رنجروور ولار در سال ۲۰۱۷ عرضه شده اما حالا نوبت به معرفی نسخه رده میانی آن رسیده است. برای آغاز باید گفت قیمت این خودرو نسبتاً بالا بوده اما اگرچه شما بهای زیادی برای خرید ولار پرداخت میکنید ولی نسخههای مناسبتر آن نیز وجود دارد که برای افراد زیادی منطقی خواهند بود. یکی از آنها میتواند همین نسخه پایهی ولار D180 باشد.
پیشرانه ۲ لیتری انجینیوم دیزلی آن قدرت ۱۷۸ اسب بخاری و گشتاور ۴۳۰ نیوتون متری داشته که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر در ساعتی میشود. مصرف سوخت خودرو نیز عدد قابلاحترام ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. این خودرو بهصورت استاندارد از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود برده و خبری از گیربکس دستی در این خانواده نیست. نیروی پیشرانه نیز از طریق سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود.
لندروور برای این مشخصات ۴۵۲۶۰ پوند طلب میکند که اگر نسخه اسپورت تر R-Dynamic SE حاضر در تست را انتخاب کنید بهای آن به ۵۵۸۷۰ پوند خواهد رسید. این نسخه دارای رینگهای ۲۰ اینچی، صندلیهای چرمی گرم شونده، آینههای برقی و گرم شونده، سیستم اطلاعات سرگرمی ارتقا یافته، کابینی لوکستر و تجهیزات ایمنی بیشتر است. ولار از نظر قیمتی توجیهپذیر به نظر میرسد مخصوصاً وقتی بدانیم تنها چند صد پوند گرانتر از ب ام و X4 xDrive20d M Sport است. ب ام و اگرچه پرفورمنس و راندمان رنجروور را دارد اما به پای تواناییهای آفرود آن نمیرسد.
وقتی برای اولین بار ولار را روشن کنید احتمالاً شکی وجود نخواهد داشت که در دل آن چه نوع پیشرانهای قرار گرفته است. پیشرانه انجینیوم خودرو صدای زیادی در هوای سرد و دور درجا داشته و واقعیت این است وقتی پیشرانه گرم شود صدای بیشتری نسبت به پیشرانههای دیزلی دیگر وجود خواهد داشت. در کل باید گفت صدای تولیدی پیشرانه با ظاهر و کابین جذاب ولار نمیخواند و گیربکس هم اگرچه نرم است اما اصلاً تیز و هوشمند نیست. وقتی در تقاطع ایستاده و میخواهید سریع از آن خارج شوید گیربکس تعلل خود را نشان خواهد داد.
اما زمانی که سرعت بگیرید تجربه بهتری خواهید داشت و ولار کاراکتر لوکس خود را نشان خواهد داد. این خودرو در جاده بسیار آرام بوده و صدای باد و پیشرانه به خوبی سرکوب شده است. زمانی هم که پیشرانه اذیت نشود بسیار با ادب خواهد بود! حتی با وجود رینگهای ۲۱ اینچی سفارشی، خبری از صدای جاده و لاستیک نیست.
این رینگهای بزرگ کمکی به راحتی بیشتر ولار نمیکنند اما هنوز هم پایداری خوبی در زمان عبور از ناهمواریها وجود دارد. شما میتوانید سیستم تعلیق استاندارد را به نمونهای با دامپرهای تطبیقی ارتقا دهید اما سیستم تعلیق بادی برای مدل پایه حتی بهصورت آپشن وجود ندارد. با این وجود در سرعت پایین و در شهر شاهد ناهنجاری چندانی نخواهید بود. از نظر ما مدلهای مجهز به رینگهای ۱۸ اینچی سواری نرمتری خواهند داشت.
این تمرکز روی راحتی باعث شده هندلینگ خودرو خیلی جالب نباشد. اگرچه ولار به اندازه X4 در پیچها تیز نیست در جادههای پر پیچ و خم نیز به پای لذت پورشه ماکان نمیرسد. اگر خواهان این تواناییها باشید باید بجای نمایندگی لندروور به نمایندگی جگوار سر زده و یک اف پیس را انتخاب کنید.
کابین ولار از نظر فضای کابین نمیتواند با یک رنجروور فول برابری کند اما خب فضای بیشتری نسبت به اووک وجود دارد. ولار همچنین بیشتر از X4 یا ماکان روی سرنشینان صندلی عقب تمرکز کرده است. فضای بار نیز ابعاد ۵۵۸ لیتری داشته که با خواباندن صندلیها به ۱۷۳۱ لیتر میرسد.
مشخصات رنجروور ولار R-Dynamic SE D180
- قیمت: 55870 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 241 اسب بخار/۴۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 8.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 193 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 7.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
car lover
۲۹ آذر ۱۳۹۸جاده های سمتای شمال اسکاتلند ی همچین چیزی میخاد…
مجله ی جور داره از گرونیش میگه ک اولا انگار پول یا مفته دوما این که انگار تو غار زندگی میکنه
بشر الان ماشینای لوکسو هیچ احمقی نمیخره ک ی خط بیافته روش از قیمتش بیافته همینجوریشم ک ماشینای لوکس سر سال 10 درصد کاهش قمیتو دارن الانه ملت ماشین لیز میکنن….
ی سایت بود رفته بود امار صاحبای خودرو هارو درورده بود ک کدوم ماشینارو بیشتر میخرن کدومارو بیشتر لیزینگی تهیه میکنن
ب ام و رتبه اول بود حدود 70 درصد مشتریاش لیزینگی بودن کمتر از ده درصد قسطی بقیه خرید نقدی لندرور هم اون وسطا نزدیک پنجاه شصت درصد مردم امریکا لیزش میکنن….
(Saeed(peugeot
۳۰ آذر ۱۳۹۸من نمیدونم طراحی این ماشین چیه که اینقدر آدم و دیونه میکنه و هیچ وقت از مد نمیوفته
net
۳۰ آذر ۱۳۹۸ماشینهای رنجروور اگر چهار ستون سقف ماشین هم رنگ ماشین بود و مشکی نبود قشنگتر میشد تنها تولیدکننده ماشینی که کلا سقف ماشین و ستونهای شیشه رو مشکی میکنه رنجروور هست و اگر چهار ستون سقف که به چراغ عقب و کاپوت جلو وصل میشه مشکی نبود و متضاد با رنگ اصلی ماشین نبود قشنگتر میشد و فقط ماشینهای رنگ یکپارچه مشکی رنجروور همچین مشکلی نداره مثل عکس ششم و هفتم که یکپارچه مشکی هست
سامی
۳۰ آذر ۱۳۹۸چه کابین لوکسی به به.ولی عکس سوم مثل اینکه کسی پشتت رو بکنه هوا .چه زشته.