اینجا در ساحل رودآیلند و در فضایی زیبا، سه خودروی تکاملیافته از نوع کوپههای ۲+۲ حاضرند تا در میانه غرور جوانی، بلوغ و حیلهگری از نام و حیثیت خود دفاع کنند. اگر لکسس و کادیلاک مانند جاستین تیمبرلیک و جاستین بیبر در پی کسب افتخار باشند اما آئودی S5 همچون کلینت ایستوود از پس سالها تجربه بازیگری و کارگردانی روالی پیوسته و افتخارآمیز دارد. ریشههای این برجستگی هم برمیگردد به سال ۲۰۰۷، وقتی آئودی هنوز رقیبی چون مدل ۴۳۵ بامو نداشت و همه رقبا را له میکرد.
هدف ما از این مقایسه بررسی چالشی میان این سه خودرو بود که همگی در محدوده قیمت بالاتر از ۵۰,۰۰۰ دلار قرار دارند. کادیلاک و لکسس برخلاف آئودی بهصورت آپشنال از سیستم چهارچرخ متحرک بهره نمیبرند این در حالی است که آئودی از این سیستم بهصورت عادی بهره میبرد و شما برای آن هزینه اضافهای پرداخت نمیکنید. از آنجا که با اضافه شدن این سیستم به کادیلاک و لکسس بر وزن این دو افزوده میشد ما از این کار اجتناب کردیم. در این خصوص اگرچه بهطورکلی آئودی S5 یک A5 قدرتمندتر است و نه چیزی بیشتر اما دیسکهای ترمز قدرتمند کادیلاک و لاستیکهای چهارفصل لکسس حقایق دیگری را نشان میدهد. ناگفته پیداست سیستم تعلیق ATS از تهاجمیترین نمونههای بازار است. لکسس اما بدون سیستم ۴ چرخ متحرک دچار کم فرمانی بهویژه در قسمت عقب است.بر روی لکسس و آئودی موتور استاندارد V6 سوار است که در مقایسه با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری کادیلاک چیزی کم ندارد. برای شناخت بهتر هر یک از این سه خودروی دو درب، با عبور از خیابانهای شهر و گذر از میان کوههای ایالت کالیفرنیا به سمت نقطهای در جنوب غربی، یعنی سن آندریاس حرکت میکنیم تا درنهایت به ساحل زیبای جالما در کناره اقیانوس آرام برسیم. عبور فرمانده
رتبه سوم: لکسس RC 350 F sport
این خودرو را میتوان اینگونه تعریف کرد: یک پرش بلند برای خلق آنچه لکسس “کوپه رادیکال” مینامد با ترکیب داغترین مدلهای v6 خود یعنی GS و IS همراه با یک یک شاسی و سختافزار بلندپروازانه که درسهایش را به خوبی از سوپر کار مشهور خود LFA آموخته است. به کمک طراحان برجسته، جلوپنجره خودرو به شکلی زیبا طراحی شده با این مفهوم که شبکههای دماغه همچون نگارههای یک دوک نخریسی و حاشیه ای کروم کاری شده به شلاقی میمانند که میخواهد رقیب را از پای درآورد. پیکره خودرو با انبوهی از خطوط زیبا و دست و دل بازانه همچون مجسمه ای است تراشخورده در همراهی با دریچههای ورودی هوا در کنار و چراغهای خودرو یک صدای واحد دارد. صدایی که از اعماق روح نجواگر لکسس فریاد میزند.
