لندروور-رنجروور

جدایی راه لندروور دیفندر از دیسکاوری

نسل فعلی لندروور دیفندر بر پایه همان پلتفرم دیسکاوری تولید شده است. اگرچه فروش دیسکاوری خیلی بد نیست اما موفقیت قابل‌توجه دیفندر باعث شده توجه کمتری به دیسکاوری شود. به‌منظور حل این مشکل نسل بعدی دیسکاوری از معماری ماژولار الکتریک EMA جگوار لندروور استفاده خواهد کرد.

اگرچه تیری بولور مدیرعامل جگوار لندروور از پلتفرم EMA به‌عنوان ساختاری الکتریکی محور نام برده اما این به معنی خاتمه تولید پیشرانه درون‌سوز نخواهد بود. این پلتفرم جدید می‌تواند از قوای محرکه تمام هیبریدی و پلاگین هیبریدی پشتیبانی کند بنابراین علاوه بر قوای محرکه تمام الکتریکی امکان استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی نیز وجود خواهد داشت.

لندروور دیسکاوری

بولور گفته است:

نیاز دیفندر ازنظر پلتفرم با دیسکاوری، دیسکاوری اسپرت، ولار و اووک متفاوت است.

به همین منوال دیفندر هم از معماری طولی ماژولار MLA استفاده خواهد کرد. این معماری مختص پیشرانه‌های الکتریکی بوده اما قابلیت استفاده از پیشرانه‌های درون‌سوز با نصب طولی را نیز خواهد داشت به‌گونه‌ای که میل‌لنگ در محور طولی خودرو قرار خواهد گرفت. پلتفرم MLA همچنین به این خودروساز بریتانیایی اجازه می‌دهد تا پیشرانه‌های درون‌سوز الکتریکی شده را برای خریداران ارائه کند.

لندروور دیفندر 90

ازآنجایی‌که نسخه طویل‌تر دیفندر طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده عرضه خواهد شد بنابراین احتمال کاهش هرچه بیشتر فروش دیسکاوری وجود دارد. گفته شده مدل بزرگ‌تر دیفندر به دنبال عرض‌اندام در بازار لوکس‌ها بوده و احتمالاً ظرفیت حمل هفت نفر را خواهد داشت.

احتمالاً نسل جدید لندروور دیسکاوری در اواخر سال مالی ۲۰۲۴ خودروسازان بریتانیایی معرفی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    من یکی که کارای انگلیسی هارو نمیتونم درک کنم….

    موافقم 2
    مخالفم 1
    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      راستی آقای slrمن یه سر به محصولات آپکو زدم،عجب چیزایی درآورده بودن!!!
      تارا رو قشنگ درست کرده بودن،دنا هم خوب بود اما جلوش خیلی بیریخت بود وگرنه باقی جاهاش مشکلی نداشت،ای کاش پدال مطلبشونو میزاشت تا ببینیم نظرات حضار اینجا درموردشون چیه….

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Aryan🥋🥋🥋judo

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (573 ديدگاه)

        دقیقا منم همین نظر رو دارم ولی به نظر من رینگ های دنا خیلی بیریخت بود

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          درسته رینگا و سپر جلوش بد بود اما همین حرکتشون می‌تونه یه شروع مناسبی باشه،حیف که نمیزارن….

      2. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        خدا میدونه واسه همین چارتا زینگیل پینگیل که کردن چند میلیون پول میگیرن.

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          راستش فعلا درحد یه نمونه هستش محمد جان،فعلا نه قیمتی مشخصه نه خبری از تولیدش…

      3. UNIVERS

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (51 ديدگاه)

        اره راست میگید منم زدم دیدم. تارا جالب شده بود دنا پلاس تقویت هم جالب بود
        میگن تا مرز 200 اسب قدرت داره.
        تا چند وقت پیش elx و زانتیا سالار جاده بود ( هرچند هیچ پخی نبودن) الان چند وقته دیگه احتمالا این دنا پلاس توربو opco میشه سالار. البته اگه بیاد.

        ماشین های بدی نیستن ولی با توجه به قدمت تولید خودرو در ایران و همچنین حضور امریکایی ها در 45 سال پیش الان سال 2021 تولید تارا با این قدمت دز خودرو سازی یه جوریه.

