این نوشتار را با یک سؤال شروع میکنیم. اگر پیش روی خود اتوبانی بدون محدودیت سرعت و با ترافیکی روان را مشاهده کنید و از طرفی پشت فرمان یک خودروی خوب نشسته باشید، آیا به فشردن پدال گاز وسوسه نخواهید شد؟! همین سناریو در جدیدترین ویدئوی AutoTopNL تکرار شده هرچند این بار بجای یک سوپرکار پرقدرت شاهد هنرنمایی یک شاسیبلند لوکس هستیم.
خودرویی که مشاهده خواهید کرد رنجروور ولار SVAutobiography است که از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار با خروجی ۵۵۰ اسب بخار سود میبرد. این خودرو در حالت استوک شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۴.۳ ثانیهای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی دارد اما این خودرو از نوع استاندارد نبوده و توسط منهارت تقویت شده و قدرتش به ۶۰۰ اسب بخار رسیده است. اولین بار در سال ۲۰۲۰ خبر تیون ولار توسط منهارت را منتشر کردیم اما این بار میتوانیم به نعرههای سیستم اگزوز آن نیز گوش دهیم که جذابیتهای کار را دو چندان میکند.
البته تغییرات رخ داده در این قدبلند بریتانیایی تنها به صدای جذاب محدود نمیشود. این خودرو در صورت وجود فضای کافی به راحتی سرعتهای بالا ۲۷۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند. پیش از آنکه راننده پای خود را از روی پدال گاز بردارد سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت روی سرعت شمار نقش میبندد. دو دومین تست راننده این خودرو نهایتاً به سرعت ۲۹۶ کیلومتر در ساعت دست مییابد که برای خودرویی با این جثه بسیار خوب است.
در این ویدئو برای تأکید بیشتر روی سیستم اگزوز منهارت، راننده هر از گاهی پنجره را باز کرده تا ما هم از نعرههای پیشرانه ۸ سیلندر لذت ببریم. نکته آخر اینکه اگرچه پیشرانههای الکتریکی از نظر پرفورمنس و هزینههای نگهداری مزیتهای زیادی دارند اما هیچکدام از آنها نمیتوانند چنین جذابیت شنیداری را ارائه کنند.
[دانلود ویدئو]
علیturbo s
۵ خرداد ۱۴۰۰رامین چندروز پیش کامنت گذاشت که خودروسازی چین ٬ ژاپن رو رد کرده و رسیده به کره.
امروز کامنت گذاشته خودروسازی چین ٬خیلی وقته ژاپن وکره رو رد کرده.
والا رابطه نسبیت هنگ کرده که چطور طی چارروز چین خیلی وقته کره رو رد کرده!!!!!!!!!
آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟
۵ خرداد ۱۴۰۰بر اساس فرمول خاص ۴۴ ساله ها??????
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰??? این نمیزاره شبا براش از چین میفرستن میگن مسئولی تو سایت پدال بزاری
""new ""RAMIN
۵ خرداد ۱۴۰۰http://www.caacar.com
اخبار چینی هارو دنبال کنی میفهمی 6 ساعته هم میتونن جلو بزنن !!
در کل مجموع بگیریم یه 9 ماهی هست از کره و یه 3 ماهی هست که ژاپن جلو زدن !
نمایشگاه شانگهای معرفی برخی خودرو ها مثل تانک 700 با موتور V6 قدرت 400 اسب
زینگنوئه L. اون نسخه تولیدی ابر خودرو هونگکی s9 ، هونگکی L کانسپت ، و صد البته معرفی changan uni t بدنه و اسپویلر فیبر کربن !! و… ثابت کرد چین از همسایه های خود جلو زده…
راستی بیا این یه نگاهی بی انداز.
https://www.caacar.com/200000-budget-why-is-changan-uni-k-more-recommended-than-cr-v/
ترجمه : 200 هزار یوان ( 30 هزار دلار ) ، چرا changan uni k بیشتر توصیه میشود به جای هوندا cr_v ؟
خب خدارا شکر 100 خط توضیح داد. بخون ببین چین کجا ها رسیده… هنوز بعضی ها خواب هستن…
پدال کامنتنو منتشر کن… ? با سپاس…
Hamid
۶ خرداد ۱۴۰۰آها آها بخاطر اینکه ی سایتی اومده ی چینی رو نسبت به ی ژاپنی بهتر معرفی کرده کل خودروسازی چین از ژاپن جلو زده!!! عجب حق هایی که نمیگی مرد ؛ والا وقتی آدم بالای 40 سالش میشه باید یکم واقع بین باشه و رویا پردازی و … رو بزاره کنار اما شما استثنا هستی گویا!!!
احتمالا چند دقیقه دیگه وقتی کامنت من در حال ارسال هست خودرو سازی چین از آمریکا جلو میزنه و میره برای له کردن آلمان !
