بخش خودروهای خاص جگوار لندروور قبلاً نسخهی مخصوص extreme رنجروور را عرضه کرده اما مدل SVAutobiography روی ایجاد تجربهای لوکس برای سرنشینان تمرکز دارد. برخی مشتریان یک رنجروور فول سایز با کمی کارایی بیشتر میخواهند و به همین دلیل آخرین محصول بخش SVO یعنی رنجروور SVAutobiography دینامیک برای پاسخ به این نیازها طراحی شده است.
SVO اشاره میکند که این خودرو دستپخت SVR نیست. اگر خواهان نسخهای پرفورمنس هستید پس باید دنبال رنجروور اسپورت بروید؛ اما ظاهراً تعداد زیادی از خریداران رنجروور هستند که از مدل اسپورت صرفنظر میکنند و بنابراین SVA دینامیک برای آنهاست.
البته این خودرو حداقل در یک بخش کلیدی از تجربهی SVR استفاده میکند: پیشرانه! نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار خودرو همان پیشرانهی بکار رفته در اسپورت SVR است و توانایی تولید قدرت ۵۴۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۸۰ نیوتون متری را دارد. پدال گاز خودرو برای عملکرد اندکی آرام و نرمتر بازنگری شده اما عملکرد کلی خودرو به گونهای هست که آن را به سریعترین رنجروور تاریخ تبدیل کند. ۵.۱ ثانیه طول میکشد تا این خودروی عظیمالجثه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعت خودرو نیز به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
هرچند این خودرو یک خودروی مسابقهی درگ نیست اما مهندسان رنجروور ارتفاع خودرو را به میزان ۸ میلیمتر پایین آورده و فنرها، دامپرها و میلههای ضد لغزش را بازنگری کردهاند.
پکیج SVAutobiography دینامیک همچنین باعث ایجاد بهروزرسانیهایی در ظاهر خودرو نیز شده که از آن جمله میتوان به طرح متفاوت ورودیهای هوای جانبی، کاپوت، جلوپنجره، جزئیات روی سپر و نشانها اشاره کرد. داخل کابین نیز شاهد پوشش چرم با دوختهای متضاد و طرح خاص روی سطوح فلزی همچون پدالها و اهرم گردان انتخاب دنده هستیم.
در روی جاده خودرو کمی شبیه تریموف است و شایستگی حضور در چنین جایگاهی در دنیای خودرو را دارد. آیا این یک SVR است؟ نه. در حقیقت با وجود تمامی بازنگریهای صورت گرفته در شاسی این خودرو به اندازهی مدل اسپورت فرز و چابک نیست. SVAutobiography دینامیک هنوز هم یک رنجروور ۱۰۰ درصد فول سایز و پهن است.
با فشار دادن پدال گاز تحت تأثیر شتاب گیری چنین خودروی بزرگی قرار میگیرید اما گردن شما به عقب کشیده نمیشود زیرا پدال گاز همانطور که گفته شد عملکرد نرمتر و آرامتری دارد. بخش اعظمی از بهترین عملکرد خودرو در دور زیر ۳ هزار پیشرانه رقم میخورد.
شاید از آرامش و رفاه موجود در این خودرو حتی هنگام شتاب گیری سریع سورپرایز شوید. مهندسان رنجروور کمی از صدای پیشرانه را عمداً خفه کردهاند تا بر این حقیقت پافشاری کنند که با یک SVR طرف نیستیم.
تنها چیزی که نیاز دارید آگاه بودن از اندازه و جثهی خودرو است. بهتر است در هنگام تغییرهای ناگهان لاین رانندگی بدانید که در حال راندن یک رنجروور اسپورت SVR نیستید. شما در حال راندن برادر بزرگتر لوکستر هستید و ما حدس میزنیم این سناریو به حد کافی میتواند باعث برآورده شدن اهداف فروش SVO شود.
مشخصات رنجروور SVAutobiography دینامیک
قیمت: 132800 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
قدرت/گشتاور: 543 اسب بخار/۶۸۰ نیوتون متر
شتاب صفرتا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 12.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
حسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۵نمای عقبش خیلی زشته
فرشاد سجادیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا نمای عقبش خیلی زیبا و اصیله.
Moein
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا نمای پشت لند روور شناسنامه شه و واقعا زیباست.
H
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بیشتر مردم توقع یه طراحی عجیب و پیچیده دارن که کره ای های تو بازارم بی تاثیر نیستن تو این قضیه ولی رنجرور در عین سادگی خیلی شیکه و طراحیش از مد نمیفته.
فقط انگلستان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵شرکت لندروور اصلا شرکت رقیبی تو دنیا براش وجود نداره خودرو رقیب داره ولی شرکت رقیب نداره مثلا شرکت جیپ یا جی ام سی اصلا رقیب لندروور نیستن چون برای مدل های ارزان قیمت لندروور رقیب دارن ولی برای مدل های گرون تر دیگه رقیبی برای رقابت ندارن همین که شرکتی شاسی بلندساز باشه که نمی شه بهش گفت رقیب لندروور چون مثلا شرکتی مثل تویوتا رقیب بنز نیست چون برای رقابت با مدل های لوکس تر بنز دیگه رقیبی نداره
نظر شخصی خودم هم در مورد این شاسی بلند اینکه سرامد تمام شاسی بلندهای دنیا هستش.
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵دقیقا همینطوره و اینم باید اضافه کرد که حضرت واقعی ایشونن
علیرضا
۲۷ بهمن ۱۳۹۵با تمام احترامی که واسه رنجروور قائلم ولی G Class رو ترجیح میدم
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ممنون از پدال که بالاخره مقاله ی این ماشین رو گذاشت و دل دوستمون رو شاد کرد.
