حقیقت این است که خط سقف دیسکاوری اسپورت مانند اووک چندان تهاجمی نیست و فضای سر و دید بیرونی در اووک بهمراتب بهتر است. کابین مطابق معمول لندروور ساخته و پرداخته شده و در آن مواد سطح بالا و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی متوسط استفاده شدهاند. البته موضوع سیستم اطلاعات و سرگرمی بسیار مهم است؛ چرا دیسکاوری اسپورت اولین مدل جگوار لندروور است که از سیستم جایگزین و بهینهسازیشده InControl استفاده میکند. این سیستم از یک نمایشگر لمسی ۸ اینچی استفاده میکند که با رنگهای بیشتر و گرافیکها جذاب، حالت برجستهای پیدا کرده است. با این حال، تنها چند لمس کوتاه بر روی صفحه کافی است تا کُندبودن واکنش نرمافزاری آن مشخص شود؛ مشکلی که هنوز به طور کامل برطرف نشده است. در جلوی ستون دوم بدنه خودرو، دیسکاوری اسپورت بسیاری از المانهای مکانیکی خود را با مدل اووک مشترک است؛ از جمله یک موتور ۲ لیتری توربوشارژر چهار سیلندر و یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته. این موتور ۲۴۰ اسببخاری که توسط فورد طراحی و ساخته میشود، واکنش و سرعتی مشابه آنچه در موتورهای توربوی چهار سیلندر آئودی و بامو دیده میشود، ندارد. در همین حال، این موتور، میتواند حداکثر گشتاوری برابر ۳۴۰/۳ نیوتنمتر برای دیسکاوری اسپورت تولید کند. پیشبینی میشود که دیسکاوری اسپورت با وزن ۱۹۹۶ کیلوگرمی خود، نتواند در زمینه شتاب با رقبای موجود در کلاس خود که زیر ۷ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسند رقابت کند و شاید این زمان برای این مدل حدود ۷/۳ ثانیه باشد. حس کُند بودن موتور وقتی تشدید میشود که گیربکس در هنگام رفتن به دنده پایینتر، وقفهای کوتاه در هنگام تغییر دنده ایجاد میکند. البته این مشکل در دیگر وسایل نقلیهای که از گیربکس ZF استفاده میکنند و از جمله جیپ چروکی دیده میشود. به نظر میآید این گیربکس ۹ سرعته نسبت به گیربکس ۶ سرعته که جایگزین آن شده، یک گام به عقب رفته باشد. در حالی که کیفیت شیفت دندهها نسبت به چروکی، نرمتر شده است، ولی رفتن به دنده بالاتر از دنده اول به دوم، هنوز با همان تکانه ناخوشایند همراه است. با توجه به تأخیر موتور و تردیدهای گیربکس، رانندگی آرام با دیسکاوری اسپورت میتواند کاری چالشبرانگیز باشد. در طول شتابگیری با پدال گاز در حالت نیمه برای بالا رفتن از یک تپه یا سبقت یا به شکلی ساده برای رسیدن به حداکثر سرعت، دیسکاوری اسپورت زمان زیادی را برای سرعت گرفتن معطل نمیکند؛ طوری که سرنشینان خودروی شما خیال میکنند که با پدال گاز مانند یک سوئیچ خاموش و روشن کار میکنید. البته موتور جدید اینجنیوم ۲ لیتری توربوی جگوار لندروور نیز قرار است از اواخر سال ۲۰۱۶ وارد مرحله تولید شود که به این زودیها، آن را در این مدل نخواهیم دید. در حالی که پیشرانه یکی از بزرگترین نقاط ضعف دیسکاوری اسپورت است، شاسی مورد استفاده در این، یکی از بهترین شرایط را دارد. این شاسی با یک ساختار صلب یکپارچه همراه است که بیشتر وزنش مربوط به قسمتهای فولادی است. ولی در همین حال، کاپوت، سپرها، سقف و درب عقب، قالب آلومینیومی دارند. در مسیرهای یخزده و پر از ناهمواری ایسلند، بدنه دیسکاوری اسپورت هیچگاه دچار لرزش نشد و با آرامش در آنها حرکت میکرد. در جادههای آسفالته، کابین واقعاً ساکت است؛ مخصوصاً اینکه بدانیم در خودروی تست از تایرهای زمستانی استفاده شده است. کیفیت سواری، هم در جاده و هم در خارج از آن، بسیار مناسب است و خبری از «خشونت اسپورتی» مانند اووک نیست. بهینهسازی سیستم تعلیق، شاهکاری از یک دامپینگ مطیع و یک کنترل بدنه صلب است. سیستم تعلیق جدید مولتیلینک در عقب که کوتاهتر و جمعوجورتر از سیستم مشابه خود در اووک است، باعث ایجاد فاصله بیشتر بین چرخها شده و در نتیجه، امکان استفاده از آپشن ردیف سوم صندلیها فراهم شده است. لندروور مدل «دیسکاوری اسپورت» را یک خودروی ۵+۲ سرنشینه میداند. البته این موضوع را باید اینگونه