لندروور قبل از اینکه فریلندر را در سال آینده با مدل جدید دیسکاوری اسپرت جایگزین کند، آخرین تغییرات را در آن اعمال کرده است. ورژن سطح بالای فریلندر با عنوان «متروپولیس» قیمت اولیهای برابر ۶۰۵۷۶ دلار خواهد داشت و لوکسترین فریلندری خواهد بود که تاکنون تولید شده است.
قیمتگذاری و ویژگیهای ارائه شده در نسخه متروپولیس کاملاً به جهتگیریهای لندروور برای مدل دیسکاوری اسپرت اشاره دارد و آن را تبدیل به پرامکاناتترین فریلندر کرده است. ویژگیهای لوکس مختلفی در فریلندر متروپولیس به کار رفته است؛ امکاناتی چون صندلیهای چرم ویندسور، سقف پانوراما، چرخهای ۱۹ اینچی آلومینیومی، سیستم صوتی مریدیان، صفحه نمایش لمسی برای سیستم راهبری ماهوارهای، دوربین نمای عقب، رنگ متالیک و تریم سیاهرنگ براق در داخل کابین.
متروپولیس تنها با پیشرانه توربو دیزل ۲/۲ لیتری SD4 با قدرت ۱۸۸ اسببخار ارائه میشود. فریلندر دارای دو نسخه دیگر SE و SE Tech نیز هستند که مدل SE از یک موتور ۲/۲ لیتری SD4 با قدرت ۱۴۸ اسببخار استفاده میکند، ولی مدل SE Tech دارای همان پیشرانه متروپولیس است. فریلندر TD4 SE با سیستم گیربکس دستی از اول ماه ژوئن با قیمت اولیهای برابر با ۴۶۷۲۰ دلار روانه بازار میشود.
دیسکاوری اسپرت که قرار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی رونمایی شود، اوایل سال بعد در بازار خودرو حاضر خواهد شد. این مدل اسپرت که اولین خودروی اسپورت در سری دیسکاوری محسوب میشود، تاکنون آزمایشهای زیادی را به صورت مخفیانه از سر گذرانده است. پیشرانه این مدل احتمالاً از نسل جدید موتورهای چهار سیلندر جگوار لندروور انتخاب خواهد شد. دیسکاوری ویژن کانسپ در نمایشگاه اتومبیل امسال، نمایی از عضو جدید خانواده دیسکاوری در خود داشت.
زیگما
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳نسل جدید دیسکاوری خیلی باید بهتر باشه تا بتونه ضعف های این فریلندر رو در طی این سال ها جبران کنه.
امین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳زیگما جان مخاطبم شما نیستید فقط میخوام این بالا بنویسم تا همه ببینن.
اگه تویوتا همچین طراحی زده بود همه میگفتن خاک تو سر تویوتا. یه طراحی نداره. الکی شده پرفروش ترین ماشین جهان. خیلی قدیمیه. دیگه تویوتا از بین رفته. تویوتا هم تویوتا های قدیم.
ولی حالا لندروور با این همه ادعاش طراحی 20 سال پیشو به عنوان 2015 به مردم میفروشه. اینم با این قیمت. انتظار نداشتم از لندروور. اخه 46 هزار دلار بدی بابت این اشغال؟؟؟؟؟ به جاش میشه دوتا FJ Cruiser خرید.
قضاوت با خودتون.
Metalhead
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳FJ Cruiser که اینو میخوره ، هه واسه یه شاسی بلند گیربکس دستی با 188 اسب بخار آدم باید 46 هزار تا پول بده؟؟؟؟؟؟؟ عجب
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود داش امین .
شما داری تویوتا رو با اون گردش مالی که اینهمه القاب داره ،
همچنین فروش بالا ، با لندروور مقایسه میکنی ؟؟؟
لندرووری که زیرمجموعه ی تاتاموتورز هند است .
محصولات لندروور دقیقا وضعیت مشابهی همچون بنز جی کلاس و پورشه و
لندکروز دارند . به همون علت که لندکروز و بنز جی کلاس و پورشه
خیلی محدود و ملایم به روز میشن ، لنروور هم در همون حد به روز
میشه . یک نگاه به دیفندرش بنداز .
بعدشم این طراحی از نظر من و شما برای 20 ساله پیشه . باید
ببینی در نظر خریدارانش چگونه ارزیابی میشه .
منی که طرفدار جی کلاسم تا 100 سال دیگه هم ازش خسته نمیشم .
همینطور شما از لندکروز .
طرفداران دیسکاوری هم همینطور .
بعدشم این ماشین اشغال نیست . اگر اشغال بود در تست ها و
مطالب نشریه ها بهش اشاره میشد .
ولی خداییش قبول کن تویوتا بر خلاف مزدا . نیسان . هوندا ، اصلا
زبان طراحی برای محصولاتش نداره . از نظر طراحی اون 3 شرکت ازش
جلوترند .
