همه میدانیم که رقابت بسیار فشردهای در کلاس شاسی بلندها برقرار است و پیروزی در این میدان کاملاً سخت است اما لندروور میتواند در این زمینه حرفهایی برای گفتن داشته باشد. گفته میشود جگوار لندروور در حال درخواست از کمیسیون تجارت بینالمللی آمریکا برای توقف فروش چندین شاسیبلند گروه فولکسواگن است و دلیل آنها نیز استفاده بدون اجازه این خودروساز آلمانی از سیستم پاسخ سطوح جگوار لندروور میباشد.
جگوار لندروور به دنبال توقف فروش چندین محصول محبوب فولکسواگن در آمریکاست که از جمله این خودروها میتوان به پورشه کاین، لامبورگینی اوروس، فولکس تیگوان و چندین خودروی آئودی از جمله Q5 پرفروش اشاره کرد. توقف فروش این خودروها میتواند برای برندهای فولکس بسیار پرهزینه باشد. همانگونه که گفته شد دلیل این شکایت به سیستم پاسخ سطوح جگوار لندروور مربوط میشود که لندروور آن را در وبسایت خود “تمایزدهنده” مینامد و با فشار یک دکمه حالتهای زیادی در خودرو تغییر میکنند. این سیستم در برخی محصولات جگوار همچون اف پیس نیز بکار رفته است.
لندروور میگوید توانایی تغییر چندین پارامتر خودرو با فشار یک دکمه اختراع این شرکت و مختص آن است. این سیستم به راننده اجازه میدهد حالتهای رانندگی شن، صخره، کراس یا گلولای را انتخاب کرده و سپس ترمز، پیشرانه و گیربکس برای آن حالت بهینه میشوند و توانایی آفرود خودرو افزایش مییابد. رسانهها میگویند بریتانیاییها قبلاً از بنتلی به خاطر سیستم دینامیک رانندگی موجود در بنتایگا شکایت کردهاند.
بنتایگا از پلتفرم مشترک با چندین محصول گروه فولکسواگن استفاده میکند بنابراین تلاش جگوار لندروور برای توقف فروش چنین محصولاتی جای تعجبی ندارد. کمیسیون تجارت بینالمللی آمریکا هنوز بررسیهای خود دراینباره را شروع نکرده و شاید تصمیم نهایی آن تا سال ۲۰۲۳ گرفته نشود. گروه فولکسواگن فعلاً واکنشی به این خبر نشان نداده هرچند انتظار میرود این کشمکش حقوقی بین دو خودروساز ادامه یابد.
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲ آذر ۱۳۹۹پورشه و لامبورگینی رو بیخیال شو
سهند
۲ آذر ۱۳۹۹یعنی چه مثل اینه که مرسدس بگه شیشه برقی را من اختراع کردم و هیچ برندی نمی تواند شیشه برقی داشته باشد؟!
لندرور هم دید که فروشش بسیار کمترشده و آینده اش در خطر است خواسته پرفروشترین شاسی بلند ها را از بازار بکشد البته هنوز برای بنز gle و بی ام و x5 بهانه پیدا نکرده ولی پیدا میکنه. کم فروش بودن محصولات جگوار و لند رور به دلیل استهلاک زیاد و قابلیت اطمینان کم است جگوارلندرور باید به فکر این باشد.
محمد حسین
۲ آذر ۱۳۹۹دقیقا من هم به همین منطق فکر می کردم با یک مثال متفاوت ،
مثل اینکه بنز بگه من موتور احتراق داخلی رو روی خودرو اختراع کردم ، هیچ کس حق نداره ماشین درون سوز تولید کنه !!
مازیار
۲ آذر ۱۳۹۹قانون حق ثبت اختراع بعد از اختراع موتور درون سوز وضع شد و مدتش هم ۱۵ سال هست و دقیقا هم اجرا میشه
بعد از ثبت تایمر برف پاک کن یکی دو سال بعد چند مورد ازش بدون دادن امتیاز استفاده شد و خبری نشد به مرور تعداد بیشتری ازش استفاده کردن تا چند ماه مونده به پایان اون ۱۵ سال کسی که ثبت کرده بود پیداش شد و دونه دونه ازشون غرامت گرفت
MASIHA
۲ آذر ۱۳۹۹موفقم.
رقابت باید دوستانه باشه،
البته تا جایی که در حد یه الگو باشه نه کپی.
Ramin
۲ آذر ۱۳۹۹یعنی چی ؟؟؟؟
اگه اونجوری باشه بس تسلا هم باید بگه چون من سیستم خودران یا سیستم احضار ماشینو ابداع کردم هیچ برندی حق نداره دیگه این شکلی بزنه….
این کرونا اومده بعضی از کمپانی ها وکمپانی های پول برند گیر قاطی کردن. یا قیمت ماشینو گرون میکنن یا چیز های عجیب غریب میگن.
.
.
عواقب کرونا. ???
بهزاد
۲ آذر ۱۳۹۹قانون حق مالکیت با این افق دید شما کلا بی معنی باید باشه!
هر شرکتی یا فردی نسبت به ابدا و اختراعش مالکیت داره و یک مدت زمانی هم برای اون تعیین میشه مثلا 20 سال ، حالا تو این مدت سایرین باید پول بدن برای حق بهره برداری یا شرکت یا فرد مخترع میاد رایگانش میکنه.
تسلا تو اون چیزهایی که گفتی اگه حق مالکیت داشته باشه میتونه این دو راه رو انتخاب کنه و اگر اتفاقی نیوفتاده احتمالا چیزی که شما میگی تسلا مخترعش نبوده و حرف شما بدون ارزش…
Hadi
۲ آذر ۱۳۹۹الکی دنبال بهونه میگرده که جلو فروش آلمانیا رو بگیره…
ولی کور خوندی داداش آلمانیا ثابت شدن و به این زودی ها نمیتونی بهشون برسی…
کلا دنبال بهونه نگرد به ضرر خورد تموم میشه…
انگلیسی…
Hamidreza
۲ آذر ۱۳۹۹خب …
اگه دادگاه رای رو به نفع لندروور داده باشه دیگه حقشه خب … اگرم نه یعنی چرت و پرت گفته …
اما باید دید این اختراع خودش رو ثبت کرده یا نه! وقتی ی اختراعی رو ثبت کنی دیگران برای استفاده از آن باید ی مبلغی ب حساب شما واریز کنند … حالا این بحث لندروور شاید یکم بچه بازی باشه ولی خب رقابت واقعا حساسه …
قانون کپی رایت یعنی همین دیگه …
سهند
۲ آذر ۱۳۹۹محصول نهایی مهمه و این ثابت شده که ماشین های آلمانی بهترین هستند . به نظر من از بین این ۵ رقیب ( پورشه کاین، x5 ، gle ، q7 و رنجرور ) بهترین پورشه کاین است و بنز و بی ام و و آئودی دوم هستند (به طور کلی نمیتوان گفت کدام بهتره) و رنجرور هم سوم است ( البته نه رنجرور فول سایز منظورم رنجرور اسپرت است)
مهدی موتورز
۲ آذر ۱۳۹۹اخ چه حالی کنه
مهدی
۲ آذر ۱۳۹۹لندروور دیده خودش عقب مونده بعد شرکت های دیگه دارن پیشرفت میکنن مخصوصا آلمان بعد می خواسته یه کاری کنه اونا عقب بمونن احتمالا چند وقت بعدم از یه شرکت دیگه یه بهونه ای میکشه بیرون چون واقعا لندروور یا همون رنجرور دارن مثل میتسوبیشی میشن چون ماشیناشون خیلی قیمتاش نسبت به ارزشی که دارن بالا هست و هی مشکلاتی برای ماشین پیش میاد همین یه ماه دو ماه پیشم پدال یه مطلب درمورد فروش خیلی بد رنجرور یا لندروور گذاشته بود میتونست به جای اینکه از شرکتهای دیگه شکایت کنه قیمت ماشینهاشو بیاره پایین
سامورایی از قله فوجی
۲ آذر ۱۳۹۹چه ربطی داره مثلا بنز ترمز ABS رو اختراع کرد بقیه شرکت ها نباید از این استفاده کنن ؟
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲ آذر ۱۳۹۹ای انگلیسی …….
دیده خودش عقبه میخواد ژرمن ها رو بیرون کنه
Ahmadreza2002
۲ آذر ۱۳۹۹بعیده راه به جایی ببره اگه همه موارد فقط همینایی باشه که ذکر شده
حسین دهمرد
۲ آذر ۱۳۹۹داری خودتو خراب میکنی لندی جون.آخه دکمه زدن هم شد اختراع؟ اینکه با یه دکمه چندتا تغییر تو سفتی فرمان و سفتی کمک فنر و اینا اتفاق بیوفته تو کمپانیهای درجه یک یه چیز پیش پا افتاده ست. برو فکر نان باش که خربزه آب است
علی
۲ آذر ۱۳۹۹ببینید کاملا این شرکت این حق داره چون به اصطلاح ابداع کننده این تکنولوژی بوده برای مثال شرکت پورشه وقتی برای اولین بار دنده های پشت فرمان رو ابداع کرد بقیه خودرو سازها هم مجبور شدن برای استفاده از این تکنولوژی به شرکت پورشه مبالغی رو تأسیس بدن پس الان شرکت لندرور هم همینو میخواد
علی
۲ آذر ۱۳۹۹ببینید کاملا این شرکت این حق رو داره چون به اصطلاح ابداع کننده این تکنولوژی بوده برای مثال شرکت پورشه وقتی برای اولین بار دنده های پشت فرمانی رو ابداع کرد بقیه خودرو سازها هم مجبور شدن برای استفاده از این تکنولوژی به شرکت پورشه مبالغی رو تأسیس بدن پس الان شرکت لندرور هم همینو میخواد
امیرمحمد
۲ آذر ۱۳۹۹لندرور عزیزی که از شدت فروش کم در شرف ورشکستگی قرار داری و تو فقدان قابلیت اطمینان مثال زدنی هستی تو رو چه به فولکس واگن آخه؟؟ برو با هم قد و قواره خودت در بیفت
یوسف
۲ آذر ۱۳۹۹لندرور عقب نمونده بلکه پیشتاز هست
بلکه فولکس عقب مونده و دزد هست که میاد کپی میکنه.
همه میدونن که لندرو پیشتازه
رنجرور اووک توی سال 2011 به بازار اومد همون موقع وفتی تست شد گفتن 15 سال از تکنولوژی روز دنیا جلوست. بله آقایون
امروز هم دیفندر پیشتاز آفرود دنیاست
اشکان
۴ آذر ۱۳۹۹احساسات رو کنار بزارید قانون کپی رایت همه جای دنیا هست [بجز کشور ما که یه dvd نرم افزار با ارزش چن صد هزار دلار رو میخریم 6 هزار تومن ] و هر کی بدون اجازه استفاده کنه باید غرامت بده حالا هر کمپانی باشه