اولین بار ما پشت فرمان لندروور دیفندر جدید ۱۱۰ نشستیم و حالا فرصت بررسی برادر کوچکتر یعنی دیفندر ۹۰ به دست آمده است. این خودرو به پیشرانه هیبریدی ملایم جدید D250 مجهز میباشد.
اما در طول یک سال چه تغییراتی رخ داده است؟ لندروور اعلام کرده به دنبال آن است تا پایان دهه جاری میلادی ۶۰ درصد از کل فروشش را خودروهای تمام الکتریکی تشکیل دهند و به این منظور اقدام به تولید محصولاتی بدون آلایندگی خواهد کرد؛ بنابراین به نظر میرسد ارائه نسخه پلاگین هیبریدی دیفندر در آینده نزدیک پلی به سمت خودروهای تمام الکتریکی خواهد بود.
دیفندر ۹۰ خودرویی کاملاً متقاعد کننده است. درحالیکه دیفندر ۱۱۰ برای جادههای بریتانیا بزرگ به نظر میرسد برادر کوچکتر فاصله بین محوری کوچکتری داشته و بنابراین سواری لذتبخشتر و چابکی بیشتری را ارائه خواهد کرد. البته برادر بزرگتر هم از این نظر استانداردها را کاملاً رعایت کرده است.
این اختلاف بین دو نسخه همواره مدنظر لندروور بوده و هریک باید شخصیت خودشان را در پشت فرمان داشته باشند و قطعاً نسخه ۹۰ همین چیز را نشان میدهد.
پیشرانه نیز هماهنگی خوبی با کلیت خودرو دارد. این پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی با دستیار هیبریدی ملایم همراه شده است. شما در زمان حرکت خیلی حضور سیستم هیبریدی را احساس نخواهد کرد زیرا این سیستم فقط به افزایش گشتاور در زمان شروع به حرکت دیفندر کمک میکند و باعث میشود سیستم استارت/استاپ نیز نرمتر کار کند.
این سیستم به افزایش رفاه و آرامش کابین در سرعتهای بالاتر نیز کمک کرده است. با قدرت ۲۴۶ اسب بخاری و گشتاور ۵۷۰ نیوتون متری شاهد مجموعهای نرم و قدرتمند هستیم. این پیشرانه دیزلی رضایتمندتر از پیشرانههای ۴ سیلندر دیزلی قبلی عمل میکند.
پیشرانه موردبحث نسخه کمتوان از دو پیشرانه دیزلی در دسترس میباشد اما وزن خشک دیفندر ۹۰ برابر با ۲۲۲۸ کیلوگرم است بنابراین از قدرت کافی برای حمل این وزن برخوردار میباشد. این شاسیبلند نمادین مصرف سوخت ۸.۷ لیتری در هر صد کیلومتر داشته و در هر کیلومتر ۲۳۰ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
دیفندر ۹۰ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۷.۶ ثانیهای دارد اما شما با دیفندر هرگز به مسابقه درگ نخواهید رفت بلکه بیشتر به دنبال شتاب گیری بین دندهای و گشتاور زیاد خواهید بود که این گشتاور از دور ۱۲۵۰ پیشرانه در دسترس بوده و دیفندر برای رفتن به بیراههها هیچ کمبود و ترسی ندارد. بیشک گشتاور زیادی که از دورهای بسیار پایین در دسترس میباشد دوستداران آفرود را به وجود خواهد آورد.
خب به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم اشاره کنیم که تعویضهای نرمی داشته و با پیشرانه هماهنگ است. حتی اگر بهصورت تخت گاز نیز حرکت کنید گیربکس سروصدای زیادی نخواهد داشت.
خودروی تست شده از سیستم تعلیق بادی ۱۶۱۵ پوندی سود میبرد. ما دیفندر با فنرهای فولادی را نیز دوست داشتیم تست کنیم اما شکی وجود ندارد که سیستم تعلیق بادی حتی در نسخه کوتاهتر دیفندر ۹۰ نیز سواری نرم و کنترل شدهای را به ارمغان میآورد.