        ولی اگه قیمت منطقی بدن شاید با 310 میلیون خریدارش باشم. البته باید یه کم دیگه جور کنم. ولی اگه قیمت خوب بدن حتما خریدارش هستم.

    2. حسین

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      منم کار آمریکاییراو نمیتونم درک کنم.

      1. AHMET 2002

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        کجاشو؟

      2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        منم تعصب شما رو درک نمیکنم!
        آقای حسین مجبورت نکردن کامنت برای من بزاری….

        1. حسین

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1011 ديدگاه)

          اینکه خواستن فورد پروپ دفرانسیل جلو را جایگزین موستانگ کنند.اینکه فورد موستانگ و شورلت کامارو قبلا پونی کار بودن ولی الان چندتا تریمشون پونی‌کارن و چنتا ماسل کار و اصلا اصولشم ندارن.
          الکی آهن حروم کردن.چون ماسل کار سایز متوسط و پونی کار سایز کامپکته و موستانگ حجم صندوقش بین چلنجر و کامارو هست و کامارو هم یه‌ذره صندوق داره ولی این همه فلز حروم کرده و شده سایز متوسط و اینکه چرا با اسمی دیگه ماسل‌کار درست نمی‌کنند.بعد چرا تورینو وشوله را زنده نمی‌کنند.بعدی:حالا خیلی خیلی قابل تحمل تر از کاماروی زشت و موستانگ پیرمردیه.اینکه چلنجر قبلا پونی کار بودی ولی الان شده ماسل کار.اگه خواستی بدونی پونی‌کار و ماسل‌کار چی‌هستن انگلیسی سرچ کن و برو توی ویکیپدیا و بزن روی ترجمه چون توی صفحه‌ی انگلیسی بیشتر صفحه‌ی فارسی توضیح داده بود.اینکه برای پول اصالت را خراب می‌کنند.اینکه چرا فورد فیوژن و شورلت مالیبو اینقدر بد هستند؛توی رتبه بدی دیدم اون آخرای جدول بودن.نه هندیلنیگ درست و حسابی داشتن و نه کابین درست حابی داشتند و نه دید درست حسابی داشت مالیبو و اینکه چقدر چراغ عقب فیوژن چینی طور بود…
          اینکه هامر که قبلا برند بود الان شده یه مدل از ماشینای جی‌ام سی. اینکه خیلی پولکین و… مخمون را آمریکایی ها داغون کردن.

        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          اولا من فرق پونی با مال کارو میدونم خودم از بچگی تو کار آمریکایی هام نیازی نیست شما برام توضیح بدی…
          دوما که فورد پراب جایگزین موستانگ نشد!😂الان شما با این حرف میخوای چیو ثابت کنی؟واقعه ای که اتفاق نیوفتاد؟😂
          سوما،آهن حروم کردن چیه؟آقای خسیس توی ایران کلی آشغال درست کردن فقط ۸میلیون پراید درست شده این آهن حروم کردن نیست؟
          درضمن تو چیکار به صندوق عقب این ماشین ها داری؟! اینو بدون که کوپه ها عین سدان نیستن صندوق عقبشون بزرگ باشه وگرنه آمریکایی توی صندوق عقب بزرگ ساختن استاد بودن….
          چهارما،فقط آمریکاست که اصالتو زیر پا گذاشته؟پس این موج برقی شدن ماشین ها چیه؟چرا ژاپنی ها نمیان مدلای کوپه و افسانه ای شون رو احیا کنن؟چرا ب‌ام‌و از طراحی خیلی زشتش دست نمیکشه؟چرا جگوار دیگه اون عظمت سابق رو نداره؟فکر کردی با سرپوش گذاشتن روی اینا میتونی آمریکایی هارو مسخره کنی؟!حالت سر جاش نیست😂…
          درضمن مالیبو تولیدش متوقف شده که حالا میای مقایسه می‌کنی!!فیوژن هم نفسای آخرشو داره میکشه،دوره دوره شاسی بلند هاست برای آمریکایی ها هم چاره ای نمونده…
          و نکته دیگه،کجای هامر جدید پولکیه؟کلی جایزه گرفت و ازش استقبال شد،شما که پراید سوار تشریف داری درمورد هامر چی میدونی، تستش کردی؟روندیش؟اگه آمریکایی روی اعصابتن(یا تعصب باعث روی اعصاب یودنشونه!)خب نگاه نکن،کسی مجبورت نکرده….
          👎👎👎

