لندروور-رنجروور

تجربه رانندگی با لندروور دیفندر P400 جدید

در اولین تجربه‌ای که با نسل جدید لندروور دیفندر داشتیم ناامید نشدیم و این خودرو توانست از ما هر ۵ ستاره را کسب کند. آنچه بیش از همه ما را سورپرایز کرد سواری هیجان‌انگیز این خودرو (مدل تست شده از نوع دیزلی بوده است) بود؛ اما دیفندر بنزینی چه عملکردی خواهد داشت؟!

لندروور دیفندر P400 جدید

تا زمانی که بخش خودروهای ویژه‌ی جگوار لندروور روی دیفندر جدید کار کند، این مدل P400 سریع‌ترین نسخه از شاسی‌بلند مشهور بریتانیایی‌ها خواهد بود. این خودرو همچنین با دستیار هیبریدی ملایم همراه شده است. پیشرانه ۶ سیلندر جدید دیفندر P400 با تکنولوژی هیبریدی ملایم عرضه شده تا پاسخ خودرو بهبود یافته و راندمان عملکردی و مصرف سوخت آن کنی بهتر شود.

لندروور دیفندر P400 جدید

دیفندر موردبحث از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی توئین اسکرول، سوپرشارژر الکتریکی ۴۸ ولتی و استارتر سود برده و قدرت ۳۹۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متری دارد. این قدرت منجر به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۶.۱ ثانیه‌ای می‌شود.

لندروور دیفندر P400 جدید

باتری لیتیوم-یونی ۴۸ ولتی این خودرو کل سیستم الکتریکی را تغذیه کرده و زمانی که سرعت خودرو کاهش می‌یابد نیرو را ذخیره می‌کند. این سیستم همچنین باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود و مصرف ادعایی ۱۱.۲ لیتری آن خیلی با مصرف ۸.۹ لیتری مدل دیزلی فاصله ندارد.

لندروور دیفندر P400 جدید

این خودرو سواری هیجان‌انگیزتری دارد. پاسخ پدال گاز به‌طور قابل‌توجهی تیزتر بوده و سیستم هیبریدی ملایم به این کار کمک می‌کند. به این ترتیب دیفندر P400 سرزنده‌تر بوده و شتاب گیری آن نیز با صدای پرطنین‌تری نسبت به مدل دیزلی همراه است.

لندروور دیفندر P400 جدید

در پشت فرمان خبری از پدال شیفتر نیست و شاید مهندسان لندروور حس کرده‌اند این خودرو نیازی به چنین ویژگی‌ای ندارد. البته گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF دیفندر حالت دستی هم دارد. در حالت اتوماتیک به سختی می‌توان متوجه تعویض دنده‌ها شد.

لندروور دیفندر P400 جدید

پاسخ‌های تیز پیشرانه بنزینی باعث شده دیفندر هوشیارتر به نظر برسد. بدنه مونوکوک خودرو به‌طور باورنکردنی‌ای مستحکم بوده و باعث شده مهندسان در جلو از سیستم تعلیق دوبل جناغی و در عقب از سیستم چند اتصالی استفاده کنند. این نوع طراحی برای یک خودروی چهار چرخ محرک و آفرودر تا حدی کمیاب است.

لندروور دیفندر P400 جدید

دیفندر به‌صورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی استفاده کرده و نه تنها باعث بهبود عملکرد خودرو در آفرود شده بلکه باعث کاهش ارتفاع دیفندر برای دسترسی راحت‌تر به خودرو نیز شده است. این نوع سیستم تعلیق در مسیرهای سنگ‌فرش هم باعث سواری دلپذیری می‌شود.

لندروور دیفندر P400 جدید

به این ترتیب شاسی‌بلندی با ارتفاع نزدیک به دو متر عملکرد بهتری نسبت به یک شاسی‌بلند چهار چرخ محرک داشته و بیشتر شبیه مدل‌های سواری به نظر می‌رسد. دیفندر در زمان عبور از پیچ‌ها تقریباً تخت باقی می‌ماند. سواری خودرو نسبت به نسخه دیزلی اصلاً تغییری نکرده و بیشتر ارتباطی است تا ناراحت و البته میزان چسبندگی دیفندر نیز به‌طور قابل‌توجهی بالاست. فرمان هم به‌طور سورپرایز کننده‌ای واکنش می‌دهد که این هم چیزی غیرعادی برای یک شاسی‌بلند آفرودر است.

لندروور دیفندر P400 جدید

تنها نقطه‌ضعف مدل P400 حداقل در زمان فعلی این است که تنها در نسخه پرچم‌دار X عرضه می‌شود. البته مدلی که در تصاویر می‌بینید از نوع SE است. این خودرو تقریباً از تمامی آپشن ها سود برده و قیمت قابل‌توجه ۷۹۶۵۵ پوندی دارد که حدود ۳۵ هزار پوند بیشتر از قیمت پایه دیفندر ۱۱۰ است و تنها چند هزار پوند کمتر از ارزان‌ترین نسخه رنجروور می‌باشد.

لندروور دیفندر P400 جدید

دیفندر بنزینی یا دیزلی؟ تصمیم سختی است. در تجربه کوتاهی که با دیفندر P400 جدید داشتیم این خودرو هیجان‌انگیزتر ظاهر شد. اکثر افراد تحت تأثیر مصرف سوخت بهتر و قیمت ارزان‌تر مدل‌های دیزلی قرار خواهند گرفت مخصوصاً اینکه دیفندر X P400 قیمت بالایی دارد. این یک انتخاب درست است هرچند دیفندر جدید نشان می‌دهد در آینده باید منتظر مدل‌های جذاب‌تری هم باشیم.

مشخصات لندروور دیفندر ۱۱۰ P400 SE

  • قیمت: 79,۶۵۵ پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
  • قدرت/گشتاور: 395 اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 6.۱ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 208 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت در تست: 11.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. Enzo

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (317 ديدگاه)

    وقتی کسی میگه شاسی بلند. معیار باید همچین ماشینی باشه نه اینکه مثال طرف توسان داره یا نیسان جوک داره ازش می‌پرسی میگه رفتم یه شاسی گرفتم .

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2088 ديدگاه)

      هر وقت این لامصب لندروور رو میبینم یاد گذشته می افتم .
      پدربزرگم لندرور داشت اون زمان که یه کشور نرمال بودیم و با دنیا ارتباط داشتیم
      خیلی عقب انداختن خیلی

    2. فورد

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (885 ديدگاه)

      اینجا پژو ۲۰۰۸ ثبت نام میکردن به اسم شاسی بلند بعد وقتی اومد بیرون دیدیم اندازه ۲۰۶ هست

    3. ardalan

      ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (81 ديدگاه)

      من تو نمایندگی ایرانخودرو کار میکنم و در طول روز با افرادی مواجهه میشم که به اچ سی کراس میگن شاسی و تا الان جلوی خشمم رو گرفتم

      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        ardalan عزیز
        از طرف من و باقی دوستان بزن شَتَکِشون کن تا کمتر کلاس شاسی بردارند با اچ‌سی کراس .

        والا تویوتا راو۴ هم شاسی به حساب نمیاد ، چه برسه به توسان اسپورتیج x33 یا حتی bmw x3 .

        تو کامنت‌های قدیمی گفتم و توضیح دادم ، اما این مشکل کلاس گذاشتن بین مردم ما بدجوری باب شده ، حالا چه برسه به اینکه مثلاً به ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۰۸ بگی شاسی بلند و کلاس هم بگذاری ، ای وای بر مردم ما ، جداً به کجا میخواهیم برسیم ، تَهِ این مسخره بازیا چیه ، ما الگوی بچه‌هامونیم ، خدا به داد نسل بعدی برسه که احتمالاً پراید را فنر میندازند زیرش بلندش میکنند به عنوان شاسی بلند و کلاس گذاشتن .

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. meysam

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    طراحیش هیچ حرفی برای گفتن باقی نذاشته.
    اوایل من خوشم نیومد از اینکه شاسی نردبانی نداره.
    اما ظاهرا لندروور کارشو خوب انجام داده چون هر تستی که ازش دیدم کلی تعریف و تمجید شده.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. Garmanarnar

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بهترین از نظر طراحی،اصالت،کاربردی بودن،قابل اطمینان بودن و ….
    چقد خواستنیه این لعنتی

  4. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (306 ديدگاه)

    نهایت کمال در آفرود رو با این خودرو میشه تجربه کرد

  5. Amir

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (730 ديدگاه)

    عجب حلواییه!?
    حتی فکر نشستن پشتش لذت بخشه،نمی دونم میشه با G کلاس مقایسه اش کرد یا نه ولی به نظر من دیفندر خیلی جذاب تره

  6. مهرآیین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (261 ديدگاه)

    معلوم نیس چه خبر است!!؟؟در نماز جمعه مرگ بر همه کشورها می گوییم و بعد برنج هندی را با گوشت برزیلی در ظروف ایتالیایی روی اجاق گاز آلمانی می پزیم و با قاشق استیل و سرویس نهارخوری فرانسوی در حالی که لباس های برند ترکی تنمان است با ژست انگلیسی و نوشابه اسراییلی و دسر مکزیکی زیر چادر سیاه ژاپنی((چادر سیاه خانم ها)) در منزلی با اجناس چینی کنار مبلمان لهستانی و تلوزیون کره ای با نگاه کردن به بی بی سی فارسی میخوریم و دعای عربی میخونیم!!! آیا دیگر از ایران چیزی مانده؟؟

    1. MAHDI

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (5357 ديدگاه)

      چه ربطی داشت!!!!

    2. Hamidreza

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2453 ديدگاه)

      والا ما برنجمون ایرانیه
      بقیه چینی …
      هنو یکم مونده
      ههه
      ولی خب چه ربطی به این پست داشت؟
      بنظرم پدال باید یه قسمت واسه خالی کردن اعضا داشته باشه ادم خودش رو خالی کنه ؛ اگه به پدال انگ تروریست بودن نزنن!

    3. مهرآیین

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      جواب به دوستان : (( جملاتی شاید بی ربط به موضوع اما تامل برانگیز !!!!!!!!))

  7. (Saeed(peugeot

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    با این عروسک به این خوشگلی و این هیکل تو خیابونای تهران یک دو کنی ۷۳۰ Li و نقطه میکنه …..تو آفرود هم که تو دنیا رو دستش نیست.

  8. NAVID۰۰۹۸

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    آخ من عاشق این ماشین شدم
    به عشق در یک نگاه اعتقاد دارین ، من که معتقد شدم .
    هیچگاه فکر نمیکردم خوشم بیاد از لندرور رنجرور .

  9. حسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (415 ديدگاه)

    پدر آفرود جهان با اختلاف
    اگر ذره ای به آفرود و لوکس بودن علاقه داشته باشین . میفهمید شرکتی مثل لندرور و رنجرور چقدر با ارزشن
    نسل آخر دیفندر خودرویی برای تمامی فصول و جاده ها و بالا ترین استاندارد های آفرود

  10. MAHDI

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (5357 ديدگاه)

    انگار واسه نشنال‌جئوگرافیک طراحی و ساخته شده!!!
    زندگی در شرایط سخت با دیفندر!!!