سواری دیفندر را نباید همانند قالیچههای پرنده دانست چراکه افتادن در چالههای بزرگ حتی با وجود رینگهای کوچک نیز باعث ایجاد لرزش در کابین خواهد شد. این هم یکی از ویژگیهای خاص دیفندر است که تجربه رانندگی نزدیکتری را ارائه میکند؛ و به لطف فاصله کمتر بین اکسلها شاهد جذب خوب دستاندازها هستیم. همچنین دیفندر ۹۰ علاقه بیشتری به تغییر جهت ناگهانی نشان میدهد که دلیل آن وزن کمتر نسبت به دیفندر ۱۱۰ میباشد.
دیفندر ۹۰ احساس سواری مشابهی به دیسکاوری ۲۰۲۱ داشته اما هنوز هم لذتبخش بوده و توازن خوبی بین راحتی و خشونت ایجاد کرده است. پیشرانه دیزلی دیفندر واقعاً عنصر کلیدی در این معادله است.
دیفندر ۹۰ در تریم SE قیمت ۵۳۲۰۰ پوندی داشته و خب محصول گرانقیمتی محسوب میشود. در شرایط لیزینگی نیز باید ۱۲ هزار پوند پیشپرداخت و ماهانه ۵۵۵ پوند را به مدت سه سال پرداخت کنید.
تمامی نسخههای دیفندر به چراغهای جلوی LED، صندلیهای جلوی گرم شونده، نمایشگر مرکزی ۱۰ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، دید محیطی سهبعدی، حسگرهای پارک جلو و عقب، کروز کنترل، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار مجهز هستند.
در تریم SE نیز موارد بیشتری همچون رینگهای ۲۰ اینچی، تریم چرم، سیستم صوتی مریدیان با ۱۰ بلندگو و ساب ووفر، دستیار نقاط کور لندروور، ورود بدون کلید، آینه وسط دیجیتال و… وجود دارند.
یک پله بالاتر مدل HSE قرار میگیرد که ۴۲۶۰ پوند گرانتر بوده و به سانروف پانورامیک و برخی متریال باکیفیتتر مجهز است هرچند حس نمیکنیم این خودرو ارزش اضافه پرداخت را داشته باشد.
از نظر فضای بار و کابین، دیفندر سه درب کمی کوچکتر از دیفندر ۱۱۰ بوده خودرویی که بهصورت ۵، ۶ یا ۷ نفره در دسترس میباشد.
فضای بار دیفندر ۹۰ برابر با ۳۹۷ لیتر است اما شکل کلی آن خیلی خوب نیست. همچنین دسترسی به صندلیهای عقب این شاسیبلند سختتر صورت میگیرد اما فضای کلی آن بد نیست.
شکی وجود ندارد که دیفندر ۹۰ شخصیت خاص خودش را دارد و با وجود پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی هیبریدی ملایم شاهد مجموعهای با گشتاور بالا، نرم و آرام هستیم. شما با انتخاب دیفندر ۹۰ فضای کابین و بار بیشتر دیفندر ۱۱۰ را از دست خواهید داد اما طراحی دیفندر ۹۰ جذابتر بوده و تکنولوژیهای زیادی نیز در آن وجود دارد. اگرچه تریم SE این خودرو قیمت بالایی داشته اما لیست تجهیزات استاندارد آن رضایت خریداران را جلب خواهد کرد. تعداد معدودی از شاسی بلندها میتوانند جذابیت واقعی دیفندر را ارائه نمایند.