شتاب 5 ثانیه ای واقعا برای یک SUV عالیه
بیشتر از این معمولا احتیاج نیست.
در عوض قدرت آفرود و گشتاورش بی نظیره.
هر چند نسخه ی اسپورتش از این هم فراتر رفته و به 4.5 ثانیه رسیده.
قیمتش هم نسبت به رقبا مناسبه. نسخه ی اسپورت حدود 90/000 دلاره و نسخه ی اتوبیوگرافی فوق لوکس تا 170/000 دلار میرسه.
در کل بی نظیره.
رنج رور ماشین ثروتمندان اروپاست.
چند وقت پیش یک فیلم مستند نگاه می کردم که یک عده در اروپا خودشون رو جلوی ماشین ها مینداختن تا خسارت بگیرن.
از طرف که بازداشت شده بود پرسید چجوری میفهمیدی خودت رو جلوی کدوم ماشین بندازی؟ گفت همیشه اول از همه منتظر شاسی بلند های رنج روور میموندم.
سینا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵می تونین بنتایگا بگیرید یا داستر ولی همه میرن رنجروور می خرن
dice
۲۲ بهمن ۱۳۹۵می تونید بنتایگا بگیرید یا جگوار اف پیس ولی همه رنجروور می خرن
این درستش بود دوست عزیز….
گرند تور قسمت 12
سینا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵می دونم دوست عزیز ، ولی می خواستم تفاوت قیمت به چشم بیاد و اینکه اف پیس اروزونتر هست ولی از اینکه به عنوان دمه دست ترین شاسی بلند به شمار بیاد واقعا حیفه
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵سلیقه ها متفاوته.
من اهل آفرود نیستم.
فعلا تو شتسی بلند ها عاشق بنتایگا هستم.
فقط سرعت رو عشقست ???
mohsen
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بیشتر نفله کردن پوله
کاین توربو اس
ایکس 5 ام
گزینه های ارزون و در عین حال باحال تریه برای من
GT
۲۲ بهمن ۱۳۹۵خودروسازای اروپا بهترینن?
فرشاد سجادیان
۲۲ بهمن ۱۳۹۵کاملترین خودروی بازار از نظر من، همینه؛ لوکس، با کیفیت، خاص، قابلیت آفرود بالا، فضای زیاد داخلی، قدرت فنی ایدهآل. . .
(پهلوان مک لارن)new great britain
۲۲ بهمن ۱۳۹۵ممنون از آقا شاهین که بالاخره گذاشتین و به قل مجید دل من یکی رو خیلی شاد کردین.?
دیگه هرچی چیز خوب بود دوستان گفتن دیگه.
واقعا اغراق نکردیم اگه بگیم بهترین کمپانی شاسی بلند ساز جهانه.
تقریبا میشه گفت برای هر سلیقه و مناسب جیب هر کسی محصول با کیفیت داره.
از دیسکاوری جدید با قیمت پایه 49 هزار دلاری و با قدرت 340 اسب بخار گرفته تا همین داینامیک 165 هزار دلاری.
تمامشون هم کیفیتشون فراتر از عالیه.
بعید میدونم کمپانی شاسی بلند سازی در دنیا به جز لندروور(رنج روور) وجود داشته باشه که کیفیت – قدرت فنی بالا – ایمنی و قدرت بالای آفرود رو یه جا با هم داشته باشه.
دیگه کم کم باید خودمون رو برای ورود غول آفرود یعنی ((دیفندر)) جدید آماده کنیم.
لحظه شماری میکنم برای رونمایی ازش امیدوارم تو نمایشگاه ژنو نشونش بدن.
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵سری G مرسدس هم بی نظیره.
هنوز G63AMG 6X6 رو فراموش نکردیم که هیچ رقیبی در آفرود نداره.
سری G مرسدس بخصوص AMG :::
√ کیفیت ، بله داره
√ قدرت فنی بالا ، ببشتر از اون چیزی که نیاز بشه داره
√ ایمنی ، توش شماره یکه.
√ قدرت بالای آفرود ، نیازی نیست چیزی بگم.
pooriya
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بهترین شاسی بلند ساز دنیا شرکت لندرور رنجرور ه واقعا شرکت خاصی هست همه تمرکز رو این نوع ماشین میزاره و واقعا بی رقیب هست
امیر.عارف
۲۲ بهمن ۱۳۹۵یک خودروی همه جا رو به معنای واقعی . هم میتونی به کارهای روزانه برسی و هم باهاش کوه دشت ، کویر، زمینهای باتلاقی و ….. با خیال راحت رانندگی کنی
نت
۲۲ بهمن ۱۳۹۵رنج رور طراحی زیبایی نداره . به روز نیست و سنتی عمل میکنه.پشت ماشین زشت شده
سعید
۱۱ تیر ۱۳۹۷چرا همچین حرفی میزنی؟ طراحی زیبا منظورت فرم طراحیه کره ایه؟؟؟ طراحی سلیقه ایه… بنظر من این باوقارترین شاسیه دنیاس! اصیل و با شکوهه… برای آپشنهای لوس و قرتی بازی درست نشده شاید برای همین میگی ب روز نیست… رسالتش چیزه دیگهست و بخوووبی انجامش میده.
این ماشینه کسیه ک میخواد شدیدا خاص باشه
این ماشین آرزوی منه از صنعت خودرو….
mohsen
۲۲ بهمن ۱۳۹۵من دیفندر میخوام