برابوس به عنوان تیونری آلمانی با ارتقای محصولات مرسدس بنز نامی برای خود دست و پا کرده است اما زیربرند این شرکت یعنی استارتک به کار تیونینگ محصولات متنوعی مشغول است. جدیدترین پروژه این شرکت لندروور دیفندر جدید در نسخه کوتاه ۹۰ است که دارای بدنهای دو رنگ میباشد به گونهای که بخش پایینی رنگ سفید را به خود گرفته و ستونها و سقف نیز به رنگ مشکی درآمدهاند.
واضحترین تغییر این شرکت نسبت به دیفندر استاندارد در بخش عقب روی داده جایی که استارتک لاستیک زاپاس را حذف کرده تا ظاهر یک دستتری ایجاد شود. درب پشتی این خودرو طرح مونوکروماتیک به خود گرفته و البته میتوان آن را به رنگ پرچم بریتانیا نیز درآورد.
کوچکترین نسخه دیفندر جدید از رینگهای ۲۳ اینچی سود میبرد، رینگهایی که واقعاً بزرگ هستند. این رینگهای مشکی با نام مونو استار E شناخته شده و از طراحی ۱۰ پره دوبل سود بردهاند. لاستیکهای ۳۰۵/۳۵ R23 یوکوهاما نیز این رینگها را در آغوش کشیدهاند. برخی افراد شاید معتقد باشند استفاده از این رینگهای بزرگ تأثیر منفی روی تواناییهای آفرود دیفندر داشته باشند که خب میتواند موضوعی قابلتأمل باشد.
استارتک همچنین از سیستم تعلیق بادی برای بهبود سواری این خودرو استفاده کرده است. در صورت فعال شدن حالت جادهای ارتفاع خودرو حدود ۳۵ میلیمتر کمتر میشود. البته ارتفاع خودرو از سطح زمین در حالت آفرود تغییری نمیکند تا تواناییهای آن در مسیرهای ناهموار کاهش نیابد.
این تیونر مشهور همچنین کیت بدنه ملایمی را برای دیفندر ۹۰ تولید کرده و گفته که در کابین نیز میتوان پدالهای آلومینیومی و کفپوشهای سفارشی را انتخاب کنند. با پرداخت هزینه بیشتر میتوان عناصر رنگی، پانلهای آلومینیومی نقرهای و… را سفارش داد. استارتک گفته تقریباً محدودیتی از نظر رنگها، الگوهای دوخت و طراحی پوشش چرم و آلکانترا وجود ندارد.
مازیار
۲۲ خرداد ۱۴۰۰استاندارد خوبی
تیونینگ خوبی
تیره خوبی
روشن خوبی
با نون خوبی
با برنج خوبی
خالی خوبی
سرد خوبی
گرم خوبی
تو دیفندری یا میرزاقاسمی؟😂😂
R@m!n
۲۲ خرداد ۱۴۰۰آخه میرزا قاسمی واقعا ؟؟؟ لندروور میرزا قاسمیه ؟؟؟ 😂😂😂
لااقل می گفتی کباب یکشنبه.
NAVID۰۰۹۸
۲۲ خرداد ۱۴۰۰به نظر من دیفندر را باید خشن و آفرودی تیونش کرد تا جذبه داشته باشه !
مثلاً یه کیت ارتفاع بیشتر !
یه رولکشی آفرودی در دورتادور اتاق !
یه رینگ کوچکتر اما با لاستیکهایی گُل جنگی و فاق بیشتر لاستیکها با عرض پَهن !
یه کاور تیره پیانویی یا مات با استیکرهای قرمز خونی !
Reza
۲۲ خرداد ۱۴۰۰منو یاد محصولات شرکت هامان انداخت ، کارش رو پسندیدم 👍
SF90 STRADALE
۲۲ خرداد ۱۴۰۰یک آفرودر خوب نباید این رینگ های بزرگ رو داشته باشه
مگر اینکه بحث زیبایی باشه و جلب توجه
آفرودر یعنی جیپ رانگلر و فورد برانکو با لاستیک های ۳۸ اینچی COOPER و رینگ های ۱۸
قشنگ همه مسیرها رو برات رنده میکنه میره جلو 💪💪
مازیار
۲۲ خرداد ۱۴۰۰درسته
معمولا اس یو وی ها بعد از تیونینگ کمتر مناسب آف رود میشن مثال دیگه اش هم جی واگن
SF90 STRADALE
۲۲ خرداد ۱۴۰۰قبول دارم ، البته این قضیه برای تیونرهای اروپایی بیشتر صدق میکنه تا آمریکایی ها
راش و هنسی از تیونرهای حرفه ای آفرودرها هستن و کارشون حرف نداره
چند روز پیش با یکی از تیونرهای آمریکایی در کانال موتور ترند آشنا شدم که کارشون بازسازی SUV ها و پیکاپ های کلاسیک بود
صادقانه بگم عاشق کارشون شدم چون ۰ تا صدش با سلیقه مشتری انجام میشد و میتونستن گزینه الکتریکی شدن رو هم انتخاب کنن
Sevlan
۲۲ خرداد ۱۴۰۰اسم سایتشون رو لطف میکنی دوست عزیز?!
SF90 STRADALE
۲۲ خرداد ۱۴۰۰Sevlan کاربر جدید و دوست عزیز
کانال اینستاگرام icon4×4
محمد مختاری آذر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰دوستان من یک سوال داشتم اون روز گقتند که ریماک نورا با شتاب 1.85 سریعترین هستش مگه کونیگزگ جیمرا شتابش 1.7 ثانیه سریعترین نیست؟؟؟؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰جمرا مگه اومده؟
محمد مختاری آذر
۲۲ خرداد ۱۴۰۰منظورت چیه مگه اومده وقتی تو سال 2019 معرفی شد اونوقت رو میگم دیگه اونوقت مشخصاتشم گفتند که شتاب 1.7 ثانیه داره
قدرت ترکیبی 1700 اسب بخار که از یک موتور بنزینی 3 سیلندر 2 توربو بدون میل بادامک با قدرت 600 اسب بخار و بقیه از موتور های الکتریکی که یکی روی میل لنگ موتور بنزینی وصل شده و دو تای دیگر روی هر چرخ عقب که به خاطر همین دو تا گیربکس مستقل داره تورک کانورتر مخصوص ساخت کونیگزگ که هیدراکوپ نام دارد که قدرت موتور بنزینی را به دیفرانسیل رسانده و توسط دیفرانسیل به تایر های جلو میرسد.موتور کونیگزگ TFG(Tiny Friendly Giant) نام دارد که میل بادامک ندارد و به جای آنها از فعال کننده های هیدرولیک استفاده می کنند برای این کار فنر های هیدرولیکی ساخته اند که زمانی که فعال کننده فشار هوا را وارد کرد بتواند فنر را فشار داده و در نتیجه دریچه سوپاپ باز شود موتور خودرو کلا 90 کیلوگرم وزن دارد. همچنین این خودرو تکنولوژی free valve دارد که به هر اندازه و در هر زمان بخواهید زمان باز شدن سوپاپ ها را تنظیم می کند. این خودرو حتی قابلیت این را دارد که بتوان موتور را از دنده 7 شروع کرد!!!!! زیرا گشتاور خیلی زیادی در شروع خودرو می رسد توسط هیدراکوپ و درایو شفت
همچنین این خودرو قابلیت های خیلی زیادی دارد پس با این اوصاف قطعا شتاب 1.7 ثانیه خواهد داشت این ها ادعا نیستند همه شان توسط خود کونیگزگ توضیح داده شده و خود آقای کریستین وون کونیگزگ هم تایید کرده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰آقای مختاری مطلب معرفی جمرا رو پدالم گذاشت توی متن ادعا شده بود ۱,۹ثانیه شتابشه،شما از کجا خوندید که ۱,۷بوده؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰جوادی ترین تیونینگی که دیدم!😂 عقبش رو خیلی بد کار کردن…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰باز اونا بهترن، به جز این آخری همون تایکانه که دلیل نپسندیدنشم برقی بودنش بود،ماشین های برقی چیز خاصی ندارن که بخوان تیونینگ بشن،از این جهت تنها نسخه بد منصوری همون بود وگرنه بقیه عالی بودن…
درضمن تیونینگ نه توینینگ! اول املا یاد بگیر بعد بیا تیونینگ منصوری رو جوادی بخون!
عرفان
۲۲ خرداد ۱۴۰۰والا من صنعت تیونینگو خیلی دوست دارم ولی راستش چنین پروژه هایی میبینم پشیمون میشم !
خدایی چنین ماشینی رو که پتانسیل تیونیگ عالیی داره چطور تونستن خراب کنن اخه
Aryan🥋🥋🥋judo
۲۲ خرداد ۱۴۰۰پدال جان چرا هر وقت میرم خبر های قدیمی تر رو میخونم و بعد میام عقب دوباره میره از اول چرا از همونجا نمیاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ خرداد ۱۴۰۰مال همه اینجوریه…
kastech
۲۲ خرداد ۱۴۰۰بنویسیم دیفندر بخوانیم دیسکاوری