عزیز دل حتی چینی ها ماشین چینی نمیخرن بعد شما میای چینی چینی میکنی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰?
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰معلوم نیست با خودش چند چنده! هر روز عکس چانگان میزاره لینک چانگان میفرسته اونوقت طی یه روز چین دنیای خودرو رو جابهجا میکنه! جالبه!
زیگما
۵ خرداد ۱۴۰۰راننده سفت فرمون رو چسبیده بود
ولی ماشین نسبتا پایدار بود
من که خوشم اومد
آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟
۵ خرداد ۱۴۰۰پیشنهاد میکنم این فیلم رو ببین تا بفهمی چه طور فرمون رو سفت میگیرن https://youtu.be/bPk3RmCHnmg
Amirreza
۵ خرداد ۱۴۰۰خو منم اگه با یه ماشین شاسی بلند ۲۹۶ تا میرفتم فرمونو با دستم یکی میکردم
زیزیگولو
۵ خرداد ۱۴۰۰انگار دستکاری سنگین منهارت روی رنجروور ولار تاثیر زیادی داشته
Farzad
۵ خرداد ۱۴۰۰اگر پیش روی خود اتوبانی بدون محدودیت سرعت و با ترافیکی روان را مشاهده کنید و از طرفی پشت فرمان یک خودروی خوب نشسته باشید، آیا به فشردن پدال گاز وسوسه نخواهید شد؟! راستش آقا شاهین من تو همین اتوبان های خودمون هم اگه خلوت باشه وسوسه میشم ولی خب ترس از دوربین و جریمه مانع میشه .
اما این رنجروور حتی با دیدن این ویدیو میشه به کیفیت سواریش پی برد کوچکترین لرزشی نداره ?
SF90 STRADALE
۵ خرداد ۱۴۰۰اصلاً از محدودیت خوشم نمیاد
نه شتاب ، نه سرعت و ….
باید آزادانه عمل کنی
لذت یعنی همین
تخته گاز تا آخر
ایران
۵ خرداد ۱۴۰۰چهره اش که زیباست
یوسف
۵ خرداد ۱۴۰۰عجب شتابی داشت….. جیگرم حال اومد… راننده هم خوشش اومده بود… دوست داشت ادامه بده???????
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ خرداد ۱۴۰۰قشنگ بود،فقط راننده باید بیشتر جربزه داشته باشه?
محمد مختاری آذر
۵ خرداد ۱۴۰۰چرا مگه نداشت ؟ ایرادش چی بود
TaimazTRX
۵ خرداد ۱۴۰۰لذت بردم خودم به شخصه اگر ماشین شرایط استیبل توی سرعت نداشته باشه باهاش با سرعت نمیرونم.
درسته این ماشین ۲۹۶ کیلومتر بر ساعت رفت ولی خب قشنگ از سرعت ۲۶۰ به بالا راننده با یه حالت دیگه ای فرمونو گرفته بود والا من که پشت مانیتور تماشا میگردم هیجان و یکمی داشتم چه برسه به اون!
به غیر از بحث پرفورمنس منهارت ذوق هنری فوق العاده ای داره!
طراحی هاش به لاکچری بودن منصوری نیست ولی کسایی که دوست دارن صرفا ماشیناشون با یه ترکیب خوب اسپرت باشه انتخاب خوبیه!
Amirreza
۵ خرداد ۱۴۰۰خودروهای لندروور مخصوصا سری رنجرور یکی از زیباترین شاسی بلند های دنیان اصلا اصالت و ابهت توی ظاهرشون موج میزنه
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰همان طور که به اقا فرزاد و دوستان قول داده بودم اگه دوستان اجازه بدن می خوام در مورد تجربه رنجرورر اتوبیوگرافی اس وی 2014 بنویسم براتون.خب اول بنظرم بهتره یکم با نام گذاری و ماشین های کمپانی لندرور اشناتون کنم البته دوستان میدونند من برای تکمیل کردن میگم.کمپانی لندرور به دو بخش تقسیم میشه.1.همون بخش لندرور که خودروهاش در حال حاضر (دیسکاوری.دیفندر.دیفندر اسپرت)هستش.2.رنجروور بخش لاکشری کمپانی که (رنجروور.رنجروور اسپرت.رنجروور ولار.رنجروور ایووک)هستش.اگه اجازه بدید این کامنتم در مورد رنجروور اتوبیوگرافی اس وی هستش و اگه فیدبک ها مثبت بود و دوست داشتید در مورد رنجروور اسپرت و ایووک هم مینویسم.
