طی سالهای اخیر بحثهای زیادی در رابطه با نسل جدید لندروور دیفندر مطرح بوده است و حالا تصاویر جاسوسی جدیدی از پروتوتایپ آن که در حال آزمایش در جادههای بریتانیا بوده منتشر شده است. دیفندر جدید نسبت به پیشینیان خود خودروی کاملاً مدرنتری است اما بااینحال هنوز هم فرم سنتی و جعبهای شکل خود را حفظ کرده است. در بخش جلویی این خودرو جلوپنجرهای باریک با یک نوار در میان آن دیده میشود که با چراغهای نسبتاً بزرگی احاطه شده است. در بخش پایینی نیز یک ورودی هوای مرکزی به همراه دو ورودی هوای بزرگتر در طرفین آن به چشم میخورد.
با نگاه به پروفیل جانبی دیفندر جدید کاپوتی نسبتاً صاف و گلگیرهایی با دهانهٔ مربعی شکل جلبتوجه میکنند درحالیکه یک دریچهٔ هوا هم روی گلگیر جلو، در نزدیکی پایهٔ ستون A تعبیه شده است. نسل جدید این اسیووی بریتانیایی از خط سقف نسبتاً صافی برخوردار است اما اتاق آن از بیرون جمعوجور به نظر میرسد. ویژگی قابلتوجه در بخش عقبی دیفندر نیز چرخ زاپاس نصب شده روی درب صندوق است که مطمئناً دید عقب را محدود میکند اما با وجود دوربین و سنسورهای پارک، مشکل حادی به همراه نخواهد داشت. علاوه بر تایر زاپاس، در این قسمت سپر عقب سنتیتر از قبل و همینطور درب صندوق افقی هم به چشم میخورند.
لندروور فعلاً اطلاعات زیادی از نسل جدید دیفندر منتشر نکرده اما انتظار میرود در سال ۲۰۲۰ معرفی گردد. این ماشین روی پلتفرم جدید MLA (معماری طولی ماجولار) جگوار-لندروور ساخته میشود که برای تجهیز به انواع مختلفی از قوای محرکه شامل پیشرانههای درونسوز، هیبریدی خفیف، پلاگینهیبریدی و تمام الکتریکی طراحی شده است. انتظار میرود این پلتفرم جدید سبکتر و مستحکمتر از پلتفرم قبلی باشد درحالیکه به گفتهٔ جگوار-لندروور، سواری راحتتری را هم ارائه میکند. هرچند دیفندر جدید به سیستم تعلیق عقب مستقل مجهز خواهد بود اما گزارشهایی ادعا کردهاند که لندروور مجموعهای از اکسلها، تعلیقها و تایرهای مختلف را برای آن ارائه خواهد کرد تا دیفندر برای هر استفادهای، از خرید روزانه گرفته تا آفرود خشن مناسب باشد.
پیشرانههای این اسیووی جدید هم هنوز بهطور قطعی مشخص نیستند اما انتظار میرود تیپهای پایهٔ آن به موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی و دیزلی مجهز باشند. البته به احتمالاً زیاد نمونههای شش سیلندر هم در لیست پیشرانههای دیفندر وجود خواهند داشت. انتظار میرود نسل آیندهٔ دیفندر در مدلهای مختلفی مثل سهدر و پنجدر تولید گردد درحالیکه نهایتاً امکان معرفی نسخهٔ پیکاپ آنهم وجود دارد. علاوه بر این، شایعاتی هم مبنی بر احتمال ساخت دیفندر اسپرت منتشر شده که بیشتر روی عملکرد خیابانی تمرکز داشته و میتواند بهعنوان خودرویی روزانه مورداستفاده قرار گیرد.
محمدرضا فنا
۲۱ آذر ۱۳۹۷غول وارد می شود !!!!!!!!!!!
یانکی
۲۱ آذر ۱۳۹۷کاش مثل جیپ و بنز ادامه میداد
فورد
۲۱ آذر ۱۳۹۷اگه کراس اوور باشه سلام گوگولی
..::Majidio Lamborghini::..
۲۱ آذر ۱۳۹۷مدل های 1960 و 1970 اش هنوزم دارن کار میکنن !
شرکت Rover اون موقع ها واقعا دیفندر رو واسه دوام آوردن در سخت ترین شرایط درست می کرد
حتی بدنه ی این ماشین جوری انحنا داده شده که در صورت تصادف یک آدم کاملاً آماتور و بی تجربه بتونه با چکش موقتاً صافش کنه.
فرهاد
۲۱ آذر ۱۳۹۷لندرور ماشین بدی نیست ولی در مقایسه با همرده های ژاپنی مثل اف جی 40 یا حتی نیسان خیلی پایین تر بود سالها داشتیمش قطعات گرون. سواری خشک.عمر قطعات کم.امکانات پایین شتاب و سرعت پایین. آفرودش بد نبود ولی شخصا تویوتاها رو ترجیح می دم هیچیش در حد تویوتا نبود بجز سنش.
emad1990
۲۲ آذر ۱۳۹۷موتور های دیزل برای افرود مناسب تره فکر میکنم
گشتاور بیشتری دارن و در دور پایینتری به پیک گشتاورشون میرسن
چرا رانگلر یا جیمینی نباید موتور دیزل داشته باشن؟