مشخصات لندروور دیفندر ۹۰ D250 SE
- قیمت: 53200 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربودیزل هیبریدی ملایم
- قدرت/گشتاور: 246 اسب بخار/۵۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 7.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 188 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 8.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نمیدونم چرا ولی ظاهرش زیاد تو دل برو و پر ابهت نیست و قیافه دیفندر قبلی بیشتر شبیه آفرودر حرفه ای بود تا این
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰از اول هم من به ظاهرش ایراد گرفته بودم این ماشین سلسله ای از مشکلاته
ظاهر نامناسب
قیمت زیاد
عدم شاسی مستقل
قیمت بالا
عدم اطمینان طبق نظر سایت کانسومر ریپورتز
و……
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰کاملا موافقم
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰راستش فقط با طراحی نا مناسب موافقم و شما در باقی بخش ها کمی زیاده روی کردید
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۰قیمت زیاد و قیمت بالا فکر کنم هردو یه معنی داشته باشن دوست من ایراد کم آوردی از کلمات مترادف استفاده میکنی؟??
Farzad
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اوه اوه شما به ظاهرش ایراد گرفته بودین ؟
پس حتما تو فروشش تاثیر منفی میزاره ?
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰همونطور که تو از رانگلر ایراد گرفته بودی و تو فروشش تاثیر داشت
Farzad
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اگه ایرادی هم گرفتم مثل تو نبوده که منتظر یه پست از لندرور هستی تا بپری وسط و هیت کردنو شروع کنی اونم نه یک بار بلکه چندین بار .
Amirreza
۱۲ فروردین ۱۴۰۰ولی واقعا توانایی آفرود لندروور بینظیره
Range Rover
۱۲ فروردین ۱۴۰۰بله همه لگن سازن و آمریکایی ها بهترینن :))
همین دیفندری که ایرادات مسخره و من درآوردی ازش گرفتی برترین شاسی 2021 از نظر موتورترند بوده . ( البته نسخه بنزینیش )
زیزیگولو
۱۱ فروردین ۱۴۰۰لندروور دیفندر = غول آفرود و بیابون گردی
حمید رضایی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰چرا اینقدر سنگینه؟
ناسلامتی ماشین کوچکی خواستن بسازن!!!
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰ماشین کاملا ناکارامدی هست
با این هیکل چرا اینقدر سنگینه؟؟
با این نمیشه یه افرود در حد معمول هم رفت
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۰?????
abdi_porsche fan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰اره میدونیم غیر از امریکایی ها همه ناکارامدن -_-
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نه همه ناکارامد نیستن
ماشینهای ساخت روسیه هم کارامد هستن
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۰واقعا چرا این دیفندر جدید تا این حد اذیتتون میکنه؟?
این طفلی که خیلی بی آزاره اصلا معصومیت تو چهره اش فریادکشه شما زیادی حساس شدین یکم بیخیال باشین?
Farzad
۱۱ فروردین ۱۴۰۰استاد چند بار تا حالا نشستی پشتش که فهمیدی ماشین کاملا نا کارآمدی هست ؟ ?
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰لازم نی بشینم پشتش
از مشخصاتش مشخصه که اوضاعش چطوره
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوست من فرزاد
ممکنه حق با ایشون باشه
احتمالا یکی از پنجاه جایزه ای که دیفندر جدید در یک سال اخیر گرفته جایزه “ناکارآمدترین اتومبیل سال” هست?
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۱۲ فروردین ۱۴۰۰احتمالاً از حرفا و تست های بهترین بررسی کننده خودروی تاریخ،سِر شوالیه بخردیِ بزرگ داره استفاده میکنه 🤭😁
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۰یک بار هم قبلا گفتم
اگه لندروور یا هر برند دیگه ای اینقدر باعث تحریک طرفداران برندهای دیگه میشه معنیش اینه که کارش درسته یه نمونه دیگه اش هم مک لارن
به عبارت دیگه اگه یه محصول ناموفق باشه هیچ دلیلی برای کوبیدنش وجود نداره
این یه قانون روانشناسی هست
Farzad
۱۲ فروردین ۱۴۰۰مازیار جان ، اینا فقط ادای آمریکایی فن بودنو درمیارن ، درحقیقت چیزی جز تعصب و نظرات کشکی بلد نیستن .
