حدود شش ماه پیش، مقامات لندروور رسماً خبر از ساخت نسخهٔ کشیده و سه ردیفهٔ دیفندر با نام ۱۳۰ دادند و حالا این نسخه برای اولین بار در حال آزمایش در جادههای عمومی رؤیت شده است. البته دیفندر ۱۳۰ فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به نسخهٔ ۱۱۰ ندارد بلکه فقط به طول آن در پشت چرخهای عقب اضافه شده و این کار اوورهنگ عقب آنرا بسیار کشیدهتر کرده است.
در دیفندر ۱۳۰ بجای تمرکز روی افزایش فضای پای سرنشینان ردیف دوم، به صندلیهای ردیف سوم توجه شده است. البته هماکنون برای دیفندر ۱۱۰ صندلیهای ردیف سوم در قالب دو صندلی تاشوی کوچک قابل سفارش هستند اما این صندلیها در بهترین حالت فقط برای کودکان مناسب هستند درحالیکه صندلیهای ردیف سوم در دیفندر ۱۳۰ بسیار بزرگتر و کاربردیتر خواهند بود.
خودرویی که در تصاویر جاسوسی دیده میشود، در جادههای اروپایی در حال آزمایش بوده و هرچند استتار نسبتاً زیادی دارد اما اوورهنگ عقب بسیار کشیدهتر آن نسبت به دیفندر ۱۱۰ بهوضوح دیده میشود. به لطف افشایی که در سال ۲۰۱۹ صورت گرفت، میدانیم که این دیفندر کشیده ۵,۱۰۰ میلیمتر طول و ۳,۰۲۲ میلیمتر فاصلهٔ محوری دارد. این یعنی درحالیکه فاصلهٔ محوری آن با دیفندر ۱۱۰ یکسان است اما ۳۴۲ میلیمتر به طول آن افزوده شده است.
عرضهٔ دیفندر ۱۳۰ در ابتدا برای سال ۲۰۲۰ برنامهریزی شده بود اما به نظر میرسد این نسخه حداقل دو سال تأخیر داشته باشد. درهرحال، انتظار میرود در این نسخهٔ کشیده هم از همان پیشرانههای بنزینی و دیزلی نسخههای ۹۰ و ۱۱۰ استفاده شود که شامل نمونههای شش سیلندر هیبریدی خفیف، چهار سیلندر پلاگینهیبریدی و V8 میشود. در همین حال، شایعاتی هم به ساخت دیفندر SVR با پیشرانهٔ ۶۰۰ اسب بخاری ساخت بامو اشاره کردهاند.
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰میگن که لندرور ۶۰ سال یک بار طراحی هاش رو بازنگری میکنه ، اما به هر حال هنوز هم ظاهر خوب و غیر تکرار ی دارن ، و پرفورمنس زیاد
Nima
۳۱ مرداد ۱۴۰۰به قشنگى و هماهنگ بودن نسل هاى قبلش نیست این مدل ۳ ردیفه.
۳ ردیفه هاى قدیم بهتر بود ظاهرشون
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۰زیادی طویله
مازیار
۳۱ مرداد ۱۴۰۰فعلا بده بیرون انواع و اقسام مدلها رو
بنظر میرسه که لندروور درحال گذر از یکی از بزرگترین ریسکهای دوران فعالیت خودش هست و اون چه که تا امروز نشون میده چشم اندازی مثبته
Sina
۳۱ مرداد ۱۴۰۰مگه همون ۱۱۰ سه ردیفه نیست
این خیلی درازه مثل قطاره
ماشینهایی که استایل مربعی دارنو بیشتر ترجیه میدم
واقعا هرچی میریم جلوتر میفهمیم لندکروزر یه چیز دیگست
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰دیگه مدل سه ردیفه اضافه کاریه و استایل ماشینم با این ابعاد همخوانی نداره.
حسین دهمرد
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کاربردی تر شده ولی شبیه ون شده. آمریکایی ها تو این کار تخصص دارن
مهدی
۳۱ مرداد ۱۴۰۰به نظرم خودرو های دراز مناسب افرود نیستن چون هم وزنشون میره بالا هم ممکنه توی سر بالایی کم بیارن
محمد مختاری آذر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰فضای بیشتر اضافه کردند خوب هستش اگه قدرت زیاد داشته باشه با این طراحی میشه یک ماشین خوب در نظر گرفت
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰یاد دیفندر سهراب سپهری افتادم…
علی
۲ شهریور ۱۴۰۰لامصب فقط حسرت. توی یه دوره ای نکبت بدنیا اومدیم نه میتونیم ماشین آفرود خوب بخریم نه میتونیم سوپر اسپورت بخیرم و نه یه سدان لوکس هیچی نمیتونیم ماشین های ایران که کلا از رده خارج ماشین چینی هم هرچی توی ایران میاد موتور ۱۶۰۰ سی سی بالای صد مدل شاسی بلند چینی همشون موتور ۱۵۰۰ یا نهایتا ۱۶۰۰ ۱۲۰ اسبی اونم اگه بنزین خوب باشه وگرنه ۱۰۰ اسب بیشتر نیست اینم دروه جوانی ما فقط فقط حسرت دلخوشیم به چند تا عکس از کمپانی ها