از بین اکثر خودروسازانی که هماکنون با برنامههای الکتریکی سازی خود سر و صدا میکنند به نظر میرسد جگوار لندروور خبرسازترین آنها بوده و البته برنامههای این خودروساز بریتانیایی به زودی رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت.
جدیدترین محصول این شرکت که کمکی الکتریکی گرفته رنجروور ولار است که اولین بار توانستهایم پشت فرمان نسخه پلاگین هیبریدی آن بنشینیم. این خودرو از آنهایی است که همه از راندن آن لذت خواهند برد و شاید خیلی به درد کاربریهای سازمانی و ناوگانی نخورد.
البته مشوقهای مالیاتی و هزینههای کمتر هنوز هم برای کاربریهای سازمانی مناسب هستند و درعینحال استفاده از خودرویی که قیمت تقریباً مشابهی با نسخه بنزینی دارد برای یک خانواده توجیه بیشتری خواهد داشت.
ابتدا بیایید نگاهی به آمار و ارقام بیندازیم. تولید ۴۹ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر به این معنی است که این خودرو از نظر مالیاتی در دسته ۱۱ درصدی قرار میگیرد درصورتیکه نسخه بنزینی ولار شامل ۳۷ درصد مالیات میشود. از طرف دیگر وجود باتری ۱۷.۱ کیلووات ساعتی باعث میشود ولار در حالت الکتریکی شعاع حرکتی ۵۳ کیلومتری داشته باشد.
همچنین در صورت دسترسی به شارژر سریع خواهید توانست ۸۰ درصد باتری را در نیم ساعت شارژ کنید. درصورتیکه از شارژر خانگی استفاده کنید این زمان به یک ساعت و ۴۰ دقیقه افزایش خواهد یافت.
با قدرت ۳۹۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری پیشرانه بنزینی ۲ لیتری و واحد الکتریکی، این ولار شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۱ ثانیهای دارد که نسبت به نسخههای دیگر ولار سریعتر محسوب میشود. این عملکرد قطعاً باعث لبخند راننده خواهد شد.
اگر بخواهید به ادعاهای رنجروور در زمینه مصرف سوخت و آلایندگی دست یابید باید بهصورت منظم خودرو را شارژ کنید. در غیر این صورت شما مالک یک خودروی بنزینی بزرگ و سنگین هستید که وجود باتری شاید یک عیب هم باشد!
وقتی که باتری خالی شده و رانندگی با حالت الکتریکی گزینه مدنظر نباشد خودرو بهصورت پیشفرض از قوای محرکه هیبرید کامل استفاده کرده و با استفاده از ترمز باتری را شارژ میکند. البته ولار از تکنولوژی لغو سر و صدا نیز سود میبرد.
پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی هرگز جذابترین صدا را نخواهد داشت بنابراین لندروور میکروفونهایی را نصب کرده تا صداهای خارجی را بررسی کرده و اقدام به حذف صداهای مزاحم کند. نتیجه این کار سکوت احساسبرانگیز کابین در اکثر اوقات است.
البته شما میتوانید با انتخاب حالت الکتریکی پیشرانه درونسوز را بهصورت کامل خاموش کرده و یا اینکه از حالت صرفهجویی برای در دسترس بودن پیشرانه و شارژ باتری برای استفاده آتی سود برد. ما در اکثر مواقع به خود خودرو اجازه دادیم تا حالت هیبرید را انتخاب کند که گاهی اوقات با وجود تکنولوژی لغو سر و صدای مزاحم باعث میشود شما در فهمیدن اینکه از کدام پیشرانه استفاده میکنید دچار اشتباه شوید.
اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگوییم ولار همیشه یکی از چابکترین اعضای خانواده رنجروور بوده است؛ اما اگرچه فرمان خودرو دقیق و تیز بوده و خودرو در زمان عبور از پیچها خیلی دچار نوسان نمیشود اما ب ام و هنوز هم هندلینگ بهتری دارد.
اما در آفرود وضعیت متفاوت خواهد بود. حتی با وجود فنرهای پیچشی بجای سیستم تعلیق بادی در مدل تست شده، توانایی آفرود بیشتری نسبت به نیازها وجود خواهد داشت. کیفیت سواری خودرو در جاده نیز کاملاً قابلقبول است. سواری ولار پلاگین هیبریدی سفت ترین نیست اما نسبت به برخی رقبا خیلی شاهد تکان نخواهید بود.
پکیج دینامیک نیز باعث شده این شاسیبلند به اندازه کافی شبیه یک رنجروور باشد. ولار چند سالی است که در بازار حضور دارد اما هنوز هم جزو زیباترین قدبلندهای بازار محسوب میشود.