ali (chevy nova)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰مازیار
پس بر اساس این نظریه که دادی دشمنی خیلی ها با تسلا هم سره موفقیتهای بزرگشه
Aryan kia
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دوستان میدونم ربطی نداره اما دیروز یه جنسیس g90 توی لاهیجان دیدم پلاک گذر موقت رنگ مشکی
واقعا دیدن این ماشینها از نزدیک لذت داره البته یه فورد اف ۱۵۰ هم دیدم پلاک فرانسه طرف خیلی خنده دار رانندگی میکرد فرمونش برعکس بود موقع رانندگی داشت دیوونه میشد
ولی تعجب میکنم ما همه میخوایم از ایران فرار کنیم اونوقت اونا از خارج میان ایران
MahyarM.A.R
۱۱ فروردین ۱۴۰۰داداش تو این اوضاع کرونا رفتی گیلان یا بچه اونجا هستی
Aryan kia
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نه آقابچه اونجام ولی رشت زندگی میکنم
حمید رضایی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰حاجی
فرانسه که فرمانش برعکس نیست!
مگه اصلا f150 در فرانسه پلاک میشه؟
احساسم اینه که دروغ میگی
Aryan kia
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فرانسه فرمانش برعکس نیست؟؟؟
کی همچین چیزی گفته بعد f150 پلاک میشه تو فرانسه
mahan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰فکر نکنم g90 باشه ها مطمئنی؟
یک دستگاه جنسیس g80 رویال 2017 تو لاهیجان و کلا تو منطقه ازاد هست که برای اقای عسکری عزیز هستش
Aryan kia
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نه g90 پلاک خارج از کشور بود ولی دقیق ندیدم مال کجا بود
عاشق پدال
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اونا برا موندن نمیان که. برا تفریح میان سیاحت. کشورای افریقایی که بدتره پر توریست خارجیه.
تازه ما اگه یکم عرضه داشتیم کشور رو باید پر توریست میکردیم. همین ترکیه رو ببینین. مگه ما چیمون کمه؟ اصلا باید یه قانون تصویب کنن که کلا ویزا لو بشه. ما که پناهنده پذیر نیستیم که نگران باشیم. کشورایی که پناهنده پذیر نیستن معمولا ویزا رو برا کل کشورای دنیا برداشتن. اصلا ویزا ندارن.
اتفاقا خیلی از توریستایی که میان ایران میگن سخت ویزا گرفتن.
اتفاقا کشورمون برا خودمون گرونه. اما برا توریست ارزونه. ما به خدا احمقیم. به راحتی میشه از این مزیت ارزون بودن استفاده کرد و کلی توریست جذب کرد.
به نظرم مناطقی مثل اصفهان تهران شیراز کیش و قشم و چندتا از شهرای توریست پذیر رو یه جورایی استثنا کرد. مثلا یه چیزایی مثل کاباره بار و این چیزا توش داشته باشیم.
یا همین بحثایی مثل صیغه تو مشهد رو . هم میدونیم بخواییم نخواییم این چیزا از اول بشریت بوده و خواهد بود. جالبه تو کربلا این چیزا هست. خیلی از هموطنامون که میرن زیارت یه ناخونکی تو کاباره های کربلا و نجف میزنن. چیز عجیبی هم نیست.
فقط مشکل اینه ما گول این ارمانگراییها رو میخوریم. ارمانگراهایی باعث شده کشور عقب بیوفته.
توریسم فقط این نیست بیان یه سری بنای تاریخی ببینن و تموم. همه ی توریستا که یه سری پیرمرد و پیرزن نیستن. فوقش ۱۰ درد پیرمرد پیرزنن. بقیه چی؟
خب نمیشه که. یا باید بعضی حقیقت و واقعیتها رو بپذیریم یا کلا حرفشو نزنیم. گله نکنیم. ننالیم.
نمیشه مثلا توریست بدونه الکل نوشیدن بدونه بار بدونه خوشی رو بخواییم.
