لندروور دیسکاوری خودرویی که می توان آن را یکی از ارکان و تابلوهای ماشینهای SUV دانست، یک آفرود متوسط انگلیسی است که در سال ۱۹۸۹ وارد بازار شد. در ابتدا سبک خاص طراحی آن شامل سقف پله ای و صندلیهای عقب استادیومی جلب توجه می کرد. این سبک تا نسل دوم نیز پیگیری می شد. سرانجام در سال ۲۰۱۲ فروش مجموع دیسکاوری ها از یک میلیون دستگاه فراتر رفت.
نسل اخیر دیسکاوری یعنی نسل چهارم با کد LR4 از سال ۲۰۰۹ وارد بازار شده و اکنون در آستانه ۲۵ سالگی با تغییرات و بروزرسانی هایی هرچند خفیف، این رویداد را جشن می گیرد. تغییرات بیرونی شامل رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی و رنگهای بدنه جدید می شود. در داخل کابین چرم دو رنگ همراه با چوب آبنوس یا گردو هم جلب توجه می کند. در بخش نیرومحرکه هم یک پیشرانه بنزینی V6 با حجم ۳.۰ لیتر و قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر و یا دو موتور دیزلی توربو با همین حجم ۳.۰ لیتر و قدرت ۲۰۷ و ۲۵۲ اسب بخار قابل انتخاب اند. برای گیربکس از جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک ZF و یک سیستم استارت-استاپ استفاده می شود. [jwplayer mediaid=”۷۷۵۳۶″] فروش مدل بروز شده دیسکاوری از ماه سپتامبر به عنوان مدل ۲۰۱۵ آغاز می شود. [دانلود ویدئو]۴۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Japan & Germany
۲۵ خرداد ۱۳۹۳قیافشو که دیدم فکر کردم مال سال 2006 هستش ، این چه وضعشه آخه ؟؟؟؟
meysam
۲۵ خرداد ۱۳۹۳سلام به همه دوستان و همچنین مسئولین سایت پدال. میخواستم بابت اینکه همراه مقالات علاوه بر عکس، فیلم هم میگذارید تشکر کنم. بسیار از این فیلمها استفاده میکنیم. در ضمن من چند ایده خوب برای بالاتر بردن سطح کلی سایت دارم،با اجازتون یکیش رو مطرح میکنم، بقیه ایده ها باشه بعد از تایید شما. به نظر من اگه شرایطی فراهم کنید تا با نظر دهندگان سایت و اونهایی که همیشه دیدگاه های سازنده ای دارند به انتخاب خودتون مصاحبه ای انجام دهید(حتی به صورت مجازی) و دیدگاه های اونها رو طی مقاله ای در سایت درج کنید، این اقدام میتونه منجر به افزایش رضایتمندی کاربران سایت بشه چون دیدگاه های همین کاربران بخش بزرگی از سرمایه این وبسایت وزین هستند و باعث جذابیت هرچه بیشتر سایت میشوند. خود من وبسایتهای زیادی میشناسم که در زمینه خودرو فعالیت میکنند، اما به جرأت میتوانم بگویم، فضای صمیمانه ای که شما مسئولین محترم در این سایت برای کاربران ایجاد کرده اید باعث جدب من شده تا مطالب خودرویی را ابتدا از این وبسایت دنبال کنم. با آرزوی موفقیت روز افزون برای وبسایت فوق العاده” پدال”.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
خوبی میثم جان .
داداشم باید 1 ماه الی یک ماه و نیم دیگه صبر کنی .
امکاناتی در دسترس کاربران خواهد رسید در حد بوندسلیگا .
meysam
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سلام میلاد جان. چه امکاناتی؟ راستی اولین فردی که تو ذهنم بود پدال باهاش مصاحبه کنه تو بودی. من اکثر دیدگاه های تو رو میخونم و استفاده میکنم. اینم یه پیشنهاد برای پدال!!!
مک میسل
۲۶ خرداد ۱۳۹۳طراحی بیرونیش قدیمیه و قشنگ نیست ولی داخلش مثل هتل میمونه
Japan & Germany
۲۶ خرداد ۱۳۹۳اتاقش کپی تویوتا توندرا
انزو
۲۶ خرداد ۱۳۹۳خدایی راس میگه قیافش خیلی داغونه.این چیه آخه.رنج روور ایووک کجا این کجا.
علی
۲۹ خرداد ۱۳۹۳زمانی که لندروور شاسی بلند می ساخت این ماشین های به اصطلاح شاسی بلند کجا بودند مثلا تویوتا یا هیوندای شاسی بلند نیستند فقط برای لاف زدنه همین و بس.
xsajad
۲۵ خرداد ۱۳۹۳دوستان دفاعیه زیر را بخونید فکر کنم هیچ کدومشون دو تا درس درست حسابی هم پاس نکردن اخه وقتی ادم هایی مثل این ها نمیفهمند که تولید وخرید فروش بیشتر برابر با قیمت کمتر هست قیمت یک پراید هم همه میدونند اگر یک شرکت خارجی بیاد همین پراید رو تولید کنه قیمتش بیشتر از 5 میلیون نیست در هر صورت از نظر من حرفهای سایپا و ایران خودرو حق هست و امیدوارم این شرکت ها قیمتشون به راحتی هر چقدر میخواهند قیمت ها رو افزایش بدهند فقط گمرک رو ازاد کنند اون وقت ببینم ایا همین پراید رو به کمتر از 10 میلیون نفروختند به خدا عمرمون در این کشور تلف شد !!
درخبری که خبرگزاری ایرنا مخابره کرده، اظهار نظر عجیبی از سوی سید سعید امامی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران اعلام شده و ادعا کرده که برآوردهای دقیق کارشناسی نشان می دهد که در صورت مدیریت صحیح و ابتدایی که نیاز به برنامه ریزی حتی میان مدت نیز ندارد در خط تولید؛ ۳ میلیون در هزینه تمام شده خودروی پراید صرفه جویی فوری اتفاق می افتاد که اگر هزینه های ناشی از ریخت و پاش و یا عوارض بی ربط از آن کسر شود هزینه تمام شده پراید نه حدود ۲۰ میلیون تومان که تنها ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.
به گزارش دنیای خودرو ، وی همچنین به پایین بودن بهره وری و ریخت و پاش ها و کیفیت پایین خودروهای داخلی اشاره کرده است.
اگر چه موضوع کیفیت و خدمات و بهره وری مشکلی است که در تمام صنایع ایران و مدیریت دولتی و خصوصی وجود دارد و باید به آن توجه شود، اما چنین اظهاراتی که با ادعای بررسی کارشناسی مطرح و توسط یک خبرگزاری با سابقه منتشر می شود، نه تنها کمکی به بهبود شرایط تولید و صنعت نمی کند، بلکه عملا اظهار نظرهای غیر کارشناسی و نادرست را تشدید می کند و مشکلات را افزایش می دهد.
سایپا 151،وانت پراید
سایپا ۱۵۱،وانت پراید
وقتی دبیر انجمن مدیریت کیفیت ایران چنین ادعایی می کند که قاعدتا باید به کیفیت اظهارنظرهای این انجمن توجه داشته باشد، دیگر از بقیه افراد کوچه و بازار چه انتظاری می توان داشت!
ایشان تاکید کرده که هزینه تولید خودروی پراید، به شرط بهره وری و کاهش ریخت و پاش ها ۳.۷ میلیون تومان است.
معنای این سخن آن است که پراید با ۱۰۰۰ دلار می تواند ساخته شود!
برای پاسخ به این ادعا لازم است که ایشان نگاهی به لیست هزینه تمام شده خودروهای خارجی در کشورهای مختلف داشته باشند و بعد اعلام کنندکه کدام خودرو در حد پراید و با این مشخصات می تواند با ۱۰۰۰ دلار تولید شود؟
حتی اگر قیمت مواد خام از فولاد و ورق، پلاستیک و مس و … را برآورد کنیم بازهم نمی توان چنین ادعایی داشت.
وقتی هزینه های تامین مواد اولیه، آب و برق وگاز، حمل و نقل، کارگر و ماشین آلات و… را تنها برای تولید قطعات خودرو در نظر بگیریم، بازهم نمی توان به رقم ۱۰۰۰ دلار رسید و معلوم نیست که این اظهار نظر چه فایده ای دارد و انتشار چنین خبری جز بدبینی مصرف کننده و مشتری و احساس اجحاف بیشتری چه کارکرد و اثری خواهد داشت؟
دبیر محترم انجمن مدیریت کیفیت باید توجه داشته باشند که بعد از خرید مواد اولیه، باید تبدیل به قطعه شود و هزاران قطعه درخط مونتاژ کنار هم جمع شوند.
در شرایطی که ساختار شرکت های خودروسازی به خاطر دولتی بودن و کمبود سرمایه شرکت ها، نیازمند تامین منابع از بانک هاست و بانک ها نرخ سود بالا از خودروسازان دریافت می کنند و شرایط برای تجهیز منابع لیزینگ و اوراق مشارکت و… آماده نیست و به دلیل تحریم، رشد هزینه های ارزی، کمبود سرمایه درگردش، تورم، خرید نقدی مواد اولیه با ۱۲۰ درصد ارزش مواد وارداتی و…. نیاز به تامین منابع بیش از ۱۰ برابر رشد کرده و سهامداران دولتی، منابع و سود حاصل از عملیات تولید را از شرکت خارج کرده اند و انباشت نقدینگی به حداقل رسید و… چگونه انتظار دارید که پراید ۳.۷ میلیون تومان هزینه داشته باشد.
این اظهار نظر غیر کارشناسی، حتی بدون توجه به رشد نرخ ارز و سه برابر شدن آن و هزینه های مالی تحمیل شده مطرح شده است.
اگر در شرایط دلار ۱۰۰۰ تومانی چنین نظری داده می شد حداقل به هزینه های تمام شده در شرایط بهره وری کامل نزدیک می شد اماوقتی نرخ ارز به ۳ هزار تومان رسیده و هزینه های حمل و نقل و خرید مواد اولیه و… چند برابر شده است، براساس کدام شاخص ها و لیست هزینه ای چنین ادعایی مطرح شده است.
لازم است که به دنبال انتشار چنین گزارش هایی، لیستی از ریز هزینه های مورد نظر انجمن مدیریت کیفیت ارائه شود تا اشکالات و نقاط قابل توجه آن بررسی شود.
زیرا چنین نظراتی از سوی یک نهاد مدنی و انجمن مدیریت کیفیت، مورد توجه افراد غیر متخصص قرار خواهد گرفت و مصرف کننده و مشتری عادی را نسبت به بازار خودرو بدبین خواهد ساخت.
اگر بپذیریم که قانون و عرف و احقاق حقوق مردم، تفاوت بین متخصص و مصرف کننده را مطرح ساخته، شایسته است که افراد صاحب نظر و متخصص در اظهار نظرهای خود دقت بیشتری داشته باشند و سخنان غیر مسوولانه مطرح نکنند و حداقل به لیست مورد نظر هزینه های خود اشاره کنند تا پاسخ مناسب از سوی خودروسازان را نیز شاهد باشیم.
carbonado aventador
۲۵ خرداد ۱۳۹۳3.7 میلیون دیگه خیلی کمه!!!!
13-15میلیون منصافانه است
در همه جای دنیا با گذشت زمان(سال)قیمت خودرو هایی که مدلشان قدیمی تر هست کاهش پیدا می کنه اما در ایران…!
xsajad
۲۵ خرداد ۱۳۹۳منم دارم میگم بدید یک کشور ثالث تولید بشه قول میدم در مثلا امریکا پراید با قیمت بیشتر از 2هزار دلار تولید نشه در ضمن خودرو ساز ها اگر قبل از تحریم ها و همین الان با انضباط بودن در دخل و خرجشون با توجه به سود های کلانی که کردند میتونستن قیمت ها رو کاهش بدن تولید بیشتر قیمت کمتر که از لحاظ تئوری ممکن هست ولی الان به خاطر بدهی های سنگین بانکی و… باعث شده پراید 20 میلیونی هم براشون کم باشه
امید
۲۶ خرداد ۱۳۹۳فقط یه چیز بگم همش میان میگن داریم ضرر میکنیم پس چرا اینقد موثرن تولدشونو بیشتر کنن با ضرر!؟
VAHID JINPACHI
۲۵ خرداد ۱۳۹۳یکی از نمایندگان حساب کرده که پراید 4 میلیون پای خودرو سازان افتاده!!!!
حالا اونا چه جوری پراید رو 20 میلیون می دن و باز هم می گویند ما داریم ضرر می کنیم…..
این دیگه اخره…
احسان(احسان سابق)
۲۶ خرداد ۱۳۹۳وحید بنظرم مدیر بی مسولیت از مدیر دزد خیلی بدتره اما خودروسازای ما نه تنها دزدن تازه بی مسولیت هم هستن.دزد برای جیب خودشون بی مسولیت برای منافع مردم.واقعا ادمای خطرناکی هستن اینا.شاید به اندازه بن لادن ظاهرشون ترسناک نباشه اما جزو خطرناک ترین مجرمای دنیان
YaShaR
۲۶ خرداد ۱۳۹۳دو سه سال پیش بچه های خوش ذوق یکی از دانشگاه های صنعتی تیمی تشکیل می دن و طی یک ماه با لوازم و وسایلی که از بیرون تهیه می کنن و یک فروند پراید مونتاژ می کنن که قیمت نهاییش کمتر از 5 میلیون تومان میشه اون زمان پراید حدود 12 تومن بود (البته این روهم باید در نظر بگیریم که اونا لوازمشو بصورت تک فروشی از مغازه های خرده فروشی می خریدن در حالی که شرکت معظم سایپا فله ای و عمده از چین وارد میکرد حداقل 40 درصد ارزونتر تموم میشد + خط تولید مجهز و کارگرهای ماهر)
Ehsan
۲۵ خرداد ۱۳۹۳هر چی میخواهند بگویند به نظرم هزینه تولید هر خودرو نصف قیمت فروششون میشه دو تا دلیل میارم
1 _ چرا قیمت خودرو صادراتی نصف قیمت فروش در داخل است یا تقریبا نصف
2 _ همین اس 300 یا زد 300 قیمتش در چین به دلار 9000 دلاره که با دلار 3200 تومانی میشه 29 میلیون ولی جناب سایپا 72 میلیون قیمت براش گذاشته ، البته باید این نکته رو در نظر گرفت که برای این خودرو ارز مرجع در نظر گرفته میشه نه 3200 بازار
مک میسل
۲۶ خرداد ۱۳۹۳به نظر من6.5 میلیون برای پراید منصفانست و این ها الکی دارن سود میخورن……اون موقع که پراید8 تومن بود سود هم میکردن اون موقع پراید شاید3.5 می ارزید ولی الان با تو جه به سود شاید براشون6 تموم بشه خب الان9 بدن……….. اینا15 میلیون اضافه خوری دارن!مثل اینکه تو یه مهمونیه8 نفره یه کیکی که به 8نفر میرسه..یکی درجا بریزه تو خندق بلا!!!!!!!!
مک میسل
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ولی یه چیزی…..پراید کل و هم نباید اصن تولید شه تا قیمت روش بذارن…….به نظرم برای قشر کم درامد اگر الان من دولتمدار بود شاید مگان 15 تومن عرضه میشد و برای قشر کم درامد..برای متوسط بنز ای کلاس و برای پر در امد منصوری ویرون و هنسی ونوم
M DESIGN
۲۵ خرداد ۱۳۹۳واقعا خطوطش در حد دیسکاوری نیست به عک ها دقت کنین انگار درب ها مال این خودرو نیستند
M DESIGN
۲۵ خرداد ۱۳۹۳یادم رفت بگم از پشت شبیه ماشین های باری و ون های ارزون قیمت شده و در حد خودش هم نیست
توفیقی
۲۵ خرداد ۱۳۹۳معمولیه.زیاد چنگی به دل نمیزنه
ebi
۲۵ خرداد ۱۳۹۳خیلی با حاله
هادی . مرسدس بنز
۲۵ خرداد ۱۳۹۳عین جعبه می مونه !!!!
ebi
۲۵ خرداد ۱۳۹۳واقعا u.k حرف نداره
چرا دوباره لندروربه ایران نمیاد؟ مگه امتیازس رو تاتا موتورز هند نخریده؟؟؟؟
daniel
۲۵ خرداد ۱۳۹۳واقعا ماشن خوبیه راستی دوستان کسی خبر نداره مانیتور پشت سری سورن ikco به صورت جفتی عرض میشه یا تکی آخه توسایت نوشته 600 تومان میخواستم بدونم تکی هست
ژیار
۲۵ خرداد ۱۳۹۳سلام من خودم طراحیش رو نمیپسندم ولی باید توجه کرد دیسکاوری اغلب برای افرود طراحی شده و این شکل مکعبی و خالی از پف و اغراق جهت به حداقل رساندن آسیبهای بدنه دولت در مسیرهای خارج جاده طراحی شده و بیشتر کاربردی است.
کافر مقدس
۲۵ خرداد ۱۳۹۳طرف جوری کامنت میده که اینگار مَنهَتن یا بورلی هیلز آمریکا زندگی میکنیم . .
از پشت مانیتور یه دنیارو آره ولی در عمل آره . . .
فرهاد
۲۵ خرداد ۱۳۹۳عقبش چرا اینجوریه؟؟
انصافاً خیلی ضایست. (-:
مهدی ف
۲۵ خرداد ۱۳۹۳هر چه از جلوماشین به عقب می رویم امید کم تر میشه
ROLLS R R ROYCE
۲۵ خرداد ۱۳۹۳رنو داچیا داستر از لحاظ ظاهر بیرونی،پیش این شاهه!!!!!
و همچنین با قیمتی طبق قدرت و امکانتش عرضه میشه!!!!!!
این که افتضاححححححححححححححححححححححححححححححححححححححححه!!!!
sadegh
۲۵ خرداد ۱۳۹۳با اینکه طراحیِ کلیش زیبا نیست، ولی خب جلو ماشین خیلی هم بد نیست (البته به نظر من)
از لحاظ مصرف هم نسبت به نسل قبلش بهبود پیدا کرده، گریبکسش هم از 6 سرعته
به 8 سرعته اتومات تبدیل شده
احسان(احسان سابق)
۲۶ خرداد ۱۳۹۳این ماشین بیشتر بدرد پیرمردا میخوره.بیرونش که خیلی طراحی یکنواختی داره و داخلش هم خسته کننده و ارومه.
امید
۲۶ خرداد ۱۳۹۳خیلی طراحیش قدیمی شده باید یه دستی به سروگوشش بکشن
احسان
۲۶ خرداد ۱۳۹۳ماشین رضا خان سلام اوغلو است…
ولی به نظر من این ماشین بی نظیره
بنظر من کسایی که سرشون بشه ماشین چیه میرن سراغ این
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳این نسل نفسهای اخرشو میکشه
قیمتش بالاست و نمی ارزه
باید صبر کرد واسه نسل جدیدش
کاظم قاقی
۲۶ خرداد ۱۳۹۳رضا یه جوری میگه انگار میخواد همین فردا بره یکیش رو بخره
رضا
۲۶ خرداد ۱۳۹۳میتونستم هم نمیخریدم :-)
کم پیدایی دکتر قاقی؟
HAMED24
۲۶ خرداد ۱۳۹۳سال 209 درشکه نبوده چه برسه دیسکاوری اشتب کردین تو متنتون یه صفر جا مونده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۶ خرداد ۱۳۹۳درود .
زیاد نباید از طراحیش ایراد گرفت ، چون یکسری ماشین ها باید ظاهر
اصلیشونو نگه دارند . مثل جی کلاس . هامر . لندکروز . fj کروزر و …
مجید
۲۶ خرداد ۱۳۹۳لطفا اسم لندکروزو کنار جی کلاس نیار
اصالت یعنی دیفندر، رنجرور، دیسکاوری، جی کلاس، سابربن، رنگلر، …
ضمنا وقتی دیزاین درست باشه نیازی به تغییر دادنش نیست
این نوع تنوع طلبی ها که توسط شرکت های تازه به دوران رسیده مثل تویوتا به مشتری ها القا شده فقط واسه خالی کردن جیب مردمه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۷ خرداد ۱۳۹۳درود .
چی بگم مجید جان !!!!!
راستی حرف شما رو در پست رولزرویس قبول دارم .
محمد
۲۶ خرداد ۱۳۹۳قیافش رو ول کن…خدایی ماشینای لندرور خدای آفرودن..مایه 67 داشتیم اون قدیما همه جا میرفت لامصب :D
Infinite
۲۶ خرداد ۱۳۹۳بخش جلوی خودرو طرحی باوقاری داره و زیباست. پهلو ها هم گرچه طراحی متفاوتی دارند اما جالب هستند . شیشه های عقب خودرو هم متفاوت هستند و جالب ولی طراحی چراغ ها می تونست بهتر از این باشه. با این که نسل جدید این خودرو در راه هست اما به شخصه خیلی دوست داشتم این مدل رو داشته باشم.
PEUGEOT
۲۶ خرداد ۱۳۹۳طراحی داخلی و بیرونی درحد معمولیه