تفسیر کرد که در دیسکاوری اسپورت فضایی برای ۵ بزرگسال و ۲ بچه خردسال فراهم است. البته استفاده از ردیف سوم صندلیها به ندرت اتفاق میافتد و بهترین مزیّت این ردیف صندلی، طراحی فضایی آنهاست. وقتی این ردیف صندلیها جمع شود، کف دیسکاوری اسپورت همانند نسخه ۵ سرنشینه صاف میشود. البته این نکته را نیز باید درنظر بگیریم که ورژن ۷ سرنشینه نمیتواند برای حمل وسایل از فضای زیر کف استفاده کند. لندروور که تحت مالکیت کمپانی «تاتا» قرار دارد، بازنگریهای بسیار خوبی در مورد طراحی مدلهای رنجروور انجام داده است. دیسکاوری اسپورت نشان میدهد که بخش لندروور از این خانواده بزرگ، به دنبال کسب موفقیت و تجدید حیات است. مدل LR4 به زودی دوباره با عنوان «دیسکاوری» شناخته خواهد شد و یک «دیفندر» جدید نیز تا ۲ سال آینده به بازار میآید (این مدل قرار است برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته در بازار امریکا نیز عرضه شود). مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۵ یا ۵+۲ سرنشین، ۴ در هاچبک.
- قیمت:
- مدل SE برابر ۳۷۹۹۵ دلار.
- مدل HSE برابر ۴۲۴۹۵ دلار.
- مدل HSE لاکچری: ۴۶۴۹۵ دلار.
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۹ سیسی.
- قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۰/۳۱ نیوتنمتر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۹ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۷۴۱ متر.
- طول ماشین: ۴/۵۹ متر.
- عرض: ۱/۸۹۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۷۲۵ متر.
- وزن کلی (تخمین): ۱۹۹۶ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۷/۳ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۵/۶ ثانیه.
- سرعت نهایی: ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳یک suv واقعی
فورد
۱۸ بهمن ۱۳۹۳اگه این یه اس یو وی واقعی پس کادیلاک اسکالید چیه دیفندر یه چیز دیگس
نوید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳اسکالاد بیشتر مسافرتیه تا آفرودی
اس یو وی واقعی یعنی لند کروز و …
.
.
.
.
.
.
.
.
جدا از این حرفا
.
.
.
.
.
.
.
واقعا شما این عکسا و امثالشون رو میبینید. و به آفرود علاقه مند نمیشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳لندکروز رو خوب اومدی
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳اسکالید میتونه مثل این افرود بره؟
دیفندر مثل این لوکس و راحته؟
هرچی بچه مدرسه ای هست اومده تو این سایت
فرید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳داداش شما از هاروارد اومدی
حرفتو قبول دارم ولی توهین نکن شاسی بلند فقط تویوتا لندکروز
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳کاش از هاروارد اومده بودم
شما به این میگی توهین؟؟
s.class
۱۸ بهمن ۱۳۹۳هیچ کس نمیتونه به لندروور ایراد بگیره مخصوصا به کیفیتش
PlayStation
۱۹ بهمن ۱۳۹۳زیبا جادار مطمئن
amin
۱۹ بهمن ۱۳۹۳منظورت امرسانه؟
نوید
۱۹ بهمن ۱۳۹۳نه منظور شلوار کردی بوده
4MATIC
۱۹ بهمن ۱۳۹۳یه بریتانیایی اصیل
آرماااام
۱۹ بهمن ۱۳۹۳لندروور همیشه خودروهای آفرود خوبی رو ساخته که کیفیت از سر و کولشون بالا میره ،شاید یکم کم فروش باشه در دنیا ولی هنوزم آدمای متعصب ایندبرند خاص وجود داره و خواهد داشت،بنظرم رنجروور یکی از زیباترین خودروهای لندروور هست
Archi khan
۱۸ بهمن ۱۳۹۳زیبای وحشی
love samurai
۱۸ بهمن ۱۳۹۳خوشگل وحشتناک :)
afish
۱۸ بهمن ۱۳۹۳شاهکار
mds
۱۸ بهمن ۱۳۹۳زیبای مشنگ :razz:
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳باوقار و وحشی
فرید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳پیر پشمک موی
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳نکنه حرفام به پیر پشمک موی شباهت داره
ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۳چرا صندلی های ردیف سومش اینجورین؟
mds
۱۸ بهمن ۱۳۹۳جون میده واسه کوه و (کمند :cry: )
.