کابین خودرو نیز کاملاً لوکس کار شده و پشت آمپرهای دیجیتال و نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی جزو ویژگیهای شاخص این بخش هستند.
همانگونه که انتظار داریم ولار از ارتباط گوشی هوشمند و ناوبری سود برده و سرویسهای کاملی از جمله بهروزرسانی از راه دور نیز در دسترس هستند.
در کل باید گفت ولار خودروی خوبی بوده و فضای کافی برای چهار تا پنج نفر را فراهم کرده است. همهچیز نیز به زیبایی یک رنجروور ساخته و پرداخته شده است. کابین خودرو نیز به اندازه بدنه آن زیبا طراحی شده است.
فضای بار کمی تحت تأثیر باتری قرار گرفته و گنجایش آن از ۷۴۸ به ۶۲۵ لیتر کاهش یافته است.
از نظر تریم و شخصیسازی آپشن ها نیز محدودیت چندانی وجود ندارد. مدل S تست شده با قیمت حدود ۶۲ هزار پوند از تجهیزات مناسبی سود برده هرچند شما میتوانید با مبلغ کمتر مدل پایه یا SE و HSE را انتخاب کنید.
در کل خانواده ولار پلاگین هیبرید قیمت ۵۶۵۵۰ تا ۷۱۰۲۰ پوندی داشته و اگر شما به دنبال پرداخت مالیات کمتر باشید انتخاب این خودرو توصیه میشود.
ولار با قوای محرکه پلاگین هیبریدی جذابتر از هر زمان دیگری بوده و حتی در زمان عرضه نیز محصولی جذاب محسوب میشد. این خودرو کمی گرانتر از نسخههای دیگر بوده اما با انتخاب نسخه پلاگین هیبریدی ولار از قدرت بیشتر و مالیات کمتر سود خواهید بود. ولار هنوز هم یک رنجروور بوده و از نظر اشرافیت، پرستیژ و آرامش و رفاه کابین در سطح بالایی قرار دارد.
مشخصات رنجروور ولار S P400e PHEV
- قیمت: 61770 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه باتری ۱۷.۱ کیلووات ساعتی
- قدرت/گشتاور: 398 اسب بخار/۶۴۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: زیر ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
Moein
۱۰ فروردین ۱۴۰۰مصرف زیر ۲ لیتر؟!؟!؟!
خدا مصبتو شکر??
MahyarM.A.R
۱۱ فروردین ۱۴۰۰شاید 2 لیتر نیست آخه تو بی ام و ای 8 هم میگفتن مصرف 1 و 7 دهم هست ولی 7 لیتر بود
Benz SLR
۱۰ فروردین ۱۴۰۰ماشین معتدل و آرومیه . درکل پسر خوبیه ???
فری
۱۰ فروردین ۱۴۰۰هیبرید ترکیبات ناکس گوگرد دوده بالاست بعد یک مدت کاتالیزور هیبریدی دوده از کار می اندازه ماشین مثل بخاری نفتی میشه گازسوز اگه روی بنزین کار نکنه کاتالیزورش خراب نمیشه فقط دی اکسید مونو اکسید کربن بیرون میده
R@m!n
۱۰ فروردین ۱۴۰۰بنظرم بهترین ماشین لندروور همینه
قیمت عالی
طراحی بااصالت
کارایی بالا
من خودم خیلی دوسش دارم از اون ماشیناس که فراتر از انتظارت ظاهر میشه
mehran911
۱۰ فروردین ۱۴۰۰چقدر من این ماشین رو دوست دارم
هر بار که میبینمش بیشتر از طراحیش لذت میبرم بینهایت ساده بینهایت زیبا و شیک
جای این دو لیتری چهار سیلندر ی V6 سه لیتری بود دیگه تموم بود
سهند
۱۰ فروردین ۱۴۰۰به نظرتان رنجرور ولار بهتر است یا رقبایی مثل بی ام و x5؟
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ببینید نمیشه دقیق اینارو در یک کلاس قرار داد به نظرم بازار هدف متفاوتی دارن
در کل X5 خودروی مهمی برای bmw است و بیشتر از ولار توسط مجلات معتبر تحسین شده اما خرید خودرو به این موارد ختم نمیشه به عنوان مثال ما میدونیم اس کلاس نسل قبل نسبت به سری ۷ برتری داشت اما این باعث نشد bmw نفروشه خیلی وقتها علاقه باعث میشه بعضی موارد رو در نظر نگیری من اینجا ولار رو خیلی دوست دارم
حتی اگه برتری های X5 رو هم نداشته باشه باز احتمالا انتخابم ولار باشه
سهند
۱۱ فروردین ۱۴۰۰به خاطر پاسخ ممنون
رنجرور ولار واقعا زیبا است و همین زیباییش هم باعث می شود افراد زیادی آن را به رقبایش ترجیح دهند.
