در سال ۲۰۱۸ خودروهای الکتریکی بیشتری را نسبت به هر زمان دیگری خواهیم دید و لندروور نیز از این قافله عقب نمیماند زیرا نسخههای پلاگین هیبریدی رنجروور را ارائه میکند و ما این شانس را داشتهایم که پشت فرمان رنجروور اسپرت PHEV مدل سال ۲۰۱۸ بنشینیم.
همانند برادر بزرگتر، مدل اسپورت نیز در پشت خود نشان P400e را یدک میکشد که نشان دهنده ترکیبی از قدرت بنزین و الکتریکی بوده و خروجی قوای محرکه آن تنها یک واحد زیر ۴۰۰ اسب بخار است.
این قدرت ترکیبی از خروجی پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۹۶ اسبی و واحد الکتریکی ۸۵ کیلوواتی است. پیشرانه احتراق داخلی مذکور بهصورت تکوتنها در مدل Si4 نیز بکار رفته اما واحد الکتریکی باعث میشود اسپورت پلاگین هیبریدی در بحث شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت تنها ۰.۷ ثانیه سریعتر از برادر احتراق داخلی خود باشد؛ اما مصرف سوخت این نسخه پلاگین هیبریدی بهبود قابل ملاحظهای پیدا کرده است. البته ما در تست دنیای واقعی به عددی نزدیک به ادعای کمپانی دست پیدا کردیم اما چیزی که خود را نشان میدهد آلایندگی ۶۴ گرمی در هر کیلومتر است که باعث میشود مالیات کمتری پرداخته شود.
بررسی تخصصی ما شامل مسیری متشکل از خیابانهای شلوغ و همچنین بزرگراههای کالیفرنیا و البته گاهی اوقات مسیرهای آفرود ملایم بود. همانند رنجروور اسپورت، مدل اسپورت نیز در شهر عملکرد خوبی داشته به گونهای که سریعاً و بدون سر و صدا شتاب میگیرد. لندروور ادعا میکند این خودرو در حالت تمام الکتریکی برد حدود ۵۰ کیلومتری داشته اما ما میگوییم در استفاده روزمره این عدد به حدود ۳۰ کیلومتر کاهش پیدا میکند؛ و اگر بخواهید باتری اسپورت PHEV را با شارژر سریع شارژ نمایید به ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت اما با شارژر خانگی ۱۰ آمپری این زمان به ۷ ساعت و نیم افزایش مییابد.
وزن اضافی سیستم پلاگین هیبرید به این معنی است که پیشرانه در زمان عدم استفاده از قدرت بیشتر واحد الکتریکی باید کار بیشتری را انجام دهد و البته این پیشرانه آرامترین نسخه موجود نیست؛ بنابراین اگر پدال گاز را برای بهرهمندی از قدرت پیشرانه احتراق داخلی و الکتریکی تا ته بفشارید صدای نالهای را خواهید شنید که برای یک شاسیبلند لوکس و اسپورت عجیب است.
P400 e اسپورت هنوز هم ترکیب مناسبی از راحتی سواری و چابکی برجسته یک شاسیبلند بزرگ را ارائه کرده و در عین حال بازنگریهای صورت گرفته برای مدل سال ۲۰۱۸ باعث شده ظاهر خودرو روانتر شود و همچنین در بخش جلو نیز چراغهای LED جدیدی اضافه شدهاند.
داخل کابین رنجروور اسپورت PHEV همچون همیشه جذاب و جادار بوده و در آن شاهد اضافه شدن سیستم اطلاعات سرگرمی Pro Duo با دو صفحهنمایش هستیم که ظاهر فوقالعادهای داشته اما هنوز هم از نظر ارتباطات گوشی هوشمند در پسِ رقبا قرار میگیرد.
اولین قدمهای رنجروور در حوزه الکتریکی سازی بهصورت مناسبی برداشته شده اما خب نقاط ضعف معمول خودروهای پلاگین هیبریدی به چشم میخورد. اگر عموماً در فواصل زیاد رانندگی میکنید احتمالاً نسخه پلاگین هیبریدی مناسب شما نخواهد بود؛ اما اگر بیشتر در شهر بوده و به شارژر مناسب دسترسی دارید میتوانید اسپورت PHEV را بخرید که هنوز هم یک شاسیبلند تواناست. همچنین بهروزرسانیهای مدل سال ۲۰۱۸ باعث شدهاند یکی از دلچسبترین شاسی بلندهای بزرگ بازار بهتر هم بشود.
مشخصات رنجروور اسپرت ۲.0L Si4 PHEV Autobiography Dynamic
- قیمت: 84400 پوند
- پیشرانه: واحد الکتریکی ۸۵ کیلوواتی و ۲ لیتری بنزینی
- قدرت: 399 اسب بخار
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 2.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
امیر.عارف
۲۵ دی ۱۳۹۶مصرف سوخت: 2.8 لیتر در هر صد کیلومتر؟؟؟؟؟؟ برای یک شاسی بلند غیر قابل باوره
Saeed Boroomand
۲۵ دی ۱۳۹۶روی حالت فقط برقی مصرف معادلش اینقدره، و گرنه خب هیبرید بین بیست تا سی درصد مصرف رو توی کاربرد عملی کاهش میده، اگه یازده لیتر مثلا مصرف باشه، با این تکنیک حدود ۸ باید بسوزونه الان.
جالبه توی وب سایتش هم زده ترکیبی، اما ترکیبی توی چه مدی از فعالیت رو نگفته، متاسفانه توی اروپا نظارت درست و حسابی گویا روی این اعداد اعلامی وجود نداره… که بر خلاف انتظاره…
علی
۲۵ دی ۱۳۹۶فکر کنم منظورش دوک ((( هندی ))) . شایدم اشتباه تایپیه؟! شایدم بزرگنمایی؟!!
با تچکر
aura
۲۶ دی ۱۳۹۶ماشالله به این طراحی دلچسب و مردونه
(هرچی الایندگی ماشین کمتر باشه مالیات کمتری هم باید بدی)
***
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۶قوطی
aura
۲۷ دی ۱۳۹۶داداش میشه بگی شما به حلبی چی میگین که این قوطی حساب میشه واست؟؟؟
یکم نگا به خودت کن
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۶منظورم شکل جعبه ای دارد