هرساله با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، اکثر خودروسازان جهانی محصولات جدید خود را با مدل سال بعد معرفی میکنند. امسال نیز شاهد همین رویه بودهایم و خودروهای زیادی برای سال ۲۰۱۸ معرفی شدهاند؛ بنابراین قصد داریم طی سری مطالبی تحت عنوان خودروهای ۲۰۱۸، بهطور اجمالی به معرفی ماشینهای جدید دنیا بپردازیم. هر قسمت از این سری مطالب به یک برند اختصاص دارد که طی آن محصولات جدید آن برند معرفی میشوند. همچنین در انتهای مطلب نیز نام محصولاتی که برای سال ۲۰۱۸ بهروزرسانی جزئی را تجربه کردهاند، محصولاتی که عرضهٔ آنها متوقف شده است و محصولات بدون تغییر هم ذکر میشود. البته لازم به ذکر است که سری مطالب خودروهای ۲۰۱۸ صرفاً شامل برندها و خودروهایی میشود که در بازار ایالاتمتحده حضور دارند. با این مقدمه به سراغ اولین قسمت از این سری مطالب میرویم که به لندروور اختصاص دارد.
دیسکاوری
جدیدترین نسل خودروی سنتی جعبهای شکل لندروور بر روی نسخهای از پلتفرم یکپارچهٔ رنجروور و رنجروور اسپرت ساخته شده و بنابراین ساختار بده روی شاسی قبلی آن کنار گذاشته شده است. نسل جدید دیسکاوری که از اوایل سال جاری به بازار عرضه شده است، نسبت به نسل قبلی ساکتتر شده و در جادههای آنرود راحتی بیشتری دارد درحالیکه هنوز هم کیت آفرود را ارائه میکند (حداقل بهصورت سفارشی) تا بیش از این مایهٔ شرمساری اسلاف خود نشود. قیمت دیسکاوری جدید از حدود ۵۱ هزار دلار آغاز شده و در دو نسخهٔ پنجنفره و هفتنفره به بازار عرضه میشود.
پیشرانههای این اسیووی بریتانیایی نیز هماکنون شامل یک نمونهٔ ۳ لیتری V6 سوپرشارژ با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و یک واحد ۳ لیتری V6 توربودیزل با ۲۵۵ اسب بخار قدرت میشود. همچنین بهتازگی جگوار-لندروور یک زیربرند جدید بنام SVX را معرفی کرده که نسخههای آفرود هردو برند جگوار و لندروور توسط آن عرضه خواهند شد؛ یعنی مشابه زیربرند SVR کنونی که به نسخههای اسپرت و عملکردی اختصاص دارد. اولین محصولی که توسط این زیربرند جدید معرفی شده است همین مدل دیسکاوری است. دیسکاوری SVX به طیف گستردهای از تجهیزات آفرود مجهز بوده و در زیر کاپوت آن یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور قرار دارد.
دیسکاوری اسپرت، رنجروور اووک
لندروور نهایتاً به استفاده از پیشرانههای چهار سیلندر سری Ingenium جگوار-لندروور در محصولات خود برای سال ۲۰۱۸ رضایت داد. این پیشرانه که از نوع ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بوده و در زیر کاپوت مدلهای دیسکاوری اسپرت و رنجروور اووک قرار خواهد گرفت، در دو سطح قدرت مختلف ارائه میگردد. نسخهٔ پایهٔ این موتور ۲۴۰ اسب بخار و نسخهٔ قویتر آن ۲۹۰ اسب بخار قدرت دارد. هردوی این نسخهها دارای منیفولد اگزوز یکپارچه و تزریق مستقیم سوخت هستند.
رنجروور ولار
لندروور با هدف گسترش سبد محصولات برند رنجروور خود، بهتازگی مدل کاملاً جدید ولار را معرفی کرده است که بین مدلهای اووک و رنجروور اسپرت قرار میگیرد. این کراساوور جدید با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه میگردد که عبارتاند از یک واحد چهار سیلندر توربودیزل با ۱۸۰ اسب بخار قدرت، یک نمونهٔ چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و نهایتاً یک پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ با ۳۸۰ اسب بخار قدرت که بهاحتمالزیاد اکثر خریداران موتور آخری را انتخاب خواهند کرد.