این چیزا اصلا بد نیست. ننگ نیست. بی غیرتی نیست. حقایق بشریته. خودم دانشگاه فلان تو تهران بودم. تو بحثای ازاد خیلیا موافق به اصطلاح ازادی مثل ترکیه یا یونان و تایلند بودن. نمیشه اصلا جلوشو گرفت. مردم میخوان. یه عده هستن اینو ربط میدن به غیرت و ناموس و این چیزا که اصلا معنی نمیده تو سطح ملی و کشوری. خیلیا هستن دوست دارن تو کاباره برقصن. استریپ کنن.
ما میتونیم این حقیقتو بپذیریم و اینقدر محدودیت ایجاد نکنیم. یا اینکه کلا یه سیستم بسته داشته باشیم و وضعمون همین باشه.
الان تو خود افغانستان دختراشون اینطور بسته نیستن که ما هستیم. حالا من افغانستانو مثال زدم. تو کربلا دیدم مردم راحت تو ورزشگاه میرقصن اکثر مردم عراق راضی هستن. اصلا مخالف نیستن. بلکه موافق هستن.
و میدونی چه ادمایی این صیغه کردن تو مشهد یا حال کردن عربها تو ایرانو اینقدر بزرگ کردن؟ تلگرام. تلگرام برنامه osint اماراته. باور ندارین؟ به حمایت مالی امارات از تلگرام نگاه کنین. سالی حدود ۵۰۰ میلیون دلار دولت امارات برا تلگرام بودجه میده. خب خر نیستن که. بعدش ترکیه.
بعد اون قضایای مشهد ترکه امارات شدن مقاصد جدید برا توریستای عراق. عراق فکر نکنین تنها داعش و جنگزده هست. اره هست. اما درامدشون اونقدر بالاست که به راحتی سالی یکبار میرن ترکیه.
همین تهران کلی از مشتریها از عراق میومدن. الان یه سر بزنین به بازار. ببینین چه خبره.
اگه به ناموس و غیرت هستش یکبار بپرسید پس این ترکیه و کشورای عربی چرا اینقدر دنبال جذب توریستن؟
بازار قطر رو ترکیه کلا گرفت. اونایی که برا صادرات هندونه به قطر اومدن تو خیابون الان کجان؟ اصلا چرا اومدن؟ چرا کسی نیومد بپرسه چی شد مردم ریختن خیابون ؟ الان به شکر خوردن افتادن.
یه اصلی هست که تو اقتصاد بیمار ایران توصیه میشه. تو ایران چون همه چی یارانه ایی هست هر محصولی که میخواد به سود دهی برسه حداقل ۴۰ درصدش باید صادر بشه به این کشورای اطراف تا اون صادر کننده یا کشاورز ۴۰ درصد محصولشو دلاری بفروشه تا ۶۰ درصد باقی مونده بصرفه که ریالی وارد بازار کشور بشه.
چون دولت اصلا نمیتونه اونقدر یارانه بده که ۱۰۰ درصد محصول سودده باشه.
خب حالا سوال اینه خوب شد؟ خوب شد که الان سیستم کشاورزی که به نیمچه صادرات بند بود هم بهم ریخته.
کلا اگه جنهم رو بخوام توصیف کنم ایرانه.
مردمی احمق و جاهل. مسئولینی خودفروخته و خائن.
و چه ترکیب ترسناک و غمناکیه این دوتا.
درباره قرارداد ۲۵ ساله هم بگم که این یه قرارداده. میشه هرطور نوشت و ضمیمه براش اضافه کرد. قراردادهای اینطور کلی رو معمولا ضمیمه و پی نوشت براش از اول نمینویسن. به صورت کلی دربارش توافق میکن. و کم کم قراردادهای خرد ازش بیرون میاد. در کل این قرارداد ۲۵ ساله خوبه. اما به شرطی که مسئولین احمق و خائن ما بتونن این جزء-قراردادها رو ازش بیرون بکشن. یعنی فقط چین نباشه که استفاده کنه . ما هم باشیم. مثلا ما تو خیلی از زمینه ها حتی وابسته به دبی کابل استانبول هستیم. بتونیم دو سه تا بانک مستقل از دل این قرارداد بیرون بیاریم خیلی خوب میشه.