موتور لکسس برخلاف ظاهر خودرو صدایی آرام و آرامشی غریب دارد.RC با انبوهی از مشخصات سری sport F همراه شده تا این لکسس کوپه استانداردهای جدیدی از رانندگی را عرضه کند.خودروی مورد آزمایش ما در مدل پایه قیمتی در حدود ۴۳۷۱۵ دارد که با افزودن برخی موارد قیمتش به بیش از ۵۴ هزار دلار میرسد. تجهیزاتی که همچون پکیج sport F (که شامل تایرهای ۱۹ اینچی، تریم داخلی، دامپرهای دوبل و صندلیهای اسپرت میشود) به قیمت ۳۹۸۵ دلار، دستگاه ناوبری و سرگرمی به قیمت ۲۶۱۰ دلار و تریم داخلی. درباره RC حرفوحدیث بسیار است. شاسی خودرو میتواند به خوبی ضربات را مهار کند، همین ویژگی باعث میشود تا رانندگی با این خودرو ساده باشد و بتوان این کوپه وحشی را در پیچها تحت کنترل داشت. بااینحال تنها برخی رؤیاهای لکسوس درباره این مدل محقق شدهاند و همچنان برخی عیوب این خودرو چشمگیر است. در استفادههای نرمال و عادی لکسس شبیه مادربزرگی دوست داشتنی است، سنگین و باوقار. غرش موتور توجه شما را جلب میکند، تغییر دندهها با شتاب انجام میشود، واقعیت این است که لکسس فرمان پذیری بالایی دارد و رانندگی با آن مانند خوابیدن روی مخمل است. خودرو کاملاً تحت اختیار شماست و در داخل کابین کمتر صدایی شنیده میشود و همهجا ساکت است. با انتخاب حالت اسپرت اما فعلوانفعالاتی ناخوشایندی در RC صورت میگیرد و لکسس سویه دیگر شخصیت خود را به شما مینمایاند. وقتی لکسس خشمگین میشود دندانهایش را به هم میفشرد و این یعنی سیستم تعلیق سفت میشود، فرمان حساس میشود و دور موتور تا محدوده قرمزرنگ بالا میرود اما متأسفانه عملکرد آنگونه که باید نیست! لکسس ضعیفترین نسبت وزن بهقدرت را در این گروه خشن! داراست و این یعنی شکست. خودرو آشکارا از تقسیم وزن نامناسب رنج میبرد و در چالش اسلالوم این موضوع بهوضوح عیان میشود. اگر میپرسید عمده این مشکل به تایرهای نامناسب RC 350 F sport برمیگردد یا مهندسانی که به خوبی خودرو را تنظیم نکردهاند؟ به نظر ما هردو اینها مقصرند. سبکی فرمان گرچه روح یاغی لکسس را نشان میدهد اما موجب میشود تا خودرو سردرگم و در حرکات مارپیچی عملکردی ضعیف داشته باشد. در این میان پدال ترمز کار را بدتر میکند بهگونهای که موجب میشود اعتمادبهنفس راننده RC 350 F sport کاملاً از دست رود. در داخل کابین اوضاع بدتر از این است. در این گروه از خودروها، لوکس بودن و راحتی فضای داخلی یک فاکتور مهم و اساسی است و لکسس اینجا هم با مشکلات متعددی روبرو است. باوجود اینکه لکسس بیشترین ارتفاع سقف را در این گروه داراست اما فضای سرنشینان در جلو و عقب خودرو کاملاً عادی است و سرنشینان عقب نه تنها جای وول خوردن ندارند که دید بسیار محدودی نیز به بیرون دارند. حتی آینههای جانبی هم دید مناسبی به راننده نمیدهند.
رتبه دوم: کادیلاک ATS Coupe 3.6
خبر خوب درباره کادیلاک این است که تلاشهای جنرال موتورز به ثمر نشسته است. صرفهجویی در وزن، دینامیک رانندگی بالا و فرمان پذیری عالی و تمرکز بر شاسی متوازن و سیستم تعلیق مغناطیسی که به خوبی ضربات را جذب میکند، همگی باعث شده تا کادیلاک ATS Coupe 3.6 نویددهنده روزهای خوبی برای جانب جنرال موتورز باشد. فضای بیرونی خودرو بهوضوح یادآور کوپههای مشهور برند کادیلاک یعنی ELR و CTS است. کادیلاک ATS چیزی میان زرقوبرق لکسس RC و روح کلاسیک S5 آئودی است. کادیلاک با این مدل ثابت کرد به ایده کاهش وزن و توجه ویژه به کیفیت ایمان دارد و میخواهد خاطرات مردم از کوپههای چاق و تنبل خود را پاک کند آنهم با خودرویی چابک، باکیفیت و ارزشمند. خودرویی که پس از نیم قرن تاج گل قدیمی کادیلاک را بر سر ندارد و از مفهومی تازه حرف میزند. ATS Coupe برای حمله به کوپههای اسپرت موجود در بازار که محدوده قیمت ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار ساخته شده، آنهم با انبوهی از انتخابها که به شما اجازه میدهد از میان دو موتور قدرتمند، دو نوع گیربکس، سیستم دو یا چهارچرخ متحرک و چهار تریم داخلی دست به انتخاب بزنید. خودروی مورد آزمایش ما در این جدال از تریم پریمیوم با موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری بهره میبرد که قیمت کادیلاک را تا ۵۲۳۱۵ دلار افزایش میداد. مزیت برجسته ATS Coupe در این جدال، تعادل بسیار بالای خودرو و وزن مناسبی است که دارد. شاسی با کمترین حرکات و کمترین کمفرمانی مزیت دیگری است که در همراهی با لاستیکهای بریجستون پوتنزا RE050A به کادیلاک در این جدال برتری میبخشد و این آفریده زیبای جنرال موتورز را در مسابقه اسلالوم در صدر این گروه سه تیمی قرار میدهد. کادیلاک با اضافه کردن دریچههای گاز به سیستم ترمز این خودرو مانع سرخوردنهای بیجا در سر پیچ شده و به کادیلاک ATS Coupe مزیتی بخشیده که در کمتر خودروی امروزی دیده میشود. این مزیت باعث شده تا در آزمایش ترمز از سرعت ۱۱۳ تا ۰، کادیلاک ۳ متر خط ترمز کمتری از آئودی و ۶.۴ متر کمتر از لکسس برجای گذاشت. کادیلاک بااینکه نسبت به بزرگترین بدنه و بزرگترین حجم موتور در این گروه اختلاف فاحشی دارد اما بهواسطه کشش کمتر موتور، فاصله میان دندههای بیشتر و قدرت موتور کمتر در برابر آئودی ناتوان از مقاومت است و قافیه را میبازد. حرکت با کادیلاک در جادهها شایسته تحسین است و ATS واقعاً سواری دلپذیری دارد اما هرگز نمیتواند برخی حرکات اتاق در سرعتهای بالا و در مسیرهای مواج را فراموش کرد. البته همهچیز با فرمان کالیبره و عالی کادیلاک تحت اختیار است و جای نگرانی نیست اما تکانههای این خودرو در این سطح از بازار قابلبخشش نیست. پدال ترمز در پاسخ به فشار پا پاسخی مناسب دارد و عملکرد دیسکها بسیار عالی است. کادیلاک ATS در جدال با S5 آئودی رقیبی سرسخت است و پر بیراه نیست اگر بگوییم که یانکی تروفرز، آلمانی مغرور اصیل را حسابی به چالش میکشد.
رتبه نخست: آئودی S5
آشکارا گرانقیمت و لوکس است و گرچه از تاریخمصرف طراحیاش کمی گذشته اما هنوز حرفهای بسیاری برای گفتن دارد و بدون توقف مسابقات و مقایسههای مختلف را با کسب رتبههای برتر پشت سر میگذارد. این افتخارآفرینی ریشه در ذات تندوتیز آئودی دارد. آئودی همه ویژگیهای لازم برای قهرمانی را دارد. فرزند میانی خاندان آئودی قیمتش از حدود ۵۳ هزار دلار چکش میخورد که کمی گران است. خودروی مورد آزمایش ما البته از ۴ مجموعه اضافه بهره میبرد که رویهم حدود ۵ هزار و ۸۰۰ دلار بر قیمتش میافزایند و قیمت این کوپه ۲+۲ را به کمی کمتر از ۶۰ هزار دلار میرسانند. آپشن هایی از قبیل پکیج تکنولوژی شامل سیستم هشداردهنده کناری و هشداردهنده دنده عقب، ناویگیشن و سیستم سرگرمی، پکیج جعبهدنده اتوماتیک، هفت سرعته و دوکلاچه آئودی، پکیج تریم فیبر کربن داخل اتاق و … . حرکت دو سال پیش آئودی که موتور ۸ سیلندر و ۴.۲ لیتری خود را با موتور ۶ سیلندر جدید و سوپرشارژر دار خود عوض نمود بسیار زیرکانه بود چراکه در عین کاهش وزن، چابکی و قدرت فراوانی را نصیب S5 نمود. با وجود کاهش قدرت اما گشتاور خودرو در دامنه گستردهتری در اختیار قرار گرفت و توزیع وزن میان محورهای جلو و عقب بهبود یافت. این تغییر نه تنها باعث برتری S5 در بسیاری از رقابتها شد که در هماهنگی با جعبهدنده ۷ سرعته و دوکلاچه آئودی، به کاهش چشمگیر مصرف سوخت و افزایش شتاب S5 منجر شد. همین عوامل در این رقابت موجب برتری آئودی بر کادیلاک شدند، دماغه سنگین ATS کار دست کادیلاک داد و آئودی S5 رستگار شد. وقتی با آئودی S5 در حال گاز دادن هستید دو چیز را هرگز نباید فراموش کنید: صدای زیبا و جذاب موتور که تا ۶۸۰۰ دور در دقیقه بالا میرود و کابین مملو از چرم و چوب آئودی که راحتی و آرامش را نصیب شما میکند. این آئودی گرچه در هندلینگ و سیستم ترمز به گرد پای کادیلاک هم نمیرسد اما مجموعه هماهنگی به خریداران تحویل میدهد که میتوانند همواره از پیروزی بر رقیب دمدمیمزاجی چون لکسس RC و مبارز تازهنفسی همچون کادیلاک آسودهخاطر باشند. تنها مشکلات آئودی اما در ۲ چیز نهفته است: سیستم ترمزی که احساس قدرت را از طریق پدال به راننده منتقل نمیکند و عامل دیگر کم فرمانی حادی است که باعث میشود تا در پیچها و مسابقه اسلالوم قافیه را به کادیلاک ببازد. البته طرفداران آئودی نباید نگران باشند. راننده آئودی در جاده و با تکیه بر موتور و گیربکس فوقالعادهاش نظارهگر کادیلاک و لکسوس در آینه ایست که روبرویش قرار دارد. کابین آئودی در این مدل با تریم ممتاز عرضه میشود که زیبایی چشمنوازی دارد. جز کمربندهای جلو که در تنظیمات با اندکی مشکل مواجهاند بقیه موارد دلپذیر است. صندلیهای آئودی همچون یک مبل زیبا، نرم و راحتاند و در صندلیهای جلو راحتی را میتوان سریعاً احساس کرد. سوای اینها سیستم سرگرمی MMI آئودی است که با ارگونومی عالی میتواند سرنشینان خودرو را سرگرم نماید.
جدول امتیازات و بخشهای مختلف مسابقه | ||||
Audi S5 | Cadillac ATS Coupe 3.6 | Lexus RC350 F sport | امتیاز کل | بخش |
۵۱ | ۵۵ | ۴۱ | ۶۰ | سیستم تعلیق و شاسی |
۵۱ | ۴۳ | ۴۱ | ۵۵ | سیستم انتقال قدرت |
۲۱ | ۲۲ | ۱۴ | ۲۵ | لذت رانندگی |
۸ | ۷ | ۸ | ۱۰ | راحتی رانندگی |
۹ | ۵ | ۵ | ۱۰ | ارگونومی |
۵ | ۴ | ۳ | ۵ | راحتی صندلی های جلو |
۵ | ۵ | ۳ | ۵ | راحتی صندلی های عقب |
۵ | ۴ | ۴ | ۵ | فضای بدن |
۱۰ | ۹ | ۸ | ۱۰ | امکانات و ویژگی ها |
۹ | ۸ | ۸ | ۱۰ | متناسب بودن |
۹ | ۵ | ۶ | ۱۰ | طراحی داخلی |
۹ | ۸ | ۵ | ۱۰ | طراحی خارجی |
۰ | ۰ | ۰ | ۵ | تخفیفات و امکانات ویژه |
۱۷ | ۲۰ | ۱۹ | ۲۰ | ارزش مدل مورد آزمایش |
۲۰۹ | ۱۹۵ | ۱۶۵ | ۲۴۰ | کل امتیازات |
Audi S5 | Cadillac ATS Coupe 3.6 | Lexus RC350 F sport
| |
۵۳۴۲۵ $ | ۴۶۱۴۵ $ | ۴۷۷۰۰ $ | قیمت پایه |
۵۹۳۲۵ $ | ۵۲۳۱۵ $ | ۵۴۴۰۵ $ | قیمت مدل مورد آزمایش |
۴.۶۴ | ۴.۶۶ | ۴.۶۹ | طول (متر) |
۱.۸۵ | ۱.۸۴ | ۱.۸۴ | عرض (متر) |
۱.۳۷ | ۱.۳۹ | ۱.۳۹ | ارتفاع (متر) |
supercharged DOHC 24-valve V-6 (۲۹۹۵ cc) | DOHC 24-valve V-6 (۳۵۶۴ cc) | DOHC 24-valve V-6 (۳۴۵۶ cc) | مشخصات موتور |
۳۳۳ / ۶۵۰۰ | ۳۲۱ / ۶۸۰۰ | ۳۰۶ / ۶۴۰۰ | قدرت موتور/دور موتور |
۴۴۰ / ۲۹۰۰ | ۳۷۳/ ۴۸۰۰ RPM | ۳۷۵ / ۴۸۰۰ RPM | گشتاور (نیوتن متر/دور موتور) |
۷سرعته دو کلاچه اتوماتیک | ۶سرعته اتوماتیک | ۸سرعته اتوماتیک | جعبه دنده |
Pirelli Cinturato P7 245/40R-18 93Y | Bridgestone Potenza RE050A RFT F: 225/40RF-18 88W R: 255/35RF-18 90W | Dunlop SP Sport Maxx 050 F: 235/40R-19 96Y R: 265/35R-19 94Y | نوع و اندازه تایر |
۴.۵ | ۵.۶ | ۶ | شتاب ۰ – 96 |
۲۴۶ کیلومتر در ساعت | ۲۴۰ کیلومتر در ساعت | ۲۳۵ کیلومتر در ساعت | نهایت سرعت |
۰.۹۰ g | ۰.۹۴ g | ۰.۸۵ g | بالاترین میزان تحمل شتاب جانبی |
۱۷۹۳ | ۱۶۱۴ | ۱۷۶۱ | وزن (کیلوگرم) |
۵۶.۱/۴۳.۹ | ۵۱.۴/۴۸.۶ | ۵۳.۱/۴۶.۹ | نسبت تقسیم وزن در دو محور جلو و عقب |
منبع: caranddriver
نوید جهرمی
۱۵ خرداد ۱۳۹۴نتیجه این که آئودی اوله دور از انتظار نبود. با نظر دوستان موافقم که جای M4 و سی کوپه خالیه.
اگه دست اندر کار تست بودم چن تا ماشین دیگه هم با وجود هم کلاس نبودن میاوردم.
چقد جالب میشد موستانگ شلبی و کامارو و با کمی اغماض کیمن هم میاوردن که جمع کوپه ها جمع بشه.
P.G
۱۵ خرداد ۱۳۹۴والا برخلاف نظر نویسنده،به نظر من از نظر ظاهرى کادلاک از همه سرتر هستش،شما تو عکس هایى که سه خودرو در کنار هم هستن مقایسه کنید،کادلاک از نظر حجم پردازى بدنه و ایجاد چهره اى خشن تر نسبت به دو خودروى دیگه ظاهر گیراترى داره
ولى تست هایى که در مورد محصولات اخیر جى ام خصوصاً کادلاک انجام شده، یه نکته خیلى مهم رو میگه و اون هم برترى کادلاک در مواردى مثل تعلیق،شتاب جانبى،هندلینگ،مسافت ترمز گیرى و … دیگه هست،یعنى در مواردى که همیشه در تخصص آلمانى ها بودن و آلمان ها در موردشون تجربه و ادعاى زیادى دارن و این یعنى کادلاک تو دو سه سال اخیر به شدت روى خودروهاش کار کرده تا از نظر توانایى فنى اون ها رو در یک رقابت نفس گیر با خودروهاى آلمانى قرار بده،فقط به قول دوستان اگه یه فکرى به حال این گیربکس سال خوردشون میکردن خیلى بهتر میشد
ماسل کار
۱۶ خرداد ۱۳۹۴p.g جان این حرفا چیه میزنی؟؟؟؟؟؟؟ الان بهت میگن متعصب!!!!!!!!!!
خخخخخخخخ
________________________________
تجربه تو پدال نشون داده فقط باید از ماشین المانی طرفداری کنی!!!!!!!!!
ههههه
شایان
۳۰ مرداد ۱۳۹۴نظر ایشون نه از رویه تعصب نه دوست داشتن فقط از رویه نفرت با برندهای آلمانیه زیاد غصه نخور آئودی با اختلاف بهترینه
Ali
۱۵ خرداد ۱۳۹۴داشبورد آئودی چقدر قدیمیه !!!!!!!
hero
۱۵ خرداد ۱۳۹۴البته فراموش نکنیم این دومین تجربه لکسس در این کلاس هست و در سالهای
آینده پوز آئودی توسط لکسس به خاک مالیده خواهد شد
شایان
۱۶ خرداد ۱۳۹۴حرف زدنه یه طرفدار لکسوس
Ahmad..F12
۱۶ خرداد ۱۳۹۴عزیزم آئودی محشره
در تمام موارد حرفی بزای گفتن نمیزاره
انتخاب اولم آئودی
بعد کادیلاک
لکسس هم هیچوقت
لکسس که در واقع از نظر عملکرد فنی، که در این نوع خودروها هم اصلی ترین چیزه، میتونم بگم از گردونه حذفه اصن
پرته کلاً
P.G
۱۶ خرداد ۱۳۹۴والا برخلاف نظر نویسنده،به نظر من از نظر ظاهرى کادلاک از همه سرتر هستش،شما تو عکس هایى که سه خودرو در کنار هم هستن مقایسه کنید،کادلاک از نظر حجم پردازى بدنه و ایجاد چهره اى خشن تر نسبت به دو خودروى دیگه ظاهر گیراترى داره
ولى تست هایى که در مورد محصولات اخیر جى ام خصوصاً کادلاک انجام شده، یه نکته خیلى مهم رو میگه و اون هم برترى کادلاک در مواردى مثل تعلیق،شتاب جانبى،هندلینگ،مسافت ترمز گیرى و … دیگه هست،یعنى در مواردى که همیشه در تخصص آلمانى ها بوده و آلمان ها در موردشون تجربه و ادعاى زیادى دارن و این یعنى کادلاک تو دو سه سال اخیر به شدت روى خودروهاش کار کرده تا از نظر توانایى فنى اون ها رو در یک رقابت نفس گیر با خودروهاى آلمانى قرار بده،فقط به قول دوستان اگه یه فکرى به حال این گیربکس سال خوردشون میکردن خیلى بهتر میشد
Fsport
۱۶ خرداد ۱۳۹۴مگه میشه کار اند درایور باشه و یه ماشین آلمانی توش اول نباشه…یعنی حاضر بودم سر زندگیم با همه شرط ببندم که چشم بسته آئودی اوله…واقعا متاسفم برای این سایت…
شایان
۱۶ خرداد ۱۳۹۴مقایسه ای که ماشین آلمانی توش نباشه دوزار نمیرزه شما مثل اینکه شما با آلمان مشکل داری تقریبا 99 درصد اونایی که هی ماشین آلمانی و ماشین آلمانی میکنن از خود آلمان خوششون نمیاد نمونش کامنته بالائیت این آقا یا خانم کلا با آلمان مشکل داره مثل شما علتشو نمیدونم ولی اینو میدونم که خیلی راحت امثال شما تحت تاثیر رسانه ها قرار میگیرین و جو گیر هستین اینو بنده اثبات هم کردمو و بهم ثابت شده حالا شما تا خوده صبح کامنت بذار
RETOLEX
۱۶ خرداد ۱۳۹۴سلام فرید خوبی
چند وقت هست کم تر میخندی
نوید جهرمی
۱۶ خرداد ۱۳۹۴شما همون لکسس رو اول بدون کسی که اعتراضی نداره.
اعتبار یه مجله معتبر با این چیزا کم نمیشه.
Ahmad..F12
۱۶ خرداد ۱۳۹۴نوید جان همینه دیگه بعد جالبه همه افراد به جز طرفدارای لکسس میشن متعصب!!!!!!!
Danial
۱۶ خرداد ۱۳۹۴من کلاً عاشق اسم کادیلاک هستم کاریش هم نمیتونم بکنم لذا من کادیلاک رو انتخاب میکنم اما باید بگم نسبت به قیمت های که در اینجا ذکر شده واقعا ارزش داره هر کدوم رو خرید و استفاده کرد من به هر سه ادای احترام میکنم ….
مهراب
۱۶ خرداد ۱۳۹۴یه زمونی حسرت میخوردم که میشه واقعا کادیلاک به اوج خودش برسه واقعا ناراحت بودم از اینکه چرا ماشینهای کادیلاک از برخی جهات از المانیها عقبه ولی حالا با بهترین حس میگم که واقعا کادیلاک تو اوجه دقیقا همون شده که باید میبود
Nima
۱۶ خرداد ۱۳۹۴کادیلاک از اینم بهتر میشه! تازه دوباره شروع کرده!
H
۱۶ خرداد ۱۳۹۴با سلام به دوستان
باید بگم اون فردی که این مقال رو نوشته اطلاعات پیش پا افتاده قدمت ساخت ماشین ها رو نمی دونسته، کادیلاک در سال 1902 شروع به ساخت خودرو های لوکس کرده که اون زمان سرمایه گذاران آئودی هنوز به دنیا نیامده بودند. درسته قدمت نمی تونه نشانه بهتر بودن باشه ولی مشخصه که این فرد آدم متعصبی هست و باید بدونه که آئودی در سال 1932 یعنی 30 بعد پا به این عرصه گذاشت.
قابل دکر است که تمام خودرو ساز های بزرگ برای سلیقه های مختلف ماشین می سازند و همگی زحمت می کشند . از دوستان خواهش می کنم به همدیگر توهین نکنید همشون خوبند
از سایت پدال تشکر می کنم و خواهش می کنم از منابع بهتری برای انتخاب مقاله ها استفاده کنید.
Arash66
۱۶ خرداد ۱۳۹۴شما و اون دوستانی هم که متن شمارو لایک کردن، اطلاعات کافی ندارین.
بنیان گذار آئودی آگوست هورچ هست که برند هورچ در سال 1899 معرفی میکنه و بعد از چند سال و کنار کشیدن از برند خود یعنی هورچ در سال 1910 برند جدید خود را با نام آئودی رو معرفی میکنه.
زمانیکه هورچ یک مهندس خبره آلمانی در کنار کارل بنز کار میکرده کادیلاک که سهله امریکا هنوز کشف نشده بود …
زیاد غرب زده نشو …
Ahmad..F12
۱۶ خرداد ۱۳۹۴متن عالی بود
کادیلاک و آئودی از همه نظر سرتر از لکسس بودن
لکسس اصلاً قابل قیاس نبود از نظر من در مقابل این بزرگان
آئودی با سادگی هرررررچه تمام تر ولی مهندسی آلمانی و البته قدیمی تر بودنش همچنان در صدر قرار میگیره
♥ بنازم مهندسی اروپا بنازم آئودی ♥
P.G
۱۶ خرداد ۱۳۹۴البته احمد جان کادلاک خیلى از آئودى قدیمى تره ها:)
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۳ تیر ۱۳۹۴نه پی جی جان
آئودی قدیمیتره
میتونی به سال تاسیس شرکتها نگاه کنی
RETOLEX
۱۶ خرداد ۱۳۹۴احمد دوباره اون حالت اومد سراغم
این بار بر ضد برند مورد علاقه خودم !!!!!!