رنجروور از نظر ابعاد به دو مدل اصلی تقسیم میشه رنجروور عادی و رنجروور لانگ ویل بیسLWB که حدود 20 سانتی متر درازتر از رنجروور معمولی هستش که موتور های 6 سیلندر و 8 سیلندر دارند.موتور 8 سیلندرش اون زمان 2 تا بود الان خبری ندارم.یکی از 8 سیلندر های 5 لیتری عمومی رنجروور هست که توی نسخه های 8 سیلندر رنجروور و اسپرت و ولار و ووگ و اتوبیوگرافی استفاده میشه اون یکی 8 سیلندر که مال بخش پرفورمنس sv هست برای رنجروور اتوبیوگرافی اس وی قابل دسترس هست هرچند تفاوت خیلی چشمگیری ندارند.بعد میریم سراغ تریم های رنجروور که با توجه به موتورشون قابل سفارش هست.تنها تریمی که برای اون 8 سیلندر خاص هستش(اس وی اتوبیوگرافی هست) برای اون یکی 8 سیلندر و دیگر 6 سیلندر ها 3 تریم هست(ووگ.ووگ اس ای.اتوبیوگرافی) این یک مقدمه ای بود حالا میریم درمورد رنجروور اتوبیوگرافی اس وی صحبت کنیم.در نمای بیرونی این خودرو هیچ چیز اضافی دیده نمیشودو سادگی خاص خودشو داره.الگوریتم مکعب مستطیل همهجای رنجرور اتوبیوگرافی دیده میشود فرم جعبهای شکل رنجروور به شکلی کاملا هوشمندانه طراحی شده تا جاییکه محصولات این کمپانی هم اصالت خود را به نمایش میگذارند و هم مدرن هستند به طوری که با دیدنش میتونید یاد جد بزرگوارش بیفتید و هم میتونید احساس کنید یک خودروی امروزی دارید. به هر حال کسی که یک رنجروور خریداری میکند بیش از هر چیز اصالت و پرستیژ یک خودرو تولید انگلیس را مدنظر خود دارد. خطوط صاف و برشهای عمودی و افقی توی رنجروور کاملا حساب شده هست و احساس هیچ تزئین اضافه نمی کنی و به ماشین ابهت بخشیده. هاهنگی جالبی بین خطوط درون چراغ با جلوپنجره و هواکشهای زیر آن وجود دارد.اگر از کنارهها به آن نگاه کنید در قسمت عقب خودرو هم سقف پایین آمده و هم زیر خودرو بالا رفته که به خاطر زاویه عبود برای افرود هست که در جلو هم برامدگی به سمت بالا در زیر خودرو رو مشاهد می کنیم. از دقت و طراحی چراغ های خیره کننده رنجروور نگام براتون و اینکه حکاکی رنجروور داخل چراغها.من رنگ مشکی خریدم ولی خب رنجروور طیف گشترده ای از رنگ ها رو داره همچنین یک اپشن انتخابی سقف مشکی که چون خودروی من مشکی بود قابل سفارش نبود ولی رنگ های قشنگی داشت.همچنین انتخاب فلز کناری جانبی و جلوپنجره و هواکش رو هم میتونستی باب میلت توی کاتالوگ نمایندگی انتخاب کنی که حدود 10 طرح داشت من خودم نسخه بلک پکیجش رو انتخاب کردم که شامل جلوپنچره مشکی و هواکش مشکی و کروم کاری های مشکی بود.همین طور میتونستید طیف شیشهتون رو یا دودی یا همرنگ خودروتون انتخاب کنید.از رینگ های متنوع نگم براتون که تو سال 2014 این رینگ ها بسیار عجیب و غریب بودن و در اوج هنر و زیبایی طراحی شدن که اکثر طرح ها رنگ مشکی براق و مات و خاکسرتی و کروم رو قابل سفارش بود من یادمه مشکی براقش رو گرفته بودم که زیبایی خاصی به ماشین میداد یک رینگ بود یادمه بسیار گرون بود اون رینگ با حرکت خودرو انگار ثابت میموند دیوانه کننده بود.سقفش 4 مدل داشت.مدل سقف فلز.مدل سانروف دار.مدل پاناروما ثابت مثل لکسوس rx350 و مدل پاناروما کشویی همون بازشو خودمون که البته کمی کوچکتر از پاناروما ثابت بود ولی خوبیش اینه که باز میشد و یادمه خیلی سریع باز و بسته میشد.شیشه های جلو و عقب بسیار بزرگ هستند و دید وسیعی دارید.جالبه اینه که تو سرمای روسیه و اب و هواش هر وقت بخار میزد یا صبح ها شبنم می نشست در کمتر از 2 دقیقه با روشن کردن سیستم گرمایشی اختصاصی رنجروور برای شیشه ها که توی خودروی دیگه ای ندیدم سریعا مشکل رو رفع میکرد.خب بنظرم هر چی از نمای بیرونی گفتم بسته و بریم داخل ماشین!در نمای داخلی اول بیاید پشت فرمون بشینید.