ولار خودرویی است با استایل بیرونی شیک و زیبا و کابین لوکس با ویژگیهای جدید و پیشرفته مانند یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با دو نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی. قیمت این خودرو از ۵۰,۸۹۵ دلار آغاز شده و نهایتاً در بالاترین تیپ آن یعنی مدل شش سیلندر R-Dynamic HSE به ۷۸,۰۹۵ دلار میرسد؛ اما کسانی که میخواهند حتی بیشتر از این هزینه کنند میتوانند سراغ نسخهٔ ویژه و تولید محدودی با نام سری اول بروند که تنها در تعداد ۵۰۰ دستگاه ساخته شده و هرکدام ۹۰,۲۹۵ دلار قیمت دارند.
محصولاتی که بهروزرسانی جزئی را تجربه کردهاند:
رنجروور و رنجروور اسپرت
منبع: Car&Driver
علی
۲۵ مهر ۱۳۹۶من نمیدونم این مهندسین هندوستانی – اینگیلیسی نمیخوان ی تغیراتی به محصولاتشون بدن . خیلی تکراری شده و ی جورایی داره عادی میشه . شورشو در اوردن ، من رنجوور میبینم جایی انگار پیکان میبینم .
با تچکر
Sina
۲۵ مهر ۱۳۹۶عمرا که اینارو تا حالا از ۱ کیلومتری هم دیده باشی برادر
برات تکراری هم شده ؟ خخخ
بی نام
۲۶ مهر ۱۳۹۶من خدارو شاکرم تو زمانی زندگی میکنم که ماشین های خفنی مث ولارو طراحی میکنن. شما میگی پیکان ؟ :| :|
Chevo
۲۶ مهر ۱۳۹۶حتما زمانی هم که پیکان رو میبینی یاد رنجروور میوفتی ، پراید رو میبینی یاد بنتلی کنتینانتال میوفتی. و. پژو ۴۰۵ رو میبینی یاد رولزرویس فانتوم میوفتی ….. خخخ loooool
فقط انگلستان
۲۵ مهر ۱۳۹۶جای دو کلاس از شاسی بلند سازی توی کلاس های لندروور خالیه یکی کلاس بنز G و یکی شاسی بلند کوپه
البته شنیدم داره شاسی بلند کوپشو بر پایه مدل اسپورت می سازه ولی برای بنز کلاس G رقیبی نداره لندروور دیفندر هم نمی تونه از همه نظر رقیب جدی برای G کلاس باشه چون G کلاس یه خودرو دست سازه و کیفیت خیلی بالاتری از دیفندر داره از نظر سطح تجهیزات و امکانات و هم یه سروگردن از دیفندر سرتره
الان جی کلاس یه رقیب در خور شان نداره هامر H2 هم زیاد رقیب جدی براش نبود (همه چیز که آفرود نیست)
G کلاس یه اسطوره واقعیه.
Mahdi.us
۲۸ مهر ۱۳۹۶داش گلم رقیب اصلی هامر فقط بنز یونیماگ
تو افرود هامرو جیپ درواقع یه سرمشق محسوب میشه ولی بنز gکلاس یه ماشین لوکسه
Ilovit
۲۵ مهر ۱۳۹۶من عاشق خودروهای انگلیسی و اون طراحی مغرورشون هستم و مخصوصا طراحی شاسی بلندهای لندروور شیک ساده و اصیل
TOYOTA
۲۵ مهر ۱۳۹۶آوتوبیوگرافی عشقه
امیرعارف
۲۶ مهر ۱۳۹۶من عاشق ماشینهای این کمپانی هستم(شاید همه ی اجزای این ماشینها برای من زیبا نباشند) اما این ماشینها با ظاهری زیبا در هیچ مسیری شما را شرمنده نمیکنند چه داخل شهر و چه خارج از شهر