  11. Farzad

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    از اولین لندروری که در دهه ۴۰ ساخته شد تا این یکی همشون عالی و بی نظیر …
    هدف از ساخت این جون سخت کاملا مشخصه که چی بوده …
    این سرسخت ترین آفرودر جهانه و کاملا بی رقیبه ( نظر شخصی )
    تو رودخونه به راحتی شنا میکنه ، رنگ بدنش به صورت استاندارد با یه لایه مات در برابر برخورد شاخه درختان و بوته ها محافظت میشه و خیییلی چیزهای دیگه …

  12. محمد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    قیمتش یکم زیاد نیست به نظرتون؟؟

    1. Farzad

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (2561 ديدگاه)

      هر چقدرم زیاد باشه باز می ارزه

    2. سعید(تهران)

      ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
      سوابق: (495 ديدگاه)

      اگه ارزونترش میکردن باید توش پر از پلاستیک خشک میشد، تازه بازم ما نمیتونستیم بخریم، حالا که در هر صورت نمی‌تونیم بخریم بزار با کیفیتش حال کنیم داداش!

  13. (Saeed(peugeot

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (395 ديدگاه)

    دوستان باور کنید ….. یه بار اومدم دیدم این ماشین و نظر خودمو گفتم ………ولی بار دوم دوباره دیدمش ، بخدا کیف کردم از این طراحی انگار بار اولم بود میدیدمش….فوق العادس ….یه طراحی زده راحت ۲۰ سال از مد نمیره

    عجب جواهریه این ماشین ……فقط ای کاش سهام دار این برند هندی ها نبودند…..
    یادمه پارسال گروه پژو پا پیش گذاشت واسه خرید جگوار لندروور، ولی نفروختنش………‌……و داره خوب جون میگیره با تزریق سرمایه هندی ها

  14. حسین

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    به نظرم یکمی زیاد قیمت گذاری شده. نسخه ی پرچم دار 395 اسبی، 79 هزار پوند. ولی خب لندروور از تعطلل تویوتا تو ارائه ی لندکروز بهترین استفاده رو کرده و اگه یکی یه آفرودر همه جا و خشن جدید و لوکس مابین رانگلر و G کلاس بخواد، تنها گزینه همینه. اما بازم به نظرم 5 ستاره نیست (نظر شخصی خودم!)

  15. جواد خطر

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (255 ديدگاه)

    یکی از دوسام یه دونه ازون لندررور قدیمیا داره خرجش کرده ساختَتِش خیلی چیز توپی شده فقط دلت میخاد نِگاش کنی

  16. حسین دهمرد

    ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    از نظر طراحی رنجرور ایوک بهتره

  17. NAVID۰۰۹۸

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (10385 ديدگاه)

    ardalan عزیز
    از طرف من و باقی دوستان بزن شَتَکِشون کن تا کمتر کلاس شاسی بردارند با اچ‌سی کراس .
    آب که سر بالا بره قورباغه هفتیر‌کش میشه .

    والا تویوتا راو۴ هم شاسی به حساب نمیاد ، چه برسه به توسان اسپورتیج x33 یا حتی bmw x3 .

    تو کامنت‌های قدیمی گفتم و توضیح دادم ، اما این مشکل کلاس گذاشتن بین مردم ما بدجوری باب شده ، حالا چه برسه به اینکه مثلاً به ساندرو استپ‌وی یا پژو ۲۰۰۸ بگی شاسی بلند و کلاس هم بگذاری ، ای وای بر مردم ما ، جداً به کجا میخواهیم برسیم ، تَهِ این مسخره بازیا چیه ، ما الگوی بچه‌هامونیم ، خدا به داد نسل بعدی برسه که احتمالاً پراید را فنر میندازند زیرش بلندش میکنند به عنوان شاسی بلند و کلاس گذاشتن .

  18. Hadi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (2191 ديدگاه)

    وقتی در مورد SUV حرف می‌زنیم دقیقا منظور یه همچین چیزیه نه امثال سانتافه و سورنتو…
    عاشق این ماشینم اما G کلاس خاصتره…

  19. ارش

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    جذاب و دوست داشتنی.

  20. یوسف

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    واقعا داشتنش آرزوست.
    حاضرم باهاش به سفر آخرت برم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا