مگر تولید دیفیندر متوقف نشده است؟!
حداقل به طور رسمی، در سال ۲۰۱۶ میلادی و پس از گذشت نزدیک به هفتاد سال از شروع تولید لندروور دیفیندر و با آمار فروش یک میلیون دستگاه از آن، این اتفاق رخ داده است؛ دنیا این گونه به عظمت دیفیندر پی برد.
اما از آنجا که هنوز هیچ جانشین رسمی برای دیفیندر معرفی نشده است، عدهای در جگوار لندروور تصمیم گرفتند تا نسخه ای سفارشی از آن را روانه بازار نمایند و چه زمانی بهتر از هفتادمین سال تولد دیفیندر؟!
آیا با یک مدل جدید یا قدیمی مواجه هستیم؟
این یک مدل جدید نیست بلکه یک سری محدود دست-ساز ۱۵۰تایی تولید شده توسط گروهی از کارکنان جگوار لندروور است.
بنابراین اگر شما ۱۵۰ هزار پوند پول دارید میتوانید آن را جهت خرید یک دستگاه دیفیندر قدیمی بازسازی شده هزینه نمایید. البته این خودروها آن قدرها هم قدیمی نیستند و این گروه تنها مدلهای ۲۰۱۲ و بالاتر، آنهم با کارکرد کمتر از ۳۲ هزار کیلومتر را مورد عملیات بازسازی قرار خواهد داد.
اکثر قسمتها به جز بدنه کاملا جدید هستند. بهتر است از پیشرانه شروع کنیم؛ لندروور ورکز به یک پیشرانه V-8 پنج لیتری مجهز شده که قادر به تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۵۱۵ نیوتنمتر است. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتربرساعت آن معادل ۵.۶ ثانیه و نهایت سرعت آن بالغ بر ۱۷۰ کیلومتربرساعت است. فراموش نکنید که با یک دیفیندر طرف هستید و سرعت های بالاتر چندان به کارتان نمیآید.
تغییرات به همین جا ختم نمیشود. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ZF، تعویض دنده را تنها ظرف مدت ۲۰۰ میلی ثانیه انجام میدهد، نیروی پیشرانه وارد یک دیفرانسیل دو سرعته شده که قادر است تا ۹۰ درصد گشتاور را به سوی هر یک از محورهای جلو و یا عقب ارسال نماید. سیستم تعلیق، ترمزها و میلههای تعادل نیز کاملا به روز رسانی شدهاند.
نمای ظاهری آن نیز از تراکتورهای چلسی دوست داشتنیتر بوده و کلیه ۱۵۰ دستگاه لندرور ورکز، از سقفی مشکی رنگ برخوردار شدهاند که آنها را از مابقی دیفیندر ها متمایز مینماید.
با روشن کردن پیشرانه، اولین چیزی که کاملا جلب توجه خواهد کرد، سکوت نسبتا زیاد پیشرانه است. این موتور در جگوار اف تایپ بسیار پر سروصداتر ظاهر شده است. اما در اینجا کاملا متمدنانه رفتار مینماید. صندلی راننده نسبتا کوچک بوده و تاحدی تحت زاویه قائمه طراحی شده است. این صندلیهای اسپرت انصافا خشک هستند اما به خوبی بدن را در بر میگیرند. همچنین صندلیها برخلاف غربیلک فرمان، قابل تنظیم هستند.
عملکرد گیربکس جدید، بر خلاف گذشته در سطح بسیار مطلوب قرار داشته و در حالت نیمه اتوماتیک به خوبی از پس وظایفش برخواهد آمد.
در سرعتهای پایین رفتار پیشرانه کاملا متواضعانه است اما در سرعتهای بالاتر اوضاع اندکی تفاوت خواهد داشت. شتاب گیری نیز نسبت به وزن ۱۹۰۲ کیلوگرمی این خودرو، در حد مناسب ارزیابی میشود.
با وجود ترمزهای ۳۳۵ میلیمتری در جلو و گونه ۳۰۰ میلیمتری در عقب، قدرت آنها برای متوقف نمودن دیفیندر کافی به نظر می رسد. در ضمن سیستم تعلیق بیش از حد لزوم سفت بوده و هیچ وقت نمیتوان انتظار یک سواری آسایش بخش را از این خودرو داشت.
در عبور از پیچها نیز بایستی مواظب باشید و هرگز با سرعت بالا وارد پیچ نشوید. بهتر است با سرعت پایین وارد پیچ شده و با سرعت بیشتر از آن خارج شوید.
حمید
۲۲ اسفند ۱۳۹۶یاد پت پستچی افتادیم
ایمان
۲۲ اسفند ۱۳۹۶یکی از اسطوره های آفرود ” لندروور دیفندر “
(Ali (Chevy nova
۲۲ اسفند ۱۳۹۶موتور 400 اسبى براى اىن ماشىن عالىه چون وزنش کمه و قدرتش بالا و همىن باعث مىشه عملکردش عالى بشه
جىپ هاى رنگىد مدل 1977 تا 1978 هم همىنطور بودن وزنشون کم بود ولى موتور 5/9 لىترى 360 داشتن که باعث مىشد هىولا باشن
datsun
۲۲ اسفند ۱۳۹۶یکی از اسطورهای آفرود
من که خیلی دوسش دارم
Sajjad
۲۲ اسفند ۱۳۹۶خداییش بیخیال، آخه 400 اسب؟
عجب افرودری بشه این
Genius
۲۳ اسفند ۱۳۹۶بعد از G.Class مرسدس که بدجوری شیفتش هستم قطع بیقین این لندرور دیفندر اسطوره ای و با اصالت در جایگاه دوم مشاهیر جهان آفرود جای داره!
Elmiraj
۲۴ اسفند ۱۳۹۶اول jeep Wrangler Robicon
دوم LandRover Defender
سوم Mercedes-Benz G-class
محمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۶این ماشین فوق العاده ارزشمنده. وقتی یه کارخونه میاد یه مدل کلاسیک فوق العاده رو با همون چهره ولی پلتفرم مدرن بازسازی میکنه نمیشه روش قیمت گذاشت.
حسین
۲۴ اسفند ۱۳۹۶عجب جیگری شده این.