وارد فضای کابین یک رنجروور که میشوید مانند یک کاخ سلطنتی کاملا کلاسیک و سادهطراحی شده اما درست زمانی که پشت فرمان مینشینید احساس خواهید کرد همه چیز درست همان جایی قرار داده شده که باید باشد. متوجه میشوید همه ادوات درست سر جای خودشان نشستهاند و دسترسی به آنها به سادهترین فرم ممکن انجام میشود.حس کابین یک کشتی تفریحی لوکس یا هواپیما رو بهتون میده. همه کنترلرهای مربوط به مانیتور و صفحه نمایشگر در دو طرف صفحه نمایش قرار دارند. ادوات کنترلی مربوط به سیستم تهویه و گرمکن در پایین صفحه نمایش با تعدادی دکمه برای هر کاربر با هر سطح از تجربه قرار گرفتهاند که توی چوب چیده شده و روی کنسول وسط طبق معمول محصولات لندروور سردنده اختصاصی و دوار و کنترلرهای متعدد عبور از مسیرهای آفرود به چشم میخورند. در انتهای کنسول وسط هم رنجروور همه آنچه سرنشینان عقب برای تنظیم و شخصیسازی سیستم تهویه مطبوع به آن احتیاج دارند قرار داده است. فرمان با این دکمههای با کیفیت که همه کار ازشون برمیاد از تطبیق ماشین با جاده گرفته و اهنگ و تنظیم کروز کنترل و ماساژور و و مود رانندگی و حتی باز و بسته شدن پرده های عقب و جانبی هم داره فقط بسته شدن در نداره که چنین چیزی تو سال 2014 نداشتیم و در سال 2019 مثل رولزرویس این اپشن هم داره.دستهدنده نداره و به سبک جگوار از یک پیچ انتخابی برای انتخاب دنده استفاده میکنه که در نوع خودش بی نظیره و هنگامی که خودرو رو روشن می کنیم از جاش درمیاد به بالامیاد..کاپوت کشیده جلو حالت رولزرویس گونه ای به ما میده اما نگران نباشید ارگونومی نشستن توی صندلی حالت عمود شیشه ها و بزرگی شیشه ها دید جلو و جانبی فوق العاده ای میده با اون هیکل!صندلیهای چرمی با نوع دوخت خاصش که وقتی دست روشون میکشی حس خوبی میده و دو رنگ طراحی شده بود لااقل من دورنگشو داشتم ترکیب رنگ های نسکافه ای و استخونی کرم دیوانه کننده هست، روکشهای کرم استخونی بزرگ داشبورد و درها و تریم نسکافه ای رنگ کابین که با فرمون ست هست و جلو دو رنگ کار شده زمینه استخونی کرم با مخلوطی از نسکافه ای به شدت دلربا هست و حتی بهتون بگم دوخت و نخ ها هم با رنگ چرمشون هماهنگ هست. همچنین پدالها، دکمهٔ استارت و کنترلر چرخندهٔ میان کنسول بهصورت دندانهدار و بسیاری از کنترلهای داخلی اتومبیل نظیر پدالها و شیفترها از آلومینیوم ساخته شدهاندو فلز صیقل داده شده با حاکی و طرح کوچکترین جزئیات حتی در نگاه اول به چشمتون میاد که در کنسول چوبی که یک چوب طبیعی و صاف هست که قهوه ای تیره با خاط های تیره تر که در کنار در خودرو و توی قسمت جانبی کنسول و کنار دریچه کولر و فرمون خودرو هم هست.پوشش استخونی کرم سقف از جنس جیر هم نمای ویژه ای داده.بوی چرم طبیعی از اول ورود به ماشین حس میشه و من تا اخرین روز همواره بوی چرم رو حس میکردم حتی وقتی ماشین رو میبردیم نمایندگی برای تمیز کردن و رسیدگی به چرم طبیعی باز بوی چرم میداد بعد سرویس که حس خاص بودن به ادم میده.از صفحه نمایش جلو و صفحه نمایش صفحه کیلومتر هم نگم براتون که یکی از بهترین هاست و کیفیت خوبی داره .سیستم تعلیق مناسب و کابینی که بهطور باورنکردنیای ایزوله شده باعث میشوند بهتترین وضعیتی که یک خودرو میتونه داشته باشه رو تجربه کنید .و دو صفحهنمایش لمسی ۱۰ اینچی را برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Touch Pro Duo در نظر گرفتهاند. در این نمایشگرها میتوان اطلاعات را از نمایشگری به نمایشگر دیگر کشید و شخصی سازی کرد.نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو فقط سرعت را نشان نمیدهد. مسیریابی، تشخیص علایم راهنمایی و رانندگی و البته اسامی خیابانها را دارد. که همین ها میتونه روی نمایشگر و صفحه کیلومتر هم بیاد. هشدار نقاط کور و سیستم نگهداری در لاین رنجرور فقط یک بوق یا چراغ روی آینه نیست. وقتی با بیاحتیاطی درست در زمانی که یک خودروی دیگر در نقطه کور قرار دارد به سمت آن حرکت میکنید، خودرو از طریق یک شوک به فرمان، شما را در خط نگاه میدارد. ترمز اضطراری در اکثر خودروهای دیگه ای که داشتم اینطوره که وقتی زیاد از حد فشار وارد میکنید، خودش هم یک زور دیگر میزند. ولی در این خودرو بر حسب سرعت بیآنکه شما بدانید یا بخواهید ترمز الکترونیکی وارد مدار میشود.هشدار نقاط کور و سیستم نگهداری در لاین رنجرور فقط یک بوق یا چراغ روی آینه نیست. وقتی با بیاحتیاطی درست در زمانی که یک خودروی دیگر در نقطه کور قرار دارد به سمت آن حرکت میکنید، خودرو از طریق یک شوک به فرمان، شما را در خط نگاه میدارد.در این خودرو ارتباط وای فای و توانایی اتصال به ساعت هوشمند نیز وجود دارد. به علاوه سیستم dual view فکر کنم این اسمش بود یادم نیست نیز در خودرو دیده میشود که سرنشین جلو میتواند با صفحهنمایشی متفاوت همانی را ببیند که پیش روی راننده قرار دارد.کروز کنترل تطبیقپذیر ، دستیار نقاط کور و حفظ خودرو بین خطوط .سیستم حرکت کشش کم هم در خودرو نصب شده که وقتی موهبتش رو میفهمید که خاموشش کنید باعث میشه خودرو به راحتی و سرعت از زمین کنده بشه.صندلیهای جلوی عریض و عمیق هست و قابلیت تنظیم برقی در ۲۴ جهت را دارند و سردکن و گرمگن و کلی حالت ماساژ داره و کامل ادم رو دربر میگیره.گودی مناسب صندلی و هم چنین شیشههای جانبی بزرگ هم دید به بیرون فوقالعادهای بهتون میده از طرفی آینههای جانبی بزرگ و هم چنین سیستم تشخیص نقاط کور باعث میشه اب تو دلتون تکون نخوره.حالا با اجازه دوستان پیاده میشیم و میریم صندلی عقب.اول یک موضوع رو روشن کنم که مثل من جوگیر نشید اتوبیوگرافی اس وی لانگ ویل بیس 4نفره بخرید.چون واقعا درک نمی کنم منه یک نفر ادم شاید دو نفر ادم بدون راننده چرا باید صندلی خلبانی بگیرم وقتی باید جلو رانندگی کنم.گاهی اوقات میرفتم ژشت مینشستم که از صندلی ژشت هم استفاده کنم و گاهی تنها بودم میگفتم ایا من راننده شخصی یک نفرم پس مدل ووگ اس ای یا اتوبیوگرافی خالی بخرید به هر حال میریم پشت.اسویاتوبیوگرافی صرفاً بهصورت فاصله محوری کشیده عرضه میشه که فضای پایی بیش از ۱.۲ متر را برای سرنشینان عقب فراهم میکنه. اولین چیزی که کابین اسویاتوبیوگرافی را از دیگر نسخههای رنجروور متمایز میکنه، صندلیهای عقب فوق راحت آن است که به سبک صندلیهای جتهای شخصی طراحی شدهاند. این صندلیها از قابلیت تنظیم در بیش از 20 جهت مختلف نیز برخوردارند و این صندلیها باعث ایجاد فضای پای بیشتر شده و پشتی آنها را میتوان تاحدود چند درجه تند درجه خواباند ومانند صندلیهای جلو صندلیهای عقب هم مجهز به تنظیم برقی، سردکن، گرمکن و ماساژور واستراحتگاه پا، میزهای تاشونده هستند و در ردیف عقب علاوه بر اینها میتوان از سیستم تهویه با قابلیت تنظیم جداگانه برای نفرات استفاده کرد.یکی از تفریح های لذت بخشم بود که میرفتم جنگل و توی صندلی های vip لم میدادم با سقف پاناروما بزرگ به اسمون نگاه میکردم و سیستم صوتی مریدین با 20 بلندگو حسابی از موزیک و ارامش لذت میبردم.سیستم صوتی رنجروور یکی از خفن ترین سیستم صوتی هایی بود که تا حالا داشتم جالبه بدونید مریدین برای رنجروور و رولزرویس و بنتلی سیستم صوتی میسازه. این ماشین مثل سه راهه میمونه کلی سوکت الکتریکی از USB گرفته تا HDMI و 3 جایگاه شارژر داره که توی اون زمان کمتر خودرویی داشت توی بنز و بی ام و نبود و توی میباخ رولز و بنتلی بود.