لندروور روی غلتک افتاده است. مدل دیسکاوری اسپورت مثل نقلونبات میفروشد و رنجروور پرچمدار نیز در مصاف با حریفان عملکرد خوبی داشته است. خب حالا فشار روی دیسکاوری کاملاً جدید است تا داستان موفقیت شرکت را ادامه دهد.
در طی سه دههی گذشته ۴ نسل ابتدایی این شاسیبلند کاربردی به فروش شگفتانگیز ۱.۲ میلیون دستگاهی دست یافتهاند.
به منظور فهمیدن این موضوع که آیا نسل جدید این خودرو ارزش نشان دیسکاوری را دارد یا خیر نگاهی انداختهایم به مدل پیشتولیدی و آن را در Blair Atholl اسکاتلند محک زدهایم. برای این تست ما تنها به دیدن تواناییهای دیسکاوری جدید در راههای خشن و ناهموار محدود شده بودیم اما هنوز هم این خودرو راحتی و آسایش قابلتوجهی داشت.
پیش از آنکه حتی داخل کابین دیسکاوری جدید قدم بگذارید واضح است که این تازهوارد بلندقامت گرانبهاتر احساس میشود. این خودرو نسبت به نسل قبلی صیقلیتر بوده و بسیاری از خطوط و انحناهای آن از دیسکاوری اسپورت کوچکتر گرفته شدهاند. همچنین عناصر طراحی آشنایی چون سقف پلهای متمایز و طراحی جای پلاک عقب نیز در دیسکاوری جدید دیده میشوند.
اولین چیزی که در خودرو به چشم میآید احساس جادار بودن است. زیرساخت این خودرو همان معماری آلومینیومی رنجروور است. این پلتفرم نه تنها به مهندسان لندروور اجازه داده که وزن خودرو را ۴۸۰ کیلوگرم کاهش دهند بلکه باعث شده تا فاصلهی بین محورها نیز ۳۸ میلیمتر افزایش یابد و این امر فضای سر و پای کافی برای افراد بلندقد را فراهم میکند اگرچه که فاصلهی بین صندلیهای ردیف دوم تاشونده و ستون C کم و تنگ است.
با قرار گرفتن هر ۷ صندلی در جای خود دیسکاوری محفظه بار کوچک اما مفید ۲۵۸ لیتری خواهد داشت درحالیکه با خواباندن همهی صندلیها این فضا به ۲۴۰۶ لیتر افزایش مییابد.
برای نمونه فضای بین صندلیهای جلو جادار است. دکمهی قرار گرفته روی داشبورد نیز برای کنترل سیستم تهویه و گرم شوندگی صندلیها و همچنین فراهم کردن چندین فضای ذخیرهای بکار میرود. در حقیقت هرجایی که نگاه میکنید راهحلهای مفید ذخیرهای وجود دارد.
موقعیت رانندگی دیسکاوری جدید بالا بوده و شاید فکر کنید که در یک رنجروور هستید. نهتنها این خودرو از همان غربیلک فرمان و اهرم دنده استفاده میکند بلکه احساس ممتاز بودن مشابهی نیز دارد چراکه از مواد درجهیک استفاده شده و کیفیت ساخت خودرو خوب است.
در زیر کاپوت خودرو پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با قدرت ۲۵۵ اسب بخار قرار دارد که با فشردن پدال گاز تنها غرشی خفیف از آن به گوش میرسد.
همانند قبل این خودرو از گیربکس dual range و سیستم کنترل کشش و حالات مختلف رانندگی از جمله نرمال، چمن، شن و برف، گل، ماسه استفاده میکند. هرچند شما میتوانید تنظیمات خودکار را که بیوقفه سطح چسبندگی خودرو را در نظر دارد استفاده کنید.
اما موضوع احساسبرانگیز دیسکاوری جدید راحتی سواری آن است. علیرغم برخی مسیرهای ناهموار، لندروور بی هیچ زحمتی پایداری و آرامش بالایی دارد.
ما باید تا زمان عرضهی نسخهی نهایی لندروور دیسکاوری جدید منتظر بمانیم تا قضاوت نهایی در آن زمان انجام شود اما حتی در این تست آفرود محدود نیز واضح است که نسل جدید این خودرو حرفهای زیادی برای گفتن دارد. کابین دیسکاوری جدید جادار بوده و از نظر کیفیتی با رقبای گرانتر برابری میکند؛ و همانگونه که انتظار دارید، دیسکو در راههای ناهموار نیز میدرخشد. با بهای آغازین ۴۳,۴۹۵ پوندی، این خودرو باید به مصاف حریفانی سرسخت چون آئودی Q7 و ولوو XC90 برود.