همه میدونیم شرکتای پیمانکار داخلی حروم خور هستن. اما بتونیم از این ۲۵ سال چند تا پروژه ی تپل که سالهاست گیر هستیم بیرون بیاریم به نفعه. مثلا یه نیمچه تخصص تو اقتصاد و ژئوپلیتیک دارم میگم که مهمترین پروژه تو ۱۰ سال اینده باید راه اهن باشه.
راه اهن سریع السیر سراسری تو مسیرهای زیر:
مشهد بجنورد گرگان ساری امل چالوس رشت استارا.
تهران سمنان شاهرود سبزوار نیشابور مشهد
تهران امل
تهران چالوس
تهران قزوین زنجان تبریز ارومیه
قم همدان کرمانشاه بغداد
قم اصفهان (موجوده تا اصفهان) شیراز بوشهر
اصفهان اهواز
شیراز بندرعباس
اصفهان یزد چابهار
اصفهان بندرعباس
چابهار بندرعباس اهواز
کرمان بیرجند مشهد
کرمان زاهدان چابهار
مهمترین رکن و زیربنای کشور باید از کامیون و اتوبوس و هواپیما به راه اهن شیفت بشه.
غرب اینو ۱۰۰ سال پیش فهمید. جالبه بدونین طی این ۱۰۰ سال غرب هرساله خطوط جدید میزنه.
و ما خوابیم. اونقدر خواب که حتی حرف از ایجاد راه اهن رو بعضیا حرام میدونن. چون یه زمان یه شیخ خرفتی گفته حرامه.
تو این قرارداد ۲۵ ساله هدف دوم باید انرژی ها باشه.
ما الان هابهای انرژی داریم که مناطق وسیعی رو پوشش میده. هابهایی که قدیمیه. اگه یکیش به هر نوعی غیرفعال بشه منطهق وسیعی تحت تاثیر قرار میگیره. کشور باید به حدود ۳۰۰۰ ناحیه تقسیم بشه و هر ناحیه نیروگاه برق (نوعش فرقی نمیکنه) خودش رو داشته باشه.
بعدم دستمزد تولید تو ایران به چین رسیده یا حتی ارزونتر شده. باید اینو به چین بفهمونیم که حداقل چند درصد از تولیداتو منتقل کنن ایران. قرار نیست کل کشور مهندس باشه. نهایتا ۳۰ درصد مهندس لازم داره کشورا. بقیه تو کارهایی هستن که نهایتا دیپلم لازمه . یعنی تکنسین و تولید. حدود ۵ درصد از انتقال تولیدات به ایران یعنی اینکه هیچکی دیگه بیکار نمیمونه. به هر حال چین هم نیاز به یه ایران شکوفا داره که بتونه باهاش یه ارتباط تجاری داشته باشه. یه ایران پر بیکار و عقب مونده رو چین نمیخواد.
دیگه به مسئولین مون بستگی داره چه چیزایی از دل قرارداد بیرون بیارن.
بعدم چین بزرگترین صادر کننده تاسیسات گلخانه ایی هست. هر متر مربع حدود ۲۵۰ هزار تومن در میاد. گلخانه هایی که کاملا صنعتیه. روسیه اینقدر وارد کرده که نگو. البته روسیه مثل ما یارانه نمیده. روسیها خودشون وارد میکنن. با هزینه حمل و نقل کلا متری ۳۰۰ هزار تومن میوفته. ارزونتر از این گلخونه های پلاستیکی قرن بوقی ورامین. رو واردات بعضی چیزا باید کلا گمرکو برداشت. چون شرکتای داخلی نشون دادن رقابت نباشه اشغال تولید میکنن تحویل میدن. یه باغچه چند هزار متری داریم طرف میگفت محصولات ابیاری قطره ایی و اتوماتیکش تحت لیسانس هلنده. اما بعد ۲ ماه خیلی از لوله هاش ترک برداشتن. کنترلهاش سوختن. کلا اشغال بود. گارانتی هم قبول نکردن. گفتن الکترونیکیهاش اصلا شامل گارانتی نمیشه. فقط اون شلنگهاش شامل گارانتی شدن که کلا ۲۰۰ هزارتومن نبود قیمتش. یعنی از ۲۰ میلیون تومن کنترلر و لوله و باقی قطعات تنها ۲۰۰ هزار تومن شلنگ شامل گارانتی شد.
بعدش رفتیم محصول وارداتی لهستانی خریدیم از بازار. قیمتشونو بگم تقریبا ۵ میلیون بیشتر شد.
Ramin
۱۱ فروردین ۱۴۰۰واقعا پدال میتونم بگم بزرگترین نامردی رو به خودرو های چینی میکنی
پدال در مورد خودرو های چینی درست و حسابی مطلب نمیزاره بعدش دوستان میگن خودرو چینی آشغالن. خب اگه پدال مطلب بزاره قطعا اطلاعات دوستان میره بالا
بد نیست بدونید آخرین خبری که پدال درمورد خودرو های آلمانی گذاشت دقیقا 2 ساعت پیش بود.
آخرین مطلبی که پدال در مورد خودرو های ایتالیایی گذاشت برای 5 روز پیشه.
آخرین مطلبی که پدال در مورد خودرو های ژاپنی گذاشت دقیقا برای 9 ساعت پیشه
آخرین مطلبی که پدال در مورد خودرو های کره ای گذاشت دقیقا 7 ساعت پیشه.
حالا جالب اینجاس پدال دقیقا 2 روز پیش در مورد ساینا مطلب گذاشت !
خودرو های آمریکایی هم همون 9 ساعت پیش مطلب گذاشت
و در مورد خودرو های فرانسوی هم پدال 1هفته پیش مطلب گذاشت ( البته اگه بگیم بوگاتی فراسنوی هست میشه گفت 4 ساعت پیش !)
اما آخرین باری که پدال در مورد خودرو های چینی مطلب گذاشت کی بود ؟؟
3 روز پیش در مورد شیائومی مطلب گذاشت که میخواد وارد صنعت خودرو بشه.
10 روز پیش مطلب گذاشت در مورد زیر مجموعه لینک اند کو
11 روز پیش هم در مورد اون خودرو چینی مارول که رادار داشت مطلب گذاشته بود.
20 روز پیش در مورد ون لوکس چینی مطلب گذاشته بود
دیگه تموم شد. دیگه بقیه مطلب برای 1 یا 2 یا 3 و…. ماه پیشه … !!!
تازه اگه پدال مطلب بزاره هرچی خودرو نا آشنا مطلب میزاره.
لینک اندکو رو حساب نمیکنم . آخرین مطلبی که پدال در مورد جیلی گذاشت برای 45 روز پیشه !!! آخرین مطلب چری هم برای 2 ماه پیشه.
خودرو سازان گمنام که اصلا هیچی….
BYD و CHANGAN بدبخت هم هیچی…. آخرین بار 5 ماه پیش مطلب گذاشت.
( تو این 5 ماه شرکت byd میشه گفت 4محصول رو فیس لیفت جدید کرد. و شرکت changna میشه گفت 5 محصول فیس لیفت کرد ! ولی پدال اصلا مطلبی نداشت )
وقتی خودرو های واقعا بد تولید داخل یه کاری میکنن سریع مطلب میزارید.
ولی چینی چرا نمیزارید ؟؟؟
یعنی تبعیض تا این حد ؟؟ من واسه خودتون میگم. وقتی یکی وارد سایت میشه میبینه آخرین مطلب خودرو چینی برای 1 ماه پیشه ولی سایت های دیگه مطالب بروز چینی میزارن میفهمن که مسئولین پدال با چینی ها مشکل دارن…
دیگه سایت های معروف خودرو داخلی هم در مورد چینی ها مطلب میازره…. شما دیگه چرا نمیزاری پدال ؟؟ دیگه سایت موتور 1 که بین الملی هست هم میزاره هر 1 هفته.