همچنین دارای میز بار یا میز مطالعه هم هست که از چوب وفلز ساخته شده و میتونید لب تاب و یا خوراکی و نوشیدنی هاتون رو از یخچال دربیارید و بزارید روش.اه راستی یادم رفت بگم که رنجروور داشبورد گاوصندوقی داره!این قدر مجذوب متریالش شدیم که اصلا دو صفحه نمایش جلومون رو ندیدیم اوه بله دو صفحه نمایش هم جلومون هست که جای تعجبی نداره!دیدن صندوق عقب ماشین هم خالی از لطف نیست میریم یک سری به پشت بزنیم.اول بگم که توی نمایندگی برای صندوق عقب میتونستید یک روکش چرم یا یک روکش چوبی هم سفارش بدید که ما به همون چرم بسنده کردیم و همچنین میشد لوازم شکار و ماهی گیری هم سفارش داد یا میشد دو تا صندلی چرم هم برای پشت سفارش داد که ندادم ولی یک کیف سامسونت رمز دار با ارم رنجروور اشانتیون دادن که جون میده برای معامله های خلاف!قبول کنید که بگم دکمه هوک تو صندوق عقبه و میزنیم میاد بیرون خیلی مسخره هست!خب دکمه رو میزنیم و صندوق بسته میشه.اگه گفتید حالا وقت چیه بله رانندگی با این قول بی شاخ و دم تا حالا هر چی اپشن گفتیم بسته البته من هنوز نصفشو نگفتم و یادم نمیاد خیلی هست.اها یادم اومد این چندتا رو هم ولی بازم بیشتر هستش غول رنجروور از ایربگهای جلو، پردهای و بالای سر سرنشینان بهرهمند است. از دیگر سیستمهای ایمنی این خودرو میتوان به کمربندهای پیشکنده، پشتسریهای فعال و سیستمهایی چون ضدبلوکه ترمز و کنترل پایداری اشاره کرد. پشتیبان مهرههای کمر نیز در صندلیهای جلو این خودرو به چشم میخورد. در بخش سیستمهای کمکی و رفاهی هم سیستم پارک اسیست برای کمک به رانند جهت پارک این خودرو نسبتا بزرگ در نظر گرفته شده است.ماشین رو روشن می کنیم مانند جنتلمن انگلیسی بدون سروصدا روشن میشه و می خواد بگه ادعا نداریم توی سکوت بهترین کارو انجام میدیم بله گفتم که اقای دنیل کریگ بدون هیچ جلب توجه و سروصدا روشن میشه!لندرور به لطف تجربه بالای جگوار از سوپرشارژر استفاده میکنه که خوبیش اینه از همان ابتدای کار خودرو از زمین کنده میشه و در همه حال خودرو پرواز میکنه!پیشرانه ارتقایافته توسط اس وی (special vehicles)5 لیتری V8 سوپرشارژ توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت ZF که بازم نیاز به توضیح نیست که به هر چهار چرخ منتقل میشود هر لحظه گوش به فرمان هست. اتوبیوگرافی، خودروی بسیار سنگینی هست اما با این حال میتواند در مدت حدود 5 تا 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد که برای چنین خودرویی، خیلی خوبه و راحت به 250 میرسه و حتی می خواد رد کنه که متاسفانه محدود کننده نمیگذاره لعنتی!با فشار دادن پدال گاز تحت تأثیر شتاب گیری چنین خودروی بزرگی قرار میگیرید و گردن شما به عقب کشیده می شود و به لطف کیت سفارشی svr نعره های موتور 8 سیلندر در امیخته شده با سوپرشارژ یک صدای مهیب و لرزشی ایجاد میکنه که اعتماد به نفس کاذب بهتون میده که انگار کنترل دنیا رو دستتون گرفتید و ابرقدرتی چیزی هستید.با خاموش کردن کیت اگزوز دیگه از این نعره ها خبر نیست و انگار پوزه بند به اسبتون زدید و دوباره برمیگرده به اون حالت جنتلمن بودنش و این خودرو در هر نوع جادهای کاملاً آرام و ساکت بوده اما این توانایی را دارد با توجه به سایز و جثهی خودرو مانند یک پورشه 911 با دقت از پیچها رد شود.اصلاً وزن حدود ۳ تنی این خودرو حس نمیشه چون در قلبش نیروگاه آهنین ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار داره و سرعت و شتاب لازم رو کاملا براورده میکنه من با این ماشین با cوeکلاس و سری 5 و3 و ائودی q5 و خیلی خودرو ها کل انداختم اخه روس ها هم عاشق کلکل خودرویی هستند و این غول در اکثر ریس ها پیروز بود پس گول ظاهر و هیکلش رو نخورید البته اون موقع شاسی بلندی با این مشخصات و سرعت انگشت شمار بود ولی اگرچه برخی رقبا سریعتر هستند اما رنجروور SV اتوبیوگرافی در آفرود هم استادیه برای خودش و از این نظر برخی رقبا نمیتوانند زیاد سربه سر این دوک انگلیسی بذارند.