    3. زیزیگولو

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (6038 ديدگاه)

      هنوزم که هنوزه میشه میلیونها دستگاه از مدلای قدیمی لندرور در سراسر جهان دید که استفاده میشن اونم در حالی‌که بیش از ۵۰ سال قدمت دارن که حتی به سخت ترینو صعب العبورترین مسیرا هم نه نمیگن چون این کمپانی خودروساز با اصالت انگلیسی یکی از بهترین سازنده های شاسی‌ بلندای لوکسو مناسب واسه سفرای خارج از جاده هستش ….. واسه آدمای علاقه‌ مندو ماجراجو که طبیعت‌گردی تو مسیرای سختو دوست دارن مثلث جیپ و تویوتا و لندرور اهمیت بیشتری نسبت به بقیه ماشینای دیگه داره

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (10478 ديدگاه)

    چه تصمیم نابی
    ای کاش تویوتا و نیسان چنین تصمیماتی را برای suv و پیکاپ‌هاشون میگرفتند !

    موافقم 3
    مخالفم 2
  3. یوسف

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1048 ديدگاه)

    بیچاره دیسکاوری که مثل نقل و نبات فروش میرفت. حالا به دست برادرش ترد میشه…. ای کاش این دیسکاوری ماله یه شرکت دیگه بود تا قدرشو داشته باشه. حیف به خدا

  4. محمد مختاری آذر

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    دوستان من یه سوال دارم اگر خودرو های الکتریکی صدای بنزینی ها را میدادند و گیربکس دستی هم داشتند و همچنین دور موتور هم داشتند دقیقا مثل بنزینی ها بودند اونوقت بنزینی میخریدید یا الکتریکی؟

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      اگه من باشم بازم بنزینی میخرم….

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. Hamid

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      اونوقت دیگه بنزینی بودند نه الکتریکی!
      بنزینی میخریدم!
      لرزش انجین ی چیز دیگس 😂😂😂

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. حشمت

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (415 ديدگاه)

      اگه بزینی ها هم مثل اسب و درشکه صدا میدادن و علوفه میخوردن شما اسب میخریدی یا ماشین 😏

      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        خودتم دونستی چی گفتی؟موتور چجوری صدای علوفه میده؟!😂
        جواب سوال خودتو خودت بده…

      2. NAVID۰۰۹۸

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (10478 ديدگاه)

        حشمت خان
        کامنت و کنایه‌ای که گذاشتید ، کاملاً خوانا و مشخص هست که چه مفهومی داره .
        اما مشخص‌تر این هست که برخی‌ها دو حالت جبهه گرفته‌اند ، یا کلاً نمیفهمند و دوزاریشون کج هست ، یا میفهمند اما تعصب کورشان کرده و نفهمیدن بیشتر به حالشون میاره !

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. مُحَمَّد رُستَمی نِژآد

          ۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (1180 ديدگاه)

          آره .
          تعصب یعنی برندی که ماشین هاش در قرن ۲۱کُم تاچ اسکرین ندارن!!

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۹ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          جناب نوید،توی پست قبلی معلوم نبود چته میگی راحت شدم خوشحالم ننه! اونوقت برای ما حرف *** میزنی؟
          پدال کامنتو حذف نکن 🙏….

      3. " Swedish Arrogant Tiger "

        ۹ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        اون موقع میشد علفی نه بنزینی!