دیگه شما چرا نمیگذارید ؟
این انتقاد من هست خواهشا منتشر کنید.
پدال کامنتمو منتشر کن…. ???? با سپاس…
Farzad
۱۱ فروردین ۱۴۰۰رامین خودت به اندازه کافی مغزمون رو تلیت میکنی با چینی ها ، دیگه میخوای پست هاشم زیاد باشه ؟
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰??
NAVID۰۰۹۸
۱۲ فروردین ۱۴۰۰آخ گلبَم !
آخ رامین !
چه کردی با این دل نازک من !
چین ، چانگ ، چونگ !
جداً که چین باس یه شهروندی نمونه بِهِت تقدیم کنه !!!
رامین ، اصلاً میدونی خود چینیها هم از خودروهای چینی حالشون به هم میخوره ، مگر شهرهای کوچکتر و فقیرتر که چارهای جز چینی خریدن ندارند ، بخدا جدی میگم این را !
حاجی ، عشقتو اشتباهی زیارت میکنی ، مسیر معبودت را عوض کن تا به جای درست برسی !
Sina10
۱۱ فروردین ۱۴۰۰برعکس چیزی که خیلیا میگن ، من از قیافش خوشم اومده
به نظرم به عنوان یه افرودر عملکرد خوبی داره
کم مصرف هم هست ، ولی نه خیلی زیاد
تنها عیبش قیمت خیلی زیادشه
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰والا تو که از قیمتش خیلی دفاع میکردی حالا میگی گرونه؟؟
abdi_porsche fan
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دنبال بحثی
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰دنبال بحث نیستم
دنبال واقعیتی هستم که همیشه هم بهش رسیدم.
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۰نه لندروور دوست داره
نمیبینی تو پست لندروور بیشترین کامنت رو داره؟?
ali (chevy nova)
۱۲ فروردین ۱۴۰۰اره لندروور خیلی دوست دارم مگه نمیدونستی؟
Amirreza
۱۱ فروردین ۱۴۰۰میگم رینگ های قشنگ تری هم میشد بزارنا
Mf1
۱۱ فروردین ۱۴۰۰قیمتش مناسبه چون لندروره
طراحی لوکسی داره که حریفهای امریکایش این چهره زیبا ولوکس بودن در خودشون نمیبین
باز خوبه لندرور این جرات داشت طراحی خودروش بعداز سالها عوض کرده ودر این کار موفق بوده طراحیش اینقدر کامل و زیبا هست که نیازبه ایراد گرفتن الکی نیست
اکثر سلبربیتی های آمریکایی یه رنجرور مشکی توی پارکینگ خونشون دارن
ali (chevy nova)
۱۱ فروردین ۱۴۰۰رقبای امریکاییش ؟؟؟؟؟
اصلا محصولاتی مثل برانکو و رانگلر این ماشین رو رقیبی حساب نمیکنن.
رانگلر و برانکو ماشینهای کارامدی هستن که مخصوص افرودن نه مثل این دیفندر که فقط گرونه و یه جعبه چهارگوشه و 2 تن وزنشه
Amirreza
۱۳ فروردین ۱۴۰۰شما تعصب رو رد کردی
علیturbos
۱۱ فروردین ۱۴۰۰بین تمام لند روور ها من فقط دیفندر رو دوست دارم .
کاش یه جور میشد که این مدل از دست هندی ها جدابشه .
حمید رضایی
۱۱ فروردین ۱۴۰۰هندی ها به کی ظلم کردن؟!
علیturbos
۱۲ فروردین ۱۴۰۰به لندروور و جگوار .
بارها گفتم با این که طرفداربرندهای ژرمن هستم اما واقعا ازاین که هندی ها این بلارو سر این دوشرکت اوردن ناراحتم.