امین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آخه میلاد جون 46 تا 60 هزار دلار کم پولی نیست بدی بابت یه ماشینی که طراحی معمولی داره یعنی نه جذابه نه اصالت دار ، امکاناتش در حد متوسطه و عملکردش هم عالی نیست خوبه.
که چی؟ که بگی منم لندروور دارم؟؟؟؟؟
مصطفی فقط P1
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳نمی دونم چرا از این مدل خوشم نمی یاد.
امیر مسعود
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳عقبش در حد رنجرور نیست
e.scamp
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳عکس عقیش رو که دیدم فکر کردم ماله 10 سال پیش ه
امید
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳من جیپ رو ترجیح میدم
مهدی
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳خودروسازی های انگلیسی تو سال های اخیر در مقایسه با کره ای ها پیشرفت چندانی نکردند.البته هنوزم تو خودرو سازی دود از کنده(اروپا)بلند میشه.
Metalhead
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳شاسی بلند واسه آفرود فقط ژاپنی
شاسی بلند واسه کل انداختن و درگ فقط آلمان
شاسی بلند واسه هدر دادن پول فقط انگلیس
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خدا قسمت کنه من یدونه جی کلاس بگیرم ، اونوقت حال اون شاسی بلندای تورو
بگیرم ، تو دیگه اینجا رجز نمیخونی .
اخه پسر تو مگه با جی کلاس افرود رفتی که میگی خوب نیست ؟؟؟
اینقدر نگو .
همه محصولات بنز و بذاری تو یک کفه ی ترازو ، اون طرف هم جی کلاس ،
جی کلاس سنگینتره .
همه جور قابلیتی داره لامصب . باورکن اگه از ژاپنیها بالاتر نباشه پایین
تر نیست .
دست هرکسی بهش نمیرسه .
اگه بین اس کلاس و جی ال و … بخوام انتخاب کنم ، انتخاب من جی کلاس 12
سیلندره .
sadegh
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بچه ها اینو کلی عرض میکنم، توی مورد آف رود با میلاد موافقم، توی رده بندی و مقایسه هایی که بعضی از مجلات و سایت ها انجام میدن همیشه جی کلاس و جیپ رو اول از همه یاد میکنن
ولی در کل نمیگم که ژاپنی ها بدن، چون دیدم که پرادو چه عجوبه ایه، فقط اینکه انصافا ارژش های جی کلاس رو نادیده نگیرید، بد غولیه برا خودش
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
بچه من نمیگم جی کلاس بهترینه .
ولی چیزی از ژاپنی ها کم نداره .
امین
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ما هم نمیگیم جی کلاس بده میگیم افرود های ژاپن بهترن.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . امین جان شما پشت جی کلاس نشستی ؟؟؟
افرودش رو دیدی ؟؟؟
در شرایط مساوی با لندکروز با هم بودن ؟؟؟
پسر خوب یذره یواش تر .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
صادق جان من منظورم بچه ها بوده . اشتباهی تایپ نشده .
یک موقع به دل نگیری .
sadegh
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳مخلصم داداش، نه بابا، چه ناراحتی ای؟! اشتباه تایپی که برا همه پیش میاد
در کل توی قضیه جی کلاس من با تو کاملا موافقم، جی کلاس میشه گفت توی کلاس خودش یه سرو گردن از همه بالاتره
Metalhead
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳G کلاس تنها شاسی بلند بنزه که میشه باهاش رفت آفرود
تویوتا چی؟؟؟؟؟؟؟ اوووووووف ، شاسی بلند واسه آفرود فقط ژاپنی ، سیستم کراول کنترل رو بچسب
امین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳میلاد بابا داداش من ، من که نمیگم جی کلاس بده. باور خودم میدونم افرود جی کلاس خیلی خوبه. ازش چندتا ویدءو هم دارم. ولی به اندازه تویوتا عملکرد راحتی نداره. چند بار اینو بگم؟ تست های مختلفش هم توی یوتیوب هست و دیدم.
خودتم که میگی اگه افرود جی کلاس بالاتر نباشه پایین تر هم نیست. درست. ولی (:-)) بعضی از مسیر های صعب العبور رو فقط ماشین های خاصی مثل پرادو میتونن رد کنن. از جمله مسیر صخره ای
فکرشو کن مثلا با جی کلاس بری صخره نوردی، اگه سپر جلوش که هیچ گاردی نداره بخوره به یه تخته سنگی یه دفعه 10 هزار دلار خرج میندازه رو دستت.
امین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳هیچ مسیری صعب العبوری وجود نداره که کرال کنترل نتونه از پسش بر میاد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . حرف شما قبول .