ارتفاع سواری رنجروور حس غرور را القا میکند و کابین مملو از شیشه آن فضایی ایجاد مینماید که حس مخصوص به خود رنجروور رو داره و توی خودروی دیگه ای نیست.لازم نیست بگم یکی از پرمصرف ترین ماشین هایی که داشتم بود ولی به خاطر سرعت و شتابش نوش جونش و واقعا وحشتناک بود مخصوصا وقتی تخت کنید می بینید که داره خط بنزین اروم اروم ازبین میره!میرسیم به جالب ترین بخش از سواری رنجروور که 50درصد رنجروور در دستشه!سیستم ترین ریسپانس (سیستم هوشمند رانندگی رنجروور)توسط صدها سنسور و کامپیوتر 6 حالت رانندگی را تشخیص میدهد. یعنی آن چیزی که این روزها به اسم Eco و Normal و Sport میشناسیم برای این شاسیبلند یک خنده داره و به نوعی خاطرهست.ما قرار نیست که به رنجرور بگوییم که چه حالتی می خوایم رانندگی کنیم حضرت والا خودش تشخیص میده بر حسب زمین و آب و هوا و نحوه گاز دادن و ترمز گرفتن و هزار چیز دیگه که الان وقت چه کاری است رام مثل اسب.برای این خودرو زمین خیس با زمین نمدار و جاده خاکی با شنهای درشت با جاده خاکی با شنهای ریز و چمن و برف فرق داره و همه را تشخیص میدهد. حتی گل و لای را تشخیص میدهید باره ها شده رفتم توی بیراهه های بیرون شهری مسکو کامژیوتر هشدار میده که سرعت خودرو رو کاهش بدم و فرمون سفت تر میشه و فنربندی خشک تر میشه که چون شما اومدید و تو گل ولای و ممکنه سر بخورید.این یعنی مود رانندگی سفت و شل کردن فرمان که نشد حالت رانندگی. هنگام افرود البته افرود سبک رفتم هیچ وقت دلم نیومد باهاش یک افرود درست و حسابی برم ارتفاع خودرو تغییر میکنه و میزان انحراف از اطراف هم عوض میشود.هنگامی که به دل چمن های خیس روسیه میزنیم خودرو با اسکن جاده صاف کمی پایین میاد و فنربندی رو خشک تر میکنه برحسب نیاز و با دنده سنگین مسیر رو بدون هیچ انحراف طی میکنه.ازونجایی که من خیلی کودک درون فعالی دارم و خیلی دوست دارم امتحان کنم که ایا توی 1 متر اب هم رنجروور راه خودشو میره ولی ازونجایی که ترس داشتم به 40 سانتی متر حدودی قناعت کردم و خودرو رو تست کردم.در این حالت خودرو از 20 تا بیشتر نمیره و ارتفاع ماشین به حداثر میرسه و با چسبندگی عجیب این زیردریایی میاد بیرون.توی تپه ها چه وقتی داره میاد پایین چه بالا اول ارتفاع ماشین رو دائما چک میکنه و تنظیم میکنه و سپس سرعت مناسب رو توی صفحه نمایش نشون میده.توی جاده هم که در سرعت های بالا میاد پایین و اینکه در شن و ماسه بادی خودرو خودش تقسیم دیفرانسیل هارو انجام میده اصلا نیاز به گفتن نداره.در مورد جلب توجه و خاص بودن این خودرو در همه دنیا هم نیازی به صحبت نیست.نمی دونم دیگه چی بگم گفتنی هارو گفتیم ولی تا سوار این غول نشید فایده نداره من 1000 دلیل اوردم که چرا عاشق رنجروورم شما بعد نشستنش با 1 دلیل قانع میشد.ببخشید این قدر زیاد شد باز کلی خلاصه کردم.امیدوارم بدردتون خورده باشه
Farzad
۶ خرداد ۱۴۰۰آقا ماهان فوق العاده بود ، دمت گرم ، بدون اغراق بهترین تجربه رانندگی ای بود که از رنجروور خونده بودم ، تشکر فراوان دارم ازت ?
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰خواهش می کنم فرزاد جان.فقط ببخشید یکم زیاد و حوصله بر شد من هر چی خواستم از اپشن ها بزنم نشد یکسریش این قدر جالب بود نتونستم نگم.در اسرع وقت در مورد رنجروور اسپرت و ایووک و همین طور نسل قدیمی رنجرور ووگ هم مینویسم خدمت برادر عزیزمو عزیزان ارائه میدم.
