نسل جدید لندروور دیسکاوری اسپرت، قبل از پردهبرداری رسمی در نمایشگاه پاریس، رونمایی شد. خودرویی که میتواند، باز هم توجهات را به سوی این برند هندی-انگلیسی معطوف نماید.
لندروور دیسکاوری اسپرت، جایگزین مستقیم فریلندر میباشد. اما با اندازهای بزرگتر و لوکستر. طراحی دیسکاوری جدید، شباهت زیادی به برادران لوکس رنجروور پیدا کرده است و به نوعی میتوان آن را رنجروور ساده و ارزان قلمداد کرد. با این وجود، طراحی دیسکاوری اسپرت، جذاب و دلنشین است. سابقه دیسکاوری به سال ۱۹۸۹ باز میگردد. این SUV متوسط لوکس با قابلیتهای آفرود بالایش شناخته میشد. در مجموع چهار نسل از این خودرو ساخته شده که آخرین نسل آن LR4 از سال ۲۰۱۰ به بازار آمده است. قسمت جلوی خودرو با فرم تخممرغی و آئرودینامیک خود، کاملاً متمایز از تمام شاسی بلندهای شرکتهای رقیب است و به آسانی با یک نگاه شناخته میشود. فرم چراغها و جلوپنجره با شبکه مشکی رنگ، شباهت زیادی به رنجروورها دارد. با این وجود تفاوت ظاهری این مدل با دیسکاوری معمولی فعلی، مثل مقایسه یک جعبه با یک چمدان است! چهره چابک و مدرن دیسکاوری اسپرت قابل قیاس با مدلهای قبلی نیست. درب عقب و سقف پلهای شکل نیز از این مدل رخت بربستهاند. دیسکاوری جدید بزرگتر از فریلندر ۲ میباشد در حالی که در نگاه اول شاید اینگونه به نظر نرسد. طول این خودرو ۹۰ میلیمتر افزوده شده و به ۴۵۹۰ میلیمتر رسیده و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۷۴۱ میلیمتر میباشد. ویژگی خاصی که آن را از رقبای آلمانی متمایز میکند، صندلیهای ۵+۲ آن میباشد که حالت استادیومی صندلیهای عقب با ارتفاع ۵ سانتیمتر بالاتر از ردیف نخست و قابلیت تا شدن با نسبت ۶۰/۴۰ و لغزش به میزان ۱۶ سانتیمتر به جلو و عقب باعث میگردد تا علاوه بر راحتی استفاده، فضای پای سرنشینان ردیف دوم تا ۱۰۱۱ میلیمتر نیز افزایش یابد.
میتوان گفت که ویژگیهای آفرود به دیسکاوری بازگشتهاند. فاصله کف خودرو از زمین، ۲۱۲ میلیمتر است. و به راحتی از شیب ۴۵ درجه بالا میرود. پیشآمدگی سپرها نیز نسبت به چرخها کم است و زاویه ورود و خروج را به تپه و ناهمواری، افزایش میدهد. این خودرو روی پلتفرم اصلاح شده رنجروور اووک قرار میگیرد. فولاد با مقاومت بالا و آلومینیوم سبک وزن، در بدنه، شاسی و سیستم تعلیق مورد استفاده قرار گرفتهاند. فرمان الکتریکی و تعلیق عقب مولتی لینک هم باعث آسایش بیشتر شدهاند. درون کابین دیسکاوری جدید، طراحی لوکس، ساده و آشنایی را خواهید یافت. هواکشهای دایرهای شکل دوباره جای خود را به انواع مستطیلی دادهاند. استفاده از آلومینیوم برس خورده و روکش چرم دوخته شده و تریم دو رنگ، جذابیت کابین را افزودهاند. سقف بازشوی پانوراما هم چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. با این وجود طراحی داخلی نسبت به رقبای دیگر، نکته مثبتی را به نمایش نمیگذارد.
جگوار-لندروور برای این خودروی SUV معروف انگلیسی از امکانات و رفاه، چیزی کم نگذاشته است. همه آن چیزهایی که در یک خودروی مدرن امروزی ممکن است بیابید، در این جا هم استفاده شدهاند. یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی که با سیستم ناوبری ماهوارهای و سیستم صوتی ادغام شده، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای و بخارزدای اتوماتیک شیشهها، سیستمهای کمکی راننده مانند هشدار خروج از خط، سیستم ترمز خودکار اضطراری، سیستم کمکی یدککش، کروز کنترل تطبیقی و امکاناتی از این قبیل را در دیسکاوری خواهید یافت.
در آمریکا برای دیسکاوری از همان موتور ۲.۰ لیتری توربو شارژر اووک با قدرت ۲۴۰ اسب بخار و گشتاور ۳۳۹ نیوتنمتر همراه با گیربکس ۹ سرعته خودکار و انتقال نیرو به هر چهار چرخ استفاده میشود. در بازارهای اروپا میتوان موتور ۲.۲ لیتری توربو دیزل ۱۸۷ اسبی را نیز دریافت نمود. موتورهای توربو دیزل علاوه بر گیربکس ۹ سرعته با یک گیربکس شش سرعته دستی و به صورت دیفرانسیل عقب نیز ارائه میشوند. یکی از آزمونهای دشواری که دیسکاوری گذرانده، تست آب میباشد که خودرو به مدت ۳۰ دقیقه با درهای باز درون آب قرار میگیرد و سپس توانایی آن برای راه افتادن مجدد و حرکت مورد ارزیابی قرار میگیرد. [jwplayer mediaid=”۸۶۱۳۱″] رقبای دیسکاوری جدید را باید بامو X3، آئودی Q5 و مرسدس GLK دانست. قیمت آن هم از زیر ۴۰ هزار دلار آغاز می شود. باید دید آیا این خودرو می تواند رقیبی شایسته برای از میدان بدر کردن رقبا باشد یا خیر. [دانلود ویدئو]
لیز تو آمریکا حداقل به این صورته که ماشین مورد نظرتو با قیمتی خیلی پایین ( مثلا ماهیانه ۱۲۵ دلار برای اپتیما یا ۳۵۰ دلار برای مرسدس کلاس e ) به مدت ۶ سال اجاره میکنی و بعد پایان مدت قرارداد یا یه ماشین جدید بر میداریو ماشین قبلیتو تحویل کمپانی میدی یا ماشین خودتو به قیمت روز از کمپانی میخری.خوبی لیز به اینه که با قیمت میتونی صاحب ماشین مناسبی بشی و هر ۶ سال یه بار ماشینتو عوض کنی.البته مزایای دیگه ای مثل معافیت از مالیات هم به ماشینای لیزینگی میشه اضافه کرد.
فقط المان من انگلیسیاررو شرکتهای کاملی قبول ندارم شرکتهای انگلیسی همشون تک فطبی اند مثلا رول رویس و بنتلی فقط اشرافی مکلارن فقط اسپرت رنجوور فقط شاسی بلند تولید میکنندو تمام تمرکزشون تو یک کلاسه بر عکس شرکتهای المانی به عنوان مثال بنز در تمامی کلاسها به عالی ترین شکل محصول میزنه اگه دروغ میگم دیسلایک بزنید
انگلیس هیچ چیزش خاص نیست چون چیزی دستشون نیست مثلا الان جگوار میتونه با بی ام دبلیو رقابت کنه لوتوس که هندیه بنتلی و رولز و که موتوراشونو شرکتهای دیگه میزنن همشونو رویه هم جمع کنی یه ماشین کامل ازش درنمیاد انگلیسیها چیزی از خودشون ندارن فقط باید بقیه سرمایه داران و کمپانی های خارجی واسشون درست کنن و به نام اینا بزنن حتی تویه صنایع سنگین و تکنولژی هم همینه جز کشورهای پیشرفته حسابشون نمیکنن و وام دار کشورهای دیگه هستن اینا هم همش پروپاگاندا و بزرگنمایی و تبلیغاته که انصافا تویه این زمینه تبهر و مهارت خاصی دارن نمیدونم ما خاصیم و بهترینیمو این حرفا هیج جای دنیا خریدار نداره جز کشورهای جهان سوم که آدمهای جوگیرین نفت تنها چیزیه که دارن اونم نه زیاد بیشتر نفت کشورهای خلیج فارس و حتی ایرانه که اقتصادشون سرپاست
بعضی از دوستان چنان نظر میدند که انگار ماشینها قبل از ورود به بازار از دست اینها درمیاد.من که ساکن کیشم تجربه رانندگی با رنجروور ایووک رو داشتم.از لحاظ آپشن و امکانات موافقم که چیزی کم نداره مخصوصا حال میکردم وقتی ماشین رو روشن میکنی جوی استیک دنده که دایره ای شکله میاد بالا ولی متاسفانه اصلا سواری قابل قبولی نداشت و خیلی خشک بود.در ضمن شتاب خوبی هم نداشت.ولی در مورد دیسکاوری نظری نمیتونم بدم.
با سلام من موندم تموم مجله های دنیا از ایووک تعریف کردن بعدش این آقا میاد میگه… آقا میتونم بپرسم شما تستر کدوم مجله ای!!! این آقا نمیدونه که هر ماشینی برای کار خاصی درست میشه مثلاً از بوگاتی شما انتظار نداشته باش بیاد برات وسیله حمل کنه یا شما نباید از پراید انتظار وانت بودن داشته باشی!!!یا ماشینای دیگه به همین منوال شما سرعت میخوای رنجرور اسپرت با قدرت بالا و گشتاور فوق العادش هست… این ماشینم واقعا از فریلندر خوشکل تره من که با طراحی ستونای عقبش خیلی حال کردم
لندرور همیشه ماشین های پرقدرت و خوب و با کیفیتی رو عرضه کرده اما همنطور که همیشه گفتم ماشین فقط و فقط به سلیقه افراد مربوطه میشه من ایوک رو بیشتر میپسندم خیلی بانمک و جذابه
چی بگم والا!!!میگن سواریش خشکه!خوب نیست….میلیون ها دلار ،هزاران ساعت وقت صرف طراحی خودروهای این برند میشه،که بالاترین سطح تکنولوژی و کیفیت رو عرضه میکنه،اونوقت یکی…….. اخه اینم شد نقد!!مگه وقتی میگن شاسی بلند لوکس،باید حتما سواریش نرم باشه!شتاب عالیو!انگار که اونا هم مثل چینی ها چند روزه اینارو طراحی و تولید کردن که نفهمن چی از اب درومده!اووک طراحی شده برا همین!!!!!!!! رنج روور از بهترین هاست.اول نباشه دومیه!نباشه سوم هست با اینکه از انگلیسیا خوشم نمیاد!
saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۳چیزی وجود نداره که بشه این رو وصف کرد.
فورد
۱۲ شهریور ۱۳۹۳خیلی خوبه جلوش از عقبش بهتره در کل از ماشینای انگلیسی فقط از همین کارخونه لندروور خوشم میاد
Hooman
۱۲ شهریور ۱۳۹۳سلام در مورد Lease کمپانیای اتومبیل خارجی ، آیا این درسته که با لیزینگ ما فرق میکنه ، مالکیت خودرو چطور منتقل میشه؟
Hooman
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ممنون از ایمیلت ،ممنون از توضیحاتت طاهر جان
mohsen
۱۴ شهریور ۱۳۹۳لیز تو آمریکا حداقل به این صورته که ماشین مورد نظرتو با قیمتی خیلی پایین ( مثلا ماهیانه ۱۲۵ دلار برای اپتیما یا ۳۵۰ دلار برای مرسدس کلاس e ) به مدت ۶ سال اجاره میکنی و بعد پایان مدت قرارداد یا یه ماشین جدید بر میداریو ماشین قبلیتو تحویل کمپانی میدی یا ماشین خودتو به قیمت روز از کمپانی میخری.خوبی لیز به اینه که با قیمت میتونی صاحب ماشین مناسبی بشی و هر ۶ سال یه بار ماشینتو عوض کنی.البته مزایای دیگه ای مثل معافیت از مالیات هم به ماشینای لیزینگی میشه اضافه کرد.
انزو
۱۲ شهریور ۱۳۹۳ناموس شاسی بلنده.حیف نیس این شاسی بلندا ساخته میشه و تو ایران از این چینیا ریختن و میندازن ب ملت
ASTON MARTin
۱۲ شهریور ۱۳۹۳لندرور هم ماشینیه که توی هر کلکسیونی باس یه جایی براش گذاشت
مسعود
۱۲ شهریور ۱۳۹۳دوستان فقط انگلیس چون همه شرکتاش خاصن،لندروور،رولزرویس،مک لارن،مورگان،جگوار،لوتوس،بنتلی،آستون مارتین و …
مخصوصا مک لارن که دیوونه ایه
مهدی 911
۱۲ شهریور ۱۳۹۳شرکتهای انگلیسی همشون
مهدی 911
۱۲ شهریور ۱۳۹۳فقط المان من انگلیسیاررو شرکتهای کاملی قبول ندارم شرکتهای انگلیسی همشون تک فطبی اند مثلا رول رویس و بنتلی فقط اشرافی مکلارن فقط اسپرت رنجوور فقط شاسی بلند تولید میکنندو تمام تمرکزشون تو یک کلاسه بر عکس شرکتهای المانی به عنوان مثال بنز در تمامی کلاسها به عالی ترین شکل محصول میزنه اگه دروغ میگم دیسلایک بزنید
اپین77
۱۲ شهریور ۱۳۹۳حق با شماست ولی این چیزی از ارزش هاشون کم نمی کنه !
ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۳مهدی جان عوضش همشون اصالت دارن..من واقعا ماشینای انگیلیسیرو دوست دارم : )
شایان
۱۳ شهریور ۱۳۹۳انگلیس هیچ چیزش خاص نیست چون چیزی دستشون نیست مثلا الان جگوار میتونه با بی ام دبلیو رقابت کنه لوتوس که هندیه بنتلی و رولز و که موتوراشونو شرکتهای دیگه میزنن همشونو رویه هم جمع کنی یه ماشین کامل ازش درنمیاد انگلیسیها چیزی از خودشون ندارن فقط باید بقیه سرمایه داران و کمپانی های خارجی واسشون درست کنن و به نام اینا بزنن حتی تویه صنایع سنگین و تکنولژی هم همینه جز کشورهای پیشرفته حسابشون نمیکنن و وام دار کشورهای دیگه هستن اینا هم همش پروپاگاندا و بزرگنمایی و تبلیغاته که انصافا تویه این زمینه تبهر و مهارت خاصی دارن نمیدونم ما خاصیم و بهترینیمو این حرفا هیج جای دنیا خریدار نداره جز کشورهای جهان سوم که آدمهای جوگیرین نفت تنها چیزیه که دارن اونم نه زیاد بیشتر نفت کشورهای خلیج فارس و حتی ایرانه که اقتصادشون سرپاست
Ahmad
۱۲ شهریور ۱۳۹۳خداییش از هر نظر ماشین تکی.
ali97
۱۲ شهریور ۱۳۹۳از هر نظر عالیه
همین
آرش
۱۲ شهریور ۱۳۹۳بعضی از دوستان چنان نظر میدند که انگار ماشینها قبل از ورود به بازار از دست اینها درمیاد.من که ساکن کیشم تجربه رانندگی با رنجروور ایووک رو داشتم.از لحاظ آپشن و امکانات موافقم که چیزی کم نداره مخصوصا حال میکردم وقتی ماشین رو روشن میکنی جوی استیک دنده که دایره ای شکله میاد بالا ولی متاسفانه اصلا سواری قابل قبولی نداشت و خیلی خشک بود.در ضمن شتاب خوبی هم نداشت.ولی در مورد دیسکاوری نظری نمیتونم بدم.
datsun
۱۲ شهریور ۱۳۹۳داداش حالا چون ما سوار نشدیم نباید نظر بدیم راه نداره… تو رو خدا
e36
۱۲ شهریور ۱۳۹۳بسیار عالی
ammar
۱۲ شهریور ۱۳۹۳با سلام
من موندم تموم مجله های دنیا از ایووک تعریف کردن بعدش این آقا میاد میگه… آقا میتونم بپرسم شما تستر کدوم مجله ای!!! این آقا نمیدونه که هر ماشینی برای کار خاصی درست میشه مثلاً از بوگاتی شما انتظار نداشته باش بیاد برات وسیله حمل کنه یا شما نباید از پراید انتظار وانت بودن داشته باشی!!!یا ماشینای دیگه به همین منوال شما سرعت میخوای رنجرور اسپرت با قدرت بالا و گشتاور فوق العادش هست…
این ماشینم واقعا از فریلندر خوشکل تره من که با طراحی ستونای عقبش خیلی حال کردم
مجتبی (ساروی)
۱۲ شهریور ۱۳۹۳عزیزم کمپانی جهانی سایپا با افتخار چیزهایی را که شما انتظارش را ندارید عرضه میکند و اینک وانت پراید با قابلیت حمل 400کبلو بار
Just germany...
۱۲ شهریور ۱۳۹۳لندرور همیشه ماشین های پرقدرت و خوب و با کیفیتی رو عرضه کرده
اما همنطور که همیشه گفتم ماشین فقط و فقط به سلیقه افراد مربوطه میشه
من ایوک رو بیشتر میپسندم خیلی بانمک و جذابه
re8889
۱۲ شهریور ۱۳۹۳الان ایووک بهاره یا این؟؟؟؟
من از ایووک بشتر خوشم میاد.
re8889
۱۲ شهریور ۱۳۹۳حیف که قدرتش کمه
دکتر داریوش
۱۲ شهریور ۱۳۹۳چی بگم والا!!!میگن سواریش خشکه!خوب نیست….میلیون ها دلار ،هزاران ساعت وقت صرف طراحی خودروهای این برند میشه،که بالاترین سطح تکنولوژی و کیفیت رو عرضه میکنه،اونوقت یکی……..
اخه اینم شد نقد!!مگه وقتی میگن شاسی بلند لوکس،باید حتما سواریش نرم باشه!شتاب عالیو!انگار که اونا هم مثل چینی ها چند روزه اینارو طراحی و تولید کردن که نفهمن چی از اب درومده!اووک طراحی شده برا همین!!!!!!!!
رنج روور از بهترین هاست.اول نباشه دومیه!نباشه سوم هست
با اینکه از انگلیسیا خوشم نمیاد!
RainCityCars
۱۲ شهریور ۱۳۹۳جای هیچ حرفی باقی نمی زاره طراحی جلو و عقبش واقعا زیباس اما نمیدون چرا با طراحی داخلیش نتونستم ارتباط برقرار کنم
saeed
۱۲ شهریور ۱۳۹۳شما فقط با پراید میتونید ارتباط برقرار کنید.
datsun
۱۲ شهریور ۱۳۹۳طراحیش عالیه خیلی لوکسه قیمتش 40هزارتا خیلی خوبه
مجتبی تقیان
۱۲ شهریور ۱۳۹۳حرف نداره
مصطفی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳قیمتش مفته.
بنده خدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳حضرات محترم شاس بلند واقعی فقط لیفان از نوع کیسه ایش….ایکس33 از نوع فول اتمات بالای100تومن تیپ ترونیک و جیلی شاس بلند 117میلیونی…بزن کفدس قشنگه رو…
بنده خدا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳راستی داداهای گلم.من سواد اکابر قدیم دارم…چجور عکس واسه خودتون گزاشتین؟؟؟
Ahmad..F12
۱۲ شهریور ۱۳۹۳حییییلی خوشم اومد
ولی بازم ایووک چیزه دیگهایه
ایرانی
۱۲ شهریور ۱۳۹۳http://www.swedespeed.com
احمدرضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۳عالیه
ReZa
۱۲ شهریور ۱۳۹۳حررررررررررررررررررف نداره فقط چراغای عقب و جلوش مثل مدل ایووکه ولی ازایووک به نظرم خوشگلتره.عالیییییییی
Ehsan
۱۲ شهریور ۱۳۹۳موتورش واسه یه suv مث لندروور ضعیفه و هیجانی نداره
اراز
۱۳ شهریور ۱۳۹۳این مدل 2015 هستش دیگه دوستان؟مگه نه ونسل جدید؟
امید
۱۵ شهریور ۱۳۹۳واقعا طراحیش دلنشین تر شده و زیبا
مصطفی
۲۱ اسفند ۱۳۹۳تنها شاسی بلندی هست که از طراحی داخلیش خیلی خوشم اومد!
لامصب داشبردش مثل فورد میمونه
....
۲۹ اسفند ۱۳۹۵برای وارد شدن تو ایران چه قدر گمرکی می خواد؟