مشخصات لندروور دیسکاوری TD6 HSE Luxury
قیمت: 64,۱۹۵ پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 255 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک با عملکرد dual range، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
موعد فروش: فوریه سال ۲۰۱۷
فرشاد سجادیان
۵ دی ۱۳۹۵اگر اونقدر ثروتمند بودم که میتونستم با ماشین شخصی جهانگردی کنم، بدون ذره ای شک و تردید، محصولات لندرور رو به عنوان همسفرم انتخاب میکردم ? تو صدرشون هم Range Rover SV Autobiography LWB مدل ۲۰۱۷
elemento
۵ دی ۱۳۹۵خیلی خوش اشتهایی فرشاد عزیز.
دست گذاشتی رو یکی از بهترین افرودرهای جهان. (در کنار جی کلاس)
Autobiography LBW حدود 200/000 دلار قیمت میخوره.
غوله… غول.
.
ما که به Range Rover Sport یا Evoque هم قانع هستیم.
الف.ی
۵ دی ۱۳۹۵شاید آفرودر معادل سنتی لند روور تو انگلیسی باشه!!!!!!!!!کسی چه میدونه؟با این پیشینه لندروور بعید هم نیست.
AK_007
۵ دی ۱۳۹۵به نظر من لندروور اصالتش به دیفندره!
مجید
۵ دی ۱۳۹۵گرگ پیر برگشته!!!!!!! دیگه جایی نیست که پا نذاره!!!!!!!!!از کوهستان تا دشت از بیابون تا خیابون و از برف ها تا رودخونه ها !!!!!!!!!ولی با کلی تغییر که حتی از سگ های هاسکی هم خوشگلتر و از دوبرمن خشن تر و قوی تر!!!!! واقعا خوش به حال کسی که میخردش!!!!!!!!!!
شایان
۵ دی ۱۳۹۵لندرور ماشین بد نداره.مشخصات این دیسکاوری هم اس اسه خیلی گردن کلفته…ولی فقط ایووک کروک…زیبا ترین ماشینی که دیدم
elemento
۵ دی ۱۳۹۵???
عاشق این ماشینم.
کوه و بیابون براش فرقی نداره.
بسیار خوشحالم که این جواهر دنیای خودروسازی به دست سرمایه گذارانی مثل Geely و SAIC و دنگ و فنگ نیفتاد.
ایلیا
۵ دی ۱۳۹۵چه حال خوبی داشت ای مطلب …. از اون ماشیناییه که ارزش کاش گفتن داره…. کاش یکیشو داشتم
فقط انگلستان
۵ دی ۱۳۹۵با تشکر از شاهین عزیز
به نظر من رنجروور LWB اتوبیوگرافی سرامد تمام شاسی بلندهای دنیاست
پورشه پانامرااگزکیوتیو سرامد تمام ماشین های گرن کوپست
رولزرویس گوست سرامد تمام ماشین های سدان سلطنتیه
بنز اس 65 سدان سرامد تمام ماشین های سدان فوق لوکسه
آستون مارتین ونکوئیش سرامد تمام ماشین های اسپورته
لامبورگینی اونتادور سرامد تمام ماشین های سوپر اسپورته
madjid911 gt2
۵ دی ۱۳۹۵جمله ی آخرت جوری بود که نمیتونم ازت تشکر نکنم !!
کاملا باهات موافقم.
فقط انگلستان
۶ دی ۱۳۹۵منم ازت ممنونم مجید عزیز و گرامی.
madjid911 gt2
۶ دی ۱۳۹۵عزیزی
AK_007
۶ دی ۱۳۹۵اونجا جای گوست نباس فانتوم باشه?!
امیر
۵ دی ۱۳۹۵ای کاش تو ایران هم مثل تمام دنیا این مدل ماشینها را با قیمت معقول میشد خرید
امیر
۵ دی ۱۳۹۵وای که من چقدر این ماشین و دوست دارم
Mohamad
۶ دی ۱۳۹۵کاش یه مقایسه بین این و لندکروز و جی کلاس میزاشتن
تو مقایسه های قبلی که لندکروز بهترین افرودر برای فرار از آخرالزمان برگزیده شد
یاسین
۶ دی ۱۳۹۵اون عکسی که تو ابه از جلو گرفتن مثل صورت یه کروکودیل شده شده که کلش رو ابه
خیلی دوسش دارم بخصوص طراحی داخلیشو یه حس باحالی داره نشستن پشت فرمونش