Hamid
۶ خرداد ۱۴۰۰به به ماهان جان شما خودتون یه پا نویسنده اید! خیلی کامل و مفصل توضیح دادید حتی بهتر از سایت های مرجع خودرویی در سطح جهان! بی نظیر بود من که خیلی استفاده کردم ، و در ضمن اگه اینطور کامنت ها رو ببینم سعی میکنم ی جایی ذخیرشون کنم تا بعدا ی نگاهی بندازم و بتونم بیشتر بهره مند بشم!
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰سلام حمید جان.نسبت به من لطف دارید.اختیار دارید ما کوچک تر از اونیم که نویسنده باشیم تجربه ساده ای بیشتر نیست.خیلی خوش حالم که مورد قبول واقع شده.فقط میدونم که یکم زیادتر شده ممکنه خارج از حوصله بشه ولی در مورد تست خودرو های دیگه هم مینویسم و میدم خدمت جناب سردبیر.خوش حال میشم اون هارو هم مطالعه کنید.
HamiD
۶ خرداد ۱۴۰۰قربونت ماهان جان ؛ اتفاقا تمومش رو واو به واو خوندم و لذت بردم!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰به به! چه کامنتی،کامنت نبود یه مطلب بود!
ممنون بابت اشتراک گذاری تجربه هاتون آقا ماهان?…
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰ممنون ابتین جان.فقط از اینکه یکم زیاد بود منو ببخشید باور کنید خیلی خلاصه کردم و یک قسمت هایی که مربوط به شرایط خرید و توی نمایندگی بود و قسمت هایی که از اهمیت کمتر بود رو برداشتم ولی بازم متاسفانه زیاد شد.امیدوارم که بدرد بخور باشه❤❤
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۶ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا خودم همیشه عاشق مطالب بزرگ هستم تا به مدت زیادی سرگرم بشم،بیشترشم میکردین مشکلی نداشت بیشتر یاد میگرفتیم!?
از شوخی گذشته مطلب خیلی خوبی بود همینکه میخونیش انگار داخل رنجرووری!
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰لطف داری آبتین جان.راستش این قدر که دلم برای رنجروورم تنگ شده برای آناستازیا تنگ نشده!حیف که گمرک بسته هست وگرنه یکی گذر میاوردم
mahan
۵ خرداد ۱۴۰۰پدال عزیز لطف میکنی متنی که نوشتم رو سریع بفرستی؟انصافا من مسئولیتشو قبول می کنم هیچ چیز منشوری و سیاسی و مثبت یه سنی به بالا نداشت.لطفش به اینه که الان بیاد تا بیات نشه.ممنون❤❤
البته منم دیر فرستادم چون یکم طول کشید تا بنویسم نمی دونم یازده و نیم شب بیدارید که بفرستیدش؟
سردبیر
۶ خرداد ۱۴۰۰درود بر شما ماهان جان. ممنون از اشتراک گذاری تجارب جالب و ارزنده شما. یک ایمیل هم برای شما فرستادم تا در صورت امکان بتونیم از این تجربه ها به شکل مطالب مستقل استفاده کنیم.
ارادتمند
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰با سلام و درود توام.ارادت دارم خدمت شما و تیم درجه یکتون.ممنون از اینکه بسیار به کاربرانتون اهمیت میدید.من دیشب یازده و نیم در خواست کردم که اگه میشه لطف کنید این مطلبم زودتر بیاد و حداکثر با اینکه مطلب زیاد بود لطف کردین یک توی سایت قرارگرفت.باعث افتخار بنده هست که بتونم اندک تجاربم رو در اختیار عزیزان بگذارم و ازتون قدردانی و تشکر می کنم که لطف کردید ایمیلتون رو به بنده دادید حتما همین کارو می کنم.از این حس مسئولیت نسبت کاربران نهایت تشکر دارم و قدردان زحماتتان هستیم.سرافراز و سلامت باشید.?❤❤❤?
آرِزو کنمت ، برآورده شدن بلدی؟
۶ خرداد ۱۴۰۰ماهان متن چی بود؟!؟
توی کدوم پست نوشتی ؟!؟
بگو تا حتماً بخونم.
❤??
mahan
۶ خرداد ۱۴۰۰سلام محمد جان همینجا نوشتم.در مورد تجربه مالکیت رنجروور اتوبیوگرافی اس وی لانگ ویل بیس❤??
لطف داری منتها فک کنم چون یکم طولانیه دیرتر میاد
مهردادکمال
۶ خرداد ۱۴۰۰نکته آخر اینکه اگرچه پیشرانههای الکتریکی از نظر پرفورمنس و هزینههای نگهداری مزیتهای زیادی دارند اما هیچکدام از آنها نمیتوانند چنین جذابیت شنیداری را ارائه کنند.