اما بنز هم تنها برندی هست که با کامیون های یونیماگ و
زتروسش میشهرفت به قله ی کوه ….
اما بنز همون یدونه افرود بسه شه . لازم نداره .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳محمد کاری به نظرت ندارم ، ولی رنجروور خیلی حرفا برای گفتن داره .
Metalhead
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بلی رنجروور عالیه ، ولی الآن لندرور داره تو طراحی کم کاری میکنه
امین
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳من از همه مدل های لندروور خوشم میاد و محمد جون فقط ایووک هست که فعلا طراحی خفنی داره.
شایان
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳انگلیسی ها پیشه خودشون چی فکر کردن یه سری آهن پاره آشغالو به مردم غالب میکنن به اسمه خاص بودن اونوقت عوام هم میگنن به به ببین چقدر خاصه!
saeed
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم چرا وقتی از زاویه نیمرخ میبینمش یاد گرند ویتارا میوفتم؛
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳بسمه تعالی
ماشین چندان جالبی به نظر نمیاد،شبیه ماشینای کیا شده!
عقبشم که افتضاحه!!
ولی از تکنولوژیش خوشم میاد.
حامد MASERATI GT
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳لندرور فقط ایووک
احسان(احسان سابق)
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳خوشکل نیست بخصوص وقت با اووک مقایسه میکنی واقعا از لحاظ ظاهر حرفی واسه گفتن نداره.قدرتش که پایینه بخصوص برای این بدنه و قیمتش بالاس.این ماشین فقط داره از اعتبار لنروور سوئ استفاده میکنه
ژیار
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳البته رنجروور قدمت و سابقه درخشانی داره و اینطور نیست که بعضی از دوستان گفتند. اما تو افرود رو دست جی کلاس نیامده
رضا
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳نمی ارزه خیلی گرونه
خیلی هم قدیمیه ظاهرش
بنظرم کسی که به لندرور علاقه داره و میخواد بخره باید صبر کنه نسل جدیدش بیاد
feri
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستانی که این ماشین از نزدیک ندیدن لطفا نظر ندن هیبتش از امریکایی ها خیلی بیشتره چه برسه بقیه
رضا
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳99 درصد ما از نزدیک ندیدم یعنی حرف هم نزنیم؟!!
HUMMER BLACKWOOD
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳برا بیابون هیچی لندرور نمیشه اما با 60 تا باید اقلا یه موتور 6 سیلندر 300 اسبی میزاشتن روش . حیف این برند رو هم هندیها بردن
Sadjad97
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳آقای مسعود انیس حسینی، شما چرا در نظرات شرکت نمیکنید؟ اگه شرکت میکنید و من نمیدونم اسمتون چیه؟
مهدی
۲۶ شهریور ۱۳۹۳با سلام خدمت دوستان
توتا ساتهاست به دنبال هویت طراحی میباشد این گفته کل کارشنسان طراحی خودرو جهان میباشد البته دلیل بر بد بودن تویوتا نیست فقط این که به طراحی دیگر محصولات نمیتواند خورده بگیرد
ضمنا لندرور طراحی اصیل خود را دارد حال بد باشد یا خوب مهم نیست این مهم است لذت در کاربرد محصولات خود را دارد آن هم در بین شاسی بلندهای معتبر بازار .اینقدری می تونم بگم با یک بار سواری از این محصولات جدید دیگر حاضر به تعویض آن نخواهید نبود.خاصیت محصولات بریتانیا در این است. حال قدیمی است یا جدید باید دید در چی دیده بشه.راحترین ماشین و آرام ترین ماشین در آفرود را دارد.در آینده نزدیک هم طراحی ها بروز میشه هم قیمیت محصولات مناسب تر/سیاست قیمت گذاری به عوامل زیادی بستگی دارد اگر بهتر میخواهید این مسیله را درک کنید اینجا نمی شود عنوان کرد فقط به مقاله مشارکت بی ام دبلیو با تویوتا در تولید قطعات مراجعه کنید درک خواهید کرد
مهدی
۲۶ شهریور ۱۳۹۳دوستان این ماشین رو از نظر کارایی در کلاس خودش مقایسه کنید.این ماشین در کلاس شهری لندرور یعنی همکلاس rav4 تویوتا یا اسپورتیج یا کراس اورهای دیگر نه جی کلاس یا اف جی کروز . در کنار شهری بودن آفرود بالایی داره همین
طی تست هایی که با همکلاسان خو انجام گرفته و در سایت های معتبر جهانی موجود میباشه همیشه بهترین امتیاز رو گرفته/خواهشا کلاس ها رو قاطی نکنید بزودی رقیبای آمریکایی رو هم میگم
کامران
۲۳ مهر ۱۳۹۳شما به این لگنا میگین ماشین من سه ساله که تویوتا لندکروزر دارم هیچ مرگیشم نزده خیلی هم از راضیم