  5. محمد امین

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    یه نکته هم درمورد موتور های بخار پیستونی بگم
    امروزه استفاده از این موتور ها در صنعت نمیشه و بجاش از توربین های بخاری استفاده میشه ،چون راندمان بیشتری دارن و معمولا برای تولید برق استفاده میشن
    ولی موتور های پیستونی بخار از نظر گشتاور پرچمشون بالاست مثلا یه موتور بخار تک سیلندر ۲۲ لیتری با فشار ۲۵۰ اتمسفر با شاتون یک متر و در شرایط خوب که ضریب کاهشی نیرو در سیلندر ۵۰ درصد باشه ،یعنی ۵۰ درصد نیرو توسط اصتحکاک درون پیستون حدر بره، میتونه حدود ۷۵۰۰۰ نیتون متر گشتاور تولید کنه و وقتی پیستون به مرحله ی مرگ پایین برسه فشار بخار در جهت عکس بهش وارد میشه و بازم ۷۵۰۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکنه ،این در صورتی هست که در موتور های چهار زمانه فقط یک زمان در سیکل احتراق نیروی مولد تولید میشه

    1. حسین دهمرد

      ۹ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2647 ديدگاه)

      اگر واقعا چنین قدرتی تولید میکنه پس یه موتور فرضی با یک دهم این مشخصات و ابعاد باید یک دهم این موتور قدرت تولید کنه.مثلا یه موتور ۲لیتری میتونه گشتاور ۷هزار نیوتون متری داشته باشه؟ منکه فکر نمیکنم چنین چیزی شدنی باشه.

      گشتاور موتور دیزلی که حاصل انفجار و تولید دمای فوق العاده درون سیلندره نمیتونه به این مقدار برسه. دیگه موتور بخار که فوقش دمای بخار به سیصد الی چهارصد درجه برسه چجوری میخواد چنین گشتاور سهمگینی تولید کنه؟دو اثره هم که باشه چجوری سیلندر روغنکاری بشه؟ با بخار مگه میشه؟
      بازدهی سیکل بخار معمولا پنجاه درصده بازدهی سیکل دیزل هم معمولا چهل درصده، اما درعمل بستگی به کیفیت مهندسی طراحی و ساخت موتور داره.

      ۷۵هزار نیوتون متر گشتاور برای یه شناور سیصد تنی کافیه.

      1. محمد امین

        ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        آقای دهمرد الان بیرون هستم ،بعدا یه لینک براتون میزارم که گشتاور موتور بخار رو بهتر درک کنید
        و بعدش هم اگر یه موتور با حجم v گشتاور t رو تولید کنه این دلیل نیست که موتور با حجم یک دهم گشتاور یک دهمی رو بگیره ، همواره محوودیت هایی وجود داره ،مثلا در موتور های بخار فشار زیاد از پیستون های بزرگ استفاده میشه چونکه حجم بیشتر پایداری و کنترل بهتری داره برای بخار، و موتور های کوچیک بخار به خاطر کوچک شدن مجرای ورودی بخار و طبق معادله ی پیوستگی که میگه اگر سطح مقطع کوچک تر بشه سرعت بیشتر میشه و طبق اصل برنولی با افزایش سرعت شاره فشار شاره پایین میاد پس گشتاور گرفتن از موتور های کوچک بخار سخت تر میشه
        و در آخر اینکه فشار ناشی از بخار در مخرن میتونه تا ۴۰۰ اتمسفر بالا بره و همچین فشاری رو دیزل تولید نمیکنه ، اگر معادله سوختن گازوئیل رو بنویسید و نسبت مولی گاز عا در سمت راست معادله و چب اون بسنجید و انبساط گاز هارو با رابطه ی گاز های کامل با تقریب خوبی حساب کنید ،متوجه میشید همچنین فشاری ایجاد نمیشه
        و در آخر، در اب یکمی از روغن های زود جوش میریزن که پیستون رو روان کنه

        1. حسین دهمرد

          ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2647 ديدگاه)

          ممنون. بسیار علاقمند شدم بیشتر راجبش بدونم. یه لطفی بکنین مقاله شو بفرستین واسه پدال . بنظرم موضوع جذابیه و بیشتر میشه روش کار کرد.

  6. kastech

    ۹ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    بنظرم دیفندر جدید شبیه یه دوماد که تاکسیدو پوشیده ولی پوتین پاشه، به قول ریچارد هموند ؛ نگین دیفندر بهتره بگیم نیو دیسکاوری

  7. عاشق پدال

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (259 ديدگاه)

    الان سایت لندروور رفتم. محصولاتش چقدر شبیه همه. حتی مشخصاتش یکیه.
    مثل پراید که ده نمونه ازش ساختن.
    خاک تو سرشون

    1. Farzad

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      نخر !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا