لندروور قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی جدیدی را در مدلهای اووک و دیسکاوری اسپرت معرفی کرده که در آینده در محصولات دیگر گروه جگوار-لندروور هم ارائه خواهد شد. این سیستم از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۵ لیتری سه سیلندر کوچک با ۱۹۷ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری تشکیل شده که مجموعاً ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و توسط یک باطری ۱۵ کیلووات ساعتی تغذیه میشود.
اووک هیبریدی که P300e نام گرفته ظرف ۶.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه دیسکاوری اسپرت P300e این کار را ظرف ۶.۶ ثانیه انجام میدهد. باطریهای هردو خودرو از صفر تا ۸۰ درصد با شارژرهای ۵۰ کیلوواتی ظرف ۳۰ ثانیه شارژ میشود درحالیکه امکان شارژ آنها با شارژهای سریع ۱۰۰ کیلوواتی هم وجود دارد. بُرد تمام الکتریکی اووک P300e برابر با ۶۶ کیلومتر است درحالیکه دیسکاوری اسپرت P300e میتواند تا ۶۲ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
این کراساوورهای هیبریدی نهتنها پرفورمنس قابلملاحظهای را ارائه میکنند بلکه مصرف سوخت بسیار پایینی هم دارند بهگونهای که اووک در هر صد کیلومتر تنها ۱.۴ لیتر و دیسکاوری اسپرت ۱.۶ لیتر بنزین مصرف میکنند. انتقال نیروی قوای محرکهٔ هیبریدی هم در این خودروها توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. خریداران هردو مدل یک کابل شارژ خانگی Mode 2 دریافت خواهند کرد که باطریها را از طریق سوکتهای خانگی معمولی ظرف ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه کاملاً شارژ میکند.
در این کراساوورهای هیبریدی سه حالت رانندگی مختلف ارائه شده است. در حالت پیشفرض که هیبرید نام دارد، موتورهای بنزینی و الکتریکی بهصورت هماهنگ و مطابق با شرایط رانندگی و میزان شارژ باقیمانده در باطریها کار میکنند. در حالت EV فقط موتور الکتریکی خودروها را به حرکت درمیآورد و در حالت آخر بنام SAVE نیز پیشرانهٔ درونسوز بهعنوان منبع اصلی انرژی در اولویت قرار گرفته و شارژ باطریها را در سطح مشخصی حفظ میکند.
لندروور فعلاً زمان عرضهٔ این دو کراساوور هیبریدی در بازارهای مختلف را اعلام نکرده است اما میدانیم که پذیرش سفارشات خرید آن در بریتانیا هماکنون صورت میگیرد درحالیکه هردو مدل در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۱ راهی بازار استرالیا خواهند شد.
Khosrow
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹هریک سال که میگذره – ایووک 5 سال پیرتردیده میشه / چرا این شکلیه / مثل ادمهای پیر – دف و تشکیلاتش رو به اسمونه ..
ایلیا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ویدیو رو ببین اگه ندیدی.
واقعا خاص ترین و زیباترین شاسی بلندها رو میسازه رنجروور، گذر زمان هم تاثیری بر زیباییشون نداره
Me
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹لندرور هم ۳سیلندر شد???
خدایا قبل ازینکه کامارو و موستانگ ۳ سیلندر رو ببینیم خودت تمومش کن
Nissan
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹قیافش قدیمی نمیشه مخصوصا چراغهای عقب و شبکه زنبوریش
یوسف
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹عجب مصرف سوخت کمی دارن
رزیتا
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹لندروور دیسکاوری اسپرت با طراحی مدرنو چهره ی خشن !! اینجوری که از عکسا پیداست به روز رسانیای این ماشین فقط محدود به بخش جلوی ماشین نیستش چون از نمای عقب ماشین میتونیم چراغای مستطیلی رو در کنار سپر جدیدو باز طراحی شده ببینیم
حمید
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹انجین ۳ سیلندر بی ام و است ؟
Me
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹به نکته ظریفی اشاره کردی
جالب شد چرا خودم بهش فکر نکرده بودم، ???
احتمال اینکه همون انجین باشه خیلی زیاده
بهراد
۵ اردیبهشت ۱۳۹۹این اگه 1.4 لیتر مصرف ادعایی رو داشته باشه پس 1.4 لیتر تقسیم بر 100 کیلومتر میشه 0.014 لیتر به ازای هر کیلومتر.(تو هر یک کیلومتر 14 سی سی یا 14 میلی لیتر بنزین میسوزونه)
و هر سی سی رو تقریبا برابر 10 قطره بگیریم ، 0.014 ضربدر 10 قطره میشه 140 قطره بنزین برای یک کیلومتر و برای طی هر متر 0.14 قطره بنزین مصرف میشه.
یعنی با هر قطره بنزین 7 متر راه میره.
این برای پژو 405 با تکنولوژی عهد بوق و مصرف صدی 10 لیتر به طور میانگین میشه 1 قطره بنزین برای هر متر. یعنی هفت برابر مصرف بیشتر، حالا آلایندگیو سر و صداش بماند.
نمی خوام بحث لندوور رو منحرف کنم ولی آیا ارزششو داره بابتش 110 میلیون پول بدیم؟
Hadi
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹خیلی عالی و اقتصادی شده…