لکسس جان شرمنده
من دیگه ………..
داداش احمد یه راهکار بده :D :D :D
RETOLEX
۱۶ خرداد ۱۳۹۴همه جوره عاشقتم
لکسسسسسسسسسسسس
مدیر عامل لکسوس
۱۶ خرداد ۱۳۹۴سلام من مدیر عامل لکسوس هستم ما شکست خوردیم و نابود شدیم راسیاتش ما اصلا خودرو ساز نبودیم مهندسی ما در حد بنگلادش بود و مهندسی شرکای امریکایی ما در حد ترینیداد و توباگو مهندس واقعی المان ها هستن ما فقط از انها کپی برداری میکردیم هینجا اعلام میکنم که تمامی موسسات کنترل کیفیت از ما پول میگرفتن تا ما رو اول کنن و تمامی خریدار های خودرو های ما حماقت کردن چون با پول هر ماشین ما میتونستن یه ماشین المانی با دوتا شکلات اضافه بخرن از همینجا اعلام میکنم افروود فقط المان ان روود المان کروک المان کوپه المان سدان المان اسپرت المان سوپر اسپرت المان لوکس المان مدیر عامل دایملر بی جا کرد مارو رقیب خودش حساب کرد ما در حد المان نیستیم حرف احمد خان کاملا درسته . احمد خان امیدوارم سهام شما و پدر و فامیل شما در دایملر روز به روز بیشتر شه ما از فردا درو دکونو جمع میکنیم و تویوتا هم از دو هفته دیگه تعطیل میکنیم ببخشید که 25 سالی جسارت کردیم و خودمون را خودروساز جا زدیم احمد جان دوست دارم تو زندان به ما سر بزن.خدانگهدار.
کیارش
۱۷ خرداد ۱۳۹۴وای وای چه بامزه :)
ژاپنی بازا خیلی بهشون فشار اومده :)
احسان
۱۷ خرداد ۱۳۹۴خدایش از نطر داشبورد وطراحی داخلی تو این سه ماشین لکسوس از بقیه بهتر خوشگل تر و باکیفیت تر بنظر میاد
احسان
۱۷ خرداد ۱۳۹۴واقعا داشبورد لکوسس از بقیه سر تره هم کیفیت و هم طراخی و لوکس بودنش
دوستان یه جوری راجع به لکسوس نظر میدن انگار که چری ساخت چینه
من طرفدار هیچ برند خاصی نیستم کلا عشق ماشینم حتی پیکان رو هم دوست دارم تو کل ماشینای دنیا فقط از اردی و سمند متنفرم
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۴خواهشا دیگه پیکانو با مثلا سمند llx(تاکید میکنم ix نه معمولی) مقایسه نکن
H
۱۷ خرداد ۱۳۹۴Arash66 جان شما الان لایق مدیریت شرکت آئودی هستید و با تلاش هایی که کردید این وظیفه سنگین بر دوش شما نهاده می شود و از این به بعد هر چی شما بگید ما نه نمی گیم و سلیقه شما را مرجع تمام آدمهای دنیا می دانیم و اگر شما ماشین آلمانی دوست دارید بقیه هم باید دوست داشته باشند وگرنه باید مغزشون رو شستشو بدیم یا نابودشون کنیم اسم شما رو هم می گذاریم King of Cars در ضمن مدیونی فکر کنی من جدی نگفتم …. راستی من اصلا فکر نمی کنم آدم متعصبی هستی هر چی تو بگی خوبه……….؟؟؟
حمید
۱۹ خرداد ۱۳۹۴خخخخخخخخخ
طراحی داخلی آودی امتیاز بیشتری گرفته از کادیلاک خیلی مسخرس
انتخاب من 100در100 کادیلاکه چون ابهت و زیبایی قابل معاوظه نیست به هیچ وجه