لندروور-رنجروور

تکنولوژی‌های جدید در رنجروور

لندروور، ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدل‌های ۲۰۱۵ رنجروور و رنجروور اسپرت را در دستور کار قرار داده است. این ارتقا شامل موتورهای بهینه‌تر و فن‌آوری‌های جدید می‌شوند.

2015 Range Rover & Range Rover Sport
۲۰۱۵ Range Rover & Range Rover Sport
در گام نخست، موتور شش سیلندر دیزلی ۳.۰ لیتری با توربوشارژر دوقلو که همان قدرت ۲۵۸ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر سابق را تولید می‌کند، با به‌روزرسانی در نازل‌های سوخت‌رسانی و پمپ روغن و توربوهای کم‌فشار، ۸.۵ درصد در مصرف سوخت خودروی رنجروور و ۵.۷ درصد در مصرف سوخت رنجروور اسپرت صرفه‌جویی می‌کند.

موتور ۳.۰ لیتری دیزلی SD در رنجروور اسپرت هم با توربوشارژر موازی و کالیبراسیون بهتر، ۱۴ اسب بخار نیروی بیشتر و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بالاتری تولید می‌نماید. بدین ترتیب نیروی خروجی آن به ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور خروجی آن به ۷۰۰ نیوتن متر می‌رسد. در حالی که حتی مصرف سوخت آن بهتر شده و ۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

2015 Range Rover & Range Rover Sport
۲۰۱۵ Range Rover & Range Rover Sport
بهره‌وری سوخت ر مدل شش سیلندر ۳.۰ لیتری SC هم تا ۱.۹ درصد بهتر شده درحالی که قدرت و گشتاور آن بدون تغییر و در حد ۳۴۰ اسب بخار و ۴۵۰ نیوتن متر باقی مانده است. شتاب صفر تا صد این مدل ۷.۴ ثانیه و در مدل اسپرت ۷.۲ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌باشد.
2015 Range Rover & Range Rover Sport
۲۰۱۵ Range Rover & Range Rover Sport
یکی از تجهیزات جدید این خودروها نیز سقف پانورامای ثابت با پرده الکتریکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌باشد.
2015 Range Rover & Range Rover Sport
۲۰۱۵ Range Rover & Range Rover Sport
اما تغییرات جذاب‌تر در فن‌آوری‌های بکار رفته می‌باشد. یک سیستم نمایشگر سربالای HUD بسیار جذاب، اطلاعاتی نظیر سرعت، موقعیت دنده، اطلاعات کروز کنترل، ترافیک و اطلاعات دیگر را از طریق یک پروژکتور به راننده نشان می‌دهد. دومین سیستم جذاب هم سیستم کنترل پیشرفته انواع مسیرها یا ATPC نام دارد که به راننده اجازه می‌دهد بدون استفاده از پدال‌ها، روی مسیرهای ناهموار با بهترین کشش و کنترل ممکن حرکت کند، در حالی که تنها فرمان را در اختیار دارد. این سیستم در سرعت‌های بین ۱.۶ تا ۳۱ کیلومتر بر ساعت، عمل می‌نماید و باعث می‌شود تا راننده تنها روی مسیر و جهت تمرکز نماید. [jwplayer mediaid=”۹۴۳۹۲″] [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. "Amir"

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (728 ديدگاه)

    هرروز پیشرفت میکنن اونوقت ما…

    1. e36

      ۲۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (917 ديدگاه)

      همه دنیا هروز پیشرفت میکنن ماها چون درجا میزنیم برامون عجیبه

      1. دانشجوی مملکت

        ۲۶ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        درود
        به نظر من عجیب نیست ان ها می خوان پیشرفت کن البته ما هم همینجوری فکر میکنیم اما مدیران ما پیشرفت را فقط در تغییر چراغ و داشبورد میدان

        1. علی

          ۲۶ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (126 ديدگاه)

          فقط المان فقط جی 63 6*6
          والسلام

        2. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۲۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          من برم با پورشه م حال کنم!

        3. رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال

          ۲۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (2283 ديدگاه)

          پدال بد جور حالمو گرفتیا!!!
          حداقل یکیشو میذاشتی…. :(

      2. MPS

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (76 ديدگاه)

        غر نزنین..مشکل اول و آخر این مملکت اینه که همه از قانون فرارین..حتی کسی که قراره اونو وضع کنه..پس با این بی قانونی من مخترع اشتباهمو دوباره تکرار نمیکنم که خورد بشم و گرنه خوب میذونم که این HUD معجزه خاصی نیست..پام برسه اونور یک ماه میسازمش.

    2. محمد حسین

      ۲۶ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (184 ديدگاه)

      خدای آفرود…

      1. g35

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        آقا محمد حسین اگه یه ماشین میخوای که خدا { خدا که چه عرض کنم سلطان } باشه و بی رقیب توی مسیرهای آفرود فقط و فقط جیپ . اینو همیشه یادت باشه . راستی هیچ ماشینی برای یه آفرود واقعی هیچوقت جای جیپ رو نمیگیره . و در انتها تا یادم نرفته میخوام یه چیزی بگم : اگه مرسدس بنز و لندروور { رنجروور } هرگونه ادعایی برای آفرود بودن ماشینهاشون دارن باید اونا رو به مسیر آفرود rubicon ببرند . توصیه میگنم برای دیدن تواناییهای جیپ توی مسیرهای آفرود rubicon road و rubicon trail رو سرچ کن و فیلمها و ویدئوهای خدایان واقعی آفرود را نگاه کن .

  2. حمید

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    درسته تکنولوژیش خیلی بالاست ولی لذت آفرود واقعی را از راننده می گیره و راننده فقط فرمان دستشه

  3. h.s.7

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    بعضیا ک میگن کارخونه های انگلیسی عقب افتادن و از خودرو سازی چیزی سر در نمیارن کجان الان؟؟؟؟؟

  4. پوری پوریا!

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (322 ديدگاه)

    رنج روور با ارائه این تکنولوژی ها سعی در استفاده بهینه تر از موتور و راحت تر شدن رانندگی داشته. سیستم نمایشگر HUD خیلی باحاله!! راننده میتونه اطلاعات مهم رو روی شیشه ماشین ببینه!
    اون تکنولوژی ATPC هم خیلی جالب بود!خیلی خوبه که بتونی پاتو از رو پدال ها ورداری. البته با توجه به ویدیو این قابلیت بیشتر تو آفرود استفاده میشه!
    خیلی خوبه. راننده میتونه کل حواسش رو روی کنترال فرمون ماشین بزاره و درصد خطارو کاهش بده!

  5. koosha

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    اینقدر حرص خوردم موهای سرم سفید شد. چه پیشرفتی میکنن لامصبا ولی ما هیچ

  6. danial

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    لعنتی عجب چیزیه فکرشون تا کجا رسیده ایول من که خیلی خوشم اومد کاش مشد یدونه بخرم… :|

  7. Ahmad..F12

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    لندروور واقعاً سرعت پیشرفت ودستیابی به تکنولوژی های جدید محشره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا