بهتازگی گزارش شده که سرانجام نسل جدید لندروور دیفندر اواخر سال آینده، در سالگرد هفتادسالگی لندروور رونمایی شده و نهایتاً از سال ۲۰۱۹ به بازار خواهد آمد. دیفندر در کنار دیسکاوری و رنجروور سومین ستون لندروور است و هدف این شرکت رسیدن به فروش سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه از این اسیووی جانسخت است. این در حالی است که دیفندر قدیمی تا پایان عمر خود هرگز به فروشی بیش از ۲۰ هزار دستگاه در سال دست پیدا نکرد. بااینحال نسل جدید این ماشین برای جذب خریداران گسترده، با دو فاصلهٔ محوری مختلف و با امکان انتخاب سقف فلزی یا پارچهای به بازار عرضه خواهد شد. علاوه بر این، بعدها احتمال ساخت نسخهٔ پیکاپ دیفندر جدید نیز وجود خواهد داشت.
در سال ۲۰۱۱ لندروور کانسپتی بنام DC100 را معرفی کرد که در اصل پیشنمایش نسل جدید دیفندر بود اما واکنشهای منفی به این کانسپت آنقدر زیاد بود که طراحان این شرکت را مجبور کرد بار دیگر پشت میزهای طراحی خود بازگردند؛ اما دلیل مهمتر به تعویق افتادن معرفی نسل جدید دیفندر، دشواری ساخت خودرویی بهعنوان یک آفرودر کاملاً جدید بوده است. درهرحال به گزارش Autocar، طراحی نسل جدید دیفندر مشابه کانسپت DC100 نبوده و ظاهری رترو (با نگاه به گذشته) هم نخواهد داشت. همچنین لندروور کانسپت دیگری را هم بهعنوان پیشنمایش نسل جدید دیفندر معرفی نخواهد کرد که دلیل این موضوع ترس از سرقت و کپی طراحیهای این شرکت توسط خودروسازان چینی است.
نسل جدید دیفندر بر روی نسخهٔ مستحکمتری از همان پلتفرم آلومینیومی D7u ساخته خواهد شد که هماکنون در مدلهای رنجروور، رنجروور اسپرت و دیسکاوری مورداستفاده قرار گرفته است. همچنین این اسیووی بریتانیایی با پیشرانههای بنزینی و دیزلی از خانوادهٔ Ingenium عرضه خواهد شد. این امر نهتنها موجب کاهش مصرف سوخت دیفندر جدید خواهد شد که همچنین شرایط عرضهٔ آن در مناطقی مانند ایالاتمتحده و کانادا را هم فراهم خواهد کرد. علاوه بر این، لندروور میخواهد نسل جدید دیفندر را به بهترین شکل ممکن بسازد. به همین دلیل این ماشین به مجموعهٔ کاملی از فناوریهای مبتنی بر جدیدترین نسخه از سیستم Terrain Response II لندروور مجهز خواهد بود. این سیستم هماکنون در نسل جدید دیسکاوری ارائه شده است.
با اینکه این روزها بازار خودروی جهانی تحت سلطهٔ کراساوورها قرار گرفته که در اصل سواریهایی با قدِ بلند هستند، اما هنوز هم اسیوویهای واقعی نسبتاً زیادی برای خرید وجود دارد. بهعنوانمثال، نسل جدید جیپ رانگلر بهتازگی معرفی شد و سال آینده به بازار خواهد آمد درحالیکه نسخهٔ پیکاپ آنهم در سال ۲۰۱۹ عرضه میگردد. یکی دیگر از اسیوویهای واقعی آینده نیز نسل جدید فورد برانکو خواهد بود اما کسانی که خواهان نمونهای کوچکتر هستند در خارج از ایالاتمتحده میتوانند به سراغ سوزوکی جیمنی بروند؛ و نهایتاً برای کسانی که لوکس بودن اولویت اصلی است، مرسدس بنز G کلاس انتخاب مناسبی محسوب میشود. در آیندهای نهچندان دور، به جمع این اسیوویهای واقعی نسل جدید لندروور دیفندر هم اضافه خواهد شد.
شهاب شورلت
۳۰ آذر ۱۳۹۶اولین تصویراا ک دیدم فکر کردم یه کپی چینی از لندروره
F۲۲RAPTOR
۳۰ آذر ۱۳۹۶چه ترسی داره این بنده خدا از چینیا
فقط انگلستان
۳۰ آذر ۱۳۹۶یکی از ایرادهای لندروور دیفندر نسل قبل فاصله کم بین لاستیک هاش از نظر عرض بود چون توی شیب های تند اگر می خواستید توی همون شیب دور بزنید امکان چپ کردن خودرو وجود داشت البته منظورم اینه که اگر ماهر نباشید و شیب هم دیگه خیلی زیاد باشه احتمال چپ کردن هستش نه اینکه تو هر شیبی اینطوری باشه و امیدوارم لندروور توی نسل جدید دیفندر با زیاد کردن فاصله عرضی محورها و با استفاده از تجربه و تکنولوژیش این مشکل رو حل بکنه
البته این رو هم بگم که خودروهای شاسی بلند زمان دیفندر همشون به اصطلاح زود چپ بودن و این مشکل تنها مختص لندروور دیفندر نبوده و می شه گفت هر خودرویی عیب و برتری های مخصوص به خودش رو داره مثلا جیپ واگونیر یا همان آهو به خاطر وزن خیلی زیادش برای مسیرهای گلی و شیب زیاد مناسب نبود ودرست در نقطه مقابلش دیفندر به علت وزن کمش جاده های گلی و شیب زیاد خوراکش بود ودر طرف دیگه وزن زیاد جیپ آهو باعث می شد توی جاده های برفی بهترین عملکرد ممکن رو داشته باشه
امیدوارم لندروور یکی از بهترین های آفرود رو برای سال 2019 آماده بکنه و بتونه رقابت خوبی با رقبا داشته باشه.
احسان
۳۰ آذر ۱۳۹۶به نظر من نسل قدیمش را اگه تا آخر دنیا هم تولید میکرد جذابیت خودشو داشت ولی خب بالاخره دنیا در حال تغییره وهیچ چیز تا ابد روی یه پاشنه نمیچرخه…
این نسل جدید هم بالاخره تو دل طرفداراش جا باز میکنه و مهم اینه که یه ماشین قابل اعتماد از یه کمپانی قابل اعتماد ، صاحب سبک و پرافتخاره
#ali.m#
۳۰ آذر ۱۳۹۶کاملا موافقم
علی
۳۰ آذر ۱۳۹۶دیگه تو طراحیش اون اصالتی که هیچ وقت نداشتو نمیبینی . یعنی گل که نبود هیچ ، به خار و خاشاک آراسته شد.
با تچکر
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۳۰ آذر ۱۳۹۶دوست عزیز بهتره بدونی منفی در منفی میشه مثبت. جمله اول کامنتت اینجوری میشه «دیگه تو طراحیش اون اصالتی که همیشه داشتو میبینی»