.
.
:razz:
فرید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳دلت میاد این عروسکو ببری کوه کمند اخه اینو باید بعذ ظهرا ببری ششم بهمن(سنندجیا میدونن) …
REZA
۱۸ بهمن ۱۳۹۳ادم.ماشین رو میخره برای راحتی خودش
نه از همه چی بزنی که ماشینت خراب نشه
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۸ بهمن ۱۳۹۳رنج رورر بیشتر به خاطر قیافیه قشنگشه که این همه طرفدار داره و خیلیا دارن از روش کپی میکنن.
من که تو ماشینای شاسی عاشق ایووک هستم بعدشم پورشه کاین
نوید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳از انتخابات میگم
بهت بر نخوره
.
.
.
.
جون به جونتون کنن اسپورت بازین
احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی
۱۸ بهمن ۱۳۹۳چرا ناراحت بشم نوید
کاملا مودبانه انتقاد کردی
ولی خب باید قبول کرد که قیافه یه معیار مهم تو خرید ماشینه
حالا من یه چیزی میگم امیدوارم ناراحت نشی من تا حالا جوونی ندیدم که عاشق ماشین اسپرت نباشه حالا بعضیا کمتر ولی در کل ماشین اسپرتو واسه جوونا و ماشینای راحت و جا دار رو واسه سنین بالا
نوید
۱۹ بهمن ۱۳۹۳آره قیافه که خیلی مهمه
منم از این ماشین خوشم میاد
میخواستم بگم
ولی من کلا از اون دسته ای که به اسپورت علاقه دارن ولی کمتر هستم
چون به نظر من آفرود لذت و هیجان و در عین حال آرامش خیلی خیلی بیشتری داره
و خرج و خطرش هم کمتره
یعنی نمیشه یه جوون …….
چی بگم والا
.
.
.
.
حالا در آینده عکس ها و فیلم هایی از آفرود میزارم تا همه بفهمن من چی میگم
.
.
.
.
اینکه خیلی ها به آفرود علاقه ای ندارند و به اسپورت علاقه ی خیلی خیلی زیادی دارند
به خاطر اینه که تصویر اشتباهی در. ذهن اونا از آفرود و اسپورت
نقش بسته
.
.
چون در دنیای حقیقی خیلی فرق میکنه
.
.
……………..
علی
۱۸ بهمن ۱۳۹۳یعنی 1 عکسم از نمای عقبش نداشتین که بذاریند؟؟؟
علی
۱۸ بهمن ۱۳۹۳only benz g63 6*6
جی تی ار
۱۸ بهمن ۱۳۹۳Just it and finish…
شایان
۱۹ بهمن ۱۳۹۳بنز ماشینه دل همست بیخود تلاش برضدش نکن اینجای جایه بنز ستیزی نیست میبینی که حتی در پست مخصوص رور بیشتر لایک شد
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۹ بهمن ۱۳۹۳درود سردبیر عزیز
همین الان حرف علی آقای گل رو طلا بگیرید بزنین سر در پدال!!!
پولش هم با احمد… :-D
behdad
۱۸ بهمن ۱۳۹۳اول اسب بخار رو نوشتید 24 لطفا اصلاح کنید
فرید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳لند روور لایک+++
تویوتا– — —
محمدحسین پورکیوان
۱۸ بهمن ۱۳۹۳سلام
واقعا لوکس و اسپرت و همیشگی. همیشگی از اینکه آدم از داشتنش احساس غرور میکنه .
نههههههه بچه ها؟
علیرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۳آهای چینی ها، بدویید، اینم مثل Evoque یه کپی بزنید حالشو ببرید
https://www.youtube.com/watch?v=awSq4mPOtFw
behdad
۱۸ بهمن ۱۳۹۳این ماشین در سطح و نوعه خودش عالیه بنظر من هر ماشینی رو باید به نسبت و نوعش ازش انتظار داشته باشی منظورم اینه که مثلا یه هاچ بک بگیری و به اندازه یه شاسی بلند ازش انتظار داشته باشی این نادرسته به نظر من
ارادت BEHDAD
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۳عکس کامل ازش نداشتین بذارین؟اینا که همش نصفش تو آبه،تازه از پشتش هم که نذاشتید
ارمان
۱۸ بهمن ۱۳۹۳خیلی خوبه برای عزیزانی که قصد خرید ماشین منطقه ازاد دارن یه انتخاب تمام عیاره هیچ کمو کثری نداره , لوکس با وقار کاربردی با قابلیت های زیاد هیچ جا ضایت نمیکنه به این میگن ماشین
احسان
۱۸ بهمن ۱۳۹۳دوستان عزیز یک پیشنهاد دارم،قطعا از نظر اطلاعات فنی و دانش خودرو از همه شما عزیزان خیلی چیزا یاد میگیرم و همه شما عزیزان اطلاعات کاملتری نسبت به من دارین ولی سعی میکنم نظرات و تجربیات خودمو نسبت به ماشینی که دیدم یا سوار شدم در اختیارتون بزارم، در مورد میتسوبیشی ASX چون چندین بار سوار شدم نظرمو گفتم و خب کلی هم دیسلایک خوردم! چیزایی که گفتم تجربه شخصی خودم بود به نظرم همه دوستان باید تجربه خودشونو از ماشینایی که داشتن در اختیار بزارن تا همه استفاده کنیم و اگر خیلی ها نظر مخالف داشتن بدون تعصب علتشو بگن،، متاسفانه عزیزان از ترس دیسلایک نظرات واقعی خودشونو نمیگن و به تعریف و تمجید الکی از یه ماشین میپردازن.. فضای بحث رو با هم از این حالت تعریف و تمجید خارج کنیم به نظرم نقد و بررسی کاملتری میشه انجام داد، ببخشید طولانی شد با تشکر
ارمان
۱۹ بهمن ۱۳۹۳احسان جان واسه این دیس خوردی که گفتب اشغاله که واقعا نیست
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۳باعرض سلام وخسته نباشید خدمت کاربران گرامی
خواستم بپرسم بنده مایل به خرید پژو پارس هستم به نظر شما موتور1800 زانتیادست دومشو بگیرم یا صفر tu5
با تشکر منتظر جواب هستم
سامان
۱۹ بهمن ۱۳۹۳دیسکاوری همیشه چهره خشک و مطمعنی داشت، عدم تقارن در درب انتهای ماشین، زوایای نسیتا 90 درجه، قد بلند و این جور مسائل تبدیلش میکرد به ماشینی دوست داشتنی که بدون جلب توجه انجام وظیفه میکرد.
حالا چی داریم؟ دراشو بستن، یه شلنگ هوا هم انداختن توشو بادش کردن، یه مشتم کوبیدن رو سقفش و اینم شد ورژن جدید.
نمیدونم ایووک رو زمانی طراحی کردن که دست چینیا بود و یا نه اما صرفا یک چینی میتونه بعد از یک سال نگاه کردن به ایووک خسته نشه و همچنان بگه فکرم درست بوده، این طرحا تاریخ مصرف دارن، سانتافه 2 سال ، ورا کروز 1 سال، گرنجور 2 سال تونست بدرخشه اما بعدش وقتشون تموم شد.
تو این میون معدود طرح هایی از جمله کلاس E بنز بود که تونست هنرشو با ابداعات جدید فرم دادن بدنه تطبیق و بعد نشون بده، اونوقت سال 2013 رنجروور رو با تغییرات استادانه تر از کلاس E به روز میکنن اما اونقد خسته میشن که دیسکاوری رو چینیولایز میکنن(شایدم کوریولایز)
واسه من که سالها آرزوی داشتن دیسکاوری رو داشتم حس بدیه.
amin
۱۹ بهمن ۱۳۹۳همه چیش خوبه مخصوصا سیستم تعلیق اما برا این ماشین ی موتور قوی تر لازمه
ی 8 سلندر یا 6 توربو نه 4 سیلندر 2 لیتری
امیر
۲۸ بهمن ۱۳۹۳عالی.عالی عالی
AHMADREZA
۲ تیر ۱۳۹۴عالیه زیبا