میثم
۱۰ فروردین ۱۴۰۰عکس اینو باید بکوبونی تو صورت مدیر بی ام و و بهش بگی طراحی یعنی این. فهمیدی؟؟؟؟😡😡😡😡😡
Porsche
۱۱ فروردین ۱۴۰۰طراحیش خوبه ولی X5 فعلا سنگ محکه ??
MOS
۱۰ فروردین ۱۴۰۰خیلی ازش خوشم میاد
سایز خوبی داره، به اندازه اسپورت بزرگ و به اندازه ایووک کوچیک نیست
با اینکه کراس اووره ولی تو آفرود عملکرد خوبی داره
مصرفشم که عالی
Reza
۱۰ فروردین ۱۴۰۰۲ لیتر نه ، زیر ۲ لیتر ???
Ramin
۱۰ فروردین ۱۴۰۰امروز هر چه قدر سعی کردم کامنت مرتبط بدم دیدم نمیشه…
یه دونه کامنت همون 9 صبح دادم در مورد لوسید ایر. دیگه تا الان که 9 شبه هیچی کامنت ندادم.
والا هر چقدر فکر کردم یه کامنت مرتبط بدم، چیزی که منطقی باشه بازم چیزی به فکرم نرسید. بعضی مطالب اصلا نیازی به کامنت دادن نیست. نمیدونم چرا دوستان کامنت میدن.
یکی نوشته : اوه. به به. چه خوبه این ماشین !
? خب. خودمون میدونیم. خوبه. الان این کامنت دادن داشت ؟ ( کلی گفتم)
بعضی کامنت ها واقعا مسخره هستن. پدال ای کاش حذفشون کنه…
من خیلی نگران لندروور و جگوار هستم. زیاد وضع خوبی ندارن. امید وارم سرنوشتشون مثل ولوو یا ساب نشه… ( ولی احتمال اینکه بشه هم کم نیست)
Amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۰رامین جان ، نظر هر کس محترمه و اگه پدال خودش صلاح بدونه پاک میکنه ؛ و در هر حال بعضی ها هم از کامنتای شما در مورد چینیا ناراضی هستن اما این دلیل نمیشه که به نظرات و دیدگاه های همدیگه بگیم مسخره.
RezaRs
۱۱ فروردین ۱۴۰۰میشه رو مخ نری کاننتا خودت از همه بدترند
Ramin
۱۰ فروردین ۱۴۰۰امروز هر چه قدر سعی کردم کامنت مرتبط بدم دیدم نمیشه…
یه دونه کامنت همون 9 صبح دادم در مورد لوسید ایر. دیگه تا الان که 9 شبه هیچی کامنت ندادم.
والا هر چقدر فکر کردم یه کامنت مرتبط بدم، چیزی که منطقی باشه بازم چیزی به فکرم نرسید. بعضی مطالب اصلا نیازی به کامنت دادن نیست. نمیدونم چرا دوستان کامنت میدن.
یکی نوشته : اوه. به به. چه خوبه این ماشین !
? خب. خودمون میدونیم. خوبه. الان این کامنت دادن داشت ؟ ( کلی گفتم)
بعضی کامنت ها واقعا مسخره هستن. پدال ای کاش حذفشون کنه…
من خیلی نگران لندروور و جگوار هستم. زیاد وضع خوبی ندارن. امید وارم سرنوشتشون مثل ولوو یا ساب نشه… ( ولی احتمال اینکه بشه هم کم نیست)
همه چی رو زمان مشخص میکنه…
حسین دهمرد
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوست عزیز بیست خط طومار(طبق معمول) بی محتوا نوشتی که بگی کامنت ننویسید؟خود کمونیستها هم انقدر دیکتاتور نیستن.
احتمالا از مسئولین سختکوش مملکت هستین که صبح تا شب خودانتقادی میکنن
Porsche
۱۰ فروردین ۱۴۰۰???
مصرفو نگاه عالیه
کلا پلاگین هیبریدی ها مصرف عالی دارن که خیلی کم مصرف هستن
راستی
پدال carwow درگ بین نسخه استوک و تیون شده آئودی RS6 رو انجام داده لطفا پوشش بدین
تشکر
England
۱۱ فروردین ۱۴۰۰زیباترین با پرستیژترین و بهترین شاسی جهان با اختلاف از رقبا
Sina10
۱۱ فروردین ۱۴۰۰طراحی فوق العاده زیبا
مصرف فوق العاده کم
به نظرم پلاگین هیبرید ها از رقبای بنزینی و تمام برقیشون خیلی بهترن ، فوق العاده کم مصرف و کاربردی
طرلحی داخلیش هم نسبتا خوبه
بخوام نمره بدم بهش ، ۸ از ۱۰ میدم
تنها مشکلش قیمت گرونشه